PDA

View Full Version : Piezo



jgerrits
12 november 2011, 16:33
Mijn `Godin LGX`klinkt naar mijn zin te wollig, niet bijtend genoeg. Ik kan niet zomaar 'n andere gitaar gebruiken want ik gebruik tijdens optredens voor ongeveer de helft van ons repertoire de ingebouwde piezo's voor een akoestisch gitaargeluid. Er zijn niet veel merken die piezo's aan boord hebben. Ik heb een Parker P38 geprobeerd maar het akoestische gitaargeluid kan niet tippen aan mijn LGX. Ik heb ook nog een Strat die geweldig klinkt maar die heeft dus geen piezo pick-ups. Met 2 gitaren optreden is voor mij geen optie. Gouden tips zijn meer dan welkom.

De V
12 november 2011, 16:43
Ik neem aan dat je het over het elektrische gitaargeluid hebt, toch?
In dat geval zou ik eerst eens andere eq settings proberen en anders ander pups erin knallen.

FruscianteFan
12 november 2011, 17:04
Amp anders instellen, andere elementen, of je Strat (laten) voorzien van piezo-zadels/preamp/stereo out.

Ik zou denk ik gaan voor een setje P90's in humbuckerformaat. Weet zo snel niet of dat P94 of P100's zijn.

barno
12 november 2011, 17:08
P 94 zijn dat ja
Bij P 90's zijn er imo ook best heel wat die vrij wollig klinken. Die van Duesenberg oa hebben wel veel bite.

YannickH
12 november 2011, 17:37
als je piezo zadels gebruikt dan hebben je pubs er toch niets mee te maken?
als ik al m'n volume knoppen afzet op m'n les paul en ik draai dan alleen de volume van de piezo open dan heb ik het piezo geluid.

FruscianteFan
12 november 2011, 18:01
Lees nog eens ;)

Mitch
12 november 2011, 18:24
Ik heb redelijk ervaring met Godin, dus ben benieuwd welke versie jij hebt en dus welke pickups. Merknaam met dunne of dikke lijn? Godin Tetrads of SD's?

tomcat
14 november 2011, 11:17
Ik heb net dezelfde setting. De LGX is m'n hoofdgitaar en daar neem ik één of twee andere back upgitaren mee, waaronder een strat.
De LGX klinkt goed, maar soms moet je wat zoeken, zeker bij het brugelement. Ik heb wel de LGX met seymour duncans en klik de tonepotmeter omhoog, omdat het neiveauverschil bij de tussenstanden te groot is. Ook op het vlak van bespeelbaarheid en toonvastheid is de LGX top.

Ik ben mij, ook op andere sites, aan het informeren en overweeg een LR Baggs X bridge in een van m'n strats (50th anniversary 2004) in te bouwen. Ik hoor daar zeer goede commentaren over: de akoestische klank zou goed zijn, maar je moet er wel de preamp bij kopen en inbouwen en daarvoor één van je tonepots op de strat inleveren.
De brug met tremolo zou van zeer goede kwaliteit zijn en de oorspronkelijke klank van de strat zou zeker niet verminderen.