PDA

View Full Version : Stroomproblemen jvm 410 h



Mariachi
9 november 2011, 20:43
Heeft er al iemand te maken gehad met uitvallen van de Marshall JVM410H?
Dit is door een kleine ingreep opgelost. In garantie komt het probleem terug!

big dooley
9 november 2011, 22:06
mag ik vragen waar het hier precies over gaat? toch niet over de FS3 en FS4 zekeringen van de gloeispanning zeker? want die zijn al sinds week 25 van 2007 uit het circuit gehaald...
mijn JVM heeft die dingen nog en dus heb ik een vroegertje... nooit geen problemen gehad

Mariachi
10 november 2011, 19:25
mag ik vragen waar het hier precies over gaat? toch niet over de FS3 en FS4 zekeringen van de gloeispanning zeker? want die zijn al sinds week 25 van 2007 uit het circuit gehaald...
mijn JVM heeft die dingen nog en dus heb ik een vroegertje... nooit geen problemen gehad
Ja, inderdaad, dat gaat daarover... Ok, dan heb ik me iets laten wijsmaken en zal de mijne geen problemen vertonen gezien hij van 2011 is... Thanks!

big dooley
10 november 2011, 20:43
Ja, inderdaad, dat gaat daarover... Ok, dan heb ik me iets laten wijsmaken en zal de mijne geen problemen vertonen gezien hij van 2011 is... Thanks!

ah juist..
marshall had indertijd deze serie uitgebracht met deze zekeringen, omdat dat opgelegd werd volgens bepaalde reglementen... maar er bleken af en toe problemen te onstaan, wat achteraf aan een batch met foutieve zekeringhouders bleek te zijn... in week 25 van 2007 was het gedeelte van dit circuit verwijderd en doorverbonden, nadat aangetoond was, dat deze veiligheidseis overbodig is... sindsdien gebruiken ze ze op geen enkel model meer... voor de JVM's die de zekeringen nog hebben (van voor week 25 2007) is toen dit bulletin uitgebracht:
http://music-electronics-forum.com/attachments/5085d1239372312-007-jvm-heater-fuse-removal-issue-1-08-08-2007.pdf

de mijne zitten er trouwens nog steeds in... heb het er met santiago over gehad (de ontwerper), en hij vertrouwde me toe dat ik dan ook geen problemen meer hoef te verwachten... de problemen met deze zekeringen waren incidenteel en als de mijne een probleem zouden worden, dan had dat allang moeten gebeuren