PDA

View Full Version : Probleem: geld overgemaakt aan ebayer maar krijg geen contact



Braindead
12 november 2011, 15:44
Zoals de titel al zegt, ik heb via ebay duitsland een artikel gewonnen en betaald maar de verkoper laat niks horen. Ik heb helaas niet via paypal betaald aangezien hij die optie niet aanbood. Heb ik nog mogelijkheden? Het is ongeveer een week geleden dat ik het item heb gekocht en betaald. Contactopties zijn moeilijk, ik heb een mobiel nummer maar daar krijg ik geen verbinding mee. Verder heb ik wel de betalingsgegevens dus een naam en plaats en banknummmer etc.

bass blom
12 november 2011, 15:49
wat zegt ebay zelf ervan? of zeggen die keihard, geen paypal geen support?

Braindead
12 november 2011, 15:51
Tja, ik moet ze nog mailen maar ik vind de regels erover zoals ik ze nu zie niet al te duidelijk. Barst daarnaast van de kiespijn dus dat helpt ook niet echt bij het zoeken naar info... :(

dodeboboeror
12 november 2011, 16:28
Heb je de verkoper gemaild? Wanneer heb je betaald? Een internationale overboeking duurt maximaal iets van 3 dagen.

Braindead
12 november 2011, 17:03
Ik heb de verkoper diverse keren gemaild maar krijg helemaal geen respons. Het geld (kleine 100 euro) is begin deze week overgemaakt dus zou al op zijn rekening moeten staan. Het lijkt me toch ook dat je toch even een mailtje stuurt als je het pakketje op de post doet. (Zo ben ik het wel gewend iig)

De verkoper in kwestie had van een paar honderd verkopen 100% positieve feedback dus ik dacht dat het wel goed zat.

zjanke
12 november 2011, 17:17
3 dagen om geld over te maken, paar dagen voor hij naar het postkantoor kan, een dag of drie met de post naar Nederland. Als je volgend weekend nog niks hebt dan zou ik me wat ongerust gaan maken. Ik heb bij verkopers met veel verkochte items ook al vaker een 'minder positieve' ervaring gehad qua communicatie. Wel altijd mijn gekochte artikelen ontvangen.....

speedmusic
12 november 2011, 17:20
Persoonlijk vind ik een week nog niet spannend, een hoop aanbieders op eBay zijn particulier en zullen niet iedere dag hun rekening napluizen of er iemand al betaald heeft en ook alle dagen langs het postkantoor kunnen lopen.

Zelf zal ik vanwege de bescherming altijd met Paypal betalen, zonder paypal minimale bescherming

Braindead
13 november 2011, 17:45
Ja okay. Misschien moet ik inderdaad even nog een paar dagen wachten maar ik krijg altijd al snel een unheimisch gefühl als iemand niet op mails reageert. Ik heb ook eens een gitaar gekocht via ebay Duitsland waar ik na betaling helemaal niks meer over hoorde. Bleek die vrouw gewoon op vakantie te zijn gegaan..

Maar niemand weet verder wat de koopbescherming inhoud als je gewoon geld overmaakt? (Zonder paypal?)

Fireburst
13 november 2011, 19:15
Persoonlijk vind ik een week nog niet spannend, een hoop aanbieders op eBay zijn particulier en zullen niet iedere dag hun rekening napluizen of er iemand al betaald heeft en ook alle dagen langs het postkantoor kunnen lopen.

Zo is het maar net, ik heb al tig dingen gekocht op ebay (meestal .de) en eigenlijk nog nooit problemen gehad. Je moet het zo bekijken : als die gast al 100en verkopen heeft en 100% positieve feedback gaat hij dat echt niet compromitteren voor een schamele 100 Hollandse euro's...
Komt wel goed.

mesaman
13 november 2011, 23:38
ik verkocht een gitaar, astronomisch bedrag op de rekening, gewoon opgestuurd,nooit weer wat gehoord! zelf nog gemaild met vragen of het goed is gegaan,of het naar verwachting was?nada respons, bizar gewoon. en ik deed er ook een dikke week over voor die op de post kon.(netjes gemaild) dus verbaas je niet te snel, de ene is er beter mee dan anderen.

give it some time

Hotpepper01
14 november 2011, 05:40
naar de tandarts gaan helpt zeker. Ook ik zou maar eventjes geduldig wachten. meestal komt het goed.

