PDA

View Full Version : Harley Benton Powerplant Junior



Kieftenbelt
9 november 2011, 20:30
Je zal nu vast denken, het zoveelste topic over voedingen, maar dit is alleen om een interessante discussie te kunnen voeren, en jullie op de hoogte te stellen dat dit er momenteel is:

De Harley Benton Powerplant Junior.
http://a1.images6.thomann.de/pics/prod/264101.jpg (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_junior.htm)
(klik is link)

Er is eigenlijk weinig junior aan; hij beschikt meer geïsoleerde uitgangen dan zijn grote broer. Deze heeft weliswaar 5 geïsoleerde uitgangen van 120 mA per uitgang. Dat is aardig wat, en zal voor de meeste mensen ook wel voldoen. Mocht je nou een extreem zwaar effectpedaal hebben, is een losse voeding daarvan nog een oplossing.
Want, wat wil je voor dit geld, wel 29 euro! Dat is toch redelijk weinig voor wat je ervoor krijgt. Ook komt dit erg weg van een voedingkast van T-rex, die toch wel een heel stuk duurder is.

Wat is jullie mening hierover? ik zit te denken aan 2 van deze kasten, is toch relatief goedkoop dat andere jongens. Hij had iets kleiner gekund, maar moet zeggen dat het nog redelijk is.

Mr. Dynamite
9 november 2011, 20:44
Mooie ontwikkeling, z'n grote broer ben ik niet zo larisch over maar dit lijkt wel een interessant ding. Ben benieuwd of hij erg stil is.

tip911
9 november 2011, 22:02
Hier staat al best veel

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149516-Nieuwe-voeding&highlight=nieuwe+voeding+thomann

peter_heijnen
10 november 2011, 08:59
Ik heb voor het origineel zo'n 100 euro meer betaald. De gebruikte techniek lijkt me ook niet bepaald rocketscience dus deze zal best net zo goed is als de t-rex en die is helemaal stil. Kost een onespot met al die kabeltjes erbij trouwens niet net zoveel?

shredneck
12 november 2011, 23:37
Die grote POWERPLANT is helemaal ruk, heb ik van de week teruggestuurd wegens brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrom.

Geisoleerde outputs is absoluut een pre, maar goed, ik heb gekozen voor een Voodoolab PP2+.

De Burkey Six is ook gaaf.

marter544
21 juni 2012, 19:30
ff een dikke bump, ik heb dit apparaat sinds vandaag. Je kunt hier dus of 5*120 mah mee krijgen, of 1*240 mA en 3*120 mA; hiervoor zit er een y-kabeltje bij. Ding doet perfect wat ie moet doen, geeft geen brom, er zitten een hoop kabeltjes bij en hij kost geen hol. Dikke aanrader als je zoals ik een klein pedalboard hebt en nog geen fatsoenlijke voeding hebt!! Er zit ook een daisychain bij, maar hoeveel pedalen je kan voeden met 120 mA is een beetje twijfelachtig..

EBOUE
21 juni 2012, 19:43
Na lang wikken en wegen ook een Voodoolab PP2+ aangeschaft. Allemachtig, wat een verschil. Van een kakofonie aan geruis, gesis, feedback en wat dan ook naar pure stilte. 't Kost wat, maar het geld dubbel en dwars waard als je meerdere pedalen hebt met verschillende voltages en stroomsterktebehoefte.

P.S.: Wisten jullie dat de TC Electronic Polytune ook een 2000mA/ 2A uitgang heeft om te chainen? Misschien leuk voor pedalenbeginners die nog geen tuner hebben?

marter544
21 juni 2012, 19:55
Welke voeding had je daarvoor dan? Deze heeft ook alleen geisoleerde voedingen, en geeft bij mij geen bijgeluiden.

Lexvandoef
21 juni 2012, 20:51
Ziet er interessant uit! Is er confirmatie dat deze geisoleerde outputs heeft? Er wordt wel mee geadverteerd maar het schijnt dat de gewone powerplant geen geisoleerde outputs heeft.

toddzilla
21 juni 2012, 20:59
Ik heb de Powerplant Jr sinds maart onder m'n board zitten. Hij voedt m'n TU-2, Micro Amp, Flashback en OCD (op 18V dmv bijgeleverd kabeltje). M'n delay en reverb hebben ieder 300mA nodig, dus die zitten alletwee op hun eigen voeding. Helemaal geen last van nare bijgeluiden of wat dan ook. Zoals marter544 zegt zit er een shitload aan kabeltjes bij en hij kost hetzelfde als een OneSpot. Ik twijfelde even of hij onder m'n Pedaltrain Jr zou gaan passen, maar dat gaat gelukkig ook goed. Ben wel een happy panda met deze voeding :)

Lexvandoef
21 juni 2012, 21:04
Ik heb de Powerplant Jr sinds maart onder m'n board zitten. Hij voedt m'n TU-2, Micro Amp, Flashback en OCD (op 18V dmv bijgeleverd kabeltje). M'n delay en reverb hebben ieder 300mA nodig, dus die zitten alletwee op hun eigen voeding. Helemaal geen last van nare bijgeluiden of wat dan ook. Zoals marter544 zegt zit er een shitload aan kabeltjes bij en hij kost hetzelfde als een OneSpot. Ik twijfelde even of hij onder m'n Pedaltrain Jr zou gaan passen, maar dat gaat gelukkig ook goed. Ben wel een happy panda met deze voeding :)

Hmmm extra interessant, past onder een pedaltrain jr.... :) Hoe zit het met ruis/brom/nare bijgeluiden? En heb je vergelijkingsmateriaal met andere voedingen? (wat gebruikte je eerst?)

toddzilla
21 juni 2012, 21:24
Hmmm extra interessant, past onder een pedaltrain jr.... :) Hoe zit het met ruis/brom/nare bijgeluiden? En heb je vergelijkingsmateriaal met andere voedingen? (wat gebruikte je eerst?)

