PDA

View Full Version : Pictures of Lily



Mr.Fingers
12 november 2011, 15:03
http://www.youtube.com/watch?v=46pxkPJTJfQ

Ik heb mezelf 3 dagen gegeven om aan de krappe stringspacing en de immense hoeveelheid snaren te wennen, dus bij deze, een nummer over masturbatie op zaterdagmiddag.

LemmyNL
12 november 2011, 15:28
Briljant geluid! Purr Nooooo:B

bass blom
12 november 2011, 15:36
ja gaaf man!

Harald
12 november 2011, 21:34
Gaan we nu jonge gastjes krijgen die the Who gaan coveren? ;)

Leuk! Een Rickenbacker 12 string. Gaaf! En nu Boris the spider doen :cooler: (op bas dan)

beruk
12 november 2011, 22:06
Hé! Laat je nou die gitaar heel! Dat hoort niet!:rockon:
Goed hoor!
Volgende:

http://www.youtube.com/watch?v=VUgTv36zGl4&feature=related
Wel met cape doen! Toch?

Duhsjaak
13 november 2011, 04:07
Hi
Dit was het rechthoekige zonnebrilletje waarover ik het had.
Leuk, maar leuker vind ik de belangstelling voor de pre-Tommy Who.
En belangstelling (van je publiek) voor een van de eigen nummers van John E.
Een van de originele twang masters, die Duane Eddy en Link Wray als voorbeeld hadden.

Maar voor alles vind ik je experimenten met de 12 R vreselijk leuk. Je komt met covers die ik niet met een 12 string had geassocieerd, maar die wonderwel passen! Ik hoop dat ie je nog jaren niet zal vervelen.
Vriendelijke groet, Gus

Mr.Fingers
13 november 2011, 09:18
Ik probeer wel zo "correct" mogelijk te zijn. Iedereen associeert een mapleglo 370/12 met McGuinn uiteraard, maar Paul Kantner van Jefferson Airplane is ook een 360/12 gebruiker, gedurende heel z'n carrière, en Pete Townshend heeft er ook een paar gebruikt (en vernield), voornamelijk Rose Morris modellen, in '64-'66. Dit nummer is origineel opgenomen met een 360/12MG.


http://www.youtube.com/watch?v=oCCO5q8eV1w

Han S
13 november 2011, 11:03
Kolere, geweldig dat jonge gasten met die oude meuk bezig zijn. En dat laatste filmpje, geweldig. Dat mengpaneel met die grote draaiknoppen, prachtig en ook nog een levende Keith Moon, ik vind het super.

The Lo Lands
13 november 2011, 15:05
Ik ben verzot op oude muziek en mijn platenverzameling staat er vol mee, maar ik zou die muziek zelf niet direct willen spelen. Ik leef en speel graag in het heden met misschien invloeden uit het verleden.

Minpuntje vind ik dat je de flow van het nummer nog niet helemaal pakt, je loopt achter de muziek aan, maar verder goed bezig hoor ;) Misschien moet je het nummer eens opnemen zonder de orginele backing track!

Duhsjaak
14 november 2011, 16:02
Hi
Kijk eens hier! Ik had er geen idee van dat er ook 12 string op early Who was gebruikt.
En vreselijk bedankt, want weer wat opgestoken.

Mr. Fingers, je bent een held.

Vriendelijek groet, Gus

Mr.Fingers
15 november 2011, 13:20
En nu Boris the spider doen :cooler: (op bas dan)

Een kleine moeite uiteraard (ik ben eigenlijk bassist)


http://www.youtube.com/watch?v=GHQRAKJ_fp4

Harald
15 november 2011, 13:31
Geweldige tekst, en de zang bij het creeping crawling stukje, fantastisch! Mooie Rickenbacker#2! Zit nu te twijfelen, qua sound denk ik bij Entwistle idd. aan een plectrum, maar kan me eigenlijk toch vooral zijn wapperende rechterhandvingertjes herinneren. En natuurlijk de drinkflesjes met lang rietje op zijn bas :hippie:

