PDA

View Full Version : Verschil tussen merken van snaren?



Bluesguy
8 november 2011, 18:51
Hey,
ik vraag me af of er verschil van sound zit in de verschillende merken van snaren? Persoonlijk geloof ik er niet zo in op elektrische gitaren...Voor mijn dc1e stelt men de Martin's fosfor bronze light voor.
Momenteel heb ik een setje 10-50 van 'd addario opliggen, welke ik niet slecht vindt klinken. Zijn de Martin snaren een betere keuze? Graag wilde ik voorlopig niet zwaarder gaan dan een 0.11-? Voor wie tijd en zin heeft, graag jullie advies?:cooler:
Alvast bedankt!

Rizz
8 november 2011, 19:01
Ah, de eeuwige snaren discussie..

Snarenkeuze is heel persoonlijk, en er zitten wel degelijke (subtiele verschillen tussen de verschillende merken (ook bij electrisch). Ik persoonlijk vind Martin snaren niets en doe het met D'addario ej26.. .010 is op een akoest wel erg dun en zal een stuk ieler klinken als een .011 of .012. Speelgemak wordt iets minder, maar voor een akoest heb je de dikte wel nodig, omdat je je geluid verder niet kunt regelen..

Materiaal is ook een belangrijke factor, fosfor brons zal warmer klinken als brons. Zijn je snaren gecoat (b.v. elixir), is je g-snaar omwonden.. Speelgemak. En ga zo maar door.

Persoonlijk heb ik een hele vracht doorworsteld tot ik bij de D'addario's terecht kwam en dat was nog maar voor 1 gitaar, nu de rest nog.. Dus het is ook nog gitaar afhankelijk!

Beste advies: ga uitproberen en wissel je snaren op tijd, zo kan je het beste vergelijken (iedere 3 weken bij normaal gebruik)

Harald
9 november 2011, 06:58
Soms zijn of mijn oren of mijn gitaren mijn normaal vaste keuze even zat op mijn akoestische gitaar. Maar het is persoonlijk. Gewoon eens proberen, merk je vanzelf of je ze fijn vindt. Zelf speel ik weer liever op Martin dan d'Addario op akoestische gitaar. d'Addario vind ik wat stroef aan voelen. Doorgaans ligt er bij mij Elixir op de akoestische gitaren. Maar er zijn ook mensen die dat helemaal niets vinden.

Muzieknono
9 november 2011, 11:46
De keuze van snaren is erg persoonlijk, duurder is niet altijd beter dus.
Als de "feel" goed is en de klank staat je aan is het prima toch.
Mvgr. Dirk Jan :B