PDA

View Full Version : 2x 3 way toggle switch



bigjeroen
11 november 2011, 17:45
hallo,


Ik heb een gitaar gekocht met 2 volume knoppen en 2 tone knoppen en 2 3 way toggle switches.
nou is dus mijn vraag........ waarvoor zijn die 2x 3way toggle switches??
ik heb hier en daar wat gezocht op internet maar ik kwam niet iets bruikbaars tegen...
de gitaar zelf is bedoeld als opknappertje.

groeten jeroen

Squier4ever
11 november 2011, 17:48
Kan van alles zijn. 1x pup switch waarschijnlijk en de andere kan dan nog zijn:
Toneswitch, killswitch, faseswitch, coilsplit en waarschijnlijk mis ik er nu nog wel een paar. Met andere woorden: wat voor een gitaar, dan kunnen we je helpen.

bigjeroen
11 november 2011, 17:53
Kan van alles zijn. 1x pup switch waarschijnlijk en de andere kan dan nog zijn:
Toneswitch, killswitch, faseswitch, coilsplit en waarschijnlijk mis ik er nu nog wel een paar. Met andere woorden: wat voor een gitaar, dan kunnen we je helpen.

hoe kan je dat dan zien?? want volgens mij zit er 1 van die switchen aangesloten op de toneknoppen(of het zijn de volumeknoppen ^^)

bigjeroen
11 november 2011, 17:56
Kan van alles zijn. 1x pup switch waarschijnlijk en de andere kan dan nog zijn:
Toneswitch, killswitch, faseswitch, coilsplit en waarschijnlijk mis ik er nu nog wel een paar. Met andere woorden: wat voor een gitaar, dan kunnen we je helpen.

het is een arirang gitaar http://www.gitaar.net/dynamic/phorum_thumbnails/3aa/dc0/1c8/fe6/0f3/dd1/1e0/201/5bf/0aa/54_300x300.jpg

maar... volgens mij is die 2e switch er later bij gezet..... want op geeneen van de fotos kan ik er een vinden met 2 switchen

Plant
11 november 2011, 18:44
Coilsplit om een humbucker ook als single coil te kunnen schakelen? Of om te kunnen omschakelen naar b.v. parallel-humbucking. Ik heb zelf ook wel eens een schakelaartje bijgezet op een gitaar voor dat laatste.

Kun je niet gewoon horen wat het doet? Klank- / volumeverandering?

G.G.
11 november 2011, 18:49
wat dacht je van even openschroeven en kijken wat welke draadjes doen.....

Plant
11 november 2011, 18:55
wat dacht je van even openschroeven en kijken wat welke draadjes doen.....

Yup, maar door zijn post #3 dacht ik dat hij dat al gedaan had en het nóg niet wist ;)
edit: hij kan ook even een scherp detailfoto'tje maken en posten, misschien zien wij het dan?

Mr.Fingers
11 november 2011, 19:49
http://www.vintage-guitars.se/1972_Fender_Mustang_350724_front.jpg
Gitaar, twee elementen, twee 3-way slide schakelaars (of het nu slide of toggle is, maakt niet uit, schakelaar is schakelaar).

Hier om de elementen apart aan/uit/aan te kunnen zetten, waarbij de tweede "aan" in tegenfase staat met de eerste "aan".