PDA

View Full Version : Recording King



Martijn-
13 november 2011, 13:42
Hi there,
Ik heb me zo net even voorgesteld op het Forum, maar ik heb een klein vraagje. Zoals ik daar heb gezegt wil ik gitaar gaan spelen, een akoestische )dat ben ik wel vergeten te melden :P).

Ik ben bezig met een beetje informatie aan het ophalen over gitaren en heb even op de site gekeken van de lokale gitaarwinkel. Ik wil wel een beetje voorbereid de winkel in :). Over de meeste merken kan ik goed informatie vinden over de kwaliteit etc. Maar één van de merken die ze verkopen is Recording King. Maar over dit merk kan ik niet veel vinden. Wat vinden jullie, is dit een goed merk?

Alvast bedankt,
Martijn

barno
13 november 2011, 13:46
hi,

ik ben gisteren toevallig een hoop RKings gaan testen en ik moet zeggen: onder de indruk. ik denk dat je op dit moment geen betere acoustische gitaren vind prijs/kwaliteit. Juiste hout, juiste looks, goede balans in de klank, en een aantal hadden voor mij het juiste V neckprofiel.

Triggy
13 november 2011, 13:54
Ik ken ze wel.
Zijn goede gitaren met een muzikale klank.
Overigens zijn er nog veel meer merken die goede gitaren in dit prijssegment aanbieden, zoals Blueridge, Seagul, Simon&Patrick, Eastman , furch etc. Als je even zoekt op het forum is er heel veel info en vergelijking te vinden. Belangrijk is wat je zelf goed vindt klinken/aanvoelen.
Dat moet je zelf doen maar is ook leukste. Eventueel handig is om iemand mee te nemen die speelt terwijl jij luistert.
Succes met je zoektocht!

Martijn-
13 november 2011, 21:21
Bedankt voor jullie snelle bericht,
Ik dacht: laat ik het maar voor de zekerheid navragen, want ik vond de specificaties van de gitaren erg opvallend (al het hout was solid) en voor de prijs die ze er voor vragen, zie je dat niet bij andere merken. En ik vroeg me af of dat wel kon kloppen :P.

Greetz,
Martijn-

barno
15 november 2011, 13:46
Bedankt voor jullie snelle bericht,
Ik dacht: laat ik het maar voor de zekerheid navragen, want ik vond de specificaties van de gitaren erg opvallend (al het hout was solid) en voor de prijs die ze er voor vragen, zie je dat niet bij andere merken. En ik vroeg me af of dat wel kon kloppen :P.

Greetz,
Martijn-

ja dat klopt: all solid en toch goedkoop. Vandaar de buzz die de ronde doet over Recording King gitaren...