PDA

View Full Version : Advies voor een buizenversterker



SvennStar
9 november 2011, 18:28
Hallo,
Aangezien ik binnenkort een nieuwe buizenversterker wil kopen wil ik graag advies. Ik zoek namelijk een buizenversterker van ±30 watt met de beste Fender clean in de prijsrange van ±300-800 euro. Nog iets wat ik heel prettig zou vinden is dat hij goed pedalen slikt zodat ik er ook nog een heerlijke Marshall distortion uit zou kunnen krijgen. Als jullie meer info nodig hebben kunnen jullie dat gewoon vragen.
Mijn gitaar is een Fender telecaster en hiermee speel ik vooral bluesrock,funk,rock en blues.
Ik hoor graag van jullie ;)

Groetjes Sven

SvennStar
11 november 2011, 19:08
Niemand?:dontgeti:

Brewskie
11 november 2011, 19:10
Niemand?:dontgeti:

Ja, dat is inderdaad lullig dat er niemand reageert. Voor 800 euro kun je een Blues Deluxe kopen. Mooie fender clean.

http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?xsid=d6c661fa6b979ad1ac4026b1106fe 0ea&sw=blues+deluxe&x=0&y=0&gk=&bn=

jutter
11 november 2011, 19:10
Een Marshall misschien? :D

SvennStar
11 november 2011, 19:19
Ja, dat is inderdaad lullig dat er niemand reageert. Voor 800 euro kun je een Blues Deluxe kopen. Mooie fender clean.

http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?xsid=d6c661fa6b979ad1ac4026b1106fe 0ea&sw=blues+deluxe&x=0&y=0&gk=&bn=

Dat is ook een bak waar ik over zit te twijfelen, samen met de Vox AC30 en de Peavey classic 30.
Over de Blues Deluxe had ik nog een vraagje, namelijk: De clean is natuurlijk prachtig maar slikt deze ook goed pedalen zodat ik er ook lekkere Led Zeppelin, Jimi Hendrix distortion uit kan krijgen?
Bedankt trouwens voor je reactie!

jetse
11 november 2011, 20:11
een leuke oude kitty hawk geeft absoluut een jimmy gevoel, check duitse ebay regelmatig!

Fireburst
11 november 2011, 20:23
Misschien is een Fender supersonic22 wel wat voor jou ?


Een Marshall misschien?

Eigenlijk niet zo'n slecht idee, de Marshall met het beste clean zoeken?
JVM denk ik dan aan.

Tot slot : Fender + Marshall in één amp, dan komen de Rivera's altijd vlug voorbij. Chubster of Clubster moet voor jouw budget zéker lukken.

jutter
11 november 2011, 20:42
Misschien is een Fender supersonic22 wel wat voor jou ?



Eigenlijk niet zo'n slecht idee, de Marshall met het beste clean zoeken?
JVM denk ik dan aan.

Tot slot : Fender + Marshall in één amp, dan komen de Rivera's altijd vlug voorbij. Chubster of Clubster moet voor jouw budget zéker lukken.

Tja, ik heb al een Koch: fenderclean en een scheur als een....... euh..............Koch! Goed dus!

Thiez
11 november 2011, 20:53
Je kunt misschien ook naar blackstar kijken? Met de ISF functie kun je amerikaans en uk voicing combineren. De HT-venue serie zijn er in verschillende wattages en schijnen prima versterkertjes te zijn.

arjanb01
11 november 2011, 21:12
Engl thunder of koch twintone?

vpilot
11 november 2011, 21:13
http://www.youtube.com/watch?v=Po3xLCBYXKY
Nieuw volgens mij binnen jouw budget, tweedehands zeker!

SvennStar
11 november 2011, 21:17
Misschien is een Fender supersonic22 wel wat voor jou ?



Eigenlijk niet zo'n slecht idee, de Marshall met het beste clean zoeken?
JVM denk ik dan aan.

Tot slot : Fender + Marshall in één amp, dan komen de Rivera's altijd vlug voorbij. Chubster of Clubster moet voor jouw budget zéker lukken.

Jammer genoeg zijn de top Marshalls net boven mijn budget :( daarom ben ik eigenlijk ook op zoek naar een warme clean, die ik met pedaaltjes op kan boosten zodat er een soort van marshall dist uit komt voor Hendrix/Page.

jutter
11 november 2011, 21:41
Jammer genoeg zijn de top Marshalls net boven mijn budget :( daarom ben ik eigenlijk ook op zoek naar een warme clean, die ik met pedaaltjes op kan boosten zodat er een soort van marshall dist uit komt voor Hendrix/Page.

