PDA

View Full Version : HNPickguardD! Houten slagplaat op mijn Baja.



Flipkoos
9 november 2011, 00:48
Ik was een beetje zat van het zwarte plasticje op mijn Baja-tele en wou wel eens iets anders om de gitaar te customizen en er meer 'mijn ding' van te maken.
Een vriend heeft een mooie geolied mahonie slagplaat voor mij gemaakt en ik ben er erg tevreden mee. Geeft een sjieke look. Je met er van houden natuurlijk...

http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/100_8577.jpg

FruscianteFan
9 november 2011, 01:12
erg nice!

tientekens

Aca Ilic
9 november 2011, 06:57
Mooooi,

er gaat niks boven een mooie Mahonie splinter die lekker begint te zweren. Is ook beter zichtbaar dan als je het van vuren gemaakt hebt;-)
Even sarcasme aan de kant, mooi gedaan, alleen jammer dat je ( ivm schaven ) pickguard nooit dunner dan 5 mm kunt maken..
cheers
Alex

Hotpepper01
9 november 2011, 07:06
Mooi, ook een fraaie oriëntatie van de nerfrichting ten opzichte van de body. Ze gaat zo mooi mee met de beweging. Erg goed gedaan.

Brewskie
9 november 2011, 07:20
Mooi, ook een fraaie oriëntatie van de nerfrichting ten opzichte van de body. Ze gaat zo mooi mee met de beweging. Erg goed gedaan.

Zou dat geen toeval zijn ?

Flipkoos
9 november 2011, 07:23
Mooi, ook een fraaie oriëntatie van de nerfrichting ten opzichte van de body. Ze gaat zo mooi mee met de beweging. Erg goed gedaan.

Nou, de nerf gaat niet zo zeer mee met de nerfrichting van de body, maar welft wel aardig mee met de bovenkant en de cutaway, als je dat bedoeld...


Zou dat geen toeval zijn ?

Niet helemaal. We hebben heel wat stukjes hout bekeken en op de gitaar gelegd en gedraaid....en dit leek ons wel aardig...

Flipkoos
9 november 2011, 09:02
Mooooi,

er gaat niks boven een mooie Mahonie splinter die lekker begint te zweren. Is ook beter zichtbaar dan als je het van vuren gemaakt hebt;-)
Even sarcasme aan de kant, mooi gedaan, alleen jammer dat je ( ivm schaven ) pickguard nooit dunner dan 5 mm kunt maken..
cheers
Alex

Hé Alex,

Nou moet ik toch je beide stellingen ontkrachten ben ik bang.
De kans dat je hier een splinter van gaat krijgen is heeeul klein. Je wilt niet weten hoe fijn eea geschuurd is. Het is geolied (op mijn verzoek, want dat gaf een diepere 'nerfsensatie' dan lakken, beetje 3D) maar het voelt aan als een spiegel. Meneer is schilder, dus had de juiste spulletjes wel in huis om eea zo fijn mogelijk te doen.

En het is maar 2/2,5mm dik.
Met massief hout was je dat niet gaan lukken. Maar dit betrof een stuk mutliplex met een toplaag van mooi mahonie. Hij had nog een stuk liggen dat hij gebruikt had voor zijn zeilboot. Geen goedkope bouwmarkt-multiplex zeg maar.
Een paar lagen er afschuren en je houd een dunne laag over....

bass blom
9 november 2011, 09:07
speel jij met de asbak er op?
zonder krijg je een heel andere foto denk ik.
ik vind het er zo wat speelgoedachtig uitzien :D

Flipkoos
9 november 2011, 09:16
Nee, speel niet met asbak, want dan gaat dempen zo moeilijk. Maar als ik niet speel gaat-ie er weer op. Ik vinnut wel tof...

Zonder krijg je ongeveer dit (fotootje is een beetje flets geworden...) http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/100_8578.jpg

bass blom
9 november 2011, 09:23
ja dat is beter

De V
9 november 2011, 12:34
Me like very much!

rocker_71
9 november 2011, 16:13
sorry, ik vind het niet zo mooi..... :makeup:

Flipkoos
9 november 2011, 16:18
sorry, ik vind het niet zo mooi..... :makeup:

Da's je goed recht...