PDA

View Full Version : Marshall super bass 100 w, welk jaar??



Peter Pan
9 november 2011, 15:47
Hoi,

Kan iemand mij wat duidelijkheid verschaffen over het productiejaar van mijn geliefde Marshall versterker?

De Amp is gekocht in 1990, op de buizen na is er nooit aan gesleuteld.
Hij is helemaal origineel, gouden randje, geen hoekverstevigingen. Ronde power indicator. Wit Marshall logo. Serie nr SB/ 12239. Geen type nr op de voorkant alleen MP. 4 inputs etc.

Volgens mij moet hij uit 67 komen want zo ziet de voorkant eruit. Maar... serie nr kwam pas in 69? Internet heeft tegenstrijdige info.
Iemand een idee?
gr Peter

Toaster
9 november 2011, 23:45
Staat er niet nog een letter achter die SB?
http://www.guitarattic.com/how_to_date_your_marshall_amp.htm


En is het chassis van aan de buitenkant ( waar de knoppen opzitten en waarde stekker ingaat) van geborsteld metaal of zit er een glasplaat plexiplaat voor?

Toaster
10 november 2011, 11:13
Hi Peter,

Ik zie in je edit staan dat je eruit bent!

Heb je voor de leuk ook nog fotos? Is trouwens een erg toffe amp die je hebt! Ik heb er zelf ook eentje maar dan uit begin 70. Dus geen plexi.

Peter Pan
10 november 2011, 15:17
Hi Peter,

Ik zie in je edit staan dat je eruit bent!

Heb je voor de leuk ook nog fotos? Is trouwens een erg toffe amp die je hebt! Ik heb er zelf ook eentje maar dan uit begin 70. Dus geen plexi.

Thanx! ja ik heb er jaren met plezier over gespeeld. Ik mag geen foto's plaatsten.
zal vanavond even een linkje erop zetten.
gr peter

Peter Pan
10 november 2011, 20:07
Thanx! ja ik heb er jaren met plezier over gespeeld. Ik mag geen foto's plaatsten.
zal vanavond even een linkje erop zetten.
gr peter

foto's:
http://link.marktplaats.nl/501658235

(nee wil hem niet verkopen, wist niet hoe anders hier een foto op te krijgen)

allochthomas
10 november 2011, 20:20
Hebbe Hebbe Hebbe!

zoon van Piet
11 november 2011, 09:45
foto's:
http://link.marktplaats.nl/501658235

(nee wil hem niet verkopen, wist niet hoe anders hier een foto op te krijgen)

Dit is wel een heel aparte, creatieve manier om je foto's op het web te krijgen... ;)

prima ampje, overigens..

LordRiffenstein
11 november 2011, 10:57
foto's:
http://link.marktplaats.nl/501658235

(nee wil hem niet verkopen, wist niet hoe anders hier een foto op te krijgen)

Inderdaad, als je denkt dat er $10000 voor gegeven wordt, dan zal hij niet verkopen :seriousf:

Dat logo lijkt me niet origineel want een 68er moet een kleiner logo hebben maar dat doet niets af van het feit dat dit een geweldige versterker is!

refused199
12 november 2011, 15:42
Een kennis van me heeft dit jaar nog een gelijke Marshall super bass 100, uit ik meen hetzelfde jaar of een jaar later, voor 1000 euro op de kop getikt. Dat is dan wel een koopje en hij zag er ook niet meer zo mooi uit als deze, maar dat geeft wel aan dat ook deze toch geen 10.000 dollar op mag leveren;)

Peter Pan
13 november 2011, 13:53
Een kennis van me heeft dit jaar nog een gelijke Marshall super bass 100, uit ik meen hetzelfde jaar of een jaar later, voor 1000 euro op de kop getikt. Dat is dan wel een koopje en hij zag er ook niet meer zo mooi uit als deze, maar dat geeft wel aan dat ook deze toch geen 10.000 dollar op mag leveren;)

Natuurlijk niet!
Ik wil hem ook niet verkopen, in amerika betalen ze wel deze achtelijke prijzen voor perfectie plexies. Ik had alleen geen zin in rare biedingen op marktplaats. heb hem zelf ooit voor 400 gulden gekocht:)

Peter Pan
13 november 2011, 13:54
Inderdaad, als je denkt dat er $10000 voor gegeven wordt, dan zal hij niet verkopen :seriousf:

Dat logo lijkt me niet origineel want een 68er moet een kleiner logo hebben maar dat doet niets af van het feit dat dit een geweldige versterker is!

Klopt, dat had ik ook vermeld, dacht ik. Het is best lastig om een orgineel klein logo te vinden (zonder zilvermeuk erop).