Met de Poweplant Jr heb ik geen last van bijgeluiden. Eerder gebruikte ik een OneSpot daisychain voor een TU-2, DD-20 en Flashback. De OCD zat op een eigen 18V voeding en ik had een Holy Grail die ook echt op zijn eigen voeding moest. Toen had ik wat meer brom en bijgeluiden, maar ik denk dat dat ook veel te maken heeft gehad met dat de DD-20 en (vooral de) Holy Grail van zichzelf ook wat meer lawaai maken. Die zijn nu foetsie en daarmee de bijhorende bijgeluiden dus ook.
Het enige waar je mee moet opletten is dat je niet meer dan 120mA per uitgang hebt dus alle pedalen die meer dan dat nodig hebben zul je op een andere manier moeten voeden. Met dat in je achterhoofd kun je imo niet mis gaan met de Powerplant Jr, zeker niet voor die prijs!

Lexvandoef
21 juni 2012, 21:36
Top! Thnx! Moet eerlijk zeggen dat ik opt moment geen last heb van brom/ruis met mijn onespot+daisychains combinatie. Gebruik verder alleen maar 9V pedalen en geen van allen trekken ze meer dan 120mA. Maar iets in me zegt wel weer dat een geisoleerde voeding stabieler/beter is dan een onespot+daisychain combi. En voor 28e kan je moeilijk een miskoop doen lijkt me.....

Maar eens even wachten tot de onespot overlijdt denk ik.... :seriousf:

EBOUE
21 juni 2012, 21:54
Ik had twee Onespots en en een EHX 24V voor de Q-tron. Ik gooide ze allemaal op een hoop, chainen die boel dus. O.a. met een max 1200mA FM4 van Line6 en in totaal twee EHX pedalen (Ring Thing). Een combi van niks, maar dat bleek dus ook. Nu wat meer geld kostend > wat een genot. Overigens heb ik wel een vijflooper van buzz electronics erbij, lekker handig, al die knopjes naast elkaar. Geen getapdans meer, maar mooi alles bij de tenen. Als ik alles af heb, post ik een foto. Ik heb ook nog een pedaaltje in bestelling en eentje ter reparatie (TC POlytune, resp EBS Unichorus)

jim__
22 juni 2012, 08:51
Hier nog een tevreden gebruiker van de Powerplant Junior, ook vastgeschroefd onder een pedaltrain junior met wat doe het zelf-hoekstukjes en boorwerk.

Het ding werkt perfect en zonder bijgeluiden, en weet ook door de geïsoleerde uitgang m'n gitaarzender van stroom te voorzien (Brace Audio, gevoed via een spanningsregelaar ertussen). Met een boss-adapter met daisy chain kon dat niet vanwege de oorlogsgeluiden die de spanningsregelaar maakte. Wat mij betreft dan ook een aanrader, zeker voor het geld en de kabelset die er al bij zit.

muziekschuur
22 juni 2012, 08:55
Ik heb z'n grotere broertje nu een jaar denk ik. En die bevalt goed. Ik wilde een Mesa Boogie Vtwin voeden (12 volt) en dat kan met de gewone Powerplant. Ook erg compleet geleverd. Ik had er een Coolcat Vibe bij. Maar die geeft dan brom. Wellicht dat ik deze powerplant Jr. erbij plaats...

(Voor de lezer, de Powerplant heeft geen gescheiden 9 volt voedingen, de Powerplant Jr wel).

Kieftenbelt
22 juni 2012, 12:36
Ik bezit momenteel 2 juniors en ben nog steeds erg tevreden ermee! Ik heb wel een keer de current doubler van T-rex op aangesloten, werkt helaas niet. Ik had het nodig voor de Strymon Bluesky, maar hij krijgt te weinig stroom daarvoor binnen. Ik ga nog is een keer meten hoevel mA er nou dan ook werkelijk uitkomt.

Speeddemon
1 januari 2013, 22:49
Ik bezit momenteel 2 juniors en ben nog steeds erg tevreden ermee! Ik heb wel een keer de current doubler van T-rex op aangesloten, werkt helaas niet. Ik had het nodig voor de Strymon Bluesky, maar hij krijgt te weinig stroom daarvoor binnen. Ik ga nog is een keer meten hoevel mA er nou dan ook werkelijk uitkomt.
Volgens marter544 zit er een current-doubler kabeltje bij, of is het toch een voltage-doubler?

Mitch
1 januari 2013, 23:35
Een Y-kabel is per definitie een verdubbeling van de stroom, niet de spanning?

Speeddemon
1 januari 2013, 23:58
Een Y-kabel is per definitie een verdubbeling van de stroom, niet de spanning?
Zou je zeggen, maar iemand anders suggereerde dat ie er het voltage mee dubbelde...
anyway, ik heb de mijne net besteld voor m'n nieuwe board. Formaat speelde ook een belangrijke rol, en had geen zin in een behuisde daisychain voor 70 euro (*kuch* DC Brick*proest*).