Quink
14 november 2011, 11:42
Ik kan de eerder beschreven ervaringen m.b.t. communicatie onderschrijven. Ik probeer zelf altijd zo duidelijk mogelijk te zijn. Item is op de post, geld is ontvangen, geld is overgemaakt, etc. etc. Maar sommige verkopers/kopers (met name Duitsers, is mijn ervaring) zijn soms zéér summier met hun communicatie.

Het is idd nogal raar/vervelend als iemand niet reageert, maar sommigen hebben denk ik zo iets van: geld is binnen, item is op de post, deze transactie is klaar, afgerond. Uit geheugen wissen en op naar de volgende. Of zo. :dontgeti:

wireman
14 november 2011, 12:01
Verbaas je niet als ineens de bel gaat en er een postbode met een pakketje voor de deur staat...

Sommigen communiceren 0,0.. Geld is binnen, op de post en weg ermee.. Veel duitsers vinden het ook nog eens niks om in het engels te mailen e.d. dus die vinden het wel best zo.. drie dagen voor het geld er is, en drie dagen om te verzenden.. weekend ertussen..
Ik zou het nog even afwachten.. Ik heb er ook goede hoop op..
en wie durft er de boel nou te naaien?... De sint is in het land!

HaroldA
14 november 2011, 12:03
Ik heb hetzelfde meegemaakt maar dan via Paypal. Mijn probleem was dat ik het niet voor m'n vakantie opgelost heb waardoor ik over de 45 dagen heen ben gegaan en dus kan fluiten naar m'n knaken.

Ook kan ik geen feedback meer geven.

Braindead
14 november 2011, 16:49
Bedankt voor de vele reacties! Hopelijk komt het deze week goed.

@Hotpepper 01: Ben de afgelopen 3 dagen dagelijks bij de tandarts geweest en het mag nu weleens beter worden van mij... Daarbij vergeleken zijn die kleine 100 euro ook niet zo heel zorgelijk maar je weet hoe het is. Als je dan weer via gas in de laatste 10 seconden iemand te snel af bent geweest wil je het item ook hebben lol..

Verder vertrouw ik altijd behoorlijk zwaar op de feedbackscore. Zelfs als ik meer dan 1000 euro overmaak gaat het meestal niet via paypal bij ebay. Misschien de volgende keer toch maar even wat voorzichtiger worden...

@ Wireman: mijn Duits is van een behoorlijk niveau, (een verkeerde naamval daargelaten) Mijn ervaring is ook dat Duitsers het niet altijd kunnen waarderen als je geen Duits spreekt/schrijft.

@HaroldA: Dat is echt zwaar balen! Mag ik vragen hoe hoog zijn feedback score was, bij hoeveel items? En was het een hoog bedrag? Je hebt toch nog wel bij Ebay gemeld mag ik hopen?

Ace 1.15.19
14 november 2011, 21:16
Ik vind het sowieso erg vervelend als er niet fatsoenlijk gecommuniceerd wordt over de stand van zaken. Als ik iets verstuur vraag ik dan ook of ze iets willen laten weten als ze het binnen hebben, om het een beetje voor te zijn zeg maar. Ik geef ook altijd uit mezelf aan dat ik zal laten weten wanneer ik het bedrag op mijn rekening heb en de post de deur uit gaat. Een beetje met elkaar terug koppelen is zoveel fijner, voor beide partijen.

Probleem bij Marktplaats vind ik vaak de poppetjes die voor de lol overal op gaan bieden. Ik bied verschillende dingen te koop aan en zodra ik tevreden ben over het bod of ze willen me de vraagprijs geven dan reageer ik daar zo snel mogelijk op. Ik heb al tig personen gehad die bieden en waar je vervolgens nooit iets van hoort, ook al heb je ze laten weten 'kom maar halen' of 'als je eens langs wil komen om te kijken hoor ik dat graag'. Dat is natuurlijk ook meteen het zwakke punt van sites als Marktplaats. eBay is daarentegen een veilingsite: hoogste bod = verplicht kopen, geen pardon.

ghost-rider2006
14 november 2011, 22:12
volgens mij kan je gewoon geschil aangeven bij ebay

betaal afschrift heb je toch ?