Peter Pan
13 november 2011, 14:02
Een kennis van me heeft dit jaar nog een gelijke Marshall super bass 100, uit ik meen hetzelfde jaar of een jaar later, voor 1000 euro op de kop getikt. Dat is dan wel een koopje en hij zag er ook niet meer zo mooi uit als deze, maar dat geeft wel aan dat ook deze toch geen 10.000 dollar op mag leveren;)

dat is me bekend, wil alleen geen marktplaats lui die me bellen. het is makkelijker als je gewoon hier een foto kunt plaatsen;)

Toaster
13 november 2011, 15:47
Hmm ok,

Een foto plaatsen doe je op een andere manier: Je zet je foto online op een andere site (dat heb je nu ook al gedaan)

Bijvoorbeeld photobucket.com
Daar zet je de foto's in. Je krijgt van photobucket onder elke thumbnail een IMG code. De kopieer je en zet je in je bericht op dit forum.
Als pure magie verschijnt er ineens een foto ;)

Of als je bekend bent met Dropbox kan je ook een heel album publiek op deze site zetten ;)

Je krijgt nu nogal wat reacties omdat je vanwege de manier van foto's plaatsen een beetje de schijn tegen hebt dat je de amp niet wil verkopen. Dit icm het feit dat je je er speciaal voor hebt aangemeld.

No offence natuurlijk maar dit gebeurt vaker. En een forum heeft helaas een hoop ongeschreven regels die je niet meteen door hebt.

Peter Pan
14 november 2011, 18:30
Hmm ok,

Een foto plaatsen doe je op een andere manier: Je zet je foto online op een andere site (dat heb je nu ook al gedaan)

Bijvoorbeeld photobucket.com
Daar zet je de foto's in. Je krijgt van photobucket onder elke thumbnail een IMG code. De kopieer je en zet je in je bericht op dit forum.
Als pure magie verschijnt er ineens een foto ;)

Of als je bekend bent met Dropbox kan je ook een heel album publiek op deze site zetten ;)

Je krijgt nu nogal wat reacties omdat je vanwege de manier van foto's plaatsen een beetje de schijn tegen hebt dat je de amp niet wil verkopen. Dit icm het feit dat je je er speciaal voor hebt aangemeld.

No offence natuurlijk maar dit gebeurt vaker. En een forum heeft helaas een hoop ongeschreven regels die je niet meteen door hebt.

bedankt voor de informatie, de marktplaats advertentie was de enige optie die ik kon verzinnen. Ik ben een zeeman, basgitarist geen computernerd. Verder vind ik het een heel leuk forum en had mijn marshall weer herondekt na een lange tijd thuis over een k.u.t samick versterker gespeeld te hebben. gr peter

heavy-metal-thunder
26 november 2011, 21:37
Hoi,

Kan iemand mij wat duidelijkheid verschaffen over het productiejaar van mijn geliefde Marshall versterker?

De Amp is gekocht in 1990, op de buizen na is er nooit aan gesleuteld.
Hij is helemaal origineel, gouden randje, geen hoekverstevigingen. Ronde power indicator. Wit Marshall logo. Serie nr SB/ 12239. Geen type nr op de voorkant alleen MP. 4 inputs etc.

Volgens mij moet hij uit 67 komen want zo ziet de voorkant eruit. Maar... serie nr kwam pas in 69? Internet heeft tegenstrijdige info.
Iemand een idee?
gr Peter

Waarom zou 67 geen serienummer hebben? Ik heb eentje uit eerste kwartaal 1967 en serial is +/* 10860. Heeft - uiteraard - ook een plexi paneeltje voor- en achteraan.

Ik heb wel een JTM 100 (block logo), maar als ik me niet vergis zijn ze even daarna overgestapt op JMP.

edit: heb ondertussen uw link naar marktplaats gezien en ja, jij zult een 68 hebben. Maar staat er op dat papiertje geen datum?

jerome
28 november 2011, 19:47
foto's:
http://link.marktplaats.nl/501658235

(nee wil hem niet verkopen, wist niet hoe anders hier een foto op te krijgen)

Als ik de tekst in je advertentie zo lees geloof er eigenlijk helemaal geen zak van dat je hem niet wilt verkopen...
En bovendien, als je hem niet wil verkopen waarom staat die advertentie er nog steeds op?
Je heb inmiddels genoeg tips en meer dan 2 weken de tijd gehad om die foto hier alsnog te plaatsen... ;)

pimmetje
28 november 2011, 22:17
De discussie over de motieven van Peter Pan hier graag stoppen.
Ik geef 'm hier als mod het voordeel van de twijfel.
Vragen => PM.