PDA

View Full Version : Piezo



jgerrits
12 november 2011, 16:34
Mijn `Godin LGX`klinkt naar mijn zin te wollig, niet bijtend genoeg. Ik kan niet zomaar 'n andere gitaar gebruiken want ik gebruik tijdens optredens voor ongeveer de helft van ons repertoire de ingebouwde piezo's voor een akoestisch gitaargeluid. Er zijn niet veel merken die piezo's aan boord hebben. Ik heb een Parker P38 geprobeerd maar het akoestische gitaargeluid kan niet tippen aan mijn LGX. Ik heb ook nog een Strat die geweldig klinkt maar die heeft dus geen piezo pick-ups. Met 2 gitaren optreden is voor mij geen optie. Gouden tips zijn meer dan welkom.

BorisA
17 november 2011, 13:33
Tenzij je stereo setup nodig hebt (piezo naar 1 versterker en pickups tegelijk naar een andere) is de fame forum IV misschien een optie (fame is het huismerk van musicstore. De gitaren worden door mayones met de hand gemaakt)
Elektrisch enorm divers (2 splitable humbuckers). De piezo klinkt ook zeker niet slecht, maar er zit geen EQ in (in tegenstelling to je LGX).

Klinkt in zijn geheel fantastisch naar mijn smaak! (ik vind em enkel alleen te zwaar, anders zou ik mijn andere gitaren nog weinig gebruiken)

Mijn LG (geen LGX, maar de eerste LG met SD humbuckers) vond ik zelf altijd te weinig karakter hebben.

De fame's kom je af en toe 2e hands tegen voor érg lage prijzen (genre 350 EUR), en geloof me, dat is echt een belachelijke prijs in vergelijking met wat je krijgt.

Als gewicht geen probleem is dan zou ik ze zeker eens een testen.