PDA

View Full Version : is dit dan iets goed?? van 450-->180



iam
30 mei 2003, 17:30
http://www.zeelandnet.nl/index.php?upn=020104&pb_item=283753

deze ad viel me op op zeelandnet.nl

deze 'vintage' gitaar zoals de eigenaar claimt komt van 450 oorspronkelijk aangeboden en gaat nu voor 180...

verdacht of niet?
ik dacht van wel :)

maar kent iemand die gitaar?
type wordt niet vermeld...

Bins
30 mei 2003, 17:39
Man, dat ding ziet er vet cool uit! Gewoon gaan kijken joh, misschien is het wel een wereld-plank.

Mitch
30 mei 2003, 19:05
Klinkt niet bagger slecht, al is de prijs wel wat verdacht laag.....
Ik neem alleen wel aan dat die mini-switches een element aan of uit zetten; dat heeft het voordeel van vele mogelijkheden, maar het nadeel van niet in één moeite naar een bepaalde combi kunnen schakelen. (Beetje dat Brian May idee)
Mogelijk kan -ie aangepast worden naar een normale schakelaar en kun je één switch houden voor het splitten van de hotrails (die voorste heeft da waarschijnlijk al wel in zich: drie standen = uit, gesplit, aan)

JV
30 mei 2003, 20:10
zie ik daar squier op de headstock staan? hij zegt van niet, maar het lijkt gewoon zo.

ook vind ik de lak op de headstock er wel verdacht uitzien.


maar ach, voor zo'n prijs maakt het toch niet uit wat er op staat. gewoon testen en kopen als het goed zit

iam
31 mei 2003, 16:22
ik heb hem een mailtje gestuurd...
blijkt dat die epi's me wat te duur zullen zijn...
ik denk ook dat de nekken wat de dik zullen uitvallen (ik haat mn spaanse gitaar :x )

of valt een les paul nog mee ivm een spanjaard?

die yamaha zal in ieder geval een dunnere nek hebben niet?

ReinoutV
31 mei 2003, 17:12
Ik zou hem gewoon eens uitproberen. Waarom staat er eigenl;ijk geen merknaam op de headstock. Is deze overgespoten of iets? De vorm van de body doet mij een beetje aan Music Man/OLP denken. Met al die schakelaartjes lijkt me het wel een heel veelzijdige gitaar. Ik vraag me alleen af waarom die kerel die quote van die gitaarkenner erbij heeft gezet. Heeft hij die nodig om mensen ervan te overtuigen dat het wel een aardige gitaar is...?

iam
31 mei 2003, 17:17
en dan heb je nog het feit dat de prijs eerst 450 was dan 325
en nu ineens 180!!

en o ja, deze ook niet wegstelen voor mn neus aub :p

lars
1 juni 2003, 20:00
't is iig geen squir, kijk maar naar de inlays, die hebben fenders/squires nooit.
"t zal eerder een jap/koreaan zijn, of misschien een italiaan, uit '70.
voor 180 kan et nooit slecht zijn, die elementen zien er wel oke uit. maar goed , als je em niet lelijk vind en geld over hebt zou ik gaan kijken.

Harry
2 juni 2003, 09:44
geen enkele nek op een elektrische gitaar komt qua dikte in de buurt van je klassieke gitaar, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

renier
2 juni 2003, 12:59
mwao, kan niet zeggen dat het ding er o bijzonder uitziet.

vintage impliceert toch dat het in zijn tijd een duur model was (anders heet het niet vintage, maar gewoon oud!) en een gitaar met een beetje klasse had ook in die tijd wel een wat mooiere top, zonder dekkende lak en zag er gewoon wat luxer uit.

ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom ik dat instrument zou willen hebben, ook niet voor die prijs..(tenzij hij fantasisch speelt natuurlijk, maar het is mijns inziens in ieder geval geen eyecatcher.)

iam
2 juni 2003, 13:02
dus dan voor de epi birdseye gaan? (andere topic)

Static-M
2 juni 2003, 15:18
Nou, het lijkt me dat je je er voor €180 nauwelijks een buil aan kan vallen. Aangezien er hier al mensen waren die bereidt waren voor minstens €250 een gitaar die ze nooit gezien hebben uit Amerika te laten komen... En daarbij, ik weet niet hoe duur Hotrails zijn, maar ik denk dat ze niet al te goedkoop zijn, en dan drie in één keer... En idd lijkt het wel een MusicMan-model... Dat waren mijn op- en aanmerkingen, een gelukkige koop toegewenst :razz:!!!

