PDA

View Full Version : Eigen dialect pop liedje #3



Baker
7 november 2011, 19:54
We hebben nog geen vorderingen geboekt voor een CD voor ons bandje.
We kampen met een vertrekkend bandlid en grote drukte in de december maand. Maar we zijn vastberaden, dus die CD die komt er wel.

Iets anders. Een liedje dat de CD niet gaat halen. We spelen hem wel live, en dan zingt de zanger het natuurlijk zelf ipv ondergetekende.

Het liedje gaat over een snackbar in de jaren 50 en het is gebaseerd op waar gebeurde feiten. Veel luisterplezier, ben ZEER benieuwd wat u er van vindt!

http://soundcloud.com/m-407/alles-warm-juust

Ace 1.15.19
7 november 2011, 21:04
Ik vind dat vooral de lead gitarist niet altijd in de maat speelt maar vaak iets te vroeg is. Verder boeit het nummer me persoonlijk niet zo, al vind ik de stijl wel okee. Ook een beetje langdradig naar mijn zin.

Baker
7 november 2011, 21:43
mm, kan ik me wel in vinden. Het nummer is iets te langdradig idd. Komt ook omdat er zoveel tekst was. Dat te vroeg invallen is een trekje waar ik op moet letten.

En oh ja, de gitarist dat ben ik zelf. Ik heb alle instrumenten zelf ingespeeld. + alles zelf gezongen.
De drums =EZ drummer.

Hoe dan ook, dank je voor je reactie!

proguitar89
7 november 2011, 21:53
vraagje hoe doe je dat later als je live speelt en dan bedoel ik met de drum neem je een computer mee en playback je dan? of kunnen jullie het ook op een echt drumstel spelen?

Baker
7 november 2011, 22:15
Een drumcomputer op het podium, nee alsjeblieft niet joh, daar hebben we een drummer voor!

Het is mijn idee, ik heb het dus zo bedacht en ingespeeld, zodat ik het kant en klaar aan de band kon geven. Inmiddels gaat dat aardig.

In de band pakt het trouwens altijd weer iets anders uit dan gedacht, maar dat is juist wel grappig. De live versie is trouwens ook korter.

Het enige wat ontbreekt live is de piano, want we hebben geen toetsenist.

benwave
8 november 2011, 07:41
Een drumcomputer op het podium, nee alsjeblieft niet joh, daar hebben we een drummer voor!

.

Ach... Mensen als Armin van Buuren en Tiësto denken daar heel anders over, en hun portemonnee ook trouwens

Han S
8 november 2011, 15:44
Waar het nou precies aan ligt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het lijkt of je met de gitaar wat jaagt, maar dat doet de bassist dan ook, dus zou je kunnen concluderen dat de drummer wat lui drumt oftewel 'trekt' en dat heeft dan weer niets met zijn piemeltje te maken. :D

Als je daarop gaat oefenen zodat alles lekker in de beat hangt, dan wordt het een veel betere band en is de 'langdradigheid' ook zomaar verdwenen.

Maar ik vind het verder wel lekker hoor.

Baker
9 november 2011, 15:37
Op zich wel grappig dat men het heeft over "de gitarist" "de drummer" "de bassist" Terwijl het toch echt een en dezelfde persoon is: Ik.

Dat verklaart ook meteen waarom het allemaal wat gejaagd is. Echt een leerpunt, waar ik echt op ga letten de komende tijd. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Harald
9 november 2011, 15:50
Ik versta bijna alleen de snacks... kan me van jaren geleden herinneren dat ik met een zangeres bij Radio Apeldoorn was en dat daar die dag ook een clubje dialectrockers langs kwamen die een vergelijkbaar thema in hun nummer aansneden... Maar ik geloof dat zij de fricandellen in het vet gooiden ;)

Wat is het nu voor een dialect? Geen brabos, geen limbos, Drents/Gelders?Achterhoeks? Grön? Kan'tniethuusbreng'n :???:

Waarom post je niet een bandversie, kan me voorstellen dat het dan een stuk beter overkomt? Van die zuup'nenhossen feestmuziek, maar nu met een iets te hoge valiumwaarde.

The Lo Lands
9 november 2011, 16:52
Zit net naar een nummer van Bibi te luisteren en nu dit :) Opname klinkt een beetje wollig en doet me aan Normaal denken, misschien ook mede door het accent. Overall aardig nummer maar niet meer dan dat.

macwilliams
9 november 2011, 17:16
Dat klinkt naar het dialect zoals men in genemuiden spreekt.

Baker
9 november 2011, 18:45
Bingo!
Ken je daar volluk?

macwilliams
9 november 2011, 22:49
Ja, maar dat zijn wat algemeen bekende personen. Ik heb er ook een tijdje gewerkt.
Misschien ken je Hans van rijschool accuraat of Altena ook wel, die fietsenmaker?
En ik heb er wat in de klas gehad maar dat is alweer een tijdje geleden, midden jaren '80 daar ben ik de namen van kwijt.

Ik woon maar een eindje verderop, achter de brug met de gouden wielen :)

Baker
10 november 2011, 23:59
Overall aardig nummer maar niet meer dan dat.

Klopt, zo sta ik er zelf ook in. Live heeft het nog een "feest factor". Als studio opname haalt het ook bij ons de kwaliteitsnorm niet. Daarom komt ook niet op cd.


Opname klinkt een beetje wollig

Ik lees nu deze reactie pas.
Kun je me uitleggen wat je precies bedoelt met "wollig"?