PDA

View Full Version : Flashback delay als chorus?



peter_heijnen
10 november 2011, 09:50
Zijn er flashback gebruikers die de trichorus toneprint gebruiken? Hoe is die chorus?

jaywalker
12 november 2011, 02:15
Ik. Hij voldoet als chorus, maar echt lekker vind ik hem niet.
Het klinkt echt als een delay die je zo instelt dat het op een chorus lijkt.
Zelf vind ik de toneprint die lex (hier op het forum) heeft laten samen stellen het fijnst tot nu toe.

skanky
12 november 2011, 04:16
Maar een chorus is altijd een korte delay. Dat is de basis van een chorus.

Tankman
12 november 2011, 07:55
Ik heb toevallig gisteren de Tri-Chorus toneprint voor de Flashback getest. Ik vond hem klinken als een subtiele, maar toch best wel lekkere chorus. Een Tri-Chorus zou ik hem niet noemen.

peter_heijnen
12 november 2011, 10:17
Ik heb toevallig gisteren de Tri-Chorus toneprint voor de Flashback getest. Ik vond hem klinken als een subtiele, maar toch best wel lekkere chorus.
Dat klinkt interessant, je hebt niet toevallig ook de mogelijkheid een soundsample op te nemen? ;)

En idd, chorus -net als flanger- is delay maar dan gemoduleerd

Tankman
12 november 2011, 21:09
Dat klinkt interessant, je hebt niet toevallig ook de mogelijkheid een soundsample op te nemen? ;)

En idd, chorus -net als flanger- is delay maar dan gemoduleerd

Nee, helaas geen opname mogelijkheid. Ik heb zelf geen toneprint pedalen. Ik heb in de winkel waar ik werk de pedalen stuk voor stuk uitvoerig uitgetest. Er kwam gisteren toevallig een vaste klant met die nieuwe toneprint App, en die hebben we ook uitvoerig uitgetest. Uiteindelijk heb ik hem de TriChorus toneprint laten inladen en heb ik die getest. Zodoende dat ik weet hoe hij klinkt.

Henri H
12 november 2011, 21:58
Ik heb hem er ook inzitten, en vind het wel een mooie chorus. Heeft voor mij niets met delay te maken.
Het is een vrij heldere, "digitaal" klinkende chorus. Ik gebruik hem niet veel, omdat de instellingen vrij drastisch aangepast moeten worden, en dus enige tijd kost om in te stellen. De Flashback is verder een erg mooie en veelzijdig delay-pedaal.

Tankman
12 november 2011, 22:10
Ik heb hem er ook inzitten, en vind het wel een mooie chorus. Heeft voor mij niets met delay te maken.
Het is een vrij heldere, "digitaal" klinkende chorus. Ik gebruik hem niet veel, omdat de instellingen vrij drastisch aangepast moeten worden, en dus enige tijd kost om in te stellen. De Flashback is verder een erg mooie en veelzijdig delay-pedaal.

+1 Ik denk dat de Flashback de meest veelzijdige is uit de hele set. Naast een goede delay en een grappige looper kun je er ook een leuke chorus uit halen en ik heb daarnaast gisteren ook een virbato toneprint erin geladen en dat was ook best geinig. Als je er perse 1 moet kiezen, is de Flashback wel de beste optie.

peter_heijnen
13 november 2011, 20:38
Een vibrato toneprint kun je er ook al inladen, het wordt steeds handiger zo. En als jullie die chorus nou ergens mee zouden vergelijken, waar komt ie volgens jullie dan het dichtst bij in de buurt?

Henri H
13 november 2011, 23:47
De Corona.... of de chorus uit de GMajor. Gewoon een goeie heldere, misschien ietwat te heldere chorus.
Ik ken verder niet zoveel chorus-sounds, maar mijn CS10 klinkt warmer, de Afterimage nog warmer, CE-2 ook warmer, maar anders.
Die 3 heb ik zelf (gehad). De Corona en GMajor wel 's getest.

