PDA

View Full Version : Nieuwe versterker voor meer vermogen



VLP
13 november 2011, 14:05
Hallo,

Ik zoek een nieuwe versterker om boven de drum uit komen.
Ik dacht eerst aan een fender frontman 212r (100watt) , maar ik heb gelezen dat dit brol is.
Nu dacht ik aan een Vox valvetrix 40+ . (60watt)
Geld is totaal geen probleem maar mijn gitaarleerkracht zei me dat ik best geen te dure vesterker koop omdat ik het kwaliteitsverschil toch niet zou merken.
Rond de 300euro zou ik willen zitten,

Laat de reacties maar komen !

macwilliams
13 november 2011, 14:15
Als je het verschil toch niet gaat merken dan zou ik met jou budget fijn op de tweedehandsmarkt gaan kijken en de eerste de beste kopen met een zon groot mogelijk uitgangs vermogen.

Mocht je wel redelijke kwaliteit willen voor je geld dan zou je iets meer informatie mogen geven er zit nogal wat verschil tussen get gitaargeluid van nick&simon of slayer. Of daar tussennin ;)

VLP
13 november 2011, 17:58
Ik speel gwn rock, (nirvana, muse, FF,...)
Ik dacht aan een Marshall, fender, Vox ?

Birdy_In_The_Sky
13 november 2011, 18:07
Line 6 Spider IV 75

75 watt modelling comboversterkertje.
Kostprijs: kleine 300 euro

macwilliams
13 november 2011, 18:11
Ik ken de bands die je noemt wel maar weet niet wat gwn rock is?

de merken die je noemt zijn prima voor nirvana, fear factory en muse je zou er gewoon een paar moeten gaan proberen.
Als je lekker wilt rocken en je kan de amp lekker opengooien dan een Marshall JCM800 halfstack of een gelijkwaardige amp.

big dooley
13 november 2011, 18:12
Ik speel gwn rock, (nirvana, muse, FF,...)
Ik dacht aan een Marshall, fender, Vox ?

en dat zijn 3 totaal verschillende versterkers...
ligt er echt aan waar je smaak zit... persoonlijk ben ik een marshallgek, vrijwel elk model kan ik wat mee

macwilliams
13 november 2011, 18:14
Line 6 Spider IV 75

75 watt modelling comboversterkertje.
Kostprijs: kleine 300 euro

Die spiders loop ik met een donders grote boog omheen.

bass blom
13 november 2011, 18:22
gwn = gewoon?

Birdy_In_The_Sky
13 november 2011, 18:23
Die spiders loop ik met een donders grote boog omheen.

Je moet ze een kans geven... Andreas zegt dat hij toch niet om het kwaliteitsverschil geeft, dus denk ik dat zo'n spider ideaal is voor hem.
Die amp biedt een wijde range aan tonen, komt met gemak boven de drum uit en is perfect in zijn budget.

macwilliams
13 november 2011, 18:29
Je moet ze een kans geven... Andreas zegt dat hij toch niet om het kwaliteitsverschil geeft, dus denk ik dat zo'n spider ideaal is voor hem.
Die amp biedt een wijde range aan tonen, komt met gemak boven de drum uit en is perfect in zijn budget.

Nee, zijn gitaarleerkracht geeft daar niet om, hij weet het gewoon niet.
Ik heb een spider gehad en bij iemand anders een geprobeerd en je hebt gelijk hij komt boven een drummer uit. Dat doet een neerstortend vliegtuig ook, maar of het mooi is?

http://link.marktplaats.nl/489154727
Zoiets kan en dan een cabinetje erbij scoren.

macwilliams
13 november 2011, 18:32
gwn = gewoon?

Ach zo, r zn klnkrs wggltn ls f j p znd lpt

Birdy_In_The_Sky
13 november 2011, 18:37
Nee, zijn gitaarleerkracht geeft daar niet om, hij weet het gewoon niet.
Ik heb een spider gehad en bij iemand anders een geprobeerd en je hebt gelijk hij komt boven een drummer uit. Dat doet een neerstortend vliegtuig ook, maar of het mooi is?


Hij is waarschijnlijk een beginnende gitarist en zijn leraar zal dat niet voor niets zeggen. Er zijn veel mensen die spiders wel waarderen (meestal vrij onervaren gitaristen).

