PDA

View Full Version : Palmer pocket amp ervaring?



M.H.Huiting
9 november 2011, 17:37
Heeft iemand toevallig een palmer pocket amp?

Het lijkt mij een handig apparaatje. Ik zit te denken om er 1 aan te schaffen. Ik zou hem dan voornamelijk willen gebruiken om met koptelefoon te oefenen en hem eventueel in een nood situatie te gebruiken om mijn pedalboard direct op een pa aan te kunnen sluiten.

Ik ben dus even benieuwd of er mensen zijn die hem voor hetzelfde hebben gebruikt of nog steeds gebruiken. En of deze mensen er tevreden over zijn.

Rinze
9 november 2011, 19:10
Volens mij heb ik een poos terug een post van JeroenSchaaf gezien waarin hij meldde zo'n ding te hebben. Heb hem er daarna niet meer over gehoord. De clipjes die ik toen even heb gezocht op het net vond ik persoonlijk niet erg overtuigend.

M.H.Huiting
9 november 2011, 19:19
Ik had inderdaad gezien dat er wat berichten over waren geweest. Daar kwam echter niet veel uit over de kwaliteit en gebruiksgemak.
Zijn er nog andere vergelijkbare aparaten die kunnen wat ik zoek? Ik kwam zelf niet veel verder dan de amplugs van vox, en die kun je volgens mij niet echt handig als eventuele back up gebruiken voor als je amp er plotseling mee kapt...

jim__
10 november 2011, 08:36
Zijn er nog andere vergelijkbare aparaten die kunnen wat ik zoek? Ik kwam zelf niet veel verder dan de amplugs van vox, en die kun je volgens mij niet echt handig als eventuele back up gebruiken voor als je amp er plotseling mee kapt...
Amplug kan op zich, klinkt niet eens onwijs beroerd. Ook pakt hij pedalen nog redelijk, wat niet van alle digitale dingen gezegd kan worden. Groot nadeel is het hoge ruisniveau van de amplug, wat je over een PA goed hoort. Ook moet je van een 3,5mm jack naar XLR, waardoor je met allerlei adapters moet rommelen om hem gebalanceerd naar de mengtafel te krijgen.
Wellicht is dit (http://www.thomann.de/nl/artec_twin_head_pedal.htm?sid=ec180e6989b24dbdc5a3 c88956ecab89) dan misschien een beter idee, een fender en marshall emulator in stompboxformaat met speaker sim. Reviews van het ding zijn ook nog wel aardig. DI-box erachter en je bent klaar.

Overigens bij deze dank aan iedereen die me op dit forum gewaarschuwd heeft altijd een backup mee te nemen. Afgelopen zaterdag tijdens een optreden kapte voor het eerst mijn versterker ermee (eindbuis) :makeup:. Had m'n Digitech RP155 mee, die ik normaal alleen voor akoestisch gitaar gebruik. Wel had ik ooit een kale preset erin gezet van een redelijk cleane fender bassman met speakersim, voor het geval dat ik versterkerproblemen zou hebben. Dat bleek dit keer een livesaver, kon de rest van de avond over de monitor doorgaan door snel om te switchen. Publiek heeft het niet eens doorgehad, alleen de geluidsman keek even raar op. Dus bij deze de tip ook van mijn kant: zorg altijd voor een backup, hoe minimalistisch de oplossing ook kan zijn.

M.H.Huiting
10 november 2011, 09:37
De amplug is natuurlijk ook niet voor dit soort zaken gemaakt dus daar was ik al bang voor. Een digitech achtig iets zou natuurlijk ook een oplossing kunnen zijn. Heeft dat een beetje een acceptabel geluid gegeven? (natuurlijk altijd beter dan geen geluid)

jim__
10 november 2011, 14:21
De digitech heeft geen aux-in, dus je kunt hem niet gebruiken om met muziek mee te oefenen met een mp3 speler.

Maar verder gaf het wel acceptabel geluid over de PA, zolang je de drives maar uit normale pedalen haalt en niet uit de digitech. Verder moet je uitkijken met boostpedalen en compressors en dergelijke, de AD convertors in modelingpedalen gaan daarvan over hun nek wat resulteert in een soort distortion waar je niet op zit te wachten (rasperig en zonder toon). Voor noodgevallen werkt het zeker goed genoeg, en kom je er zeker mee weg zolang je de digitech als clean platform gebruikt.

kidrock
10 november 2011, 14:52
Er is ook nog zoiets als de Electo-Harmonix 44 Magnum. Ter grote van een pedal en dus makkelijk mee te nemen.