Het is en blijft lastig! Ik zal je een mooi voorbeeld geven: ik heb Fenders, Marshalls, Peavey's, Ampeg, Laney en Hiwatt gehad met daarover Ibanezzen, Fender Strats en Tele's, Gibsons en Musicmans. Zei afgelopen week onze drumster: 'jij hebt ook altijd hetzelfde geluid'....... Eigenlijk maakt het niet zoveel verschrikkelijk veel uit waarover je speelt (wel in grote lijnen natuurlijk). Wat belangrijker zijn, zijn je gitaartechnieken. Die bepalen meer je sound.

SvennStar
11 november 2011, 22:15
Het is en blijft lastig! Ik zal je een mooi voorbeeld geven: ik heb Fenders, Marshalls, Peavey's, Ampeg, Laney en Hiwatt gehad met daarover Ibanezzen, Fender Strats en Tele's, Gibsons en Musicmans. Zei afgelopen week onze drumster: 'jij hebt ook altijd hetzelfde geluid'....... Eigenlijk maakt het niet zoveel verschrikkelijk veel uit waarover je speelt (wel in grote lijnen natuurlijk). Wat belangrijker zijn, zijn je gitaartechnieken. Die bepalen meer je sound. Daar heb je helemaal gelijk in jutter! Maar ik wil gewoon het meest waar voor mijn geld, en een versterker die goed bij me past. Maar deze reactie heeft me wel aan het denken gezet dat ik niet teveel erbij na moet denken maar het gewoon moet doen!

vpilot
12 november 2011, 09:36
Het is mijn ervaring dat het voor mij wel uitmaakt over welke versterker ik speel. Zelfs al zeggen anderen tegen je dat ze geen verschil horen. Ik ben ervan overtuigd dat als je speelt met een gitaar waar je happy mee bent, over een amp waar je happy mee bent, dat het enorm inspirerend werkt.

:punk:

Heel veel succes en vooral veel plezier bij je zoektocht naar een nieuwe amp!

jutter
12 november 2011, 09:42
Het is mijn ervaring dat het voor mij wel uitmaakt over welke versterker ik speel. Zelfs al zeggen anderen tegen je dat ze geen verschil horen. Ik ben ervan overtuigd dat als je speelt met een gitaar waar je happy mee bent, over een amp waar je happy mee bent, dat het enorm inspirerend werkt.

:punk:

Heel veel succes en vooral veel plezier bij je zoektocht naar een nieuwe amp!

Dat vind ik dus ook. Het speelt gewoon fijner.

SvennStar
12 november 2011, 10:36
Het is mijn ervaring dat het voor mij wel uitmaakt over welke versterker ik speel. Zelfs al zeggen anderen tegen je dat ze geen verschil horen. Ik ben ervan overtuigd dat als je speelt met een gitaar waar je happy mee bent, over een amp waar je happy mee bent, dat het enorm inspirerend werkt.

:punk:

Heel veel succes en vooral veel plezier bij je zoektocht naar een nieuwe amp! Zeker weten! Je wilt zoiezo wel het meest waar voor je geld ;)

Wabbie
12 november 2011, 11:05
Ik heb afgelopen donderdag een middag over een Fender Blues(?) Deluxe combo gespeeld en die doet wel ongeveer wat je zoekt. Geen idee van de prijs trouwens, ik was Gretsches aan het testen ;).

Verder zou ik inderdaad kijken naar Laney, en misschien een tweedehandse JTM45 als dat binnen je budget valt. Dan heb je prachtige cleans (zeker op het randje van oversturing) en kun je boosten naar een Jimi/LedZep sound.

Koch Twintone moet je ook een heel eind brengen, alleen moet je dan wel houden van de typische Koch scheur.

Thiez
12 november 2011, 11:10
Een JTM60 combo misschien? Tillens beschreef deze als fender clean en marshall scheur. Deze combo's komen vaak voorbij voor erg leuke prijzen omdat ze niet heel erg gewilt zijn.

SvennStar
12 november 2011, 11:17
Ik heb afgelopen donderdag een middag over een Fender Blues(?) Deluxe combo gespeeld en die doet wel ongeveer wat je zoekt. Geen idee van de prijs trouwens, ik was Gretsches aan het testen ;).

Verder zou ik inderdaad kijken naar Laney, en misschien een tweedehandse JTM45 als dat binnen je budget valt. Dan heb je prachtige cleans (zeker op het randje van oversturing) en kun je boosten naar een Jimi/LedZep sound.

Koch Twintone moet je ook een heel eind brengen, alleen moet je dan wel houden van de typische Koch scheur. Ja die JTM 45 is echt heel nice, maar tweedehands zelfs nog buiten mijn budget :( De blues deluxe heeft zeker die warme clean van een fender. En van de laney weet ik niet zoveel. Klinkt trouwens wel strak in de youtube reviews!

