PDA

View Full Version : Eerste serie van de Comet gespot op MP.



Jan H
13 november 2011, 10:30
Ik zag net deze advertentie van de MK1 van London City op MP.
Op zich niet zo bijzonder misschien nu er zoveel uit die veiling te koop worden aangeboden alleen....deze is er eentje uit de allereerste serie en alles wat daarna is gekomen kan daar echt niet aan tippen.
De eerste serie is te herkennen aan het serie nummer achter op de hals net boven de body.
Ik heb verders geen belang bij deze advertentie ik wil jullie alleen attent maken op iets goeds!! http://link.marktplaats.nl/502254135

spirit
13 november 2011, 11:19
Waar herken je zo'n vroege Comet Mk1 aan?
Afgelopen week heb ik er ook een gekocht. Helaas had de vorige eigenaar de gitaar van boven tot onder met de kwast groen gemaakt, incl. hardware en electronica. Ondertussen heb ik alles weer van de groene zooi ontdaan, en kwam de 2-tone SB er weer onderuit. De orginele lak was wel flink afgeragd, dus ik vermoed dat de gitaar óf op "leeftijd" is, óf gewoon veel gebruikt.

Ben wel benieuwd naar de leeftijd. Er staat geen serienummer op de hals, zoals bij die op MP. Wel staat er een nummer in de hiel ingeslagen, en in de neck PU cavatie.

Jan H
13 november 2011, 11:46
De eerste series hadden geen vast serienummer alleen een stickertje achter op de hals (dat je overigens snel kan verliezen) zoals te zien op de foto in de advertentie.
Later zijn er wel serienummers gekomen die op de achterkant van de kop in goud werden gedrukt.

Deze eerste series waren zo hot en zo identiek aan de vroege fenders dat om dreigende problemen met Fender te voorkomen werd besloten om de kop wat te veranderen, deze is nu wat afgeschuind aan de achterkant, dit en het serienummer zijn de belangrijkste kenmerken om direct de vroege series te herkennen. ;)

Agent_Smith
13 november 2011, 11:51
Dat stickertje heeft mijn Comet ook... s/n 0071. Nooit geweten dat dat alleen bij vroege types was.
Goeie gitaar idd.

Flipkoos
13 november 2011, 11:56
Geldt dat ook voor de spitfire, dat van dat stickertje? Dat heeft-ie van mij ook namelijk. Heeft mij in totaal 35 euro gekost...ik speel er niet veel op, maar hou 'm denk ik toch maar.

Jan H
13 november 2011, 12:04
Geldt dat ook voor de spitfire, dat van dat stickertje? Dat heeft-ie van mij ook namelijk. Heeft mij in totaal 35 euro gekost...ik speel er niet veel op, maar hou 'm denk ik toch maar.

Dat geld ook voor de spitfire! 35,00 euro?? Mazzelaar:crazyhappy: ik zou hem ook houden als ik jou was.

spirit
13 november 2011, 12:39
Oké, thanks for the info. Op die van mij heeft wel een stickertje gezeten, maar is dan idd ergens in het verleden verloren gegaan.

Voor die van mij heb ik 50,-euro betaald:seriousf: , maar door de "paint-job" van de vorige eigenaar heb ik er wel 300,- euro werk aan. De origenele lak was te ver heen om mooi te krijgen, nu krijgt ze een mooie sparkle finish.

Rich69
13 november 2011, 15:02
Is dit dan ook zo'n vroege Comet?

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/london-city-comet-telecaster-98804729.html

thomas_lc
13 november 2011, 18:10
Mijn spitfire + comet van 3 jaar geleden hebben bijde zon sticker, niet veel bijzonders denk ik

rufus
13 november 2011, 19:15
Oké er heerst dus ook al een "hoe ouder hoe beter" sfeer rond die comets:seriousf:.

josan
13 november 2011, 19:16
Eerste serie Comet? Bedoel je dan de mk1? Daar zijn er veel van. Ik heb zelfs nog nooit een andere gezien. Die mk1 kun je gewoon nog nieuw kopen voor rond de 200,-.
Los van alle urban legends, je moet elke gitaar die je wilt kopen individueel testen. Bij goedkopere maar ook bij duurdere gitaren heb je er echte citroenen tussen zitten.

hessepes
14 november 2011, 13:37
Eehm ja...misschien dat ik nu (weer) spam, maar ik ben degene die deze London City Comet verkoopt. Ook maar in mijn signature erbij gezet;).

Inderdaad is deze London City eentje van een vroege serie - met het stickertje op de achterkant. Volgens mij heb ik 'm 2008 nieuw gekocht (zou de bon moeten opzoeken voor preciese jaar). Prima afwerking, elementen, afstelling etc.

Gitaar speelt erg fijn, alleen heb ik er vrijwel nooit opgespeelt, want ik ben de kant ingeslagen van wat ''donkergekleurde'' gitaren: qua sound spreekt mij dat het meeste aan.

Bij de koop zit een gitaarband + Fenderhoes bij. Ik vind mijn vraagprijs wel correct: gitaar is als nieuw plus prima in orde. Dat heb je dan toch liever dan een goedkopere comet van latere datum (denk ik dan).

Pepe
14 november 2011, 14:14
Sjonge, een Chinese stratkloon gespot op Marktplaats. Die schijnt beter te zijn dan hun andere stratklonen. Hollen..

marter544
14 november 2011, 14:17
Sjonge, een Chinese stratkloon gespot op Marktplaats. Die schijnt beter te zijn dan hun andere stratklonen. Hollen..

Wacht maar, over 40 jaar zijn de pre-lawsuit London City's en Richwoods geld veel waard :supercool:

hessepes
14 november 2011, 14:22
Wacht maar, over 40 jaar zijn de pre-lawsuit London City's en Richwoods geld veel waard :supercool:

hmmm...dan zou ik 'm beter als soort van "pensioen investering" voor over 30 jaar of moeten houden...wel een idee. Misschien zijn gitaren een betere investering dan veel beleggingen!

Pepe
14 november 2011, 14:51
misschien als je een gitaar van puur goud hebt.

Als je 40 jaar geleden goedkope Japanse gitaren was gaan verzamelen met het oog op beleggen dan zat je nou met een huis voor schroot wat nog niet gratis weg te geven was.

stikel
14 november 2011, 14:52
Hoera, mijn zoon heeft er ook een met sticker. Die gaat mijn pensioen lekker opkrikken :crazyhappy:

BobvanKempen
14 november 2011, 14:53
Sjonge, een Chinese stratkloon gespot op Marktplaats. Die schijnt beter te zijn dan hun andere stratklonen. Hollen..

:sssh: Ze hebben het hier altijd over "gehypte" gitaren en dat je daar voor moet oppassen. Dit is natuurlijk heeeeeeeeeeeeeel wat anders :???:

hessepes
14 november 2011, 20:47
Heb net iemand blij kunnen maken met de LC telecaster dus advertentie net van MP gehaald.