PDA

View Full Version : FL studio + midi mapping vraagje (drums opnemen)



Dribbel_
7 november 2011, 21:19
Okee deze week gaan we beginnen met het opnemen van de drums. Dit zal gedaan worden met een electronisch drumstel welke via een midikabel naar m'n interface gaat (Saffire 6 USB) en dan draai ik Superior Drummer in FL studio als VST.

Nu is mijn vraag.

Hoe map ik deze twee samen. Normaal thuis gebruik ik alleen een midi keyboard maar deze gaat via USB dus dan pakt hij automatisch al de goeie noten in de piano roll.

Ik ben dus nu een beetje uit aan het zoeken hoe dit werkt. Ik heb nu mijn midi keyboard alleen via Midi aangesloten dus niet via USB en wil nu dus wat "oefenen" met het mappen dus dat ik toetsen aan kan wijzen naar verschillende delen van de drums in de piano roll. Maar ik kom er niet uit en ook google helpt helaas niet goed.

Heeft iemand een snelle beknopte uitleg hoe ik dit kan doen.

Bepaalde knoppen kan ik instellen door "link to controller" te klikken met de rechtermuis knop. En dan de gewenste toets op m'n keyboard in te drukken. Maar het toewijzen van delen van het drumstel werkt nog niet :(

help !

Terminus
7 november 2011, 23:26
MIDI kent kanalen, probeer daar eens wat mee. Drums zijn vaak kanaal 10, kijk welk kanaal waar naartoe gaat in FL Studio

Dribbel_
8 november 2011, 01:01
Het was al gelukt maar toch bedankt voor de reactie :)