SvennStar
12 november 2011, 11:31
Ik zit nu eigenlijk nog het meest te twijfelen tussen de: Vox ac30, Fender blues deluxe, laney vc30 en de peavey classic 30! wat lijkt jullie de beste voor mijn stijl, die ik al eerder beschreven heb?:)

jutter
12 november 2011, 11:35
Ik zit nu eigenlijk nog het meest te twijfelen tussen de: Vox ac30, Fender blues deluxe, laney vc30 en de peavey classic 30! wat lijkt jullie de beste voor mijn stijl, die ik al eerder beschreven heb?:)

Toch zou ik de Koch zeker aan het lijstje willen toevoegen. Heeft een fenderclean en een behoorlijke scheur: van bluesy tot heavy.

SvennStar
12 november 2011, 11:39
Toch zou ik de Koch zeker aan het lijstje willen toevoegen. Heeft een fenderclean en een behoorlijke scheur: van bluesy tot heavy.

Die klinkt zeker goed maar 1300 euro is toch net iets te veel :(

jutter
12 november 2011, 11:42
Die klinkt zeker goed maar 1300 euro is toch net iets te veel :(

Tweedehands kun je zelfs een goede Koch Twintone (50W) vinden dus binnen je budget. Rond de 750,00 euro.

Wabbie
12 november 2011, 12:29
Ik zit nu eigenlijk nog het meest te twijfelen tussen de: Vox ac30, Fender blues deluxe, laney vc30 en de peavey classic 30! wat lijkt jullie de beste voor mijn stijl, die ik al eerder beschreven heb?:)

Ik zou ze gewoon gaan testen en kijken welke je het meeste bevalt. Misschien hou je wel helemaal niet van de scheur van bijvoorbeeld een AC30. Het zijn alle vier goede versterkers.

muziekschuur
12 november 2011, 14:26
Ik zou gaan voor die Laney. En als het even kan met een 1x12 extentiecabinet. Da's ontzettend handig.
Een paar jaar geleden was het heel moeilijk om een goed buizen combo aan te schaffen. Er is nu veel variatie bijgekomen. En de kwaliteit is gewoon goed.

Ga die Laney testen naast die Fender en kijk wat je liever koopt.

Enjoy.

arjanb01
12 november 2011, 15:50
Laney zou ik dus niet doem, fender deluxe en koch tt zou ik adviseren. Die laney vind ik echt klinken als een bromvlieg in een puntzak, heel dozig en plat. Bovendien verkopen ze voor geen meter als je er weervanaf wilt.

Rock Bottom
12 november 2011, 16:23
Ga ik nu de eerste zijn die Peavey classic 30 zegt?

Thiez
12 november 2011, 16:32
Op marktplaats staat een mooie JTM60 nu, misschien een keertje proberen.

SvennStar
12 november 2011, 18:56
Laney zou ik dus niet doem, fender deluxe en koch tt zou ik adviseren. Die laney vind ik echt klinken als een bromvlieg in een puntzak, heel dozig en plat. Bovendien verkopen ze voor geen meter als je er weervanaf wilt.

Ik vind die Fender Deluxe toch wel heel mooi! Kun jij mij misschien de voordelen en de nadelen van deze versterker geven?(:

SvennStar
12 november 2011, 19:05
Op marktplaats staat een mooie JTM60 nu, misschien een keertje proberen.

heb een review gezien maar voor mij heeft die gewoon niet 'De' clean sound. Wel bedankt voor je reactie!

muziekschuur
12 november 2011, 19:12
Als je voor die Fender gaat, dan zou ik ook eens aan een BROWNIE van CMATMODS denken. Die combinatie geeft je op het overstuurde geluid een heel mooie scheur. De Brownie is een commerciele versie van een internetsamenwerking wat Brown Sound In a Box heette. Je kan daarvan nog steeds kits kopen. BROWN SOUND is een geluid wat EDDIE VAN HALEN produceerde met PLEXI versterkers. Het idee was dus met een stompbox dat geluid benaderen. En dat is gelukt. De CMATMODS Brownie klinkt geweldig icm een fender buizen versterker.

Ik heb het idee dat het overstuurde geluid van de Laney beter is dan dat van de Fender.

BSIAB II en III
http://www.youtube.com/watch?v=jZVw2RoQPNc

CMATMODS BROWNIE
http://www.youtube.com/watch?v=iIXNQgVo8Mg

Thiez
12 november 2011, 19:13
Als je die warme cleansounds zoekt kun je eventueel naar de blackstar serie wel kijken. Staan er momenteel niet zo veel op marktplaats maar de 'nieuwe' HT-series zijn echt heel veelzijdig en veel verschillende sounds uit te halen. Het nadeel vind ik dat clean mooier is op USA voicing en distortion in UK voicing. En dat is niet te schakelen. ALleen met een knop te draaien.