diengeman
2 juni 2003, 16:45
he, ik ben de eigenaar van deze gitaar, en ben ook wel eens beniewd of iemand iets meer over deze gitaar kan vertellen. wat voor type het precies is, en wat hij waard is, enz. zelf weet ik heel weinig van deze gitaar af.

ik heb deze gitaar zo'n 1,5 jaar gekocht van een particulier. hij zei dat ie was overgespoten en nieuwe inlays had. waarschijnlijk is het een yamaha, omdat dit op het stemmechanisme staat, en op de koffer. ik ben naar Zwier geweest, maar hij kende hem ook niet. hij zei wel dat de inlays niet van yamaha zijn.

de prijs heb ik veranderd, omdat er gewoon niemand op reageerde. en in de hoop dat dat er voor 180 euro wel iemand op zou reageren en zo de prijs wat zou stijgen. en nu ben ik eigenlijk aan het twijfelen of ik hem wel weg zou doen, omdat het waarschijlijk een gitaar is waar er niet veel van zijn. mischien is het een goedkoop type maar mischien ook een duurder type. zwier zei dat het in elk geval geen heel goedkoop type is, omdat er een originele koffer voor is. de gitaar is trouwens uit 1 stuk, of hij is zo afgewerkt dat je de binding van de hals naar body niet ziet.

Neals
2 juni 2003, 18:52
over yamaha's gesproken, je komt er wel vaker raren tegen... een kameraad van me heeft een yamaha uit de jaren 80 begin jaren 90 wat een zeer veel lijkt op de Ibanez RG, maar met 1 humbucker en 1 volumeknop, en dat ding speelt en klinkt als een tiet.. En yamaha heeft wel meer van dat soort vage geintjes omdat ze uit 3 fabrieken komen die allemaal weer andere specs hebben.

Wouter J
2 juni 2003, 19:09
De eigenaar spreekt de waarheid, dit is wel degelijk een Yamaha, te weten een uit de SE series, het gitaarmodel van de Bunny Burnell series (De BB bas serie is naar hem vernoemd) Deze gitaren waren Yamaha's antwoord op fenders en de SG 2000 (zie Carlos Santana) was hun antwoord op gibson.

Hier is een later model uit de SE.
http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=422272

en nog een.
http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=433408

De gitaar die te koop staat is aan de elementen te zien een laat jaren zeventiger SE, in de jaren tachtig kregen ze wat conventionelere elementen.

Deze Yamaha's zijn heel goed, ze laten fenders ver achter zich. Je zal, en zeken voor die prijs, niet zo gauw iets beters vinden.

iam
2 juni 2003, 19:44
moet ik nou diengemans gitaar gaan kopen of de epi birdseye met het stuk hout uit...

mijn interesse gaat wel uit naar de yamaha...
is wel speciaal... maar ben ik als beginner dit dan wel waard?

trouwens... diengeman, lijkt dat ik je advertentie waarshcijnlijk wel een zetje gegeven heb... je zult er waarschijnlijk wel meer dan 180 voor krijgen nu, lijkt me... (dom van me om de ad erbij te zetten... maar ja, voor iedereen een kans hé)

mvg,
koen

wietse
2 juni 2003, 19:54
zou voor de yamaha gaan een aparte gitaar en ook als beginneling mag je zoiets wel hebben ,waarom niet ?
epi's zijn er genoeg van dat model met die birdseye zijn wel zeldzamer ,maar het blijft een epi en zo'n yamaha zal je niet snel een tweede van vinden de yamaha lijkt me ook veelzijdiger door al die schakelaartjes.
maar ja nu spreek ik als verzamelaar en liefhebber van ongewone en oude gitaren je hebt geluk dat het voor mij te ver reizen is anders ging ik er zelf achteraan heb net m'n vakantie geld binnen .

iam
2 juni 2003, 19:57
ik hoop echt dat niemand me voor is... plz laat mij deze... ik heb hem eerst gezien (kleutermentaliteit ik weet het :razz:)

oh ja, diengeman, kan je me antwoorden op de email die ik je gestuurd heb?

mvg,

koen de croo