PDA

View Full Version : Welke te kiezen???



sas62florett
9 november 2011, 19:22
Hoi allemaal, Ik heb weer eens wat en kan moeilijk beslissen welke electro- akoestisch versterkte gitaar ik zal nemen.

Ik heb er 3 op het oog,

De Ibanez TCM 50 E Talman voor 219,- incl. verzenden

De Ibanez V205 sece voor 209,- incl verzenden

en de

Ashton dualler van incl. verzendkosten voor 174,-

Ik ben een iets gevorderde beginner en doe wat van de Shadows en binnenkort ga ik de Saksioni methode proberen te leren. Ik heb een custom strat van Fender en een Vox ac 15 met een atlantis echo. De koestische wil ik erbij voor fingerpicking en......ik vind ze wel mooi.

Het compacte staat me wel aan van de dualler en de Ibanez, voor het optimale geluid zou de grotere Ibanez weer beter zijn. Ik ken ze geen van alle en wie weet heeft een van jullie goeie ervaringen met een van deze gitaren?

Ernest01
9 november 2011, 19:34
Zal nog een moeilijke keuze worden....
Ibanez is niet slecht en de Ashton heeft ook goede reviews.

Maar is het niet beter eerst ze te proberen in een winkel ?
Zal de keuze toch wel makkelijker maken. Succes in ieder geval !

sas62florett
9 november 2011, 19:45
Zal nog een moeilijke keuze worden....
Ibanez is niet slecht en de Ashton heeft ook goede reviews.

Maar is het niet beter eerst ze te proberen in een winkel ?
Zal de keuze toch wel makkelijker maken. Succes in ieder geval !

Dat is idd zo, alleen bij Feedback in Eindhoven heebben ze vlgs. hun site alleen de Ibanez V 205 Die zou ik in ieder geval kunnen proberen. Maar dan heb ik geen vergelijk! Dus hoop ik maar op goeie adviezen.

Rizz
9 november 2011, 20:24
Even met de botte bijl: Adviezen heb je geen klap aan! Je zal van drie mensen drie verschillende adviezen krijgen..

Gitaren blijven persoonlijk en tot een vergelijk te komen zal je ze uit moeten proberen. Geluid en bespeelbaarheid kan je alleen zelf horen en voelen. Als je dan toch persé via internet moet bestellen, zorg dan wel dat je ze onbekrast houdt in het geval hij echt niet bevalt zodat je 'm kan terugsturen (binnen 7 werkdagen)..

M.I. is de zoektocht al de helft van het plezier en zou je daar wat energie in moeten steken, of wil je 'm morgen hebben?? En er zijn meer gitaren, heb het gevoel dat je nu puur op uiterlijk hebt gekeken.. Loop 's binnen en laat je wat gitaren aanreiken..

Dat gezegd hebbende: die eerste is wel een grappig ding, apart modelletje.
Wel een dunne body, dus akoestisch weinig volume denk ik. Dat geldt ook voor de ashton.

Oh ja, voor dat geld kan je niet veel verwachten, doe dat ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat het slechte gitaren zijn..

Er zijn nog meer winkels in eindhoven: EMI, conijn..

Succes ermee en ik hoop echt dat je jouw gitaar vind..

LaurentB
9 november 2011, 23:40
Er zijn nog meer winkels in eindhoven: EMI, conijn..



Nee, Conijn en EMI zijn jaren geleden eerst gefuseerd en kort daarna overgenomen door Feedback ;)

Rizz
10 november 2011, 08:56
Nee, Conijn en EMI zijn jaren geleden eerst gefuseerd en kort daarna overgenomen door Feedback ;)

oh, oeps, my bad ;) Herinnering en een snelle google gaf dat aan.. Het is dan ook wel lang geleden dat ik daar geweest ben.. De kleintjes en de groten... Jammer.

LaurentB
10 november 2011, 09:15
oh, oeps, my bad ;) Herinnering en een snelle google gaf dat aan.. Het is dan ook wel lang geleden dat ik daar geweest ben.. De kleintjes en de groten... Jammer.

Ja, toen ik hier in 1982 kwam wonen had je nog Musica, EMI, Conijn, Mary Holland, JS Muziek en het piepkleine winkeltje van Van Erp op de Heezerweg. Nu hebben we Feedback, een pianozaak met nog een paar gitaren in de buurt waar vroeger Van Erp zat en ik meen nog WE Music. En voor de drummers Drumstation.

Rizz
10 november 2011, 10:26
De charme van een klein winkeltje.. Was laatst even bij Hampe en van Berkel in A'dam en dat was erg prettig, sws iemand die de tijd voor je neemt!

Nah, zal er aan denken als ik vmi eindhoven vanuit de lucht ga bekijken :D

sas62florett
10 november 2011, 11:34
De charme van een klein winkeltje.. Was laatst even bij Hampe en van Berkel in A'dam en dat was erg prettig, sws iemand die de tijd voor je neemt!

Nah, zal er aan denken als ik vmi eindhoven vanuit de lucht ga bekijken :D

Rizz en andere bedankt, ik heb idd iets met het uiterlijk en dan speelt het budget natuurlijk een rol. Het gaat 1 van de 3 worden. Ik laat weten welke en hoe hij bevalt. Groeten, Jos

BLUEWEY
14 november 2011, 13:52
Nu hebben we Feedback, een pianozaak met nog een paar gitaren in de buurt waar vroeger Van Erp zat en ik meen nog WE Music.

WE Music is 'n jaar geleden over de kop gegaan.

sas62florett
24 november 2011, 20:57
Rizz en andere bedankt, ik heb idd iets met het uiterlijk en dan speelt het budget natuurlijk een rol. Het gaat 1 van de 3 worden. Ik laat weten welke en hoe hij bevalt. Groeten, Jos

Het is de Ibanez TCM 50E Talman geworden. Prima gitaar, met een (te) hoge actier. Maar dat gaan we nog verhelpen. Verder een fijne hals voor kleinere handen en zowel akoestisch als versterkt niet gek voor het geld. 219,- euro

sas62florett
28 november 2011, 15:19
Het is de Ibanez TCM 50E Talman geworden. Prima gitaar, met een (te) hoge actier. Maar dat gaan we nog verhelpen. Verder een fijne hals voor kleinere handen en zowel akoestisch als versterkt niet gek voor het geld. 219,- euro

Ik heb de plastic achterbrug eruit gehaald en tegen een schuurband gehouden. Eerst de te verwijderen hoeveelheid afgetekend, meten is weten en weer gemonteerd. In 1 keer goed en mooi op hoogte.