Koop dat ding nu maar gewoon joh. ;)

peter_heijnen
14 november 2011, 09:24
Koop dat ding nu maar gewoon joh. ;)
Euh....... ok. :)

Tankman
14 november 2011, 11:02
De Corona.... of de chorus uit de GMajor. Gewoon een goeie heldere, misschien ietwat te heldere chorus.
Ik ken verder niet zoveel chorus-sounds, maar mijn CS10 klinkt warmer, de Afterimage nog warmer, CE-2 ook warmer, maar anders.
Die 3 heb ik zelf (gehad). De Corona en GMajor wel 's getest.

Koop dat ding nu maar gewoon joh. ;)

Zo zou ik het ook beschrijven. De Boss CE-5 vind ik ook in de buurt komen. Het is een subtiele chorus, maar wel aanwezig genoeg dat je hem nog kan horen.

peter_heijnen
18 november 2011, 14:03
Zo, ik probeer nu de trichorus te laden maar ik wacht nu al een paar minuten terwijl de maar teller op 0% blijft staan. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo lang moet duren...

Tankman
18 november 2011, 14:15
Zo, ik probeer nu de trichorus te laden maar ik wacht nu al een paar minuten terwijl de maar teller op 0% blijft staan. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo lang moet duren...

Heb je de Flashback eerst geupdate met de nieuwste firmware? Die vind je op de productpagina van de flashback op de site van TC. Voor je dat doet, kun je geen toneprints inladen.

peter_heijnen
18 november 2011, 14:16
Aha thx, dat stond niet in de manual, ga het nu doen.

Tankman
18 november 2011, 14:21
Aha thx, dat stond niet in de manual, ga het nu doen.

Graag gedaan! Dat vermelden ze idd niet duidelijk. Ik heb het ook maar van de vertegenwoordiger van TC gehoord, anders wist ik het ook niet. Veel plezier!

peter_heijnen
18 november 2011, 14:39
Nou, dat uploaden is echt een fluitje van nog geen cent, wat een makkie. En die chorus vind ik prima, kan ik wel wat mee, wel met dat tc sausje. :)

Thx again!

Tankman
18 november 2011, 14:51
Veel plezier! Ik ga hem de komende weken thuis even uitgebreid testen. Wellicht dat hij ook bij mij op mn bord komt.

Henri H
18 november 2011, 14:59
@Peter: gefeliciteerd! :cheerup:

Weet iemand of er ook een toneprint is waarbij de delay-time vast op 350 ms staat en dan met de 2290 setting?
Het is nu soms behoorlijk zoeken naar de juiste delay-time, omdat die varieert tussen 0,xx ms en 6 s.
Ik weet dat forumlid Lexvandoef(?) er ééntje heeft laten maken waarbij de range gelimiteerd is tot 1 s. o.i.d.

peter_heijnen
18 november 2011, 16:22
Thx Henri, en heb je de tt al besteld? :)

Btw, ik zit behoorlijk te genieten hier, de lofi is van de delays even favoriet. Jammer dat mijn groove tubes combo niet thuis staat maar bij de apk, maar de tm60 van tech21 heeft ook geen onaardig clean kanaal.

Ik vind de flashback kwa opzet best vergelijkbaar met de hardwire dl8, maar de toneprint optie en het gemak waarmee je de looper bedient zijn winners. Ik kan me herinneren dat je voor de looper op de hardwire eerst een hele choreografie mocht uitvoeren voordat je eens kon beginnen.

Dit wordt wel een blijvertje, denk ik... ;)

Henri H
18 november 2011, 19:16
Turbo Tuner gaat er nog wel komen, maar ik ben op dit moment meer "into flanging". :)

Trouwens de lofi setting wordt door de meeste GN-forumers tot meest nutteloze setting gebombardeerd, en ook door mij, omdat het gewoon weinig toevoegt t.o.v. met name de analog setting.
Wellicht heeft het te maken met de gear die er gebruikt wordt, of is het een kwestie van smaak, gehoor o.i.d.?

onrust nv
18 november 2011, 23:33
Trouwens de lofi setting wordt door de meeste GN-forumers tot meest nutteloze setting gebombardeerd, en ook door mij, omdat het gewoon weinig toevoegt t.o.v. met name de analog setting.
Wellicht heeft het te maken met de gear die er gebruikt wordt, of is het een kwestie van smaak, gehoor o.i.d.?