Midwolda
2 januari 2013, 06:25
Een Y-kabel is per definitie een verdubbeling van de stroom, niet de spanning?

Nope. Ze bestaan allebei en het zijn allebei Y-kabels (http://www.voodoolab.com/shop/index.php?cPath=22_24_33).

bluegate
2 januari 2013, 06:29
Ik heb onlangs de grote Powerplant gekocht, gewoon omdat het vrijwel niets kost.
Zeer kompleet, en tot op heden geen last van brom of zo.
Niet meer/minder bijgeluiden dan met de OneSpot.
Voedt 4 pedalen en een switcher.

onrust nv
2 januari 2013, 11:16
Ik vraag me maar een ding af Spoel of schakelvoeding?

Speeddemon
5 januari 2013, 23:29
Heb sinds gister m'n HB PP Jr. binnen. Prima power supply. Tot nu toe doet ie alles geruisloos.
Heb ook voor de zekerheid maar nagemeten; de gele Y-kabel die erbij zit is om de STROOM te verdubbelen; voltage blijft 9V.
Formaat is trouwens een cm smaller dan in de handleiding staat:
hij is 106mm x 77mm (handleiding zegt: 116mm x 77mm).

nusti
8 januari 2013, 14:35
Ik wil graag een powersupply aanschaffen, ik werk nu met een 1spot die met een daisy chain 8/9 pedalen voedt. Zoals te verwachten heb ik wat last van brom, nou.... eigenlijk heb ik idee dat ik wat vermogen verlies. Ik heb namelijk niet echt een daisychain, maar de voedingskabels zijn in stervorm gesoldeerd. Als ik mijn gitaar direct in de versterker plug heb ik een mooi helder geluid. Met de pedalen ertussen klinkt het signaal licht overstuurd alsof de gain te hoog staat. Draai ik het volume op mijn gitaar terug verandert dat niet, ook niet als ik de gain op mijn versterker terugdraai. Ik gebruik patchkabels van goede kwaliteit, wel zelf gemaakt maar goede pluggen en kabel. Ik heb ze allemaal los geprobeerd en dan heb ik het probleem niet.
Maar om een kort verhaal lang te maken, ik wil de harley benton pp jr aanschaffen vanwege de geïsoleerde uitgangen en niet de grotere versie die wel de benodigde uitgangen heeft, maar niet geïsoleerd is.
Maar is het mogelijk om alle pedalen op de powerplant jr te hangen? Elke uitgang heeft 120 mA en bij de pedalen onderaan de post heb ik het verbruik aangegeven zoals ze bij stinkfoot staan. De pitchblack en de wah komen op 1 uitgang en de drie overdrives ook, wel met een daisychain. De flanger komt op de 1 spot. En de ehx pedaaltjes op de overige uitgangen.
Kan dit mijn probleem oplossen of creëer ik nu weer vervelende bijgeluiden? Of is het misschien verstandiger om er meteen twee aan te schaffen, ik heb er ruimte voor op mijn pedalenplank.

Dunlop crybaby 0,34mA
Korg pitchblack 35mA
Ehx mall stone nano 10mA
Ehx neo clone nano 10mA
Ehx memory toy 18 mA
Xotic bb 5mA
Mxr dist III 5mA
Hardwire sc-2 20mA
Morley sapphire flanger ?

peter_heijnen
8 januari 2013, 14:49
Zoals je het schetst zou het prima moeten lukken als de hb ok is. En stel dat de onespot problematisch blijft dan moet die flanger ook ergens bij via daisychain.

Ik heb zelf de t-rex junior -de hb maar dan origineel- en daarop hebben drie pedalen hun eigen gaatje en twee groepen van drie pedalen moeten delen, helemaal stil is het.

Wat betreft amperage, zolang je onder de helft van de limiet blijft zit je gegarandeerd goed.

Btw, hoe moet ik me die stervorm voorstellen?

nusti
8 januari 2013, 15:00
Ik heb even snel een tekening gemaakt, ik hoop dat het duidelijk is. In een daisychain lus je elke keer van plug naar plug.
Bij de ster komen er twee draden uit de aansluiting op mijn pedalboard, de plus en de min. Elke plug is hier direct opgesoldeerd. De voornaamste reden dat ik het zo heb gedaan is dat de ruimte in de pluggen te klein was om zowel een inkomende en uitgaande draad te maken.
Ik was even bang dat de spanning zo te laag zou worden bij de pluggen, maar toen ik het gesoldeerd had heb ik alles nagemeten en ze leveren allemaal 9 volt
http://img.tapatalk.com/d/13/01/08/y3a7agaz.jpg

onrust nv
9 januari 2013, 10:40
Weet nou niemand of dit een geschakelde voeding(kut) is of een met een spoel?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schakelende_voeding

liever dit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Transformator

peter_heijnen
9 januari 2013, 11:00
Weet nou niemand of dit een geschakelde voeding(kut) is of een met een spoel?
Als de hb van binnen een 1op1 kopie is, zit er een trafootje in.

Maw, ik weet het dus ook niet. :)

refused199
9 januari 2013, 11:45
http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=81638

There are not thousand ways to regulate voltage and to isolate outputs, so I'd be curious about measured and/or audible facts about pedal power vs. flatliner.

Honestly underneath my pedalboard are two isolated power supplies, a t rex fuel tank junior (100€) and a harley benton power plant junior (29€...)

