PDA

View Full Version : ESP ltd EXP-200 vs Jackson RR3



Seatbag
10 november 2011, 21:39
Hallo!

Ik heb de mogelijkheid om een in ongeloofelijk mooie staat verkerende ESP ltd exp-200 explorer te kopen.
Ik heb echter niet genoeg geld om hem nu direct te kunnen kopen.
Nu is mijn vraag; Zal ik de Jackson RR3 die ik nu heb, verkopen, en dan de explorer kopen, of zal ik de explorer laten gaan, en de Jackson houden?

Ik ben al heel lang opzoek naar een (ESP)explorer zonder slagplaat. heb al gekeken naar esp edwards, 1984 gibsons etc. De exp-200 lijkt me qua prijs/kwaliteit en uiterlijk het best, vandaar.
Benieuwd naar jullie mening! :zz:

Jasper.
10 november 2011, 21:58
Tsja, ik weet niet hoe die LTD speelt maar ik speelde laatst op een ESP Eclipse en die speelde wel erg lekker. Erg lekkere hals. Als die hals hetzelfde is zou ik er wel graag een LTD bij willen hebben.
Maar ik ben ook erg tevreden over mijn jackson RR3, vooral nadat ik de magneet in de SD JB vervangen heb.

Dribbel_
11 november 2011, 11:38
Ja die ESP gitaren zijn super, de LTD 1000 serie zit daar vlak onder en zijn ook erg fijne gitaren voor het geld. Dan heb je die 401 serie die daar weer een redelijke trap onder zit. Daarna val je een beetje in een zwart gat en kom je bij de matige 200/100/50 series uit.

Jasper.
11 november 2011, 11:41
Ja die ESP gitaren zijn super, de LTD 1000 serie zit daar vlak onder en zijn ook erg fijne gitaren voor het geld. Dan heb je die 401 serie die daar weer een redelijke trap onder zit. Daarna val je een beetje in een zwart gat en kom je bij de matige 200/100/50 series uit.

Heb jij er ervaring mee? Wat is qua bespeelbaarheid het verschil tussen de ESP's en de LTD1000's? Zit er verschil in neckshape?

En wat is het verschil tussen de LTD1000's en 400's?

Bijl
11 november 2011, 11:42
Ik sluit me aan bij Dribbel. Als die RR3 lekker speelt zou ik hem niet wegdoen voor een 200 series LTD. Hou lekker je geld in je zak en spaar verder voor een LTD 400 series of hoger.

Dribbel_
11 november 2011, 18:39
Heb jij er ervaring mee? Wat is qua bespeelbaarheid het verschil tussen de ESP's en de LTD1000's? Zit er verschil in neckshape?

En wat is het verschil tussen de LTD1000's en 400's?

Op het moment heb ik een ESP Eclipse, 2x een EC1000 en een H500 (voorloper van de 401 series)

ESP en EC1000 zit heel dicht bij elkaar. Waar ik qua bespeelbaarheid toch wel voor de ESP kies door het fretboard, maar het verschil is minimaal. Qua geluid hoor je dat de ESP mooier klinkt onversterkt. Wat vervolgens door die EMGs weer helemaal recht wordt getrokken.
ESP dus wel beter maar niet dat grote prijsverschil waard wat je ervoor meer betaald tegenover de EC1000

Die 500 serie vind ik nog steeds geniaal mooie plank. De 401 serie daarna is kwalitatief een stap terug gegaan. Voor het geld zijn het supergitaren. Maar de 1000 serie zit er een behoorlijke trap boven.

Daarnaast gaan die 2 ec1000's de deur uit dus mocht je interesse hebben ;)

Jasper.
11 november 2011, 22:26
Ik beloof niks, ik ben ook maar een arme student. Maar als je wilt mag je me een vrijblijvend pmetje over de ec1000 sturen.