PDA

View Full Version : Powersupply Welke?????



ThomasGuitarfreak
13 november 2011, 09:17
Hallo,

Ik heb een vraag

Ik heb nu 8 pedelen en het is denk ik wel slim en beter om dan een power supply te kopen. hebben jullie enige tips? (ik heb 7 pedalen met 9 volt en 1 met 18 volt)
Ik wil wel graag een powersupply die ook 1 pedaal voor 18 volt kan regelen.

Alvast bedankt!

Midwolda
13 november 2011, 09:39
Hier een tevreden gebruiker van de T-Rex Fuel Tank Junior (http://www.westerhaven.nl/shop/produktinfo.php?vjaID=20111113093441&prodID=000000000008536).
18V is makkelijk te maken met het meegeleverde verloopkabeltje.
Dat kost je dan 2x 9V uitgangen maar dan blijven er drie over waar je een daisychain aan kunt hangen.
Geïsoleerde uitgangen, zeer stabiel, zeer betrouwbaar, en een goede prijs.

:ok:

ThomasGuitarfreak
13 november 2011, 10:04
Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat een Juinior te weinig voedingen geeft voor mij, want ik wil graag ongeveer 8 pedalen met voedening voorzien. Heb je enige ervaring met de t rex classic?

Midwolda
13 november 2011, 12:14
Nee, geen ervaring met de T-rex Classic.
Maar bij de Junior heb ik nu twee outputs in gebruik voor een 18V apparaat en van de overige drie wordt er èèn gedaisychained, met 120mA per output kan dat makkelijk. Dus ik heb nu 1x18V en 2x 9V à 120mA en 5x 9V met 120mA totaal. Even het stroomverbruik van je pedalen opzoeken, even rekenen en even slim aansluiten, dan kom je een heel eind. De Junior zal het een worst zijn, die geeft geen krimp.

vinni
13 november 2011, 12:36
Zonder dat je aangeeft hoeveel mA de pedalen ieder trekken kan er geen goed advies gegeven worden.

Let op!
Wat er in de handleiding staat is meestal niet het mA dat het pedaal werkelijk trekt. Zie de lijst vand Stinkfoot voor het werkelijk Ampere-gebruik.

Nog eentje....
Het feit dat een pedaal op 18V werkt betekent nog niet dat het met jou 18V pedaal werkt. Voorbeeld.....Ik heb een Guitarsystems Vibetool die op 18V moet draaien....De Burkey Six levert dit wel....maar stort toch in elkaar waardoor je een pulserende cycle hoort. En nee....de Vibetool trekt bij lange na geen 100mA die volgens de handleiding de Six moet kunnen leveren. Een 9V Y-kabeltje biedt vooralsnog de oplossing....maar het hoort niet zo.

Vinni

Buzzel
13 november 2011, 13:08
Deze (http://cioks.com/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=56l) zou het kunnen doen. Of deze (http://www.voodoolab.com/pedalpower_2.htm).

Tias
13 november 2011, 17:28
Ik ben happy met mijn BBE supa Charger.
Alleen kan die maximaal 16 volt hebben, dus dat werkt niet voor jouw.

Zo even kijken naar uhm de Ciocks dc-10 (als ie zo heet).
Volgens mij wel de inverstering waard.
8 of 10 uitgangen, allemaal los te switchen naar 9 - 12- 15- en 18 volt.

Tias
13 november 2011, 17:29
Deze (http://cioks.com/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=56l) zou het kunnen doen. Of deze (http://www.voodoolab.com/pedalpower_2.htm).

Die linker.

wireman
14 november 2011, 12:09
Voodoo labs... schijnt de goeiste te zijn, maar ook meteen 200 euro..

Ik gebruik twee onespots met daisy chain... doet het ook prima!! voor 50 euro klaar....

peter_heijnen
14 november 2011, 15:29
Als je naast die 9v alleen 1x 18v nodig hebt is die trex junior een zeer betrouwbare oplossing, ik ben er ook erg tevreden over. En idd gewoon het gebrek aan outputs verhelpen met daisychains.

Nu heeft harley benton van die junior een kopie getrokken en verkoopt die voor 29 euro, maar in een ander topic lees ik dan weer iemand over brom met een -andere- harley benton voeding, dus....

Onespots heb ik er ook twee van, prima dingen maar als je pech hebt icm je setup helaas niet gegarandeerd storingsvrij.