SvennStar
12 november 2011, 19:21
Als je voor die Fender gaat, dan zou ik ook eens aan een BROWNIE van CMATMODS denken. Die combinatie geeft je op het overstuurde geluid een heel mooie scheur. De Brownie is een commerciele versie van een internetsamenwerking wat Brown Sound In a Box heette. Je kan daarvan nog steeds kits kopen. BROWN SOUND is een geluid wat EDDIE VAN HALEN produceerde met PLEXI versterkers. Het idee was dus met een stompbox dat geluid benaderen. En dat is gelukt. De CMATMODS Brownie klinkt geweldig icm een fender buizen versterker.

Ik heb het idee dat het overstuurde geluid van de Laney beter is dan dat van de Fender.

BSIAB II en III
http://www.youtube.com/watch?v=jZVw2RoQPNc

CMATMODS BROWNIE
http://www.youtube.com/watch?v=iIXNQgVo8Mg

Die Chatmods klinkt me zeker als muziek in de oren ;) Ik zat inderdaad te denken om de Fender Blues Deluxe te doen met een goede dist pedaal! Waar is de chatmods te kopen? En heb je misschien ook ervaring met pedalen zoals de MI crunchbox en de Marshall GV-2 voor bij de Fender Blues Deluxe?

EDIT: ik heb het al gevonden waar je de Cmatmods kan kopen :) ik vraag te snel dingen ;)

SvennStar
12 november 2011, 19:23
Als je die warme cleansounds zoekt kun je eventueel naar de blackstar serie wel kijken. Staan er momenteel niet zo veel op marktplaats maar de 'nieuwe' HT-series zijn echt heel veelzijdig en veel verschillende sounds uit te halen. Het nadeel vind ik dat clean mooier is op USA voicing en distortion in UK voicing. En dat is niet te schakelen. ALleen met een knop te draaien.
Aan welk model van de HT serie zat je dan denken? Er zijn heel veel soorten uit die serie. Het liefst geen head want daar moet ik dan ook weer een cabinet bij scoren :o

Brewskie
12 november 2011, 19:33
Ja, dat is inderdaad lullig dat er niemand reageert. Voor 800 euro kun je een Blues Deluxe kopen. Mooie fender clean.

http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?xsid=d6c661fa6b979ad1ac4026b1106fe 0ea&sw=blues+deluxe&x=0&y=0&gk=&bn=


Ik heb afgelopen donderdag een middag over een Fender Blues(?) Deluxe combo gespeeld en die doet wel ongeveer wat je zoekt. Geen idee van de prijs trouwens, ik was Gretsches aan het testen ;).


Nou die kost dus nog geen 800 euro. ;-)

Thiez
12 november 2011, 20:13
Aan welk model van de HT serie zat je dan denken? Er zijn heel veel soorten uit die serie. Het liefst geen head want daar moet ik dan ook weer een cabinet bij scoren :o

Dan zou je kunnen kijken naar de HT-40 of HT-60. Ligt er helemaal aan wat je wilt. De HT-20 zou misschien ook kunnen maar is misschien net wat te beperkt. De HT-60 heeft een Boost functie en presence control ten opzichte van de HT-40.

HT40 is 650 nieuw
HT60 is 850 nieuw

Heb laatst een bandje gezien en die had een blackstar combootje staan in de kroeg en dat klonk echt verdomd goed! Heerlijke sounds kreeg hij eruit. weet niet of het de 40 of 60 was.

SvennStar
13 november 2011, 09:31
Dan zou je kunnen kijken naar de HT-40 of HT-60. Ligt er helemaal aan wat je wilt. De HT-20 zou misschien ook kunnen maar is misschien net wat te beperkt. De HT-60 heeft een Boost functie en presence control ten opzichte van de HT-40.

HT40 is 650 nieuw
HT60 is 850 nieuw

Heb laatst een bandje gezien en die had een blackstar combootje staan in de kroeg en dat klonk echt verdomd goed! Heerlijke sounds kreeg hij eruit. weet niet of het de 40 of 60 was.

Klinken goed alleen weet ik niet of de OD kanalen wel mijn stijl mixen. De 60 watt gaat mij net te hard maar die van 40 watt lijkt me wel wat.

SvennStar
13 november 2011, 09:35
Nou die kost dus nog geen 800 euro. ;-)

Moet ik er wel aan denken dat ik dan nog wel een scheurpedaal bij moet hebben voor de scheur, hoe logisch ;)

SvennStar
13 november 2011, 13:10
Ik zit een beetje in de knoop! Het word denk ik wel een Fender, maar welke?
De Fender Blues Junior, de Fender Blues Deluxe of de Fender Hot Rod Deluxe III. Ik heb geen ervaring met de Hot Rod Deluxe maar wat vinden jullie?

