PDA

View Full Version : gitaar voor op reis



metallikid
7 november 2011, 18:28
Hallow GitaarNet!!!
Ik heb twee hobby's: gitaar spelen(duh!;)) en scouts.
Nu is het zo dat ik de twee zou willen combineren en eens een gitaar wil meenemen op kamp, maar omdat ik natuurlijk mijn beste gitaar niet in brokken wil bijeenvegen, zou ik mij dus een nieuwe willen aanschaffen. Nu weet ik niet welke gitaar de beste keuze is. Ik zou de kosten echt zo laag mogelijk willen houden, omdat ik geen duizenden euro's wil investeren aan een gitaar die door de omgeving op enkele tellen kapot kan zijn. Heeft er iemand enkele suggesties voor een goedkope,akoestische (western) gitaar?
Alvast bedankt
Keep on rocking!!!:rockon:
metallikid

Rizz
7 november 2011, 18:39
vanaf 27 november bij de Aldi (http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_47/OFF16.SHTML).

Mijn ervaring en zeker met gitaarleken rond een kampvuur oid, is dat het echt niet uitmaakt wat het geluid is, als er maar ge-entertaind wordt.. En als ik de scout-cultuur een beetje ken, gaat dat gepaard met een hoop gezelligheid, bier en tett..... :) Anders probeer je je geluk op marktplaats, daar is genoeg te vinden voor een zeer beperkt budget en voor 50 euro kan je voor elke bijeenkomst bij wijze van spreken een nieuwe kopen :)..

Alleen met nylon snaren niet te dicht bij het vuur zitten, je blijft stemmen!!:D Western is wel harder en m.i. wel beter voor buiten..

Pirate
8 november 2011, 15:55
gewoon de goedkoopste gitaar die ook nog gestemt blijft meenemen ;-)
als je gaat backpacken goed opletten op het gewicht. als je een gitaar achter je backpack hangt word hij in eens een stuk zwaarder! alleen al omdat hij meer uitsteekt naar achteren.

Noeks
9 november 2011, 11:54
http://www.thomann.de/nl/martinguitars_backpacker_steel.htm

Maar er zijn ook goedkopere travel-modelletjes. Deze is in ieder geval erg licht van gewicht en klinkt lekker!

wireman
9 november 2011, 12:11
Ik heb een jaar of zes terug op de pasar mallam in Den Haag een Yamaha FG-720-S gitaartje gescoord.. 120 euro.. TE GEK DING! Klinkt nog goed ook.. Ik heb m nog steeds..
Volgens mij was het toen een stantje van Music-all-in.
Ik kreeg er toen nog een mooie padded tas bij ook met extra ritsjes en vakjes voor allerlei zooi.. Ik heb m al een paar keer meegenomen op vakantie.