I wished to hear a difference to justify the 80€ difference. With normal fx pedals and normal use, there is none, period.
Below is a pic of the both power supplies. I opened them. Left is the Harley Benton, right the T-Rex. Cleaner wiring for the T-rex, otherwise nothing that different.
http://public.blu.livefilestore.com/y1pZwkEdV98OuOTI_xmgMlUx243uOCdHltx72Zc5wIh0jWBsV3 xnjpf3XG3t1VC6FxFWZMY0jc06Y-le-yr4KxPyw/compare.jpg

Speeddemon
9 januari 2013, 21:58
Weet nou niemand of dit een geschakelde voeding(kut) is of een met een spoel?

Volgens mij is een geschakelde voeding pas kut als je er last van hebt.
2x gehad met zo'n standaard ding van een electronica zaak. Met een One-Spot niet.

nusti
12 januari 2013, 21:39
ik heb de powerplant junior besteld en aangesloten. Ik voed er 9 pedalen mee en geen ruis/brom of andere vervelende geluiden te horen. Werkt perfect.

mattihafler
18 januari 2013, 10:11
hmmm ik om er niet helemaal uit..als ik Thomann mail zeggen ze dat het niet zou kunnen...maar toch benieuwd naar het volgende:

Ik heb de volgende pedalen en ben benieuwd of ik deze via PP Jr kan voeden:

Boss DC-3
Specifications
• Controls: E. Level, Eq, Rate, Depth
• Connectors: Input, Output A, Output B, AC Adaptor
• Current Draw: 65 mA (DC 9V)
• Input Impedance: 1Mohm
• Residual Noise Level: Less than -100dBm (IHF-A)
• Recommended Load Impedance: 10kOhm or greater
• Sampling rate: 50kHz
• Frequency Response: 20Hz to 20kHz (+1/-3 dB)
• Recommended AC Adaptor: PSA Series

Boss RV-3
Specifications
• Controls: Balance, Tone, Reverb Time, 11-way mode switch
• Connectors: Input, Outputs (A/MONO, B), AC Adaptor
• Current Draw: 70 mA (DC 9V)
• Weight: 420 g (15 oz.)
• A/D Conversion: 16 bit linear, 128bit oversampling
• D/A Conversion: 16 bit
• Sampling Frequency: 32kHz
• Recommended AC Adaptor: PSA Series

Korg Pitchblack
Consumption current:
Maximum 45mA

Output current:
Maximum 200mA

Connectors:
Input (mono 1/4" jack)
BYPASS (mono 1/4" jack)
DC IN (9V)
DC OUT (9V)

Power supply:
S-006P / 6F22/ 6LR61 (9V Stacked cell battery) or 9V AC adapter (KA-181)

En dan degene waarvan Thomann zei dat het niet ging werken:

TC - Electronic Nova Repeater:

Mains Voltage 100 to 240 VAC, 50 to 60 Hz (auto-select) AC wall adapter. AC adapter supplies 12 VDC, minimum 0.3 A to pedal.

Power Consumption: <5 W

Nu staat er op het pedaal: 9-12V/300Ma

Mocht iemand het verlossende woord kunnen geven...ik ben u zeer erkentelijk!!

fantastik_badr
18 januari 2013, 10:55
Als ik het goed begrijp zit er niet een Y-verloopje bij om een 18V pedaal mee te voeden??

HaroldA
18 januari 2013, 11:01
TC - Electronic Nova Repeater:
...
Nu staat er op het pedaal: 9-12V/300Ma

Dat gaat niet lukken. De HB PPJ levert max 150mA op 9v en de Nova Repeater wil 200mA op 12V; meer stroom op een hogere spanning dus.

De andere pedalen zijn geen probleem.

Chris Winsemius
18 januari 2013, 12:25
Als ik het goed begrijp zit er niet een Y-verloopje bij om een 18V pedaal mee te voeden??

Dit zou ik ook wel willen weten, moet mijn PedalTrainJunior weer eens be-effekten en dit powerdoosje lijkte me wel handig indien;
- EH Memory Man Deluxe gevoed kan worden
- Ross Phaser (met positive ground) ook gevoed kan worden
- dan nog wat stroom over voor overdrijven, boostertje, talentvergroter en verstemmingsapparaat

bvD!!!

HaroldA
18 januari 2013, 12:29
- Ross Phaser (met positive ground) ook gevoed kan worden

In 1 van mijn Ross Phasers heb ik een voltage-inverter ingebouwd zodat die gewoon op iedere voeding kan ... hoe bevalt hij eigenlijk?

Chris Winsemius
18 januari 2013, 13:43
In 1 van mijn Ross Phasers heb ik een voltage-inverter ingebouwd zodat die gewoon op iedere voeding kan ... hoe bevalt hij eigenlijk?

Voorlopig laat ik 'm nog even stock maar dit wekt wel mijn interesse; toevallig een linkje van die inverter?

De Ross bevalt heel goed; veelzijdig, "muzikaal", prettige sweep, niet te overdreven maar ook weer niet te subtiel of te licht. Heb 'm nog niet live geprobeerd. Vetter dan 'n Phase 90 en beduidend inder ruis als een Small Stone, 'k denk dat dit een blijvertje wordt.

Fijn weekend straks Harold!