Speeddemon
13 november 2011, 14:07
De 60 watt gaat mij net te hard maar die van 40 watt lijkt me wel wat.
Ja, die 1,9dB SPL A harder is een merkbaar probleem? :seriousf::stop:

Ik heb laatst opgetreden (hardrock/metal-band, geen Coldplay-pussies ofzo) met een 18W buizentop door een 4x12". Werd niet eens uitgemiced omdat het hard zat was. Ik bedoel maar te zeggen dat die wattages niet zo veel zeggen. Wat wel veel zegt is dat de HT60 van Blackstar een aantal functies heeft die de HT40 niet heeft. En het is aan jou of die functies de meerprijs rechtvaardigen.

Midwolda
13 november 2011, 14:42
In de openingspost zegt TS dat hij een mooie Fender clean wil voor z'n Tele en de rest gaat met pedalen...
dan denk ik stop je geld in de fijnste single-channel amp die je kunt krijgen.
Maar goed, wie ben ik...

De Blues Deluxe lijkt me trouwens ook een geweldige amp, zou hier ook niet misstaan. ;)

SvennStar
13 november 2011, 15:11
In de openingspost zegt TS dat hij een mooie Fender clean wil voor z'n Tele en de rest gaat met pedalen...
dan denk ik stop je geld in de fijnste single-channel amp die je kunt krijgen.
Maar goed, wie ben ik...

De Blues Deluxe lijkt me trouwens ook een geweldige amp, zou hier ook niet misstaan. ;) Dat ga ik ook doen. Daar lijkt mij de Fender Blues Deluxe of de Fender Blues Junior zeker goed voor :)

Midwolda
13 november 2011, 15:29
Dat ga ik ook doen. Daar lijkt mij de Fender Blues Deluxe of de Fender Blues Junior zeker goed voor :)

Tsja...

Blues Junior: 15Watt, single channel, 2x EL84 eindbuizen, reverb, 12" Fender speaker, €549,- .
Blues Deluxe: 40Watt, Vintage & Drive channel, 2x 6L6 eindbuizen, reverb, 12" Eminence speaker, €789,- .

Zoek de verschillen... ken je het verschil tussen EL84 en 6L6 buizen?

SvennStar
13 november 2011, 15:38
Tsja...

Blues Junior: 15Watt, single channel, 2x EL84 eindbuizen, reverb, 12" Fender speaker, €549,- .
Blues Deluxe: 40Watt, Vintage & Drive channel, 2x 6L6 eindbuizen, reverb, 12" Eminence speaker, €789,- .

Zoek de verschillen... ken je het verschil tussen EL84 en 6L6 buizen?
Jammer genoeg niet, ben niet zo technische :sssh:

Speeddemon
13 november 2011, 15:41
Tsja...

Blues Junior: 15Watt, single channel, 2x EL84 eindbuizen, reverb, 12" Fender speaker, €549,- .
Blues Deluxe: 40Watt, Vintage & Drive channel, 2x 6L6 eindbuizen, reverb, 12" Eminence speaker, €789,- .

Zoek de verschillen... ken je het verschil tussen EL84 en 6L6 buizen?
Je vergeet nog de Normal/Bright schakelaar en de Presence control die wel op de Blues Deluxe zitten.

Over het algemeen zijn EL84's nou niet gelijk aan de typische Fender-clean sound. 6L6's wel.

SvennStar
13 november 2011, 20:11
Je vergeet nog de Normal/Bright schakelaar en de Presence control die wel op de Blues Deluxe zitten.

Over het algemeen zijn EL84's nou niet gelijk aan de typische Fender-clean sound. 6L6's wel.

Hmmm maar is er veel verschil kwa volume tussen 40 en 15 watt? Want ik speel elke week wel met een band, en anders speel ik gewoon thuis. Ik treed af en toe op :)

Brewskie
13 november 2011, 20:22
Die blues deluxe was ook mijn suggestie. Die is overigens voor thuis eigenlijk al teveel voor mij. Bij volume standje 2 knalt ie er al over. Dan kan ik er al niet meer voor zitten op een halve meter afstand. (lichte vorm van tennitus). Maar die volume-pot is ook wel een zwak punt. Met een 'mod' naar een betere pot wordt de volumetoename gelijkmatiger verdeeld over het bereik van de knop. Nu staat ie bij stand 3 al op 60% van zijn volume, schat ik in.

muziekschuur
13 november 2011, 20:25
Die 40 watt is nodig voor clean geluid op een podium. Dan trekt een 15 watt het niet.

