PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de Blackstar HT-dist ?? ' Pedaal met een buis'



Oranjeaap
12 november 2011, 13:49
Ik heb een lekkere buizen amp, maar hij is meer vintage stijl, op het gain kanaal zit het optimum op ongeveer 6. Meer gain dan dat geeft niet het geluid waar ik blij van wordt. Dat is ook niet zo gek want ik wil ' face melting distortion ' maar heb geen moderne tube amp.

Enniewee, tijdje terug op youtube een keer een filmpje tegengekomen over de Blackstar HT serie pedalen. De pedalen met een buis. Vind het erg gave pedalen, en in de demo's klinkt het gewoon goed.

Heeft iemand ervaring met dit pedaal? Ik kan hem nergens in de buurt testen, dus tot die tijd hoop ik wat meningen te vinden ;)

Midwolda
12 november 2011, 14:50
Die zijn er in verschillende versies, even uit het hoofd:
de (over)Drive, de Dist(ortion), de DistX(treme), de Dual (2 in 1) etc.
Bouwkwaliteit is uitstekend, 2 nadelen: slecht afleesbare knoppen en een eigen adapter.
De ISF knop maakt het een veelzijdige machine waar iedereen wel wat uit kan halen.
Geluid is erg goed voor zo'n apparaat, vind ik, maar je moet even het model zoeken wat bij jou past.
Uitproberen dus, have fun!

guitarkid
12 november 2011, 15:31
Ik heb al een behoorlijke tijd een HT-Dual (hoewel ik op dit moment mijn geluid maak met een Delta Blues en een Flowerbooster). Het is een prima pedaal, zeker in zijn crunch-stand. Het "lead"- kanaal vind ik de laatste tijd toch iets minder doordat het niet zo "open" klinkt. Wat te veel compressie en de gedeelde eq kan beide kanalen niet tegelijk optimaal laten klinken. ISF werkt goed en is heel nuttig. Gain genoeg voor mij. Ik ken de de HT-Dist niet goed genoeg om daar wat zinnigs over te zeggen, maar het zijn zeer degelijke pedalen en die eigen voeding vind ik wel fijn! Proberen dus, want Blackstar maakt mooi spul en die HT-Dist zal geen uitzondering zijn!
Ik heb de HT-Dual wel standaard in mijn pedalenbak zitten en gebruik 'm soms als booster en sowieso is hij handig als back-up: voor een cleane amp of evt. via zijn emulated out, hoewel ik die niet super vind.
Ik heb het pedaal in augustus meegenomen tijdens een tour door Portugal en met de Flowerbooster en een daar beschikbare Peavey Classic Chorus heb ik me prima kunnen redden.

the sure thing
12 november 2011, 16:32
+1 voor de opmerking over de compressie. Het heeft mij doen besluiten om m niet aan te schaffen. En ik vond m behoorlijk ruisen...

Squier4ever
12 november 2011, 17:54
Ik heb er ook een, vind hem erg vet klinken hoor. Je kan er alles van Plexi Maarschalk tot Rectumfrituur Mesa uithalen, maar alsnog best wel dynamisch vind ik. Oja en de mijne is te koop, dus doe een PB als je meer wilt weten ;-)

Tankman
12 november 2011, 21:07
Ik heb de 3 distortions uitgetest.

HT-DistX vond ik een bak takkeherrie uit komen. Die klinkt echt helemaal niet mooi.

HT-Dual vond ik goed. Het clean is waardeloos. Gebruik clean uit je amp en stel hem dan in als crunch en drive. Veel handiger. Deze klinkt op zich ok, maar ik mis ballen in het 2e kanaal.

HT-Dist vond ik de beste uit de set. Deze heb ik uiteindelijk zelf ook gekocht om te gebruiken op dagen dat ik mijn eigen amp niet tot mijn beschikking heb. Het is gewoon een heerlijk, warme distortion waarbij ik mijn versterker niet al te erg hoef te missen. De emulated output heb ik vorige week nog over een PA gegooid, en dat klinkt best wel lekker.

guitarkid
12 november 2011, 21:15
HT-Dual vond ik goed. Het clean is waardeloos. Gebruik clean uit je amp en stel hem dan in als crunch en drive. Veel handiger. Deze klinkt op zich ok, maar ik mis ballen in het 2e kanaal.