Toen de beste man gevraagd werd waarom hij zo rustig op het podium was zijn antwoord 'als ik nu ook nog rond ga springen denken ze dat we een stelletje gekken zijn!' :seriousf:

Mr.Fingers
15 november 2011, 13:33
In de jaren '60 gebruikte hij vaak een plectrum (met gespreide vingers). Als je meer rickenbackers wilt zien, moet je eens rondzoeken in m'n recente filmpjes, is nog een lichtblauwe 4003 en een zwarte 4001 dat er tussen zit.

Duhsjaak
16 november 2011, 17:24
Hi
Mooi gedaan die Boris.
Maar ligt dat aan mij of klinkt die R wat dof? Heb je er soms flatwound snaren op liggen? Boris wordt gekenmerkt door een loodzware, maar erg transparante klank. Vanzelfsprekend mag je het doen zoals jij het leuk vind, maar juist het twang master idee heb ik altijd vreselijk mooi gevonden. Ook live liet ie m knallen als een zweep die bas.

Verders ben ik zo vrij geweest je maar eens een PMmetje te zenden. Ik word werkelijk ontzettend blij van dit soort draadjes!
Vriendelijke groet, Gus

LemmyNL
16 november 2011, 17:57
Als er ooit een reden is om weer te gaan bassen is het een Rick. Damn gast!:rockon:

bass blom
16 november 2011, 18:03
hee maar een rick is toch altijd een beetje een soort stoomboot bas?
mijn bassist heeft er ook een en sinds een paar maanden heeft hij een dilemma, hij kocht een samick van mij met een jass en P element en actief en nu speelt hij vaker op dat ding dan op zijn rick.
klinkt veel puntiger, duidelijk.
hij klaagt nu zelfs dat hij niet genoeg hoog uit zijn jaren 70 bassman top/cab krijgt :D

Mr.Fingers
16 november 2011, 21:55
@ Gus: gelezen, dank! Ik antwoord er ASAP op :). Dat ze dof klinkt? Zal er ook wel aan liggen dat ik op een Ampeg SVT speel. Er liggen roundwounds op (op de zwarte liggen flats (http://www.youtube.com/watch?v=lb8GolKgov8)).

@Lemmy: 3x reden dan (http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/5e4596c6.jpg) (en m'n 62P blijft favoriet).
@Bass: Bah, actieve meuk... :D

Aan de liefhebbers van deze oude meuk: bekijk gerust m'n kanaal: staat veel ouds op: http://www.youtube.com/user/williamsanders

LemmyNL
17 november 2011, 00:11
@Lemmy: 3x reden dan (http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/5e4596c6.jpg) (en m'n 62P blijft favoriet).

Ja nou ga je echt te ver mannetje!:angry:

Hou OP!

Bass: snapt die bassist van jou het dan wel? Speel zelf op een Bassman 100 met een Precision en ik heb meer dan genoeg hoog. Heb m'n toon zelfs bijna dichtgedraaid, speelde vroeger wel open maar ben wat teruggegaan. En nog krijg ik elke keer als ik 'm oppak (als onze bassiste een keertje niet kan bijvoorbeeld) kippevel van de combinatie.

bass blom
17 november 2011, 08:36
de bassist heeft echt genoeg grijze cellen.
ik ben zijn bassman aan het checken momenteel en het zou kunnen dat 1 van de voorbuisjes rot is.
dat gaat een boel hoog schelen als dat zo is neem ik aan :D

Harald
17 november 2011, 08:46
de bassist heeft echt genoeg grijze cellen.
En hoe is het met de trilhaartjes ? ;)

Sorry, kon het niet laten :hippie:

LemmyNL
17 november 2011, 09:09
klinkt als een goed idee...

bass blom
17 november 2011, 09:27
En hoe is het met de trilhaartjes ? ;)

Sorry, kon het niet laten :hippie:

ja wat dat aangaat zwemmen we allemaal, wie hoort wat en hoe?
de zanger vond mijn nieuwe gouden tele warmer klinken dan mijn oude les paul custom.
ken je nagaan :D
ik denk dat hij het zo hoorde/aanvoelde omdat ik op dat ding meer op de neckpup speelde.

