PDA

View Full Version : Fender met Nitrocellulose finish



MaBeCo
12 november 2011, 19:30
Ik heb een nieuwe Fender CS Duo-tone 50s gekcoht met een "2 Tone Sunburst-Nitrocellulose finish". Ik ken de problemen met Gibson in standaards, je moet voor deze Gibsonsmet deze finish een aparte gitaarstander aanschaffen om de gitaar in te zetten. De lak kan niet tegen het rubber-materiaal van de gitaarstander. De weekmakers in het rubber van de gitaarstander tasten de nitrocellulose-lak aan. De lak van de gitaar bladdert er dan van af. Zelfs tot op het hout. Nou is mijn nieuwe Fender ook voorzien van deze finish maar heb nog nooit gehoord van problemen bij Fender. heet iemand van jullie het juiste advies?

Mr.Fingers
12 november 2011, 20:13
http://i130.photobucket.com/albums/p279/Bluenile32/Fender%20Custom%20Shop%2061%20P%20Bass/IMG_1144.jpg

Nitro is Nitro.

MaBeCo
12 november 2011, 20:40
ben gelijk naar boven gerend en heb mijn gitaar gelijk uit de standaard gehaald, bedankt!!! Er zijn toch speciale standaards voor die geen chemische reactie aangaan met de lak van mijn gitaar?

bass blom
12 november 2011, 20:44
ben gelijk naar boven gerend en heb mijn gitaar gelijk uit de standaard gehaald, bedankt!!! Er zijn toch speciale standaards voor die geen chemische reactie aangaan met de lak van mijn gitaar?

sokken, vingers van handschoenen afknippen, al dat soort dingen beschermen je lak.

Venlonaer
12 november 2011, 21:04
Ik heb schilderstape om de standaards gewikkeld. Werkt perfect.

Pepe
12 november 2011, 21:09
Nitro zal best gevoelig zijn maar het zijn mijn poly Fenders die sporen dragen van het hangen.

In hoeverre nitro... ik ga er niet achter komen want sinds een paar jaar is alles ook in tape omwikkeld.

MaBeCo
12 november 2011, 21:18
enorm bedankt allemaal, wat ben ik blij dat ik er achter ben gekomen, je moet er toch niet aan denken dat bij zo'n dure gitaar de vellen er los bijhangen, alhoewel het wel een relic is..., erg bedankt!!!

G.G.
12 november 2011, 21:20
Eigenlijk zou fender die plekken al zo moeten maken.

rpl
12 november 2011, 21:25
Ik heb deze al bijna 2 jaar :

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Standaards/Rockstand-Worwei-E-/BassGitarren-Staender-/art-GIT0007447-000

barno
12 november 2011, 22:15
voor de zelfbouwers onder ons die nitro van guitarsupplies gebruiken (en dat zijn er toch een aantal): reageert wèl op statieven. Prima lak overigens

Ik geloof dat het ook met ouderdom / uitharding van nitro heeft te maken. heb een ouwe strat waarvan de nitro wel okee blijft.

Oranjeaap
12 november 2011, 22:35
Nitro is niet altijd Nitro. Het bestaat ook voor een deel uit weekmakers of oplosmiddel of iets in die richting. De verhouding bepaalt ook gevoeligheid voor gitaar standaards etc.

Er zit ook veel verschil in het type standaard. Mijn muurhangers laten wel sporen achter, mijn grond staanders niet. Het hindert mij niet, vind het wel wat hebben.

Tape of stof eromheen is inderdaad de makkelijkste en goedkoopste oplossing.

Mr.Fingers: Mooie foto, zo extreem heb ik het nog nooit gezien eigenlijk