Zou ik nu een nieuwe voeding kopen zou het zeker de trex chameleon worden, en die classic moet je vergeten want die heeft geen geisoleerde outputs.

peter_heijnen
14 november 2011, 15:36
Ik heb een Guitarsystems Vibetool die op 18V moet draaien....De Burkey Six levert dit wel....maar stort toch in elkaar waardoor je een pulserende cycle hoort. En nee....de Vibetool trekt bij lange na geen 100mA die volgens de handleiding de Six moet kunnen leveren.
Da's toch raar, wat zeggen de heren lenders en burkey ervan?

Buzzel
14 november 2011, 19:53
Voodoo labs... schijnt de beste te zijn, maar ook meteen 200 euro..

Ik gebruik twee onespots met daisy chain... doet het ook prima!! voor 50 euro klaar....

Ik denk eigenlijk dat de cioks beter is, maar ook wat duurder. Onespot is vindt ik niks. Je hebt last van aardlussen en pedalen die elkaars stroom vervuilen. Tevens voeden ze niet lekker constant en zijn er erg veel fabrieks-fouten (lees versies die HEEL Hard brommen en mensen (lees:mij) elektrocuteren)

ThomasGuitarfreak
14 november 2011, 21:16
Mijn Dank is zeer groot!!!

Ik heb hier enorm veel aan!!
Ik weet nog niet exact wat ik neem.
Ik wil geen daisychains want, ik wil geen signaal verlies. Ik ga niet voor de de cioks want die is te duur. :(

Ik denk dat de pedalpower 2 PLUS wel goed is! maar hoeveel 9 volt pedalen kun je daar mee voorzien? Want, ik weet niet waarvoor de L6 en sag voordienen.
En waarom zou ik van elk pedaal de ma moeten weten als ik al weet op hoeveel volt ze draaien?

Thanks!!!

Buzzel
14 november 2011, 21:32
Mijn Dank is zeer groot!!!

Ik heb hier enorm veel aan!!
Ik weet nog niet exact wat ik neem.
Ik wil geen daisychains want, ik wil geen signaal verlies. Ik ga niet voor de de cioks want die is te duur. :(

Ik denk dat de pedalpower 2 PLUS wel goed is! maar hoeveel 9 volt pedalen kun je daar mee voorzien? Want, ik weet niet waarvoor de L6 en sag voordienen.
En waarom zou ik van elk pedaal de ma moeten weten als ik al weet op hoeveel volt ze draaien?

Thanks!!!

je kan in de handleiding zien dat je als de dipswitchen op normaal staan alle outputs 9volt geven. Maar alzo je geen nut in die sage en l6 ziet zou ik voor BBE supacharger gaan. Minder poespas goedkoper voeden 8 9volt pedalen.

ma staat voor milliampere. om een pedaal te voeden gaat er stroom in. vaak negen volt maar ook ampere (zie dat als de kracht van de volt) dus als je te weinig ampere hebt is de 9 volt niet sterk genoeg en doet je pedaal het niet. te veel is niet erg.

Midwolda
14 november 2011, 21:44
Mijn Dank is zeer groot!!!

Ik heb hier enorm veel aan!!
Ik weet nog niet exact wat ik neem.
Ik wil geen daisychains want, ik wil geen signaal verlies. Ik ga niet voor de de cioks want die is te duur. :(

Ik denk dat de pedalpower 2 PLUS wel goed is! maar hoeveel 9 volt pedalen kun je daar mee voorzien? Want, ik weet niet waarvoor de L6 en sag voordienen.
En waarom zou ik van elk pedaal de ma moeten weten als ik al weet op hoeveel volt ze draaien?

Thanks!!!

:???: Daisychain = signaalverlies? Dat hoor ik voor het eerst...
En milli-ampere's hebben in dit verband eigenlijk niet zoveel met volts te maken.
Behalve dat als je van èèn van beiden een zooitje maakt, de boel kapot kan gaan.

Buzzel
14 november 2011, 21:48
:???: Daisychain = signaalverlies? Dat hoor ik voor het eerst...
En milli-ampere's hebben in dit verband eigenlijk niet zoveel met volts te maken.
Behalve dat als je van èèn van beiden een zooitje maakt, de boel kapot kan gaan.

Maar 1 van de2 maakt iets kapot. te veel volt. dc chain is geen signaalverlies maar kans op storing en brom.

Midwolda
14 november 2011, 22:08
Als je een pedaal dat 100mA vraagt, aansluit op een uitgang van 50mA, gaat er ook wel wat kapot...
daar zul je niet snel last van hebben als je niet daisychained, maar zeker weten is beter.