ErikM
17 november 2011, 09:34
hee maar een rick is toch altijd een beetje een soort stoomboot bas?
mijn bassist heeft er ook een en sinds een paar maanden heeft hij een dilemma, hij kocht een samick van mij met een jass en P element en actief en nu speelt hij vaker op dat ding dan op zijn rick.
klinkt veel puntiger, duidelijk.
hij klaagt nu zelfs dat hij niet genoeg hoog uit zijn jaren 70 bassman top/cab krijgt :D

Een rick te weinig hoog? Toen ik op een R speelde klaagde de gitarist over te veel hoog... en te veel mid... en te veel klank voor 1 noot...

Mijn Rick stoomboot niet. Hij klinkt als een opgevoerde pianobasnoot met extra mid en hoog, en snijdt overal door heen...

bass blom
17 november 2011, 09:40
hij speelt volgens mij wel meestal met zijn vingers op de rick.

ErikM
17 november 2011, 09:48
In geval van Entwistle maakt dat niet uit.
Enne... bij een Rick moet je de snaren aanslaan, niet aaien :-)

bass blom
17 november 2011, 10:16
In geval van Entwistle maakt dat niet uit.
Enne... bij een Rick moet je de snaren aanslaan, niet aaien :-)

heb net weer ff met de les paul op dat ding staan raggen, heerlijk.
hij gebruikt de bass instrument ingang...
deed ik dus ook, maar ff later prikte ik mijn gitaar in de normal ingang.
pats, meer lawaai en meer hoog :D

LemmyNL
17 november 2011, 10:21
Ik heb ze doorgelust, helemaal prima!:cooler:

piezo
17 november 2011, 10:29
Of het iets toevoegt aan de samenspraak, weet ik niet, maar toch:

- Mr.Fingers, je speelde in het filmje over alleen het brugelement, maar ik hoor niet de 70-er jaren knetter. Dus heb jij blijkbaar een moderne 4001/4003. Die missen dat condensatortje in lijn met het brugelement, dat het laag van het brugelement afknijpt.
(Aan de andere kant maakt dat de moderne volgens mij algemener bruikbaar, meer Jazzbass-achtig.)

- John Entwhistle speelde toch graag met gescheiden hoog- en laagversterking? Dan zou/zal hij ongetwijfeld ook de "stereo" output van een Rickenbacker 4001 benut hebben.

Mr.Fingers
17 november 2011, 10:32
Het is inderdaad een 4003 uit 1994. De zwarte (een 4001 uit 1973) heeft die condensator in het brugelement, maar die is gebypassed, wegens een te beknepen geluidje.

En die Rick-O-Sound output werkt alleen als je beide elementen tezamen gebruikt, het halselement heeft dan z'n eigen amp, en het brugelement z'n eigen amp, er is niet dat er iets in die bas zit dat als bi-amping werkt, waar Entwistle gebruik van gemaakt heeft.

mikeyaxeman
18 november 2011, 01:17
Leuk! :ok: een paar nummers van The Who op je Rickies.
Meestal worden ze idd geassocieerd met The Beatles of The Byrds.
Ik heb Boris the Spider gisteren toevallig nog gedraaid en had ook een knots van een spin op de muur.
Leuk nummer :ok: :cheerup:

Harald
18 november 2011, 08:07
Enne, is het beestje nu deel van je vloer ;) :hide:

Duhsjaak
18 november 2011, 11:14
Enne, is het beestje nu deel van je vloer ;) :hide:

Hi
Moest even nadenken!!!! Maar ik heb hem. Of is het had hem als ie plat is?
Vriendelijke groet, Gus