Ik raad je om gewoon naar de winkel te gaan en daar verschillende amps te testen en zeker een spider! ;)

macwilliams
13 november 2011, 18:43
Hij is waarschijnlijk een beginnende gitarist en zijn leraar zal dat niet voor niets zeggen. Er zijn veel mensen die spiders wel waarderen (meestal vrij onervaren gitaristen).

Ik raad je om gewoon naar de winkel te gaan en daar verschillende amps te testen en zeker een spider! ;) Ik vind het gwn zonde als je voor minder deze kan kopen en daar bijvoorbeeld een harley benton cabinet bij scoort heb je iets voor langere tijd (klik) (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=150289)

Birdy_In_The_Sky
13 november 2011, 19:10
Daar heb je wel gelijk in... Ik kocht me spider met in het achterhoofd om hem min. een half jaar en max. een jaar te gebruiken.

VLP
13 november 2011, 19:21
Bedankt voor de reacties.

Wat denken jullie over de Mg serie van Marshall en de valvetrix van Vox ?
Mijn gitaarleerkracht bedoelde dat ik het verschil tussen een transistor en een lampen niet zou merken. Maar ik denk inderdaad ook dat ik eens wat moet testen.Is keymusic een goede winkel hiervoor ?

VLP
13 november 2011, 19:24
Bedankt voor de reacties.

Wat denken jullie van De MG serie van Marshall en de valvetronix van Vox ?
De MG serie schrijft mijn gitaarleerkracht trouwens volledig af.
Hij bedoelde met dat ik het verschil niet zou horen dat ik het verschil tussen een transistor en een lampenversterker niet zou merken. Ik heb een epi Lp standaard 50th anniversary en een boss ME-25 multi-effect.

bass blom
13 november 2011, 19:25
die leerkracht is of een ongelofelijke droplul of hij heeft nog maar weinig respect voor wat jij geleerd hebt bij hem.

VLP
13 november 2011, 19:34
Een beetje van beide denk ik, maar kun je antwoorden op men vorige bericht ?

allochthomas
13 november 2011, 19:43
wegblijven van de mg serie, daar wordt je ongelukkig van. Als je gewoon een goeie versterker zoekt voor een beginnende gitarist: roland cube60

Birdy_In_The_Sky
13 november 2011, 21:59
Inderdaad. Iemand zei me overlaats nog dat de twee beste beginnersversterkers de Roland Cubes en de Line 6 Spiders zijn :p

(Ik veronderstel trouwens dat de topicstarter een beginner is, vergeef me als ik verkeerd ben)

VLP
13 november 2011, 22:28
Ik speel nu 6jaar gitaar.
nog even herhalen dat ik hoofdzakelijk een nieuwe versterker koop omdat ik boven de drum wil uitkomen.
http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/marshall-valvestate-8080-80-watt-gitaarversterker-60367705.htm lijkt dit een goed idee ?

allochthomas
13 november 2011, 22:35
6 jaar gitaar, wat voor een lamlul is die leraar om te zeggen dat je er toch niks van merkt? 6 jaar noem ik geen beginner meer.

Als je het geld hebt: doe jezelf een plezier en ga eens naar een goeie buizenversterker kijken.

Birdy_In_The_Sky
13 november 2011, 22:36
Oh, 6 jaar... Dat verandert de zaak.
Ik zou zeggen, luister niet naar je leraar. Ofwel kent hij er helemaal niks van ofwel is hij een verkoper van transitorversterkers.

Als je puur boven de drum wil uitkomen dan kan je je zo'n fender frontman kopen, maar dan kan je evengoed ook een stofzuiger gebruiken.

Als je geld hebt, koop dan gewoon een Marshall-stack, omdat het stoer is.

allochthomas
13 november 2011, 22:42
Ik zou gewoon eens naar een goeie zaak gaan en alles proberen zonder naar de prijskaartjes te kijken. Dan weet je meteen welke kant je op wilt gaan met jouw sound want er zijn verschrikkelijk veel smaken.