Buzzel
14 november 2011, 22:18
Als je een pedaal dat 100mA vraagt, aansluit op een uitgang van 50mA, gaat er ook wel wat kapot...
daar zul je niet snel last van hebben als je niet daisychained, maar zeker weten is beter.

Dan doet hij het niet goed of niet. Er kan niks kapot gaan.

Midwolda
14 november 2011, 22:56
Meen toch dat ik wel eens een voeding opgebrand heb op die manier.
Maar dat zal tegenwoordig wat beter beveiligd zijn allemaal... toch?

wireman
15 november 2011, 00:53
Volgens mij moet je ook een beetje mazzel hebben met onespots.. En dat is inderdaad waardeloos. Ik heb mazzel gehad.. maar het kan zomaar zo zijn dat je een gevalletje goedkoop is duurkoop aan je fiets krijgt..

Ik denk dat indien mn onespots kaduuk zijn, ik ook voor een Pedalpower ga shoppen.. Maar dat komt dan wel weer..


Ik denk eigenlijk dat de cioks beter is, maar ook wat duurder. Onespot is vindt ik niks. Je hebt last van aardlussen en pedalen die elkaars stroom vervuilen. Tevens voeden ze niet lekker constant en zijn er erg veel fabrieks-fouten (lees versies die HEEL Hard brommen en mensen (lees:mij) elektrocuteren)

scabiosa
15 november 2011, 08:05
de harley benton junior waarvan sprake doet het bij mij ruisloos en vlotjes
en dat voor geen geld ;-)

Buzzel
15 november 2011, 08:18
de harley benton junior waarvan sprake doet het bij mij ruisloos en vlotjes
en dat voor geen geld ;-)

Dat ding is niks vergeleken met pp2 dat is gewoon adapter in een doos.

peter_heijnen
15 november 2011, 10:18
Oh, en wat is in dat geval die pp2 dan helemaal meer dan een adapter in een doos?

Buzzel
15 november 2011, 10:19
Oh, en wat is in dat geval die pp2 dan helemaal meer dan een adapter in een doos?

Ja. dat ding is geïsoleerd. dus kan je zien als 8 adapters in een doos.

peter_heijnen
15 november 2011, 10:21
De junior dus ook.

De classic, dat is wel een daisychain in a box.

hole
15 november 2011, 10:24
+1 voor Harley Benton... Kekke kleur ook :D (nb: is niet geïsoleerd!)

peter_heijnen
15 november 2011, 10:29
nb, het staat er toch echt: http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_junior.htm

En ervan uitgaande dat het een 1op1 kopie is: de trex junior heeft geisoleerde uitgangen.

Ts, als je perse niet wil daisychainen -het is jouw feestje- en gestel die harley benton is stil, dan kun je net zo goed twee harley bentons op je plank zetten, ze zijn klein genoeg.

Buzzel
15 november 2011, 11:23
Ooo de junior die kende ik nog niet. dacht aan die grote.

peter_heijnen
15 november 2011, 12:21
Ooo de junior die kende ik nog niet.
Ja maar ikke wel, superding! En als die HB een beetje een nette kopie is, lach je echt iedereen uit voor het geld. Met 150 euro zet je er zo 5 op je board... ;)

scabiosa
15 november 2011, 12:59
zoals gezegd zijnde heb ik nog helemaal NIETS kunnen opmerken aan de power plant JUNIOR!
Geen ruis, werkt allemaal vlotjes, is compact...
Wel staat in de handleiding: "make sure that the pedals you connect to your link cable don't require more than 24mA of power"

Dus een Boss DD5 kan eigenlijk niet...
Hoeveel verbruikt een gemiddelde drive of fuzz eigenlijk?

Kieftenbelt
15 november 2011, 13:15
Thomann doet top zaken, als ze nou nog met een 'grotere' broer van de junior mee aankomen, die dus wél geïsoleerde uitgangen heeft, zou het helemaal te gek zijn!

peter_heijnen
15 november 2011, 13:17
Wel staat in de handleiding: "make sure that the pedals you connect to your link cable don't require more than 24mA of power"
Nou ja, er staat toch echt 5x 120ma....

