PDA

View Full Version : Welke floor modeller: Zoom G7, Line6 X3, HD, Digitech, Rocktron, Vox tonelab



Jimwoud
10 november 2011, 14:06
Hey,

Ik zoek voor erbij nog een goede floor modeller, met name de amp simulatie is voor mij het belangrijkste. Heb in het verleden een line6 XT live gehad, maar was daar nooit echt over te spreken. Heb nu een V-amp 2 voor thuis, op laag volume wel ok. Maar wil gewoon wat beters.

Ik wil goede Amp simulatie voor high gain met een goede organische sound. Vond bij de xt voor het wel bekende dekeneffect wel storend. Weet niet hoe dat nu is bij de X3 en HD modellen.

Hoor graag jullie bevindingen, bedankt,

Jim

harrie-beton
10 november 2011, 14:41
De x3 pro die ik heb is krachtig maar lijkt klankmatig erg op de xt. Een x3 zijn eigenlijk twee xt's in een kast. Als de xt niet je ding was zou ik niet de x3 adviseren maar de hd. Of de axe fx maar dan ben veel geld kwijt.

Te lezen op dit forum, tevreden modelers gebruiken goede monitoren.
Het is niet alleen modeling maar ook fine tunen en goed uitversterken.

Henri H
10 november 2011, 14:58
Ik heb de HD500(?) van tnijland (forumlid) 's gehoord en getest, maar vond hem minder goed dan de 11Rack die er toen ook stond.
Wellicht is het een kwestie van smaak.

De Zoom G3 zit ik al een tijdje op te GASsen als backup unit, vooral vanwege de simpele interface, en hij klinkt goed op Youtube.
De G7 zal dan waarschijnlijk wel net zo goed klinken denk ik.

Tonelabs schijnen het ook goed te doen....

Jimwoud
10 november 2011, 18:01
Wat ik er vergeet bij te vermelden, budget 2de hands tot € 200,-. En ik zal hem voornamelijk gebruiken in de return van een fxloop van een buizenversterker.

Zoom G3 zat ik ook naar te kijken, wel een leuk ding, ook om alleen als effecten te gebruiken. Jammer dat er geen midi op zit.

Henri H
10 november 2011, 22:29
Amp simulatie via een buizenamp heb ik met mijn toenmalige GT-8 geen goede ervaringen mee, kreeg er geen lekkere amp sim uit, maar de GT-8 deed het verbazingwekkend goed als ik hem direct op mijn hifi-installatie aansloot.

Het schijnt dat de 11Rack hier wel beter mee omgaat (op een poweramp aangesloten).

paulusdeBKB
11 november 2011, 14:12
Als het je vooral om high gain geluiden gaat, kun je ook eens kijken of je een tweedehands Zoom Gt7 of GT9 op de kop kunt tikken. Uitstekende apparaten voor dat geld, al zijn ze voor mijn gevoel nooit echt populair geworden. Tenminste, ik lees er hier weinig over.

Jimwoud
12 november 2011, 14:35
Heb een Vox Tonelab LE gekocht, kijk wel hoe deze bevalt en anders verkoop ik hem wel weer.

Henri H
12 november 2011, 22:33
Ah, mooi. Houd ons op de hoogte wil je? 'k Ben wel benieuwd hoe die bevalt.

Jimwoud
20 november 2011, 20:32
Ik heb de tonelab een aantal dagen in bezit. Hij klinkt aardig, maar voor high gain is eigenlijk alleen het Soldano model bruikbaar. Het rectifier model is geen strak geluid uit te krijgen. Weet nog niet zeker of ik hem hou. Clean en od klinken wel echt goed. Maar merk dat ik dat toch niet vaak gebruik.

Toch nog maar eens verder kijken.

josan
22 november 2011, 00:12
Vox Tonelab ST en EX hebben goede, redelijk analoog klinkende ampsims. Van de Korg Toneworks-serie kun je een ax3000g proberen. Die zijn nieuw onder de 200,00. Vox en Korg maken gebruik van dezelfde modeling technologie, waarbij de Vox-en nog een 12ax7 in een zgn Valvetronix schakeling hebben. Dat schijn wat warmte aan he signaal toe te voegen, maar ik denk persoonlijk dat dat meer marketing bla-bla is.
Zoom, Digitech en Boss vind ik over het algemeen wat minder natuurlijk klinken.

spriggan
22 november 2011, 01:52
Amp simulatie door een gitaarversterker en cab leveren, volgens mij, nooit een goed resultaat op. Een goed amp modeler komt pas tot leven via een frfr setup.

Shaggy
22 november 2011, 12:05
Is ook mijn ervaring, een flooreffect door een amp en cab klinkt minder dan direct via DI of stagebox.

Mijn ouwe gt6 klinkt erg goed direct in, heb het herondekt. Maar via een versterker klinkt het redelijk metalig, dun en schellerig.

Zoals ik al zei, via direct in klinken mijn amp en pedalen sims van mijn bijna 10 jaar oude flooreffect erg goed. De karakteristieken van de amp komt naar voren, al is niet heel precies maar een fender tweed klinkt ook als een tweed.

Jimwoud
22 november 2011, 12:12
Wat jullie beschrijven herken ik niet echt, het enige wat ik nu merk is dat het niet echt heel strak is, voor thuis opzich prima, maar ben ook benieuwd hoe hij het doet op band niveau.

Het liefst zou ik gewoon een goed pedaaltje willen hebben waar een goed high gain geluid in zit. Zoals bv die AMT pedaaltjes, maar die vind ik op youtube ook niet echt overtuigend om in de buurt van een echt versterker geluid te komen.

telecastermaster
23 november 2011, 14:19
Tsja, joetjoep. Ik begrijp maar niet waarom mensen met mobieltjes opgenomen lage-resolutie mp3tjes als referentie nemen voor hun aankoopbeslissingen.....:???:

tomdiedom
23 november 2011, 14:30
Tsja, joetjoep. Ik begrijp maar niet waarom mensen met mobieltjes opgenomen lage-resolutie mp3tjes als referentie nemen voor hun aankoopbeslissingen.....:???:

Als je het puur vergelijkend gaat bekijken, kan het best een goed medium zijn om bepaalde opties er uit te filteren. De "beste" blijven dan over en die ga je testen of blind tweedehands kopen om vervolgens te houden of door te verkopen. Ik zou dus juist zeggen: "ik snap niet waarom sommige mensen er geen gebruik van maken." En gelukkig zijn er ook mensen op yt die het wat professioneler aanpakken dan opnemen met de phone.