Ik zou je met buizen ook niet meer blind staren op watts met buizen. Ik heb een jtm45 gehad die 35 watt was en die blies alles weg en mijn 80 watt mesa mark III stond met volume 3 al op oorlogsvolume.

macwilliams
13 november 2011, 23:11
Och, pas zes jaar bezig en je nu al druk maken om een goede versterker? Oefen eerst nog een paar jaar door op een volcano en een c.giant strat van de aldi. Die drummer hoef je niet te overstemmen als anfänger...

Alle gekheid daargelaten.
De leraar is voor de lessen.
Jij bepaald je geluid.

Succesmet je keuze.

crapton
14 november 2011, 07:13
Boven de drums uitkomen:
- Ik heb een 50W EL34 head met een 2x12 en blaas als het moet flink boven de drums uit. Een 100W buizen amp + 412 kast is overkill maar klinkt wel vet natuurlijk.
- Zet je versterker wat hoger en richt hem op jezelf ipv op je broekspijpen.
- Drums iets zachter?

Iig ben ik het volledig eens met de aanbeveling een leuke buizen top te scoren, Laney, Peavey of zelfs Bugera kan je nemen. Een 2x12 kastje Harley Benton of 2e hands voldoet iha prima.

Zelfs een 30-60W 1x12 of beter 2x12 buizencombo moet gaan. Heb je wel eens gehoord hoe hard een AC30 gaat?

Marshall MG serie echt ver van weg blijven. Vox VT serie vind ik alleen de VT100 serieus best goed klinken. Line6 tja je moet ervan houden, mijn smaak is het niet.

Ga eens naar een muziekwinkel en vraag eens of je een paar amps mag proberen.

Gibsonman
14 november 2011, 13:51
die leerkracht is of een ongelofelijke droplul of hij heeft nog maar weinig respect voor wat jij geleerd hebt bij hem.

+1
Je gaat beter spelen van een goede amp. Ik zou voor een 30 tot 50 watt buizen amp gaan. Er is 2e hands zat te koop voor een klein budget.

VLP
14 november 2011, 17:45
Ik dacht indderdaad ook aan de valvetronix 100 +.
Ik had eerder het idee een degelijke versterker te kopen dat zeker geen brol is maar ook geen supertop. (een soort tussenplan )Ik heb er nu nog niet veel kennis over dus wil ik niet te veel geld uitgeven (max 400).( Heb nu een frontman15r)
Maarals je zo'n top koopt moet je ook zo'n cabinetkopen zeker ? En dan is dat machine wel veel te luid om thuis nog mee te spelen.

Allesins al bedankt voor de reacties.

bass blom
14 november 2011, 17:59
ik heb erg veel lol met mijn fender mustang III voor erbij

Bijl
15 november 2011, 09:25
die leerkracht is of een ongelofelijke droplul of hij heeft nog maar weinig respect voor wat jij geleerd hebt bij hem.

Helemaal mee eens. Een versterker is evengoed een deel van je muziekinstrument. Een goede versterker is belangrijker dan een goede gitaar voor je geluid.


Ofwel kent hij er helemaal niks van ofwel is hij een verkoper van transitorversterkers.


En dit is gelul, hoewel ik zelf ook buizenversterkers verkies boven transistor. De eerder genoemde Peavey of Laney versterkers zijn niet slecht.

bass blom
15 november 2011, 09:43
ik kon trouwens met mijn roland BC60 bluescube prima boven de drummer uitkomen.
erg goed ding, voor een transistor versterker.

stikel
15 november 2011, 11:06
ik kon trouwens met mijn roland BC60 bluescube prima boven de drummer uitkomen.
erg goed ding, voor een transistor versterker.

+ 1. Hij kan flink hard en ook erg aangenaam op huiskamer nivo. :ok:

Hoe weet u dat ? Wij hebben er een en ze zijn soms te koop op MP voor jouw budget ;)

marter544
15 november 2011, 11:07
Ik dacht indderdaad ook aan de valvetronix 100 +.
Ik had eerder het idee een degelijke versterker te kopen dat zeker geen brol is maar ook geen supertop. (een soort tussenplan )Ik heb er nu nog niet veel kennis over dus wil ik niet te veel geld uitgeven (max 400).( Heb nu een frontman15r)
Maarals je zo'n top koopt moet je ook zo'n cabinetkopen zeker ? En dan is dat machine wel veel te luid om thuis nog mee te spelen.

