PDA

View Full Version : Flashback vs. Ekko 616



hugo123
9 november 2011, 23:27
Zoals de titel al zegt, welke van de twee delaypedalen vinden jullie beter?

titzenpitzer
10 november 2011, 11:40
Weinig reactie, jammer! Ik heb ze beiden nog nooit bespeeld dus heb er geen ervaring mee, maar heb wel al uitgebreid filmpjes bekeken.

Het lijken me eigenlijk 2 erg verschillende pedalen. De 616 als beperkt, analoog pedaal en de flashback als het digitaal computermonster met een veelheid aan opties...mmm.

Mijn keuze zou snel gemaakt zijn. Malekko!

Buzzel
10 november 2011, 12:28
Ik heb zelf de malekko ekko 616 en vind hem geweldig! kleurt wel iets, maar het is dan ook een anoloog pedaal. Je kan er veel uit halen van slapback tot best wel lange delays. De flashback heb ik nooit getest, maar ik denk dat je met de flashback een veel diversere delay hebt, maar toch zegt iets mij dat die dingen karakter missen :???:

TimS
10 november 2011, 12:30
Ik heb de 616 zelf en gebruik hem ook voor optredens. Laatst de Flashback geprobeerd en die klinkt wel erg lekker. Analoge modus viel me ook niets tegen. Is het je eerste delay of wil je hem als enige delay op je board gebruiken, zou ik zeker voor de Flashback gaan. Als aanvulling op een digitale delay of als je analoog geluid heul heul belangrijk vindt dan zou ik de 616 kiezen.

Dirk_Hendrik
10 november 2011, 12:41
Flashback.
Ik vind de bouwkwaliteit van Malekko te onbetrouwbaar voor podiumgebruik. Qua geluid wel mooie dingen.

Buzzel
10 november 2011, 12:41
Flashback.
Ik vind de bouwkwaliteit van Malekko te onbetrouwbaar voor podiumgebruik. Qua geluid wel mooie dingen.

Kan je dat onderbouwen? Ik heb 0 problemen met mijn malekko namelijk.

Dirk_Hendrik
10 november 2011, 14:11
Meerdere gerepareerd. De gehele print hangt alleen aan de schakelaar. Interne bedrading is solid core en, na aan pots en jacks te zijn gesoldeerd, on de behuizing gefrommeld waarna de print daar overheen geduwd is en de bedrading "z'n plekkie maar moet vinden" Dat geeft mechanische belasting op die draad en soldeerlassen en dus na verloop van tijd gezeik. Malekko's zijn heel netjes bedacht maar om onverklaarbare reden hebben ze in de eindassemblage ineens een paar shortcuts genomen die je van een DIY-er verwacht.

Rick trodat
10 november 2011, 15:04
Meerdere gerepareerd. De gehele print hangt alleen aan de schakelaar. Interne bedrading is solid core en, na aan pots en jacks te zijn gesoldeerd, on de behuizing gefrommeld waarna de print daar overheen geduwd is en de bedrading "z'n plekkie maar moet vinden" Dat geeft mechanische belasting op die draad en soldeerlassen en dus na verloop van tijd gezeik. Malekko's zijn heel netjes bedacht maar om onverklaarbare reden hebben ze in de eindassemblage ineens een paar shortcuts genomen die je van een DIY-er verwacht.

Solid core draad is mooi, maar niet echt betrouwbaar. Zeker als je er ook nog op gaat duwen. Tot dusver heb ik overigens ook geen problemen, maar het pedaal is pas 2 jaar oud.

hugo123
10 november 2011, 17:29
Ik wil heb gebruiken aanvankelijk alleen, maar wil zeker een 2e erbij op een gegeven moment. Ik heb inderdaad ook alleen filmpjes gezien. Ik vind het fijn aan de flashback dat hij een looper heeft, te testen is hier, maar modulatie is niet instelbaar, of heb ik dit fout? De malekko daarentegen heeft wel een tweekable modulatie en is analoog. Moeilijke keuze wel!