HaroldA
18 januari 2013, 13:46
Voorlopig laat ik 'm nog even stock maar dit wekt wel mijn interesse; toevallig een linkje van die inverter?

http://diy-layout.com/diyl/38/render
Voltage inverter (+9v to -9v) (http://diy-layout.com/38)


De Ross bevalt heel goed; veelzijdig, "muzikaal", prettige sweep, niet te overdreven maar ook weer niet te subtiel of te licht. Heb 'm nog niet live geprobeerd. Vetter dan 'n Phase 90 en beduidend inder ruis als een Small Stone, 'k denk dat dit een blijvertje wordt.

Fijn weekend straks Harold!

Volgens mij ben je mij aan het quoten ;)


Ross Phaser. Vetter dan een Phase 90 en minder straaljager dan een Small Stone.

Prettig weekend! :ok:

muziekschuur
18 januari 2013, 14:06
Heb een Mesa Boogie Vtwin draaien op een Harley Benton powerplant (de blauwe). Zou volgens de specs ook niet kunnen. Werkt nochthans prima (nu 2 jaar)...

fantastik_badr
18 januari 2013, 14:49
Is dit jouw pedalboard Chris Winsemius??


http://25.media.tumblr.com/4caf98ec44782e0c1ec3be61b54d79a3/tumblr_mgtoquK1Yg1qlyuuwo1_500.jpg

mattihafler
18 januari 2013, 16:53
Dat gaat niet lukken. De HB PPJ levert max 150mA op 9v en de Nova Repeater wil 200mA op 12V; meer stroom op een hogere spanning dus.

De andere pedalen zijn geen probleem.

Tsja...dan is het de vraag/beslissing...Tóch de HB PPJ en apart de Npva Repeater voeden...of flink dieper de buidel in tasten voor een PP2+ een Fuel Tank of een Burkey Six oid...

HaroldA
18 januari 2013, 16:55
Tsja...dan is het de vraag/beslissing...Tóch de HB PPJ en apart de Npva Repeater voeden...of flink dieper de buidel in tasten voor een PP2+ een Fuel Tank of een Burkey Six oid...

Burkey Six kan dat ook niet geloof ik.

mattihafler
18 januari 2013, 17:02
Burkey Six kan dat ook niet geloof ik.

Volgens hun site zou deze tot 200 Ma kunnen dacht ik te zien:

Specifications:

6 isolated and regulated outlets, all adjustable in steps to 9, 12, 15 or 18VDC each @ 100 mA
6 isolated and regulated outlets, all adjustable in steps to 9, 12 VDC each @ 100 mA (JUNIOR)
All outputs center -
230 VAC 50/60 Hz fused 100mAT
115 VAC 50/60 Hz fused 200mAT
CE 2007


Thanks voor de info iig!

HaroldA
18 januari 2013, 17:05
Volgens hun site zou deze tot 200 Ma kunnen dacht ik te zien:

Specifications:

6 isolated and regulated outlets, all adjustable in steps to 9, 12, 15 or 18VDC each @ 100 mA
6 isolated and regulated outlets, all adjustable in steps to 9, 12 VDC each @ 100 mA (JUNIOR)
All outputs center -
230 VAC 50/60 Hz fused 100mAT
115 VAC 50/60 Hz fused 200mAT
CE 2007


Thanks voor de info iig!

Ik kan niet echt zien of hij 200mA op 9 of 12V levert ... sowieso is het niet verstandig om altijd aan de max te zitten.

Met een stroomverdubbelaar zit je wel veilig.

Speeddemon
19 januari 2013, 00:15
@Matti; dan kun je beter voor een Cioks Double Jack gaan.

Power Supply
Bigger power supply for effect pedals from CIOKS with 7 outlets. The first 5 outlets are with 9V DC and the last two with 12V DC. All outlets are well filtered, regulated, common ground and yield a maximum current of 600mA.

The two 12V outlets are specially designed to supply the big modeling pedals from Line 6 or other pedals needing 12V DC supply voltage and a higher current. To name a few there are for example Room-Mate, Squeezer, Viper or Replica from T-Rex or the Nova pedals from t.c. electronic or Flip series from Guyatone. The Double Jack is able to supply two Line 6 modeling pedals (remember the green type 4 Flex cables) or one Nova pedal (standard type 1 Flex) and you'll still have approximately 300mA of current to supply your standard 9V pedals from Double Jack's outlet 1-5.

Cioks Double Jack (http://cioks.com/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=28)

mattihafler
19 januari 2013, 11:48
Dat is inderdaad een goeie optie! Ook een redelijke prijs.
Qua Ma kom ik dan op 175..zou ik nog 125 hebben voor evt. 2 andere pedalen.

Alhoewel deze ook wel zn charmes heeft: :soinnocent:

http://cioks.com/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=61

mattihafler
19 januari 2013, 12:54
Moet zeggen dat deze er ook qua specs niet verkeerd uitziet: http://www.bax-shop.nl/voeding-/-adapter/t-rex-fuel-tank-classic-stroomverdeler/product-details.html

Iemand ervaring met die dingen? lees dat die HB PPJ op die T-Rex's gebaseerd zou zijn

Chris Winsemius
19 januari 2013, 13:41
Is dit jouw pedalboard Chris Winsemius??


http://25.media.tumblr.com/4caf98ec44782e0c1ec3be61b54d79a3/tumblr_mgtoquK1Yg1qlyuuwo1_500.jpg

LOL

Plus minus, fake applause heb ik niet maar wel een bass-solo-killer.......