Allesins al bedankt voor de reacties.

Valvetronix 100+ is zeker een goede keuze, daarnaast zou je ook de peavey valveking kunnen proberen maar ik betwijfel of die veel beter klinkt dan de valvetronix. Ik heb zelf toevallig een Randall RG75 combo te koop staan, wat ook een goede bak is (kost ook een stuk minder), maar ik denk niet dat die het bij de valvetronix en valveking haalt bij de sounds die jij zoekt.

De frontmans kan ik echt zwaaaar afraden. Wanneer je aan één kanaal genoeg hebt zou ik ook eens serieus kijken naar de Peavey Windsor top die wat eerder genoemd is, inc. cabinet ga je dan wel 50 euro over je budget maar dan heb je wel echt wat moois! Ik denk dat je daarmee welke valvetronix of welke combo in jouw budget dan ook compleet wegblaast, zowel kwa volume als sound.

De Fender mustang series vond ik ook lekker klinken, maar dan vooral met cleane en crunch/overdrive sounds, zwaar overstuurde high-gain vond ik een stuk minder van die dingen.

De beste tip die we kunnen geven is denk ik gewoon alles testen...

bass blom
15 november 2011, 11:52
+ 1. Hij kan flink hard en ook erg aangenaam op huiskamer nivo. :ok:

Hoe weet u dat ? Wij hebben er een en ze zijn soms te koop op MP voor jouw budget ;)

en het schijnt dat peter verspuij, roland fan, de 3 x 10 versie nog steeds nieuw in doos heeft, 399 als ik me niet vergis.

VLP
15 november 2011, 21:56
Valvetronix 100+ is zeker een goede keuze, daarnaast zou je ook de peavey valveking kunnen proberen maar ik betwijfel of die veel beter klinkt dan de valvetronix. Ik heb zelf toevallig een Randall RG75 combo te koop staan, wat ook een goede bak is (kost ook een stuk minder), maar ik denk niet dat die het bij de valvetronix en valveking haalt bij de sounds die jij zoekt.

De frontmans kan ik echt zwaaaar afraden. Wanneer je aan één kanaal genoeg hebt zou ik ook eens serieus kijken naar de Peavey Windsor top die wat eerder genoemd is, inc. cabinet ga je dan wel 50 euro over je budget maar dan heb je wel echt wat moois! Ik denk dat je daarmee welke valvetronix of welke combo in jouw budget dan ook compleet wegblaast, zowel kwa volume als sound.

De Fender mustang series vond ik ook lekker klinken, maar dan vooral met cleane en crunch/overdrive sounds, zwaar overstuurde high-gain vond ik een stuk minder van die dingen.

De beste tip die we kunnen geven is denk ik gewoon alles testen...

Bedankt, ik ga zaterdag naar de keymusic in Mechelen om wat te testen.

VLP
19 november 2011, 19:16
Ik ben vandaag naar de keyluysic in mechelen geweest.
Ik heb op een paar versterkers gespeeld waaronder een Marshall Mg 101fx,
IBANEZ TSA15H TUBE SCREAMER HEAD en Vox Valvetronix 80+
Ik heb thuis een mutli-effect dus al de effecten van de vox heb ik iegenlijk niet nodig.
Ik vond ze alle 3 zeker niet slecht maar weet niet wat te kiezen.

macwilliams
19 november 2011, 19:21
Mag ik een opmerking maken zonder dat je je aangesproken voelt?


Als je dat al goed heb je nog nooit iets echt goeds gehoord.

Ze zijn niet slecht maar ook niet echt goed.

Buzzel
19 november 2011, 20:32
Mag ik een opmerking maken zonder dat je je aangesproken voelt?


Als je dat al goed heb je nog nooit iets echt goeds gehoord.

Ze zijn niet slecht maar ook niet echt goed.

