PDA

View Full Version : Happy New Gretsch Day :D



Wabbie
11 november 2011, 15:55
Gisteren de hele dag en een gedeelte van de avond doorgebracht bij The American Guitarstore op zoek naar een Gretsch. Stiekem wilde ik altijd al een Gretsch, maar de prijs weerhield me er altijd van. Dat en mijn voorliefde voor strats. Echter het Triggerfinger concert van afgelopen maandag in de Melkweg was toch wel de laatste druppel. Ik "moest" een Gretsch!
Standaard excuses waren natuurlijk dat ik net een nieuwe baan heb (mijn eerste echte!) en ik bijna jarig ben.

Ik heb zo'n beetje iedere Gretsch vastgehad die Kai in de winkel had staan, met uitzondering van de Brain Setzer Signature van 22K. ZO uit mijn hoofd heb ik een White Falcon, een Brian Setzer Hot Rod, een gewone Brian Setzer signature en een 125th Anniversary in mijn handen gehad.

Eigenlijk was het meteen in het begin al raak. De 125th Anniversary die ik van de muur trok kwam de hele middag weer terug. Ik ben 's avonds nog even naar Atak geweest om 'em over mijn eigen setup te testen (en op meer dan oorlogsterke). Toen was het helemaal duidelijk. Betalen die handel en lekker rocken!

Genoeg geluld, hier zijn de verplichte fotos van mijn nieuwe Gretsch 6118T LVT 125 Anniversary:

http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC_0161.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC_0157.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC_0155.jpg

Squier4ever
11 november 2011, 15:57
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa! Helemaal goed! TV Jones? Gretsches zijn awesome, vooral die rooie (hoer) van Ruben.....

Wabbie
11 november 2011, 15:58
TV Jones Powertons inderdaad. Die rode van Ruben blijft inderdaad ook geweldig!

jutter
11 november 2011, 16:08
http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC_0155.jpg

Zo te zien is hij geen lang leven beschoren.......... hij kan zo voorover donderen!

Maar buiten dat om, van harte gefeliciteerd, het is een pareltje!

Wabbie
11 november 2011, 16:12
Hahaha, hij staat normaliter netjes in het gitarenrek/in de koffer hoor. Ik ben hier een heel stuk voorzichtiger mee dan met mijn fenders!

Squier4ever
11 november 2011, 16:16
Die van Ruben is ook een anni btw, ik ga weer ff op mijn 5120 met Classics beuken in drop C :-)

Mr. Dynamite
11 november 2011, 16:18
Ik heb hem wel eens zien staan, errrug mooi ding!


Ik wil ook een gretsch :dontgeti:

hole
11 november 2011, 16:23
lekker veel knopjes en draaidingetjes!

Hendriks
11 november 2011, 16:46
Waanzinnig mooi , gefeliciteerd.

Triggy
11 november 2011, 16:54
Gefeliciteerd met je aankoop.
Ken het gretschgevoel:mmmm::rockon:

Squier4ever
11 november 2011, 17:07
lekker veel knopjes en draaidingetjes!

Waarvan ik er maar 2 zou gebruiken, op de mijn gebruik ik ook alleen de master en de pup-switch (af en toe)....

GibsonDC
11 november 2011, 17:20
Heel gaaf! gefeliciteerd! Concert van Triggerfinger was inderdaad heel gaaf, was er zelf dinsdag ook.

Wabbie
11 november 2011, 17:31
lekker veel knopjes en draaidingetjes!

Knopjes en draaidingetjes zijn altijd goed toch ;)

En ik ben nogal gecharmeerd van de tone switch, geeft veel leuke optie's.

zjanke
11 november 2011, 17:36
Heel soms ben ik een beetje jaloers :(


Gefeliciteerd, ont-zet-tend gave bak...

Squier4ever
11 november 2011, 17:38
Knopjes en draaidingetjes zijn altijd goed toch ;)

En ik ben nogal gecharmeerd van de tone switch, geeft veel leuke optie's.

Leukere opties dan een vol open, pompend raggende TV Power/Classic?