Buzzel
10 november 2011, 17:51
Ik wil heb gebruiken aanvankelijk alleen, maar wil zeker een 2e erbij op een gegeven moment. Ik heb inderdaad ook alleen filmpjes gezien. Ik vind het fijn aan de flashback dat hij een looper heeft, te testen is hier, maar modulatie is niet instelbaar, of heb ik dit fout? De malekko daarentegen heeft wel een tweekable modulatie en is analoog. Moeilijke keuze wel!

anoloog is ie zeker, ook mooi dat je hem kunt switchen tussen bypass en buffer van buiten af. Ik vind zelf de modulatie nogal lomp er is niet echt een subtiele instelling als je de dept op een kwart hebt vind ik hem al bijna niet meer bruikbaar, maar de delay zelf is heerlijk :)

Nielsje
10 november 2011, 18:00
De 616 niet geprobeerd, maar wel thumbs up voor de flashback!
Lex heeft er eentje, en het is toch wel een beetje een alleskunner voor weinig. TCE heeft echt een winnaar gemaakt met dat ding, betaalbaar, en ook nog eens niet zo lomp groot.

Staar je niet blind op analoog, alsjeblieft. Wat is daar nou écht belangrijk aan?
Veel digi-delays zijn tegenwoordig goed gevoiced, voor het geluid hoef je het dus (haast) niet meer te doen. Wel zijn niet alle digi's goed in freaken en realtime delaytime verstellen, maar hoe belangrijk is dat nou echt?

Buzzel
10 november 2011, 18:45
De 616 niet geprobeerd, maar wel thumbs up voor de flashback!
Lex heeft er eentje, en het is toch wel een beetje een alleskunner voor weinig. TCE heeft echt een winnaar gemaakt met dat ding, betaalbaar, en ook nog eens niet zo lomp groot.

Staar je niet blind op analoog, alsjeblieft. Wat is daar nou écht belangrijk aan?
Veel digi-delays zijn tegenwoordig goed gevoiced, voor het geluid hoef je het dus (haast) niet meer te doen. Wel zijn niet alle digi's goed in freaken en realtime delaytime verstellen, maar hoe belangrijk is dat nou echt?

Jaahaa, maar.........hij is analoog :dontgeti:

Nielsje
10 november 2011, 18:46
Koop dan een mmdlx.
Het argument 'hij is analoog' is wel heel erg zwak om voor een 616 te kiezen.

titzenpitzer
10 november 2011, 19:56
Meerdere gerepareerd. De gehele print hangt alleen aan de schakelaar. Interne bedrading is solid core en, na aan pots en jacks te zijn gesoldeerd, on de behuizing gefrommeld waarna de print daar overheen geduwd is en de bedrading "z'n plekkie maar moet vinden" Dat geeft mechanische b.....

Aha!!! Beetje raar dat ik blindweg de 616 aanraad, terwijl ik een Malekko chicklet heb die praktisch naar de zak is. Het heeft inderdaad iets te maken met de switch die 99% van de tijd niet wil werken. Jammer genoeg durf ik hem niet te fixen en is het waarschijnlijk nogal duur om dit te laten doen :(

Buzzel
10 november 2011, 20:12
Koop dan een mmdlx.
Het argument 'hij is analoog' is wel heel erg zwak om voor een 616 te kiezen.

Hallo...grapje hoor! :(

Mitch
10 november 2011, 21:36
Diezelfde Flashback van Lex ook gehoord en ik was erg onder de indruk. Goed ding. Ja, de analoge klank is net niet 'spot on' maar wel goed en de modulatie delay modus was érg fraai. Sowieso de meeste sounds ware prima. Meervoudig inzetbaar: ja. Karakterloos: nee. Ja oké, geen ultieme of unieke sound, maar goed...
Die Malekko nog nooit getest. Met een geile Deluxe Memoryman krijg je niet zoveel behoefte om een analoog delaypedaal te testen :hide:

Lexvandoef
10 november 2011, 21:45
Die Flashback waarover gesproken wordt is dus van mij... :seriousf:

Zeer goed ding, hele overtuigende sounds (inderdaad net niet perfect, maar dat valt in de nuances van de bandmix toch niet op) en voor het geld en de footprint echt een compleet paket.