:D

Speeddemon
19 januari 2013, 13:59
Moet zeggen dat deze er ook qua specs niet verkeerd uitziet: http://www.bax-shop.nl/voeding-/-adapter/t-rex-fuel-tank-classic-stroomverdeler/product-details.html

Iemand ervaring met die dingen? lees dat die HB PPJ op die T-Rex's gebaseerd zou zijn
Die T-Rex heeft wat gemeen met de gewone HB Powerplant, maar deze heeft geen geisoleerde outputs. De T-Rex FuelTank Jr. en de HB Powerplant Jr. zijn wel grotendeels gelijk aan elkaar, met 5 geïsoleerde outputs. Daarnaast is ontzettend overkill als je maar een handvol pedalen gaat gebruiken.
Wat dat betreft is die Pussy Power van Cioks nog wel de beste van het stel, hoewel ook erg groot.
Ik heb overigens met hetzelfde idee gespeeld, om een TC Nova Delay of Repeater toe te voegen, en dat ik dan een andere oplossing zou moeten vinden met die PP Jr. Als nou zou blijken dat 240mA net afdoende is, dan lukt het wel met de PP Jr. Maar dat is maar de vraag, aangezien TC zelf 300mA opgeeft (wat ik erg veel vind; genoeg digitale delays die met de helft of minder toekunnen... TC Flashback, Ibanez DE7 (78mA), Line6 EchoPark (70mA), Boss RE-20 (75mA) ).
Bij de PP Jr. zit zo'n current-doubler Y-cable en nog een extra 5-voudige daisychain, zodat je 5 pedalen (die ieder maar 20-30mA trekken) op 1 output kan aansluiten. Je zit alleen dan met het hele 'werkt ie nou wel op 9V of moet ie echt 12V hebben?'
Wil je zeker zijn, dan één van die Cioks-en.

Floris.
19 januari 2013, 23:10
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe voeding, en ik vroeg me af of iemand bekend is met de Fame DTC-200.
Het lijkt mij een exacte kopie van een Fuel Tank Classic, en beter dan de HB powerplant, omdat deze wel geïsoleerde outputs heeft. http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Fame-DCT-200-Multi-Power-Supply-/art-GIT0019066-000

JohnLord
20 januari 2013, 11:18
Lijkt mij geen kopie van de Fuel Tank Classic, die géén geisoleerde outputs heeft.

Speeddemon
20 januari 2013, 11:38
Lijkt mij geen kopie van de Fuel Tank Classic, die géén geisoleerde outputs heeft.
Idd, de grote Harley Benton Powerplant is daar een kopie van.
Wat betreft de Fame, hij is ontzettend groot, dus ik zou daar alleen voor gaan als je al die functionaliteit nodig hebt (12V outputs, voltage-sag potmeters, etc.)
Voor 5 geïsoleerde outputs (waarmee je alsnog meer pedalen kan voeden, dmv daisychains), zonder fratsen is de Powerplant Jr. echt de beste keus.

Midwolda
20 januari 2013, 11:58
*kuch* fueltankjunior *kuch*

Speeddemon
20 januari 2013, 12:29
*kuch* fueltankjunior *kuch*

Daar is dan weer de KLEINE PP Jr. van Harley Benton een kopie van. :cool:

mattihafler
20 januari 2013, 12:51
Ik heb nu 3 opties voor ogen:

1. Apart de Nova Repeater voeden via adapter, de rest via harley benton PPJ oid (kost t me 29€ voor de PPJ)
2. Apart de Nova Repeater voeden via adapter, mijn korg tuner voeden via adapter en met diens 200ma output mn overige 2 pedalen voeden. (Adapter + Splitkabel... eurootje of 30?)
3. Een voeding aanschaffen zoals Fuel Tank Classic of Chameleon - Cioks Double Jack of DC-8 - Burkey Flatliner. (Va. 100€)
(hierbij zou het toch wel fijn zijn een aparte ingang te hebben voor 12V die minstens 300Ma aankan, en de rest van de ingangen dan ook nog wat over hebben zeg maar...)

What to do...what to do...

HaroldA
20 januari 2013, 13:04
What to do...what to do...

Ik ben nog steeds heel blij met m'n Cioks DC8, al was de DC10 nu ook geen overbodige luxe geweest ;)

http://www.keymusic.com/gfx_productcode/XL/125389/Cioks-DC8.jpg

mattihafler
26 januari 2013, 21:23
Toch maar voor de HB PP JR gegaan en apart voeden van de TC Nova Repeater..
Next up -> Pedalboard..
Past zo'n PP Jr makkelijk onder een pedaltrain Jr?

Speeddemon
27 januari 2013, 15:13
Toch maar voor de HB PP JR gegaan en apart voeden van de TC Nova Repeater..

I.i.g. de goedkoopste oplossing! :ok:

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, heeft die Nova Repeater echt precies 300mA nodig, of eerder rond de 200mA? In het laatste geval zou ie dus te voeden moeten zijn met de gele Y kabel van de HB PP Jr.

mattihafler
27 januari 2013, 15:21
Om op te starten heeft ie 400 nodig las ik ergens...

mattihafler
27 januari 2013, 17:06
. Ik twijfelde even of hij onder m'n Pedaltrain Jr zou gaan passen, maar dat gaat gelukkig ook goed. Ben wel een happy panda met deze voeding :)

Reactie op een hele oude reactie, maar was even benieuwd of je 'n foto hebt toevallig van de PP JR onder de PT JR.. :)

Speeddemon
28 januari 2013, 14:08
Om op te starten heeft ie 400 nodig las ik ergens...
Ik lees net iets anders hier:
http://www.tdpri.com/forum/archive/index.php/t-305923.html

The Nova repeater requires 250mA at start-up only. Afterwards, it's around 220mA. For optimum efficiency, you should power it at 12V rather than 9V thru the high mA taps.

