PDA

View Full Version : Ongelijke polen bij 57/62 pickups



Sonny
11 november 2011, 08:44
Hey guyz,

In mijn linkshandige Fender '57 vintage reissue strat zitten 57/62 pickups. Deze pickups hebben in hoogte ongelijke polen. Nu was ik benieuwd of dit (veel) verschil uitmaakt qua geluid wat uiteindelijk uit de gitaar komt.

Als ik me bijv. Goed herinner, zit er veel verschil in hoogte van het pooltje bij de B-snaar. In een rechtshandige strat zou dit pooltje dus voor de A-snaar zitten.

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Sonny

Pepe
11 november 2011, 08:58
De hoogte maakt niks uit voor het geluid zelf, alleen het volume er van.
Als je snaren allemaal ongeveer even luid klinken werkt het prima.

wireman
11 november 2011, 19:13
No worry... Dat hoort....

G.G.
11 november 2011, 19:57
No worry... Dat hoort....

Ja, maar hier zijn het rechtshandige elementen in een linkshandige gitaar. Beetje vergelijkbaar met wat hendrix had op een strat (behalve bij het brugelement, want dat is een apart verhaal omdat het ook nog eens de andere kant op schuin stond.)

Hendrix klonk ook prima.

wireman
11 november 2011, 21:41
ah... kijk... dat heb ik dus gemist.. Beter lezen volgende keer.. Dan kan het inderdaad 'raar' uitpakken (denk ik?..)
Geen ervaring met dit soort dingen.. Ik boerde omdat ik ook een reissue heb en ook daar de poles ongelijk staan.
Zijn er eigenlijk ook linkshandige pickups?.. Of kom je dan op het custom wound gebeuren?...

Plant
12 november 2011, 11:49
Ja, maar hier zijn het rechtshandige elementen in een linkshandige gitaar. Beetje vergelijkbaar met wat hendrix had op een strat (behalve bij het brugelement, want dat is een apart verhaal omdat het ook nog eens de andere kant op schuin stond.)

Hendrix klonk ook prima.

Gewoon de elementen in de slagplaat omdraaien als dat kan. Als de ruimten in de body precies zijn uitgefreesd voor SC's gaat dat niet, maar als je een badkuip in je body hebt of bereid bent de uitsparing naar de andere kant uit te hakken is het een mogelijkheid.

Sonny
17 november 2011, 08:48
Gewoon de elementen in de slagplaat omdraaien als dat kan. Als de ruimten in de body precies zijn uitgefreesd voor SC's gaat dat niet, maar als je een badkuip in je body hebt of bereid bent de uitsparing naar de andere kant uit te hakken is het een mogelijkheid.

Zelf denk ik eigenlijk al dat dit inderdaad het geval is. Het pooltje bij de B-snaar heeft de grootste afstand tot de snaar en ik geloof dat dit bij rechtshandige gitaren ook zo is.