Bij mij is het gewoon omdat ik het geluid helemaal niet lofi of cheap vind klinken. Ik sla deze instelling altijd over omdat ik'm suf vind. De ana klinkt veel spannender.

peter_heijnen
19 november 2011, 11:41
Trouwens de lofi setting wordt door de meeste GN-forumers tot meest nutteloze setting gebombardeerd, en ook door mij, omdat het gewoon weinig toevoegt t.o.v. met name de analog setting.
Zo dan, val ik weer buiten de boot... :)

Ik heb alleen nog maar op zeer laag en burenvriendelijk volume met fb gespeeld, maar wat ik dus mooi aan de lofi vind is juist het minder nadrukkelijke karakter, hij treedt minder op de voorgrond. De lofi op de g-sharp had dat ook. Voor echte sfeer neem ik echt analoog, de jacques prisoner, maar bijv ook de byoc pingpong vind ik al meer sfeer hebben dan de analog op de fb.

Maw, ik gebruik de delay waarschijnlijk net anders dan de gemidelde GN'er. ;)

Lexvandoef
19 november 2011, 14:39
Ik weet dat forumlid Lexvandoef(?) er ééntje heeft laten maken waarbij de range gelimiteerd is tot 1 s. o.i.d.

Ja klopt, de max delaytijd is 2s trouwens, niet de veels te lange onbruikbare 7 sec.



Zelf vind ik de toneprint die lex (hier op het forum) heeft laten samen stellen het fijnst tot nu toe.

Cool! Die gebruik ik zelf ook constant (was wel te verwachten he...)

Henri H
19 november 2011, 15:52
Zo dan, val ik weer buiten de boot... :)

Ik heb alleen nog maar op zeer laag en burenvriendelijk volume met fb gespeeld, maar wat ik dus mooi aan de lofi vind is juist het minder nadrukkelijke karakter, hij treedt minder op de voorgrond. De lofi op de g-sharp had dat ook. Voor echte sfeer neem ik echt analoog, de jacques prisoner, maar bijv ook de byoc pingpong vind ik al meer sfeer hebben dan de analog op de fb.

Maw, ik gebruik de delay waarschijnlijk net anders dan de gemidelde GN'er. ;)Rare kwibus. ;)


Ja klopt, de max delaytijd is 2s trouwens, niet de veels te lange onbruikbare 7 sec.
...Op basis van welke setting is die toneprint Lex?

Ennuh, 7 sec. is wel ietwat overdreven hoor, 't is 6 max., maar da's nog veel te veel. :stop:

peter_heijnen
19 november 2011, 17:05
Rare kwibus. ;)
Wat is er zo raar dan, wat begrijp je niet?

Henri H
19 november 2011, 17:32
Ik denk dat de smiley niet genoeg was, 'k zat je gewoon een beetje de gek aan te steken joh!

Zoals ik al in een vorige post zei: het zal vast met smaak, gear, etc. te maken hebben.
Ik snap je wel hoor. Ik gebruik vooral de 2290 setting, maar ook de tape, mod delay en analog setting vind ik erg mooi. De lofi voegt voor mij dan niet veel toe.
Ik gebruik hem ook meestal voor een licht overstuurde JCM 800 2204, zal ook veel verschil maken.

toddzilla
19 november 2011, 17:39
Oh man, nu heb ik gas voor zo'n Flashback! Ben heel benieuwd hoe 'ie klinkt op een Marshall-achtige clean met een randje... Iemand ervaringen?

peter_heijnen
19 november 2011, 17:47
Wat, zit je de gek aan te steken? Potdomme nog an! Ik ben nog erg blij met de fb dus deze keer wil ik het wel door de vingers zien, ok? :)

Volgende week heb ik mijn GT combo terug met een mooie svetlana 6l6 achterin, die ga ik dan ergens op fatsoenlijk volume checken met de fb.