Ik denk echt bedoeld als backup. Heb em zelf niet geprobeerd, maar ik verwacht geen wereld sound daar uit te halen. De clips die ik gehoord hebt met een preamp er voor klinken nog redelijk.

www.ehx.com/products/44-magnum

blademan
10 november 2011, 15:56
diago little smasher schijnt ook een aardig ding te zijn. Zie Gitarist van deze of vorige maand.

M.H.Huiting
10 november 2011, 16:11
De ehx en diago kon ik. Ik ben alleen van plan om het meer te gebruiken met koptelefoon dan als back up ( hopelijk nooit nodig...)

Gerth
13 november 2011, 23:06
In afwachting van een buizenampje gebruik ik een Digitech Bad Monkey over eender welke amp/pa/aktieve monitor. Voor wie het niet mocht weten; dit is een Tubescreamer-kloon, dus ook analoog, maar wel met een extra hoge en lage tonen-regeling (die écht wel "boost", niet enkel de klank beetje aanpast).

Voor alle duidelijkheid; een Tubescreamer en dus ook een Bad Monkey is niet bedoeld om enkel te boosten maar is wel degelijk een bakje dat een (transparante) buis-overdrive zou moeten nabootsen en dat gaat dus van een volle cleane sound tot een deftige crunch (met de Tele) of zelfs tot een hardrock/bijna metal (met de high-output-hb's op mijn vroegere Schecter).

Met de Tele zet ik de bas op 3/4de en de hoge tonen alsook de gain volledig open. Zo krijg ik bij een (zeer) lichte aanslag nog een bijna onvervormd geluid (zoals ik reeds zei, TS'en en hun klonen zijn bekend voor hun transparantie) maar deze gaat bij de hardere aanslag al snel naar de voorgenoemde rock-crunch.

Ook hoeft zeker ook nog vermeld dat dit pedaaltje (in tegenstelling tot het origineel) niet enkel een "amp-uitgang" maar ook een "mixer-uitgang" heeft; een speakersim dus voor direkte aansluiting op opname-apparatuur.

Voor wie een eerlijke tube-sound wil zonder al teveel poespas en nog steeds de klank van de gitaar zélf wil horen kan ik zeker zo'n Bad Monkey aanraden!!

Kingfisher
14 november 2011, 12:31
Ik heb de twee opties:
Een Mesa Boogie V-TWin, dus een buizenamp in een pedaal. Scheurt als een beest, en deze kan je gerust rechstreeks in de PA steken. Hij werkt ook zeer goed in het pedaaltreintje.

Om thuis voor TV te pingelen, gebruik ik een Korg Pandora Mini, die ik met een jack-jack pin rechtstreeks in mijn gitaar plug, zoals die vox mini-amps.

guitarkid
14 november 2011, 14:13
Is die Artec wel een "simulator"....? Volgens mij is het een distortionpedaal dat je gewoon voor een amp moet zetten, dus met een DI kom je er dan ook niet omdat er m.i. geen speakersimulatie in zit.
Klinkt overigens wel erg lekker in dit clipje en kost ook niet echt veel:
http://www.youtube.com/watch?v=9whXwFIHhpk
In de overige clips die ik gehoord heb vind ik het overigens een stuk minder.

beruk
14 november 2011, 15:23
Om thuis voor TV te pingelen, gebruik ik een Korg Pandora Mini, die ik met een jack-jack pin rechtstreeks in mijn gitaar plug, zoals die vox mini-amps.
+11 Zeer ok ding.

jim__
14 november 2011, 16:02
Is die Artec wel een "simulator"....? Volgens mij is het een distortionpedaal dat je gewoon voor een amp moet zetten, dus met een DI kom je er dan ook niet omdat er m.i. geen speakersimulatie in zit.
Klinkt overigens wel erg lekker in dit clipje en kost ook niet echt veel:
http://www.youtube.com/watch?v=9whXwFIHhpk
In de overige clips die ik gehoord heb vind ik het overigens een stuk minder.
Volgens hun site (http://www.artecsound.com/effect/twh-1.htm) en deze (http://www.frugalguitarist.com/post/2011/01/31/Artec-Pedals.aspx) review wel, en er staan op internet ook een aantal geluidssamples waarbij ze het pedaal direct hebben opgenomen. Hij schijnt het dan ook beter te doen als direct pedaal, dus zonder een versterker. Blijft een beetje kil, maar zoals gezegd kom je er volgens mij in nood prima mee weg. Die bad monkey hoor ik overigens ook goede verhalen over als noodoplossing.

M.H.Huiting
14 november 2011, 20:26
Ik heb tot dus ver weinig kunnen vinden met hoofdtelefoon aansluiting...