PDA

View Full Version : Fender G-dec junior



muzieksken
11 november 2011, 23:12
Dit is mijn kleine versterker (heb er nog anderen ook)
Maar nu heb ik een probleem , hij werkt niet meer!
als ik hem aanzet hoor ik wel een gezoom maar het lampje brand niet en er komt geen geluid uit! ook de loops hoor ik niet!

Iemand een idee?

alvast bedankt

bass blom
11 november 2011, 23:38
eerste waar je aan kunt denken is de zekering.

muzieksken
11 november 2011, 23:57
En is dit op te lossen of is dit duur?

bass blom
12 november 2011, 01:16
een zekering is een dubbeltjes kwestie.
als hij gewoon achterop de versterker in zo'n houdertje zit is het heel simpel.
als hij binnenin zit iets minder simpel.
maar de kans is er ook dat er iets heel anders gaande is.

muzieksken
12 november 2011, 01:35
ok ,maja tis nu niet dat dat zo een dure amp is , liefst zou ik hem voor weinig geld hem laten repareren maar als dit te duur is dan zou ik misschien beter een nieuwe amp kopen?

alvast bedankt

muzieksken
12 november 2011, 01:42
ik heb hem hier eens opengevezen, hoe ziet een zekering eruit?
doet het uit dat ik een foto post van de binnenkant?

kidrock
12 november 2011, 02:40
ik heb hem hier eens opengevezen, hoe ziet een zekering eruit?
doet het uit dat ik een foto post van de binnenkant?

Oke... een willekeurige zekering ziet er zo uit:

www.budgetronics.eu/N_frame.html?http://www.budgetronics.eu/Glas-zekering-traag-per-stuk--N_art_663.html

Aan de buitenkant heb je een aantal mogelijkheden hoe dat eruit kan zien:

1. Verzonken met gleuf (nee, we hebben het hier niet over vrouwelijk geslachts organen) waar een schroevendraaier in past.
2. In een ronde houder waarvan je de kap eraf kan draaien.
3. Bij de 220V stekker aansluiting kan soms ook een klepje zitten (met kleine schoevendraaier open te wippen) waar een zekering onder zit.

Kijk goed naar de waarde van die zekering of breng het naar een elektronica zaak en koop een paar extra.

Mocht ie aan de binnenkant zitten, dan wordt dat een heel ander verhaal. Maar als ik zo jou verhaal lees, dan heb ik zo het idee dat je er weinig kaas van hebt gegeten (je hoef ook geen techneut te wezen, ben ik ook niet) en dan vraag ik me af of het wel zo verstandig is om aan de binnenkant te gaan rommelen.

Bij twijfel breng die amp gewoon naar een goede versterker reparateur.

muzieksken
12 november 2011, 03:29
ok ik vind deze niet direct!
ik ben inderdaad niet ech een techneut maarja, ik zal hem eens binnendoen!
als het veel kost is het misschien beter een nieuwe te kopen aangezien dit niet echt een state of the art amp is he!

kidrock
12 november 2011, 13:32
ok ik vind deze niet direct!
ik ben inderdaad niet ech een techneut maarja, ik zal hem eens binnendoen!
als het veel kost is het misschien beter een nieuwe te kopen aangezien dit niet echt een state of the art amp is he!

Een nieuwe kopen is een beetje voorbarig. Ik zou eerst kijken of ie gemaakt kan worden. Meestal kun je met een reparateur afspraken maken over de eventuele kosten (bijv. als die niet gerepareerd kan worden). Meestal hoef je dan alleen de onderzoekskosten te betalen (+/- een paar tientjes).
Laat hem ook contact met je opnemen voordat hij eraan begint. Dan kun je altijd nog beslissen of het wel/niet de moeite waard is om te laten maken.

pueblo
12 november 2011, 13:56
http://www.lojeck.com/brian/GdecRepair.html
kan handig zijn :) (vooral figuur achttien met de tekst er naast)

kidrock
12 november 2011, 14:42
http://www.lojeck.com/brian/GdecRepair.html
kan handig zijn :) (vooral figuur achttien met de tekst er naast)

Ja, ik vond dit ook een sterke tekst en dan vooral het laatste:

THIS IS WRONG! NEVER EVER EVER EVER EVER EVER SHORT ACROSS A FUSE!!!!!!!! This is dangerous, and may very well subject you to dangerous current levels that the fuse is meant to prevent. It might start a fire, or you might even die!

Wel een handige site voor een kapote G-DEC. Vooral als je weet waar je mee bezig bent.

pueblo
12 november 2011, 15:32
Ja, ik vond dit ook een sterke tekst en dan vooral het laatste:

THIS IS WRONG! NEVER EVER EVER EVER EVER EVER SHORT ACROSS A FUSE!!!!!!!! This is dangerous, and may very well subject you to dangerous current levels that the fuse is meant to prevent. It might start a fire, or you might even die!

Wel een handige site voor een kapote G-DEC. Vooral als je weet waar je mee bezig bent.

inderdaad :p
ipv een draadje kan je er eventueel een houdertje tussen solderen zodat je met deftige zekeringen kan werken, ofwel een gat maken in de behuizing en daar een zekeringhouder in plaatsen etc etc.

kidrock
12 november 2011, 16:03
inderdaad :p
ipv een draadje kan je er eventueel een houdertje tussen solderen zodat je met deftige zekeringen kan werken, ofwel een gat maken in de behuizing en daar een zekeringhouder in plaatsen etc etc.

Las ook in de beschrijven van die site, dat er elders binnenin nog een andere zekeringhouder zit met zekering:

"The board had one of those little tubular glass fuses on it, but it was whole, and tested at 3ohms on my multimeter, a reasonable value. (if it was popped off it would read as an open circuit)."

Ik zou die als eerste gaan testen voordat je die pico-fuse gaat jumperen.

Let op!! Zorg ten alle tijden dat de spanning eraf is en check (met multi meter) of er nergens meer spanning op staat!

cluseau
12 november 2011, 18:07
Gaat dit (http://www.gitaarforum.nl/forum/view/id/4539/d/fender-gdec-junior-probleem) soms over dezelfde amp?

bass blom
12 november 2011, 18:19
Gaat dit (http://www.gitaarforum.nl/forum/view/id/4539/d/fender-gdec-junior-probleem) soms over dezelfde amp?

lijkt me 99,99999999999999999 % zeker ja :D

cluseau
13 november 2011, 10:41
ik heb hem hier eens opengevezen, hoe ziet een zekering eruit?

Bovenstaande uitspraak zegt me dat je er beter vanaf kan blijven voor je eigen veiligheid :soinnocent:.

cluseau
15 november 2011, 23:05
Oops.....telaat denk ik :D

kidrock
16 november 2011, 15:41
Tis inderdaad verdacht stil met meneer Muzieksken. Komt weinig muziek meer uit :seriousf:

muzieksken
21 november 2011, 23:47
ben een tijdje ziek geweest enzo maar hier ben ik dus weer,
alvast enorm bedankt voor de zeer vele reacties :
hieruit leid ik af dat ik inderdaad er beter zelf afblijf en hem bij een reperateur binnen doe en duidelijke afspraken maak over de kosten?

alvast enorm bedenkt