FruscianteFan
14 november 2011, 22:33
Een beetje geduld kan geen kwaad. Als je zaken als Thomann gewend bent, dan is het wel even schrikken als je niet eens een bevestiging van het ontvangen van het geld krijgt, laat staan een melding als de boel verstuurd wordt. Heb ik bij Nekymusic wel vaker gehad, maar soms kan het inderdaad wel een weekje of 2, 3 duren.

bass blom
14 november 2011, 22:41
ik bestelde woensdag? een slagplaat van ebay. ook van duitsers.
vooraf bij het stellen van een vraag waren ze snel met een antwoord.
na het kopen geen enkele communicatie.
vrijdag stond ups aan de deur toen ik net ff weg was.
:hippie:

Brewskie
14 november 2011, 22:48
Ja, maar dat waren oost-duitsers. Die zijn nog goed opgevoed. :sssh:

Braindead
16 november 2011, 15:26
Vanmiddag is het pakje gewoon binnen gekomen :) Het ging om een gemodde tubescreamer. Misschien post ik nog wel even een picje later. Testen moet nog gebeuren maar zo op het oog lijkt ie gewoon als nieuw en het lampje brand in het blauw. Ben benieuwd hoe die klinkt.

dvp
16 november 2011, 15:53
Nu ben ik wel benieuwd of hij nog enige vorm van communicatie geeft laten horen, of gewoon de deurbel, hier je pakketje?

In ieder geval, eind goed, al goed!

wireman
16 november 2011, 16:50
Voila!....:ok:

speedmusic
16 november 2011, 17:13
Nu ben ik wel benieuwd of hij nog enige vorm van communicatie geeft laten horen, of gewoon de deurbel, hier je pakketje?
!

Wat had je anders verwacht? klant betaald, particuliere verkoper verstuurd zsm. Vergeet niet dat de topicstarter internationaal via IBAN betaalde.

Als ik de verkoper was zou ik niet iedere avond mijn bankgegevens bekijken of die Nederlander al betaald heeft.
Ik zou drie dagen na de deal of vlak voor een koopavond of zaterdag kijken of het is bijgeschreven (ja ik werk gewoon normaal en ben dus afhankelijk van de openingstijden van het postkantoor), op de bus doen.

Alle tussenkomende vragen van een koper, doen toch niet echt terzake?

Einde deal.

Hotpepper01
16 november 2011, 17:38
Sja, en wat doe je nu?? Positieve Ebay feedback geven op de verkoper, ook op het gebied van de communicatie ?? Altijd lastig om toch objectief te blijven. Even een kort berichtje van zijn kant had een hoop twijfel kunnen wegnemen.....
Eind goed, al goed.

FruscianteFan
16 november 2011, 18:42
Wat had je anders verwacht? klant betaald, particuliere verkoper verstuurd zsm. Vergeet niet dat de topicstarter internationaal via IBAN betaalde.

Als ik de verkoper was zou ik niet iedere avond mijn bankgegevens bekijken of die Nederlander al betaald heeft.
Ik zou drie dagen na de deal of vlak voor een koopavond of zaterdag kijken of het is bijgeschreven (ja ik werk gewoon normaal en ben dus afhankelijk van de openingstijden van het postkantoor), op de bus doen.

Alle tussenkomende vragen van een koper, doen toch niet echt terzake?

Einde deal.
Ik snap dit wel, maar je kunt als verkoper op zijn minst toch reageren op een mail van een bezorgde koper.

wireman
16 november 2011, 18:51
Wedden dat ie gewoon de westrijd Nederland - Duitsland af heeft gewacht?!

Braindead
17 november 2011, 17:03
@dvp Nee, gewoon ineens de deurbel. Het was een man/vouw van weinig woorden zullen we maar zeggen :D



In ieder geval is het pedaal in nieuwstaat en klinkt ie vet! Hij is gemod door deze knakker:
http://www.westchestermusic.net/ts.shtml Ism mijn 5150 is het wel een goede combi iig. Hij heeft een true bypass mod, een ts808 chip en waarschijnlijk nog een brown mod. (Zie de site verder voor details) Ik heb hem wel even open gehad maar moest als ik alles wilde bekijken ook nog het printplaatje losschroeven waar ik even geen zin in had. De led in een andere kleur, de nieuwe bypass switch, de Westchestermusic sticker en het geluid geven mij geen reden eraan de twijfelen. Hij klinkt ontzettend warm en zonder fuzz. Ik lees vaak dat mensen de ts alleen als booster gebruiken maar ook met de gain 3/4 tot helemaal open over een overstuurd kanaal klinkt ie helemaal top.

Zijn er hier meer mensen met gemodde ts ervaringen?

@speedmusic: Een mailtje is toch gewoon een kleine moeite en wel zo netjes?

@ hotpepper01: Heb gewoon positieve feedback gegeven. Het was wel gewoon een goede deal dus.