PDA

View Full Version : Onbekende late 70's Japanse klassieker



Mr.Bluesbreaker
9 november 2011, 09:15
Heb hier een klassieke gitaar staan waar ik niks over kan vinden. Het is een type "TG-D" van Saburo Rogami, label vermeld "Zen-On music co LTD, Japan". Het enige wat via het net iets oplevert met zoeken is dat Zen-on Japan een uitgever voor bladmuziek uit Japan is, maar ik kan niks vinden over de bouwer van de gitaar.

Het is een schitterend instrument, ebben toets en waarschijnlijk rosewood back/sides met fichte bovenblad, volledig massief. Heel veel volume en een goede heldere toon. Nieuw aangeschaft in 1978 in Nederland, kostte toen 1400 gulden. Het moet iets bijzonders zijn, maar wie kan me er iets over vertellen?

HaroldA
9 november 2011, 09:54
Waar zijn je foto's? :???:

jazzie1
9 november 2011, 10:08
Moet het niet Saburo Nogami zijn? Niet dat ik veel informatie heb maar als je dat googled kom je nl wel wat informatie tegen. Mijn Japans is helaas niet zo best maar misschien kan jij er wel wat mee..;)
Hier ook ff een link over Subaro Nogami http://www.niibori.com/harmony/2001_3.html
Wat ik zo even tegenkwam zijn het niet de minste gitaren all handmade..

Succes met je zoektocht..

Mr.Bluesbreaker
9 november 2011, 13:18
Stom; het is inderdaad Nogami, bedankt Jazzie. Ik heb mijn camera momenteel niet bij de hand, anders had ik er wel even een paar plaatjes van geschoten. Nu kan ik e.e.a. vinden, is er hier iemand die op een Nogami speelt?

Edit: ik ben er nu ongeveer ook achter welke fabrieken/instanties deze gitaren bouwden en leverden. Helaas staan er alleen Japanse telefoonnummers bij, dat wordt wat lastig vrees ik. Ergens is vast iemand met een TG-D die er iets meer over weet?