Dat zou betekenen, afhankelijk van de tolerantie van de PP Jr., dat 't net wel lukt (behalve 12V dan). Probeer 't eens, dan weten we het. ;-)

toddzilla
28 januari 2013, 19:58
Reactie op een hele oude reactie, maar was even benieuwd of je 'n foto hebt toevallig van de PP JR onder de PT JR.. :)
Heb er even een paar voor je gemaakt :) Excuses voor de rommel.

https://dl.dropbox.com/u/2603898/ppjrptjr1.jpg

https://dl.dropbox.com/u/2603898/ppjrptjr2.jpg

https://dl.dropbox.com/u/2603898/ppjrptjr3.jpg

mattihafler
28 januari 2013, 20:07
Heb er even een paar voor je gemaakt :) Excuses voor de rommel.

https://dl.dropbox.com/u/2603898/ppjrptjr1.jpg

https://dl.dropbox.com/u/2603898/ppjrptjr2.jpg

https://dl.dropbox.com/u/2603898/ppjrptjr3.jpg

Thnx! Dat zijn geen standaard klemmen dan zeker? maar gewoon zelf gehaald? Past er prima onder!

toddzilla
28 januari 2013, 20:11
Thnx! Dat zijn geen standaard klemmen dan zeker? maar gewoon zelf gehaald? Past er prima onder!Nee, ik heb de Pedaltrain van Marktplaats en deze klemmen zaten er nog onder toen ik m kreeg. Ze passen inderdaad prima dus ik heb ze lekker hergebruikt. Ik denk dat ze zelf gefabriceerd zijn want ze zijn niet echt super netjes gebogen.

Luke-wannabe
25 juli 2013, 20:58
Ik heb 'm ook hoor! En mán wat een verbetering! Alle nare brom helemaal weg! Super!

JvZ
27 april 2014, 17:28
Bump van oude topic.... maar sluit hier wel mooi aan.

Heeft er al eens iemand een powerswitch in deze PP junior gebouwd..?

Ik heb dit kastje een tijdje geleden gekocht, en bevalt me ERG goed. Compact, prettige prijs, geen gebrrrrommm, perfect. Alleen de 120Ma per uitgang zou ietsje hoger mogen zijn. maar in een enkel geval is dat met het Y kabeltje wel op te lossen.

Een powerswitch mis ik wél, en ben wel eens benieuwd wie er zelf eentje op heeft gebouwd.

tommus42
8 mei 2014, 12:22
Ben me aan het oriënteren op een goede pedalen voeding. Gaat om een pedaal of vier.
Valt me op dat het spul zo duur is. Tis toch slechts een kwestie van stabilisatie ic's plus wat condensatortjes? Een trafootje heb ik wel, zou er zelf één kunnen bouwen, of zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand een tip voor een industrieel vervaardigde met een aanvaardbare prijs? Wat is tegenwoordig de beste qua 'bang for the buck'? Ruim honderd euro voor een powerplant vind ik schandalig ende onzin.

ErikM
8 mei 2014, 23:59
Een van de redenen waarom het lastig is om een goede pedaal-voeding te bouwen: veel goede voedingen hebben eigenlijk 4 of 6 trafo's, voor elke uitgang een. Daardoor zijn voedingen helemaal van elkaar gescheiden, en ontstaat geen aardlus, via de voedingskabel, effecten, kabels en een verbinding tussen de voedingskabels.
Als dit een gesloten lus is, dan is de kans groot dat deze gaat werken als een spoel die brom oppikt. Als deze lus niet volledig is, gebeurt dat (bijna) niet. Ook is het zo dat bij gescheiden circuits de invloed van een gedeelte die op zijn teentjes loopt minimaal is op andere circuits.

Een voorbeeld: een line 6 echo park doet het prima in zijn eentje op een uitgang van een burkey six, maar met een voedingdoorlussnoerje samen met een overdrive oid, hoor je digitaal gefrutsel als je de overdrive aanzet.

Ander voorbeeld: als je een aantal overdrives op een voedingdoorlussnoer aansluit en je onderbreekt de aarde aansluiting tussen de effecten, is de lus ook weer onderbroken, en zal de storing minder zijn.

Als je dit bij elkaar gooit, kun je dus best heeeel veel pedalen op een burkey six zetten, of met een doorlussnoertje en een extra adapter een heel eind komen.

Een hb voeding kan best werken voor deze dingen, nooit geprobeerd dus kan ik er niets over zeggen, ik ben wel heel blij met de burkey. Als ik nog een bord mee zou willen nemen, zou ik best een hb proberen...

tommus42
9 mei 2014, 09:28
Ik ga denk ik de Harley Benton kopen. Vooralsnog is ie voor drie analoge pregain effecten. Met name een analoge delay lust pap van batterijtjes, alleen daarom al.