SvennStar
13 november 2011, 20:46
Die blues deluxe was ook mijn suggestie. Die is overigens voor thuis eigenlijk al teveel voor mij. Bij volume standje 2 knalt ie er al over. Dan kan ik er al niet meer voor zitten op een halve meter afstand. (lichte vorm van tennitus). Maaran die volume-pot is ook wel een zwak punt. Met een mod naar een betere pot wordt de volumetoename gelijkmatiger verdeeld over het bereik van de knop. Nu staat ie op stand 3 al op 60% van zijn volume, schat ik in.
Ik zit nou wel een beetje in de knoop! Welke versterker doet nou die fender clean en gaat niet te hard voor slaapkamer gebruik :O

Thiez
13 november 2011, 20:47
Zeker voor de fender clean sounds heb je op het podium meer nodig dan 15 watt om hem mooi clean te houden. Dan zou ik ook gaan voor die 40 watter.

SvennStar
13 november 2011, 20:47
Die 40 watt is nodig voor clean geluid op een podium. Dan trekt een 15 watt het niet. Maar hij is weer te hard om op de slaapkamer met een goede sound te kunnen spelen!

SvennStar
13 november 2011, 20:54
Zeker voor de fender clean sounds heb je op het podium meer nodig dan 15 watt om hem mooi clean te houden. Dan zou ik ook gaan voor die 40 watter. Ik treed nauwlijks op, maar ik repeteer wel vaak in een bandje. Meest van de tijd speel ik gewoon op slaapkamer niveau. Wat is nou het handigst?

Thiez
13 november 2011, 21:18
Misschien kun je hier wat uithalen?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?116959-Fender-Blues-Deluxe-zachter-laten-gaan&

Ik heb ook welleens iets voorbij zien komen van een volumepot in de effectsloop om het signaal naar de poweramp toe te reduceren.

Edit: zoiets http://www.instituteofnoise.com/squier51/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6882

Midwolda
13 november 2011, 21:18
Zoals gezegd, je kunt de volume-potmeter vervangen door een exemplaar dat wat fijner te regelen is. Of je kunt er een powersoak achter hangen... Anyway, de Deluxe zou ook mijn keuze zijn, daar kun je veel meer mee en veel langer mee vooruit. Onmogelijk om nu iets te vinden wat perfect is voor op de slaapkamer èn voor een band. Ergens zul je iets toe moeten geven...

SvennStar
13 november 2011, 21:36
Misschien kun je hier wat uithalen?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?116959-Fender-Blues-Deluxe-zachter-laten-gaan&

Ik heb ook welleens iets voorbij zien komen van een volumepot in de effectsloop om het signaal naar de poweramp toe te reduceren.

Edit: zoiets http://www.instituteofnoise.com/squier51/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6882
Ik vind het een beetje moeilijk omdat ik geen enkel ervaring heb met dit soort zaken, waar kun je dit laten doen?

HaroldA
13 november 2011, 21:58
Ik zit een beetje in de knoop! Het word denk ik wel een Fender, maar welke?
De Fender Blues Junior, de Fender Blues Deluxe of de Fender Hot Rod Deluxe III. Ik heb geen ervaring met de Hot Rod Deluxe maar wat vinden jullie?

Geen Hot Rod.

SvennStar
13 november 2011, 22:10
Geen Hot Rod.

Daar was ik een tijdje over uit.

Brewskie
13 november 2011, 22:15
Een blues deluxe kan wel zacht hoor. De meesten willen dit echter niet, omdat dan een stuk van de dynamiek verloren gaat. En dan zou een powersoak uitkomst kunnen bieden. Dan kun je de versterker hard zetten. Zelfs met een randje, omdat de buizen moeten overwerken en dus het geluid gaan vervormen (oversturen). In de bluesdeluxe gaat er dan veel te veel power naar de speaker, in slaapkamer-situatie. Dus als je dat wilt tegengaan zet je een powersoaker tussen je versterker (eindbuizen) en de speaker. Zo'n volumepot in de effectloop is heel wat anders. Dat zit nog voor je eindbuizen. Dan kun je net zogoed eerder in je effectketen gewoon je gitaarvolume terug draaien.

Maar volgens mij heb jij een powersoak helemaal niet nodig, omdat je geen randje nodig hebt, omdat je juist clean wilt.. Als ik jou zo hoor wil je gewoon clean op podium en clean op slaapkamer. Dan zeg ik: op podium volume 5, en thuis 2. En als je dan een 'randje overstuurd' wilt in je slaapkamer, dan plaats je een overdrive-pedaal. Kan ook prima op laag volume.

Ik zeg dus: doe de blues deluxe. Ziet er ook erg mooi uit, tov blues junior.:crazyhappy:

sandert1978
13 november 2011, 23:01
Ik heb de Blues Deluxe nu ruim 2 weken. De amp is waanzinnig veelzijdig en zoals vaak geschreven, gaat hij inderdaad hard. Ik heb hem inmiddels thuis, tijdens repetities en live gebruikt. Mijn ervaring is dat hij thuis prima bruikbaar is met de volume op 2 à 3 max. Tijdens repetities en live heeft hij niet harder gestaan als op volume 6 à 7. Hij blijft fantastisch clean bij deze standen. Op het drive kanaal heb hetzelfde (master)volume en dan naar gelang de drive open.