Henri H
19 november 2011, 17:54
Oh man, nu heb ik gas voor zo'n Flashback! Ben heel benieuwd hoe 'ie klinkt op een Marshall-achtige clean met een randje... Iemand ervaringen?Zie mijn post boven de jouwe. Hoe cleaner de Marshall, des te beter de Flashback tot z'n recht komt, maar met een flinke rand is het ook nog best te doen.


Wat, zit je de gek aan te steken? Potdomme nog an! Ik ben nog erg blij met de fb dus deze keer wil ik het wel door de vingers zien, ok? :)

Volgende week heb ik mijn GT combo terug met een mooie svetlana 6l6 achterin, die ga ik dan ergens op fatsoenlijk volume checken met de fb.Pfff, gelukkig. :chicken: :)

onrust nv
20 november 2011, 09:55
Het andere teleurstellende standje vind ik de reverse delay omdat die achteruit/vooruit/achteruit/vooruit gaat. Had had'm liever alleen achteruit gehad.

Lexvandoef
20 november 2011, 13:56
Rare kwibus. ;)

Op basis van welke setting is die toneprint Lex?

Ennuh, 7 sec. is wel ietwat overdreven hoor, 't is 6 max., maar da's nog veel te veel. :stop:

Op basis van de default toneprint, iets meer damping (subtiel duckong effect), subtiele vibrato modulatie, meer dan 100% feedback en 2000ms delaytijd. .

En de default max delaytijd is bij de meeste settings toch echt 7000ms.... Oftewel 7 sec....

peter_heijnen
20 november 2011, 15:22
Ik heb gisteren een webcam gescoord en mijn eerste filmpje maar meteen van de chorus toneprint gemaakt. Ikzelf heb daar op yt tevergeefs naar lopen zoeken.


http://www.youtube.com/watch?v=INYCIimWbhM&feature=channel_video_title

Henri H
20 november 2011, 15:59
The Necromancer! :ok:

peter_heijnen
21 november 2011, 09:25
En xanadu! Een chorus demo zonder rush kan natuurlijk niet, ik heb me ingehouden.... :)

Btw, ik zit te klooien met de geluidsinvoer. Ik heb in de preferences wel mijn geluidskaart als invoer aangevinkt maar je hoort nog steeds de mic van de webcam. Als iemand tips heeft, hoor ik het graag.

Henri H
21 november 2011, 09:42
En xanadu! Een chorus demo zonder rush kan natuurlijk niet, ik heb me ingehouden.... :)
....Ik kon niet op het eerste nummer komen, maar nu je het zegt idd: "Xanadu". :ok:
The Necromancer wordt trouwens origineel met phaser gespeeld dacht ik?

Ik kende dat nummer (nog) niet, dat wil zeggen, wist niet hoe het te spelen, maar dat ziet er simpeltjes uit zeg!

Zwaar onderschat album trouwens, "Caress Of Steel".

peter_heijnen
21 november 2011, 10:31
Zwaar onderschat album trouwens, "Caress Of Steel".
Zeer zwaar, vind ik zelf ook. Destijds was het zelfs bijna hun ondergang. Als ze meteen daarna niet met 2112 dat succes hadden gekregen was het einde verhaal geweest.

Riffje is origineel wel met phaser, maar ik zag toevallig zaterdag op yt de cover van dreamtheater, petrucci speelt het daar met chorus.

Is idd gewoon e-b-a met open b en e snaar en zonder bassnaren. De truc is om het mooi vloeiend te spelen.

Btw, moet je eens luisteren hoe goed ze al klonken in 1975:
http://www.youtube.com/watch?v=5FwCa5O7tmU&feature=related