alvinus
12 november 2011, 14:22
Een paar jaar geleden heb ik deze Haar Axis copy via een ingewikkelde doorschuifconstructie met een Belg geruild, die hem weer ergens uit de provincie Utrecht had. Dus nooit direct contact met de aanbieder gehad en eigenlijk wel benieuwd naar iets van de geschiedenis van dit plunkje. Erik van de Haar weet er niks meer van ('lang geleden'). Het logo is een goudkleurig plakplaatje, ik denk zoals Van de Haar het vroeger gebruikte. Het zou gemakkelijk een vervalsing kunnen zijn, maar daar is de gitaar te goed voor - alle onderdelen zijn topklasse, dus waarom zou je er dan een nepplakkertje op doen.
De achterkant is zeer licht mahonie en het bovenblad een soort tiger stripe esdoorn. De hals is ook esdoorn, birds eye zou ik zeggen met eveneens birds eye fretboard. Elementen heb ik deels kunnen identificeren als Dimarzio Super Distortion (hals) en Tone Zone (brug). Tremolo is een Wilkinson. Locking Tuners van Sperzel (zaten in verkeerde volgorde - foutje van Haar, of later geplaatst?), grafiet topkam.
Ik zie niet hoe ik hier een foto van mijn computer direct kan plaatsen, dus maar even een filmpie, dat toch al op You Tube stond, ter identificatie.
Ik hoop dus dat iemand dit instrument (her)kent en me iets kan vertellen of kan verwijzen naar de oorspronkelijke eigenaar.
Bedankt!
Jacques
http://www.youtube.com/watch?v=Z9QHs8zFZC0
De achterkant is zeer licht mahonie en het bovenblad een soort tiger stripe esdoorn. De hals is ook esdoorn, birds eye zou ik zeggen met eveneens birds eye fretboard. Elementen heb ik deels kunnen identificeren als Dimarzio Super Distortion (hals) en Tone Zone (brug). Tremolo is een Wilkinson. Locking Tuners van Sperzel (zaten in verkeerde volgorde - foutje van Haar, of later geplaatst?), grafiet topkam.
Ik zie niet hoe ik hier een foto van mijn computer direct kan plaatsen, dus maar even een filmpie, dat toch al op You Tube stond, ter identificatie.
Ik hoop dus dat iemand dit instrument (her)kent en me iets kan vertellen of kan verwijzen naar de oorspronkelijke eigenaar.
Bedankt!
Jacques
http://www.youtube.com/watch?v=Z9QHs8zFZC0