Inderdaad. Ik weet nog goed dat toen ik met een paar kameraden een jaartje of 3 geleden naar feedback gingen om wat versterkers te proberen. Wij onze stoute voeten aan en een tripple rectifier getest en we hadden allemaal iets van dit is heilig :seriousf:, maar nu vergelijk ik het met wat ik allemaal ken en heb. Dan vind ik het altijd goed, maar niet uitzonderlijk. Dus TS Probeer echt zoveel als mogelijk en doe zoveel mogelijk ervaring op en probeer goed te leren luisteren. Denk ook goed na wat je wil en zoek veel info op internet (youtube).

Nog even over Line6 ik vind die dingen echt een ramp. Ik heb er meerdere keren op gespeeld, maar alleen van die potmeters ga ik al huilen. Klein tikje en het geluid veranderde in een inferno van dood en verderf, maar dat zal wel aan mij liggen:seriousf: Ik had laatst ook die nieuwe line6 gespeeld (die buizen head waar zoveel super versterker in gebouwd schijnen te zijn), maar ook dat was maar niks. Dof, vlak en saai. Naast die amp stond een bogner shiva, dus snel weer verder gegaan met die versterker ;)

Trecion
20 november 2011, 17:33
ik wil niet spammen maar check mijn signature eens misschien is het wat voor je.

en tja als je gitaarleraar je na 6 jaar nog verteld dat je het verschil niet gaat horen is het misschien langzaam tijd om een andere docent te zoeken?

VLP
20 november 2011, 18:22
Mooie versterker.
Maar waarom staat er een line6 cabinet en geen cabinet van marshall ?

grayfink
20 november 2011, 18:33
..... Klein tikje en het geluid veranderde in een inferno van dood en verderf.....

Dat is toch ook de bedoeling?:gitarist:

paulusdeBKB
20 november 2011, 18:54
Beste TS, voor een gitarist die al 6 jaar speelt heb je wel heel weinig kaas gegeten van wat er zoal te koop is. Ik zou dit forum eens goed doorpluizen en aantekeningen maken, zodat je de volgende keer met een 'boodschappenlijstje' de muziekwinkel kunt binnenstappen.

Ik raad je aan om een versterker tweedehands te kopen. Dan kost het je minder geld als je er weer vanaf wilt, bijvoorbeeld omdat je merkt dat je bij nader inzien toch wat anders wilt.

Trecion
20 november 2011, 19:30
ik heb er een line 6 cab onder omdat ik die al had en ik de amp eigenlijk alleen voor repetitie gebruik en dus thuis niet echt een "dure" cab nodig heb.

:)

VLP
20 november 2011, 21:02
Dat is toch ook de bedoeling?:gitarist:

Ik speelde de eerste 2 jaar klassieke gitaar. Maar 2ehands vond ik ook niet echt een slecht idee omdezelfde reden dat jij me vertelde.

VLP
21 november 2011, 17:09
Lijkt de fender super champ XD jullie een,goed idee ?

The Unforgiven
21 november 2011, 17:46
Eerlijk gezegd zou ik voor een kleine Bugera buizencombo gaan, is goed te doen binnen jouw budget (ook nieuw).

Midwolda
21 november 2011, 17:47
Lijkt de fender super champ XD jullie een,goed idee ?

Ja. De SCXD is een dijk van een versterker, zelf als het niet je eerste zou zijn.
Absolute aanrader voor thuis en het repetitiehok, en met een cab er bij ook nog wel voor een optredentje te gebruiken. Typisch gevalletje klein maar dapper. Ik vond 'm z'n geld dubbel en dwars waard.

VLP
21 november 2011, 18:01
Weet iemand een goede winkel om wat versterkers te testen ?
Ergens rond Mechelen

VLP
21 november 2011, 18:10
Ja. De SCXD is een dijk van een versterker, zelf als het niet je eerste zou zijn.
Absolute aanrader voor thuis en het repetitiehok, en met een cab er bij ook nog wel voor een optredentje te gebruiken. Typisch gevalletje klein maar dapper. Ik vond 'm z'n geld dubbel en dwars waard.

En gaat deze ook boven de drums ? Want hij is maar 15 watt ?

Midwolda
21 november 2011, 18:26
Ik heb je eerste posts nog even teruggelezen, en gezien de muziek die je (jullie) maken zou de SCXD wel eens te weinig kunnen zijn ja. Met een Eminence Ragin' Cajun speaker wordt hij al een heel stuk beter, maar het blijft een 10" in een kleine kast. En dat zit 'm in de weg.
Tweedehands zijn er alternatieven genoeg: Fender Pro 185, Marshall ValveState, Peavey ValveKing, Randall...