Plus het feit dat ik van een beetje innovatie niet vies ben maakt dat die Flashback voor mij echt een top apparaat.

Die Malekko ken ik echter niet trouwens, dus daar kan ik niks over zeggen.

hugo123
10 november 2011, 21:55
Tja jongens, het liefst zou ik ook een MMDLx hebben helaas is dat toch wel een hele andere prijsklasse haha;)

Nielsje
10 november 2011, 22:19
Tja jongens, het liefst zou ik ook een MMDLx hebben helaas is dat toch wel een hele andere prijsklasse haha;)

Succes, is een keuze.

wireman
10 november 2011, 22:30
JAJAJAJAJA... nou weten we het wel weer... Met je 150 euro mazzelpik...


Diezelfde Flashback van Lex ook gehoord en ik was erg onder de indruk. Goed ding. Ja, de analoge klank is net niet 'spot on' maar wel goed en de modulatie delay modus was érg fraai. Sowieso de meeste sounds ware prima. Meervoudig inzetbaar: ja. Karakterloos: nee. Ja oké, geen ultieme of unieke sound, maar goed...
Die Malekko nog nooit getest. Met een geile Deluxe Memoryman krijg je niet zoveel behoefte om een analoog delaypedaal te testen :hide:

Mitch
11 november 2011, 20:31
Tja jongens, het liefst zou ik ook een MMDLx hebben helaas is dat toch wel een hele andere prijsklasse haha;)
Flashback is 145 nieuw? Malekko 150.

JAJAJAJAJA... nou weten we het wel weer... Met je 150 euro mazzelpik...

Dit dus. Geduld en geluk, kom je een eind mee op Marktplaats.

tnijland
11 november 2011, 21:12
Per ongeluk in het verkeerde topic beland @$!%$^$&#&*

OK dan, +1 voor de flashback

onrust nv
12 november 2011, 16:47
Het enige nadeel van de flashback vind ik dat in reverse stand de delay achteruit/vooruit/acheruit/vooruit enz. gaat ipv een constand achteruit herhalende delay. Erg jammer. Van de 616 wil ik graag de lofi versie.

Mr. Dynamite
24 december 2011, 16:35
Flashback.
Ik vind de bouwkwaliteit van Malekko te onbetrouwbaar voor podiumgebruik. Qua geluid wel mooie dingen.

En toen stond ik gisteren op het podium zonder delay. Bypass deed het wel maar zodra ik hem aanzette was er geen geluid. Alles geprobeerd, heb hem 3 weken nu.. Retourtje naar duitsland dus maar.

Ohja, de Malekko van Buzzel deed het prima gisteren :soinnocent:

hugo123
29 december 2011, 00:19
Om het nog wat moeilijker te maken, de flashback vs de ekko vs de DL8 (digitech)? Welke zouden jullie kiezen?

Buzzel
29 december 2011, 10:59
En toen stond ik gisteren op het podium zonder delay. Bypass deed het wel maar zodra ik hem aanzette was er geen geluid. Alles geprobeerd, heb hem 3 weken nu.. Retourtje naar duitsland dus maar.

Ohja, de Malekko van Buzzel deed het prima gisteren :soinnocent:

Moet je wel zeggen dat je flashback kapot is ;)

rivella
29 december 2011, 13:06
ikzelf heb 2 delays op mijn board...

1 analoge (mxr carbon copy) voor slapback altijd aan..
en de TC flashback die ik gebruik voor solo's. Staat meestal op de TAPE stand.

Flashback is zeer divers (ook door toneprint), prijsvriendelijk en goede kwaliteit

onrust nv
29 december 2011, 17:35
Ik heb net een reverse toneprint van bumblefoot geladen, hopelijk echoot deze wel alleen achteruit.


En jammer hoor ook de tone print reverse gaat vooruit/achteuit. Zucht. :dontgeti:

Moet ik opzoek naar eentje die wel contstant achteruit delayed. Boss wat?

Mr. Dynamite
29 december 2011, 17:37
Zojuist retourtje duitsland gedaan, omruilen voor een nieuwe. Pedaal zelf beviel me wel goed. Hmm, 2 delays op m'n board lijkt mij ook wel wat :)