Buzzel
9 mei 2014, 09:40
Ben me aan het oriënteren op een goede pedalen voeding. Gaat om een pedaal of vier.
Valt me op dat het spul zo duur is. Tis toch slechts een kwestie van stabilisatie ic's plus wat condensatortjes? Een trafootje heb ik wel, zou er zelf één kunnen bouwen, of zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand een tip voor een industrieel vervaardigde met een aanvaardbare prijs? Wat is tegenwoordig de beste qua 'bang for the buck'? Ruim honderd euro voor een powerplant vind ik schandalig ende onzin.

Ik heb al tijden een PSU hier liggen die ik zelf gemaakt heb, hij is bijna klaar. Maar ik heb er nog geen tijd/zin voor gevonden om het af te maken. Ik denk dat ik al met al toch al dik 80 euro er in heb zitten. Dit voor 10 uitgangen waarvan 6 stuks 9volt 200mA per stuk (iets meer eigenlijk, maar een veiligheidsmarge is altijd mooi meegenomen).4 stuks die schakelbaar zijn in voltage. van 9-12-18 volt op 150mA.

Op newtone is er een vrij groot (en lang) topic aan gewijd. Ik begon eigenlijk met 0 kennis van voedingen, en op pagina 14 weet ik knap veel van voedingen, dus het kan wel leerzaam zijn :chicken:

http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,6478.0.html

p.s. een adapter hoeft niet zo duur te zijn om zelf te bouwen. Het probleem van zo'n geïsoleerde voeding is dat het een hele berg adapters in een doos zijn. Trafo's zijn duur en daar gaan ook de kosten in zitten. de spanningsregelaars en condensators kosten misschien maar 1/10 van de trafo's.

Voor zelfbouw is een ringkern met meerdere 9volt taps praktisch niet te vinden (volgens mij is er wel een winkel die zoiets heeft, maar ik weet niet meer welke).

tommus42
9 mei 2014, 10:06
......Voor zelfbouw is een ringkern met meerdere 9volt taps praktisch niet te vinden (volgens mij is er wel een winkel die zoiets heeft, maar ik weet niet meer welke).
Dat zou idd mooi zijn, Amplimo misschien?. En bedankt voor de link, eens doorspitten.

Buzzel
9 mei 2014, 10:07
Amplimo zit toevallig in mijn woonplaats, ik heb wel eens geprobeerd contact op te nemen over zulk soort trafo's maar ik heb helaas geen antwoord terug gekregen.

tommus42
9 mei 2014, 10:13
Het schijnt dat ze in opdracht wikkelen, maar dan moet je er minstens tien aanschaffen wil het te betalen zijn.
Hier trouwens die trafo:
http://taweber.powweb.com/store/wpdlxfmr2sch.jpg

Buzzel
9 mei 2014, 10:22
Het schijnt dat ze in opdracht wikkelen, maar dan moet je er minstens tien aanschaffen wil het te betalen zijn.
Hier trouwens die trafo:
http://taweber.powweb.com/store/wpdlxfmr2sch.jpg

Die trafo ja! Is een goeie voor een zelfbouw psu project denk ik.

tommus42
9 mei 2014, 10:26
Hier een foto van de Harley Benton, een schema kan ik niet vinden:
http://i62.tinypic.com/6y1toh.jpg

Heeft idd ook vijf uitgangen op de trafo:strat:. Ik ga 'm kopen:).

fs1980
7 april 2015, 17:23
Kan ik met een Powerplant een Strymon Mobius voeden?? Ik ben niet zo thuis in het voeden van pedalen....

Buzzel
7 april 2015, 19:22
Niet echt. Mobius heeft 300mA nodig (http://stinkfoot.se/archives/2347).

Een enkele uitgang van de powerplant geeft 120mA. Met een current dubbeler (zo'n y kabeltje die in 2 uitgangen gaat) ben je er nog niet. Nu kan je, denk ik, nog wel meer uitgangen gaan lussen om uiteindelijk 300mA te hebben. Maar ik denk dat je beter de meegeleverde powersupply kan gebruiken.

Rooker
7 april 2015, 19:32
Mijn ervaring bij zowel een line 6 dl4 als een zoom cdr70 is dat de pedalen het met een pak minder ook prima doen. Weet niet of dat bij Strymon ook op gaat. Misschien iemand al geprobeerd?

10us
7 april 2015, 21:33
Gaat niet (lekker). Hij start wel op maar is instabiel. Afhankelijk van welke outputs je kiest op de powerplant houdt hij het vol maar ik raad het van harte af. Het lijkt trouwens wel of die uitgangen niet allemaal evenveel power geven maar heb t nooit gemeten...
Ik gebruik de powerplant voor drives e.d. Timeline, mobius en whammy gaan op hun eigen voeding...

fs1980
7 april 2015, 22:18
de gewone powerplant heeft 500mA ? die zou dus wel strymons kunnen voeden?

Timotio
7 april 2015, 22:52
De normale heeft zo te zien een totale output van 500ma. Ik gok dat ie niet isolated is aangezien je de max current met één enkele poort kan benutten? Mobius/Timeline/Bigsky vraagt minimaal 300mA, kleinere strymons vragen 250mA (op de compressor na) dus dat betekent dat je maar 1 strymon pedaal kan voeden met de harley benton - beetje zonde van de 8 uitgange

Ik zou niet besparen op een goeie voeding voor zulke pedalen..bekijk es de Voodoo Labs Digital - 4 geïsoleerde uitgangen van 400mA per stuk. Kun je zowel 9v als 12v op aansluiten. Mocht je later nog een ander Strymon of Eventide pedaal o.i.d. aanschaffen kun je die er ook gelijk op gooien.