VLP
21 november 2011, 19:58
Ik heb je eerste posts nog even teruggelezen, en gezien de muziek die je (jullie) maken zou de SCXD wel eens te weinig kunnen zijn ja. Met een Eminence Ragin' Cajun speaker wordt hij al een heel stuk beter, maar het blijft een 10" in een kleine kast. En dat zit 'm in de weg.
Tweedehands zijn er alternatieven genoeg: Fender Pro 185, Marshall ValveState, Peavey ValveKing, Randall...

Zou het kunnen dat die Valvestate niet nieuw meer te krijgen is?
Ik zie die nergens staan.
En is Peavey niet een versterker voor Metal ?

Oranjeaap
21 november 2011, 22:22
Ik heb weinig ervaring met transistor versterkers boven de 50 Watt. Maar wat me altijd opvalt bij de kleinere transistor versterkers, is dat hoe luider je hem zet, hoe slechter het gaat klinken.

Ik heb een 50W lampen versterker van ENGL. Thuis gebruik ik hem ook, vooral voor clean omdat ie anders te hard gaat. Ik ging laatst met een band spelen, en de drummer kwam er niet boven uit toen ie voluit stond. Mijn oren waren daar ook niet zo blij mee trouwens.

Trouwens, hoe lang je gitaar speelt heeft geen ruk te maken met wat voor gear je zou moeten kopen. Naar mijn mening gaat het meer om motivatie en inzet. Ik ken gitaristen die gitaar spelen omdat ze daar ooit mee begonnen zijn en dat is het.
Ik speel gitaar omdat ik ontzettend van muziek(maken) hou. Het liefst zou ik de hele dag muziek maken. Ik speel nu 3 jaar gitaar. Na een jaar gitaar spelen heb ik een Gibson Les Paul Custom gekocht, en een goede lampen versterker. Gewoon omdat ik veel gitaar speel en super gemotiveerd ben

Probeer eens een goede lampen versterker, zet hem goed hard, en je weet niet wat je hoort.
Het kost misschien wat meer geld, maar echt, je staat te springen van blijdschap als je weer eens met je bandje speelt en je mag je versterker weer lekker hard draaien.

R.J
22 november 2011, 09:49
Ik zou serieus eens op marktplaats gaan kijken, als je waarde hecht aan buizen zou je evt zelfs nieuw een peavey valveking gaan testen.(Ben zelf zowiezo gecharmeerd van ENGL/Blackstar/Peavey)
Ook heb ik de laatste tijd een paar fender (super?) twin versterkers gezien tweedehands, 180 watt 2x12 comboversterkers. Als die er niet boven uit komen....
Zijn dan wel iets duurder dan je beoogde 300 euro, maar daar krijg je imo ook wat voor terug.

VLP
22 november 2011, 20:34
Ik zou serieus eens op marktplaats gaan kijken, als je waarde hecht aan buizen zou je evt zelfs nieuw een peavey valveking gaan testen.(Ben zelf zowiezo gecharmeerd van ENGL/Blackstar/Peavey)
Ook heb ik de laatste tijd een paar fender (super?) twin versterkers gezien tweedehands, 180 watt 2x12 comboversterkers. Als die er niet boven uit komen....
Zijn dan wel iets duurder dan je beoogde 300 euro, maar daar krijg je imo ook wat voor terug.

Ik weet nog niet echt goed of ik buizen of transistor zou nemen.
Maar ik nog eens naar de winkel om wat te testen en dan zou ik het toch bijna moeten gaan weten.
Twedehands lijkt mij ook geen slecht idee en mijn budget mag wel iets hoger max 600.
Maar als het de moeite waard is geef ik er niet om om wat extra uit ge geven.

Oranjeaap
23 november 2011, 16:08
Ik heb hier in Leuven een Vox Valvetronix van 15Watt staan, en een ENGL buizen versterker van 50W. Als je wilt mag je langskomen dan laat ik je het verschil horen. In Leuven zit ook een goede gitaarwinkel, die hebben ook redelijk wat verschillende versterkers staan.