SvennStar
14 november 2011, 18:24
Een blues deluxe kan wel zacht hoor. De meesten willen dit echter niet, omdat dan een stuk van de dynamiek verloren gaat. En dan zou een powersoak uitkomst kunnen bieden. Dan kun je de versterker hard zetten. Zelfs met een randje, omdat de buizen moeten overwerken en dus het geluid gaan vervormen (oversturen). In de bluesdeluxe gaat er dan veel te veel power naar de speaker, in slaapkamer-situatie. Dus als je dat wilt tegengaan zet je een powersoaker tussen je versterker (eindbuizen) en de speaker. Zo'n volumepot in de effectloop is heel wat anders. Dat zit nog voor je eindbuizen. Dan kun je net zogoed eerder in je effectketen gewoon je gitaarvolume terug draaien.

Maar volgens mij heb jij een powersoak helemaal niet nodig, omdat je geen randje nodig hebt, omdat je juist clean wilt.. Als ik jou zo hoor wil je gewoon clean op podium en clean op slaapkamer. Dan zeg ik: op podium volume 5, en thuis 2. En als je dan een 'randje overstuurd' wilt in je slaapkamer, dan plaats je een overdrive-pedaal. Kan ook prima op laag volume.

Ik zeg dus: doe de blues deluxe. Ziet er ook erg mooi uit, tov blues junior.:crazyhappy: Ja ik denk ook dat ik dat ga doen, een Fender Blues Deluxe met Dist/OD pedaal :)

SvennStar
14 november 2011, 18:25
Ik heb de Blues Deluxe nu ruim 2 weken. De amp is waanzinnig veelzijdig en zoals vaak geschreven, gaat hij inderdaad hard. Ik heb hem inmiddels thuis, tijdens repetities en live gebruikt. Mijn ervaring is dat hij thuis prima bruikbaar is met de volume op 2 à 3 max. Tijdens repetities en live heeft hij niet harder gestaan als op volume 6 à 7. Hij blijft fantastisch clean bij deze standen. Op het drive kanaal heb hetzelfde (master)volume en dan naar gelang de drive open. Ja ik ga het denk ik ook gewoon doen :) nog een vraagje hoe ver gaat de overdrive eigenlijk? Ik heb maar heel even op de amp kunnen spelen dus...

sandert1978
14 november 2011, 23:27
Ja ik ga het denk ik ook gewoon doen :) nog een vraagje hoe ver gaat de overdrive eigenlijk? Ik heb maar heel even op de amp kunnen spelen dus...

Tja, ik gebruik het drive kanaal meer als 'vervuild' clean kanaal. Hier geldt mijn inziens wel dat hoe verder je de amp opendraait, hoe lekkerder het drive-kanaal klinkt. In combinatie met mijn strats krijg ik er prima Clapton en Hendrix sounds mee. Voor het echte leadwerk gebruik ik aanvullend een Vox Bulldog buizendistortion, ibanez TS9 en een Boss SD-1 bij en om te boosten een MXR MC-401. Ik raad je dus wel aan om een goed overdrive/ distortionpedaal erbij te kopen.

Toaster
16 november 2011, 14:15
Ik denk dat je ze alledrie eens naast elkaar tegelijk moet testen. En zet er dan voor je oortjes ook even een ac30 en een Marshall uit de handwired serie naast.

Neem als pedaal een ocd en een ibanez ts9 tubesreamer en je krijgt een goed idee van de verschillende sounds. Natuurlijk testen met je eigen gitaar.

Daarna ga jij ons vertellen welke het wordt en waarom ;)

SvennStar
25 november 2011, 22:56
Iemand misschien ervaring met de Fender Blues Junior Tweed c12n, schijnt veel beter te zijn dan de standaard Blues junior door de Jensen C12 speaker!

Mr. Dynamite
26 november 2011, 01:01
Gast.. ga gewoon eens wat spul proberen en koop de fijnste.

SvennStar
30 november 2011, 13:09
Het duurt nog wel even voordat ik versterkers uit kan proberen/kopen aangezien ik mijn hand gebroken heb.

tidalwave_sideburns
30 november 2011, 13:34
Bij Fenderclean+Marshall drive denk ik aan van die Sovtek Mig's, of Rivera maar dat ligt waarschijnlijk buiten je budget.
Die Tubemeisters van Hughes and Kettner schijnen een mooi clean te hebben met boost en een drive kanaal. Misschien kun je die ook aan de tand voelen. Wat je ermee wil is-ie voor ontworpen.