Brewskie
11 november 2011, 18:18
ERg mooie gitaar. Heb je er ook zo'n 125 anni strap bij ?
http://www.thinkingchimp.com/image_misc/G6118T-LTV_125_Anniversary/P2150222.jpg

arcane
11 november 2011, 18:19
Geweldig mooie gitaar. Heel veel plezier ermee.

Wabbie
11 november 2011, 18:19
@ Squier4ever: Naja, soms is een beetje midhoog of midlaag wel lekker om te hebben. Die switch staat wel meestal in de neutrale positie bij mij.

edit. Nee, ik heb er geen 125th strap bij, wel een brede leren strap met R'n R flames erop!

lauke_101
11 november 2011, 22:38
Gefeliciteerd! Dat is nog eens een echte gitaar, prachtig ding :lovelove:
Gretsch is tof, ben zelf ook nog altijd erg blij met mijn 5570 met TV Jones erin. En die 125th is toch wel een van mijn favorieten.

Was ook bij Triggerfinger trouwens, maar dan de woensdag. Dat ging weer lekker ja, BAM!
Had hij trouwens maandag of dinsdag wel z'n ES-295 gebruikt? Zag haar in het rek staan, maar jammer genoeg bleef ze ook daar staan de hele avond.

jim__
11 november 2011, 22:58
Mooi ding hoor, gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!

Mitch
11 november 2011, 23:05
Goeie zet :cheerup:

Wabbie
12 november 2011, 00:45
Was ook bij Triggerfinger trouwens, maar dan de woensdag. Dat ging weer lekker ja, BAM!
Had hij trouwens maandag of dinsdag wel z'n ES-295 gebruikt? Zag haar in het rek staan, maar jammer genoeg bleef ze ook daar staan de hele avond.

Ik heb z'n ES-295 ook zien staan in het rek, maar maandag heeft hij hem iig niet gebruikt. Tot mijn grote spijt.

Zondag komt de eerste grote test in de oefenruimte met band. Scheelt dat we Triggerfinger georiėnteerde bluesrock maken, dus dat gaat helemaal goed komen. Ik kan niet wachten! Ik had 15 jaar geleden al een Gretsch moeten kopen :D.

humbucker
12 november 2011, 01:00
Welkom bij de club!!

Een fraai exemplaar heb je daar!

Tunes
12 november 2011, 08:21
In 1 woord,

















klootzak :sssh:

Het leven is heel oneerlijk :(

episua
12 november 2011, 08:45
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe Gretsch! Ik heb precies dezelfde 125th annie in mijn bezit. Het is een van de meest veelzijdige Gretsch gitaren op de markt. En het meeste 'bang for the bucks'. Nitro lak, tv jones pu's, ml trestle bracing. De kleur is ook super cool.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik laatst de powertron heb vervangen voor een tv classic +. Maar, goed ik speel er dan ook meer oude rock&roll mee dan bluesrock triggerfinger achtige dingen. Hiervoor zijn de powertrons wel te gek. Veel plezier ermee.

Wabbie
12 november 2011, 10:38
Ik kan me voorstellen dat voor ouderwetse rock'n roll de TVJ classics beter werken dan de Powertrons doe er nu in zitten. Maar die Powertrons die grommen zo heerlijk.

Ik ben trouwens tegenwoordig wel helemaal verslaafd aan de gecontroleerde feedback die mijn Gretsch kan produceren. :crazyhappy:

Squier4ever
12 november 2011, 12:01
Ik kan me voorstellen dat voor ouderwetse rock'n roll de TVJ classics beter werken dan de Powertrons doe er nu in zitten. Maar die Powertrons die grommen zo heerlijk.

Ik ben trouwens tegenwoordig wel helemaal verslaafd aan de gecontroleerde feedback die mijn Gretsch kan produceren. :crazyhappy:

Ja lekker vies is dat he ;-)

wireman
12 november 2011, 12:17
Wow man... Ik heb nog altijd gas voor zo“n (depeche mode) “smoked green“ anni... Wat een gave kleur is dat joh... Deze is ook errrrug mooi!!!

Wabbie
12 november 2011, 12:31
@ Squier; heerlijk ranzig!! Zeker door een JTM45 met een vette fuzz.

