PDA

View Full Version : Eigen rock compositie



Dribbel_
12 november 2011, 21:05
Voelde me vandaag niet helemaal lekker dus lekker een dagje binnen gebleven achter de computer met gitaar en bas.

Normaal ben ik altijd een drama met hele nummers schrijven en dat is me toch nu toe dan ook nog nooit gelukt. Het bleef altijd bij kleine losse stukjes tot ik vandaga besloten had dat ik net zolang bleef zitten tot het enigzins gelukt was.

Nu ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden so far. De zanglijn is nog hetgene wat ontbreekt.

Bij deze zou ik dus graag feedback hebben op de compositie, het is gewoon hier ff snel op de computer opgenomen dus qua kwaliteit allemaal okee maar niet hoogstaand maar daar gaat het nu ook niet om ;)

http://picosong.com/ahf/

klik klik

Han S
13 november 2011, 00:01
Mooi gedaan hoor, kudos! Je bent heel toevallig een Toolfan?

En hoor ik daar een Line6 apparaat?

Dribbel_
13 november 2011, 00:08
Bedankt! En nee ik heb eigenlijk heel weinig met Tool eigenlijk, maar ik ben er ook niet bekend mee. Maar ik vind dit soort muziek gaaf dus misschien moet ik het dan toch maar eens beter checken dan :P

Is het geluid zo karakteristiek ervoor ? :P Het is inderadd m'n Line 6 Pod HD en dan via m'n interface de computer in. Volgende week komt m'n Eleven Rack binnen dus benieuwd wat ik daar voor geluiden uit kan halen. Dan kan de pod lekkerin de oefenruimte blijven staan :)

The Lo Lands
13 november 2011, 14:57
Wij zouden hier zeggen, dit is een lekker moppie muziek :seriousf: Jammer dat je zo'n lage kwaliteit mp3 geplaatst hebt want de compressie is duidelijk te horen over mijn studiomonitoren. De sfeer en opbouw vind ik goed en inderdaad zang of anders een sologitaar (instrumentaal nummer??) zou dit nummer de juiste invulling kunnen geven. Als dit live strak gespeeld wordt heb je een lekker rocknummer in de pocket...

Dribbel_
13 november 2011, 22:37
Bedankt voor de reactie. En het is inderdaad kutkwaliteit. Had nu nog geen zin moeite in de mix of goeie opnames te steken als ik weet dat het toch nog een zooi veranderd.

Maar het gaat inderdaad zang worden aangezien ik een pestthekel heb aan instrumentale nummers :sssh:

Nog een nieuw stukje van vandaag.

http://picosong.com/atc/

Redelijk basic nog met 1 gitaar dus nog een tweede partij er overheen waar nodig.

nickofzo
14 november 2011, 00:58
ik dacht gelijk aan een nog niet bestaand tv programma.. nice tokkel
misschien iets te abrubt die distortion de eerste keer..

lekkere sound opzich

BibixMusic
14 november 2011, 11:38
Nice!

Mocht je zang nodig hebben, je weet me te vinden hè :)

... Alhoewel dit wel iets heel anders is dan wat ik normaal doe :seriousf:

Dribbel_
14 november 2011, 13:32
Bedankt voor de reacties weer. Fijn om te horen dat het bevalt :)

En Bibi het zal voor de band zijn maar ik ben wel benieuwd wat jij ervan zou maken als je zelf tekst/melodie mag verzinnen.

Dus als je wil mag je je er op uitleven :D

Riky
14 november 2011, 14:22
mooie stukjes muziek hoor!! Vind de drum wel erg eentonig, maar verder klinkt het goed.

Voor mijn gevoel staat clean gitaar links zachter/verder naar buiten dan rechts. Scheur geluid is wel mooi in evenwicht.

Duhsjaak
14 november 2011, 15:58
Bedankt voor de reacties weer. Fijn om te horen dat het bevalt :)

En Bibi het zal voor de band zijn maar ik ben wel benieuwd wat jij ervan zou maken als je zelf tekst/melodie mag verzinnen.

Dus als je wil mag je je er op uitleven :D

Hi
Leuk idee! Als je het haar eens ongecompromeerd toe zou zenden?

Ik vind dat er het nodige van te maken moet zijn. Zoiwel in combi met Bibi als samen met de band.

Andere kwestie:
Je maakt je zelf te kwetsbaar door iets te schrijven en het dan op het podium/forum te zetten.

Als een echt genie, zoals ik zelf bijvoorbeeld of anders Gus, 10 liedjes schrijf(t), dan zijn er 2 of 3 goed en de rest is bagger. Geniale bagger, maar toch bagger.

Door het direct te plaatsen, ontbreekt dat stadium van inschatten: deze leuk en dus wel/deze minder leuk en dus maar niet.

Door er de tijd voor te nemen en er een aantal te schrijven kun je kiezen uit een aantal liedjes of riffs/motiefjes. Vreselijk leuk.

En je zult merken, dat het schrijven op zich ook veel lol geeft en je steeds makkelijk af zal gaan, naar mate je het vaker doet. Er zijn vergelijkingen te maken met andere belangrijke zaken in het leven die je ook niet uit een boekje hebt geleerd, maar ik denk dat je de gedachtengang wel volgt.

Eerst: Hiervan genieten. Dan ook een kick ass tekst erbij schrijven.
Job well done! Ach, wat is het leven mooi.

Vriendelijke groet, Gus

Han S
14 november 2011, 16:04
Kijk eens naar de teksten van Frank Carillo (http://www.frank-carillo.com/Lyrics). Geweldige vent, geweldige gitarist en een aantal mooie teksten. Ik heb een week met Frank gewerkt en als er iemand is die jonge mensen wil helpen is het Frank wel.

Edit: dat was @ Bibi en nu ik toch bezig ben, ik heb je toen Time of the day (http://www.frank-carillo.com/lyrics/time-day) laten horen.

The Lo Lands
14 november 2011, 16:35
Maar het gaat inderdaad zang worden aangezien ik een pestthekel heb aan instrumentale nummers :sssh: Oooohhh, dus daarom geef je geen reactie op mijn geposte (instrumentale) nummers :seriousf:

BibixMusic
14 november 2011, 19:02
Kijk eens naar de teksten van Frank Carillo (http://www.frank-carillo.com/Lyrics). Geweldige vent, geweldige gitarist en een aantal mooie teksten. Ik heb een week met Frank gewerkt en als er iemand is die jonge mensen wil helpen is het Frank wel.

Edit: dat was @ Bibi en nu ik toch bezig ben, ik heb je toen Time of the day (http://www.frank-carillo.com/lyrics/time-day) laten horen.

Ik heb een mailtje naar hem gestuurd :)

Nu maar eens kijken naar je nummer Martijn...
Volgens mij kom ik er nu niet meer onderuit :D

Han S
14 november 2011, 20:52
Mooi, ik hoop dat je snel antwoord krijgt van Frank. Ik heb hem ervaren als een heel sympathieke man, briljant gitarist en geweldige zanger.

Ook Anouk heeft teksten van hem gebruikt en hij heeft er een stuk of wat. :D

Dribbel_
15 november 2011, 12:11
En weer bedankt voor de reacties. Wat betreft de drums en de compositie daarvan dit is gedaan door mijn grote vriend de drumcomputer dus die heeft nogal de neiging lekker eentonig te zijn :seriousf: MAar dat is dus werk voor de drummer om daar wat van te maken.


En ik ga een over m'n hart strijken en eens luisteren naar je Instrumentale nummers ;) :D