Speeddemon
30 november 2011, 14:14
Die Tubemeisters van Hughes and Kettner schijnen een mooi clean te hebben met boost en een drive kanaal. Misschien kun je die ook aan de tand voelen. Wat je ermee wil is-ie voor ontworpen.
Ja, en kom niet met "18W is niet hard genoeg voor live-optredens".

Trust me, I've been there.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/308225_299017713442680_182497055094747_1249099_343 130331_n.jpg


:supercool: :zz:

Thiez
30 november 2011, 14:28
Haha geniaal zicht zo een klein topje op grote Engl 4x12.

Trecion
30 november 2011, 14:56
is die tubemeister trouwens ook wel wat voor het hardere werk ala killswitch engage?

Speeddemon
30 november 2011, 15:07
is die tubemeister trouwens ook wel wat voor het hardere werk ala killswitch engage?
Op zich wel, maar het is niet instant-djeng of hoe die kids dat tegenwoordig noemen. Maar goed, qua gain speelde ik er ook een Vengeance-Rock n' Roll Shower mee, zonder extra boost.
Gain op 7, Lead Boost aan, Treble 3, Mid=10, Bass=10.

SvennStar
4 januari 2012, 14:08
Beetje bumpen maar vandaag was het zo ver! Ik ben naar musik-produktiv gefahren en heb daar de volgende versterkers geprobeerd: Egnater Tweaker, Ibanez tsa15h, Fender Blues Junior tweed, Fender Blues Junior red october en de Vox ac15c1. Laat ik maar beginnen met de Tweaker: Leuk dingetje ziet er leuk uit (weet nu ook waarom ze het de Tweaker noemen) maar de sound was mij toch iets van het kan alles maar doet niks heel goed, had er wel iets meer van verwacht eerlijk gezegd. Nouja dan de Ibanez maar even: Dat witte kleurtje bevalt me wel, past mooi bij m'n tele, het geluid had iets fenderish maar was toch een beetje saai in het hoog daarom maar even verder gezocht en kwam uit bij de Vox ac15c1: Klonk zeker lekker! Mooi helder en chimey maar oh oh wat een gewicht, zo jammer maar ik kon niet wennen aan het feit om met 25 kilo met gitaar en pedalen 4 trappen op te lopen om te giggen, hij klonk ook niet echt geweldig met een tubescreamer dus maar afgestreept. En toen kwam ik toch uit bij de Fender Blues Juniors, het Red October model en de tweed versie. Ik sloot mijn gitaar aan en wist dat het een van deze twee zou worden, helder, sparkly maar toch een lekkere bass. Maar nu moest ik nog kiezen welke?! Nou beetje vergelijken kabeltje in, kabeltje uit en dat ging zo'n 30 minuten door, één verschil: ik vond de tweed net iets te bassy en de Red October had iets meer sparkle, en met een bonus dat ik 'm er beter uit vond zien dan dat tweedish uiterlijk (gaat het niet om maar toch) dus uiteindelijk maar voor de Red October gegaan met een Maxon OD808 tubescreamer (veel natuurlijker dan een ts-9) dus ik kan weer even een mooi tijdje vooruit! Dank voor jullie hulp en kan iemand mij uitleggen hoe ik foto's op gitaarnet zet? Dan post ik ook wel een paar fotootjes!

SvennStar
4 januari 2012, 18:33
Kijk es aan: http://i1124.photobucket.com/albums/l568/SvennStar/IMAG0081.jpg Ik hou wel van die kleur. http://i1124.photobucket.com/albums/l568/SvennStar/IMAG0082.jpg Familie foto, de kabels zijn echt te lang voor slaapkamer gebruik moet ik maar een keer vervangen en deze week maak ik nog even een pedalboardje. Maarja ik ben heel blij met mijn Blues Junior!

pasqual
4 januari 2012, 18:51
Gefeliciteerd! Mooi dat je er uit bent gekomen. En het oog wil ook wat, toch?

guitarguru
4 januari 2012, 20:22
Van harte!! Wat een beauty zeg!!

Midwolda
4 januari 2012, 21:02
Prachtige set zo, heel veel jaren speelplezier gewenst!

macwilliams
4 januari 2012, 22:57
Leuk ampje, nu een rode tele erbij.

SvennStar
5 januari 2012, 11:25
Leuk ampje, nu een rode tele erbij. Zat meer te denken aan een rode strat... of een Sheraton?

HaroldA
5 januari 2012, 11:27
Zat meer te denken aan een rode strat... of een Sheraton?

Rood + rood = lelijk en stom.

Rood + wit = mooie combi!

SvennStar
5 januari 2012, 11:39
Rood + rood = lelijk en stom.

Rood + wit = mooie combi! Ik vind deze combi ook zeker mooi! Maar een gitaar met humbuckers mag er zeker wel bij, dat ga ik eerst doen daarna pas een strat.