@wireman de smoke green anni is ook erg sexy. Eigenlijk hou ik niet zo van het standaard Gretsch Oranje, maar veel meer van de andere kleuren.
Ik geloof dat de smoke green anni wel andere TV jones er in heeft zitten mijn jaguar tan anni.

macwilliams
12 november 2011, 12:54
Ik denk dat ik deze mooier vind dan.een.rode, gefeliciteerd met:
Je baan, verjaardag en deze wonderschone gitaar.

Squier4ever
12 november 2011, 13:29
Ik ben eigenlijk ook niet zo van dat oranje, zit nog altijd te denken om de mijne in Ratrod stijl te verbouwen.... Matzwart en Pinstripes it is.

Wabbie
12 november 2011, 14:03
oeh, een matzwarte Gretsch met pinstripes is inderdaad ook wel erg sexy. Is er niet ooit een serie geweest in het matzwart trouwens? Ik meen me te herinneren dat ik ooit zoiets voorbij heb zien komen op youtube maar zeker weet ik het ook niet meer.

@Macwilliams, driemaal dank.

Squier4ever
12 november 2011, 14:04
oeh, een matzwarte Gretsch met pinstripes is inderdaad ook wel erg sexy. Is er niet ooit een serie geweest in het matzwart trouwens? Ik meen me te herinneren dat ik ooit zoiets voorbij heb zien komen op youtube maar zeker weet ik het ook niet meer.

@Macwilliams, driemaal dank.

Nee glossy, maar lijkt me een leuk projectje :D

Wabbie
12 november 2011, 14:07
Aha, glossy is natuurlijk veel minder mooi dan matzwart!

Squier4ever
12 november 2011, 14:12
Aha, glossy is natuurlijk veel minder mooi dan matzwart!

Ja eigenlijk wel, ik wil een Rat hebben namelijk :cooler: Ga, wanneer de financien het toelaten bij guitarfetish een setje Sperzel kopieėn kopen, voor 30 bucks lijkt me dat wel de moeite waard, ben tot nu toe zeer tevreden met GFS-spul, dus dit zal ook wel prima zijn....

Ezyduck
12 november 2011, 14:38
Oh,wat zijn Gretsches toch mooi. En ja, zo'n anni is erg erg tof. Gefeli!

GibsonDC
12 november 2011, 15:47
oeh, een matzwarte Gretsch met pinstripes is inderdaad ook wel erg sexy. Is er niet ooit een serie geweest in het matzwart trouwens? Ik meen me te herinneren dat ik ooit zoiets voorbij heb zien komen op youtube maar zeker weet ik het ook niet meer.

@Macwilliams, driemaal dank.

Dat is de gretsch Tim armstrong
http://www.edroman.com/detail_sheets/images/gretsch_tim_armstrong_d894_fr_700px.jpg

En gretsch met pin stripe is inderdaad gaaf!
http://www.youtube.com/watch?v=jgUCs72RDHs

lauke_101
12 november 2011, 20:19
De Setzer Hot Rod is ook te krijgen in matzwart :)

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/115385/2/Gretsch-G6120SH-Brian-Setzer-Hot-Rod-Black.jpg

Ik heb nu overigens weer onbedaarlijk GAS voor een holle Gretsch. Zo'n groene Country Club zou niet misstaan naast mijn groene 5570, ghehe.

Wabbie
13 november 2011, 02:52
Dus toch! Ik dacht al dat ik ooit iets matzwarts van Gretsch voorbij had zien komen.

barno
13 november 2011, 10:45
http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC_0161.jpg


proficiat man, dit is een pareltje. heb een zwak voor coffee cream gelakte gitaren. de two tone had ik mss nog liever met andere bruin tint gezien ipv goud maar het is een Beauty!!

spijtig dat de muziek die ik speel niet zo gretsch compatibel is, anders zou ik niks anders kopen, denk ik.

Wabbie
13 november 2011, 19:17
Net terug van de eerste repetitie met de nieuwe Gretsch en ze is helemaal goedgekeurd door de rest van de band! Moet alleen nog wel even stevig gaan tweaken met al mijn pedalen want dat kan vast (nog) beter. Maar tot dusver Gretsch+OCD+JTM45 = toooooooooooooooneeeeeeeeee! Ben nog niet helemaal tevreden over de instellingen van mijn Musket fuzz icm met de Gretsch, maar dat komt vast wel goed.