Je kunt je pedalen hier checken: http://stinkfoot.se/power-list

Ik ben wel benieuwd wat jij er allemaal aan hebt hangen.

peter_heijnen
15 november 2011, 13:19
Thomann doet top zaken, als ze nou nog met een 'grotere' broer van de junior mee aankomen, die dus wél geïsoleerde uitgangen heeft, zou het helemaal te gek zijn!
Jezus wat een dom gelul toch, zullen we het er maar op houden dat die junior wel geisoleerde outs heeft tot jij of een ander ons het tegendeel toont?

scabiosa
15 november 2011, 13:28
Nou ja, er staat toch echt 5x 120ma....

Je kunt je pedalen hier checken: http://stinkfoot.se/power-list

Ik ben wel benieuwd wat jij er allemaal aan hebt hangen.

hihi
U heeft gelijk, 120 mA staat in de handleiding!!
Enkel als je nog eens een kanaal gaat daisychainen zou het voor problemen kunnen zorgen... 5 maal 24 is 120
...verkeerd gelezen!!

heb er een crybaby, mudhoney, grand orbiter phase machine, ibanez ad9 en een BAT Pharaoh aanhangen... maar heb ook nog een tuner en een dd5 in gebruik die ik apart van stroom voorzie, maar eigenlijk zou ik die dus ook probleemloos aan de power plant kunnen hangen (en doorlussen via de tu-2) als ik het even uitreken...

Kieftenbelt
15 november 2011, 13:28
Met 'wél' geïsoleerde uitgangen doel ik naar de grote powerplant, of vat ik jou reactie verkeerd?

peter_heijnen
15 november 2011, 13:31
Met 'wél' geïsoleerde uitgangen doel ik naar de grote powerplant, of vat ik jou reactie verkeerd?
Sorry, ik vatte jouw reactie verkeerd omdat je in die zin wel verwijst naar de junior. Nu snap ik wat je bedoelt.

En idd, als HB nu eens met een leuke kopie van de chameleon aan kwam... :)

M.H.Huiting
15 november 2011, 13:36
Ik vroeg me af of de harley benton junior ook op de 230 uitgang van de pedal power 2+ aangesloten kan worden... Ik zou zelf niet weten hoe ik dit zou kunnen berekenen.
PP+:
http://img37.imageshack.us/img37/7895/1321360540775.jpg

HB junior:
http://img851.imageshack.us/img851/7118/1321360582463.jpg

Nielsje
15 november 2011, 14:26
Interessant vind ik wel dat ze twee keer een T-rex copy maken. Blijkbaar zijn die niet zo complex. Nu wil ik over een tijdje wel even de proef op de som nemen en zo'n ding kopen en uit elkaar schroeven, die 30 euro is zoveel nog niet..

Hallie
15 november 2011, 15:41
pfieuw... even ter opfrissing.. heeft die kleine Harley benton van 30 euro nou wel of geen geïsoleerde uitgangen??

M.H.Huiting
15 november 2011, 16:23
Heeft ie wel

shredneck
15 november 2011, 19:57
Ik had de HB Powerplant en die ging linea recta terug. Waarom? Ik had een ENORME brom na aansluiten van het tweede pedaal. Toch even spelen maar de klank was raar en mijn compressor deed gek....dus ff meten wat er nou uit kwam aan stroom.

eerste uitgang meette ik 8.1v .......en dat ging naar beneden al naar gelang ik er pedalen op aansloot. Laagste was 7.9v
de 12v uitgang had 14.3v


Je reinste troep dus, en ik ben een ervaringsdeskundige.

Nu een pp2+ gekocht, rib uit mijn lijf maar wel superstabiel,stil en betrouwbaar.

M.H.Huiting
15 november 2011, 20:03
Uhm maar we hebben het hier over de junior....

Buzzel
15 november 2011, 20:24
Nu een pp2+ gekocht, rib uit mijn lijf maar wel superstabiel,stil en betrouwbaar.

Die van mij is kapot ;), maar opzich een heel degelijk ding ja, waar voor je geld.

Kieftenbelt
24 november 2011, 16:34
Inmiddels foto's van de binnenkant van de powerplant junior gevonden: link (http://www.musiker-board.de/effektgeraete-bodentreter-e-git/452515-harley-benton-powerplant-junior-3.html)

Buzzel
24 november 2011, 16:52
Inmiddels foto's van de binnenkant van de powerplant junior gevonden: link (http://www.musiker-board.de/effektgeraete-bodentreter-e-git/452515-harley-benton-powerplant-junior-3.html)

Alleen moet je lid worden van dat forum om ze te zien...