Dit begrijp ik niet helemaal. Als je het pedaal uit zet heb je toch het cleane geluid van je amp? M.a.w. het pedaal heeft geen "clean" geluid, alleen bypass en een crunch en een lead-kanaal. Zo is hij ook bedoelt, lijkt me.
Edit: ik snap wat je bedoelt: de clean-stand op het eerste kanaal! Nog nooit gebruikt, vandaar. Zag het net in een demo-filmpje..... Sorry! :makeup:

Tankman
12 november 2011, 21:20
Dit begrijp ik niet helemaal. Als je het pedaal uit zet heb je toch het cleane geluid van je amp? M.a.w. het pedaal heeft geen "clean" geluid, alleen bypass en een crunch en een lead-kanaal. Zo is hij ook bedoelt, lijkt me.

Je kan op het eerste kanaal kiezen tussen clean en crunch. Het clean gebruik je dan om een buizentintje te geven aan een transistor geluid. Ik vind het niet veel toevoegen aan het pedaal.

guitarkid
12 november 2011, 21:23
Je kan op het eerste kanaal kiezen tussen clean en crunch. Het clean gebruik je dan om een buizentintje te geven aan een transistor geluid. Ik vind het niet veel toevoegen aan het pedaal.

Zie mijn post hiervoor! Ik snap wat je bedoelt! Gr. Coos!

Tankman
12 november 2011, 21:30
Zie mijn post hiervoor! Ik snap wat je bedoelt! Gr. Coos!

Haha! Ik zag hem niet. Ik kan me wel voorstellen dat die clean functie icm de emulated out direct over een PA wel handig kan zijn. Dat zou ik nog wel eens een keer moeten testen. Aan de andere kant, hoeft het ook weer niet. Als ik het red mijn rig te verkleinen, doe ik misschien de HT-Dist ook weg.

guitarkid
13 november 2011, 09:02
Haha! Ik zag hem niet. Ik kan me wel voorstellen dat die clean functie icm de emulated out direct over een PA wel handig kan zijn. Dat zou ik nog wel eens een keer moeten testen. Aan de andere kant, hoeft het ook weer niet. Als ik het red mijn rig te verkleinen, doe ik misschien de HT-Dist ook weg.

Typisch geval van crosspost! ;)

Kim Wilson
13 november 2011, 09:39
Ik heb de HT-Drive, die mag je best eens testen. Voor bepaalde nummers werkt het perfect op mijn ouwe fender amp.

DFTPOL
19 november 2011, 21:37
Ik heb zelf de HT-Dual.

Ik vind het zelf een heel handig pedaal, vooral als je niet altijd dezelfde backline voor handen hebt.

De slecht afleesbare knoppen, tja... Als je je sound eenmaal goed hebt dan hoef je daar ook niet meer aan te zitten.

Wel vind ik dat het geluid je aan moet staan, je kan er van houden of je kunt het haten. Vooral zelf uitproberen! En ze zijn 2e hands niet verschrikkelijk duur!

R.J
20 november 2011, 14:56
Sja, meppel is hier niet echt in de buurt, maar ik heb 'm nu een tijdje en ben er zeer tevree over, erg fain pedaalke

Heb zelfs nog een filmpje gemaakt in vergelijking met een metal-muff w/ top boost fuzzpedaal van EHX.

Don't expect much, ben maar een hobbyplukker, geen virtuoos ofzo, maar heb 't filmpje zo duidelijk mogelijk proberen te houden.
Het is alleen wel opgenomen met de reverb-boostende mic uit de hel.


http://www.youtube.com/watch?v=kVlLonRub_k

Fiendish
20 november 2011, 15:02
Ik heb een aardige tijd een HT-dual gehad, was er zeer te vreden over, maar na aankoop wat buizenversterkers, een Shredmaster clone en een EHX Germanium 4, was 'ie eigenlijk overbodig.
Nu ik thuis op een solidstate speel mis ik hem eigenlijk wel een beetje, zit er hard aan te denken er eentje van marktplaats te plukken.

Protip : als je vind dat 'ie te veel compressie heeft, effe een ander buisje d'r in proppen.
Een Svetlana of een Shuguang 12AX7B doet het goed.
JJ kan ook, maar klinkt niet zo goed als de Svetlana of Shuguang, beetje te veel bass.