PDA

View Full Version : Digitech Whammy IV voeding kapot



SEAL
6 november 2011, 14:45
Oi!

gister tijdens bandpractice hield m'n whammy er plots mee op. 's avonds uit elkaar gehaald en gekeken... adapter blijkt stuk te zijn. Nu is mijn vraag aan jullie, waar kan ik een vervangende adapter kopen?

natuurlijk kijk ik even wat er op de adapter staat:

hipro
harman pro group (merknaam)
Model: ps0913b-230-b
MFG. P/N: ST41-090-1300A
input:230 V ~ 50 Hz 20W
output1:9V~1.3A at <ingewikkeld teken>
output2: 3V~0.1A at <ander ingewikkeld teken>
CSA file no.: 183200

het gaat met name om de output1... de tweede output gebruik ik niet bij mijn weten. Natuurlijk is 't wel fijn als 't een normale input is. Een nieuwe uit NL kost 39 euro, en dat vind ik erg veel. Ik geloof dat 't goedkoper kan. tips, tricks, help ? :)

bij voorbaat eeuwige dank,
SEAL

Dirk_Hendrik
6 november 2011, 18:01
Even een paar kringloopwinkels aflopen tot je een adapter van 9vac, 1A te pakken hebt. Verreweg de simpelste optie. Optie 2 is iden voor een 9vdc adapter waar je de gelijkrichting en bufferelko uitsloopt.

Hoe heb je geverifieerd dat het de adapter is en niet de whammy zelf?

SEAL
6 november 2011, 20:05
ik heb eerst de Whammy uit elkaar gehaald, binnenin kon ik niets ontdekken. (had ik ook niet verwacht) haarscheurtjes heb ik niet naar gekeken. vervolgens dacht ik dat 't wel eens de adapter zou kunnen zijn, en heb de adapter in 't stopcontact gedaan. voltage gemeten dat eruit kwam: nul. ter verificatie van of ik 't goed gemeten had, nog een andere adapter gepakt en dezelfde actie uitgehaald. daar wel resultaat.

plus dat-ie als 't snoer goed ligt, nog wel werkt.

ChazyChaz
7 november 2011, 00:49
Als het aan het snoertje ligt zou het op zich best makkelijk te verhelpen moeten zijn, toch?

De adapter van mijn Whammy had er op een gegeven moment ook geen zin meer in, en toen heb ik ook de re-order prijs opgezocht. Vond het best veel, en tweedehands vind ik tricky met dit soort dingen. Dus uiteindelijk even langs de locale electrozaak geweest en die hebben de mijne voor een tientje gewoon kunnen repareren. Dat is meer dan drie jaar geleden en ik gebruik hem nog steeds zonder problemen.

Misschien voor jou ook de moeite waard! :)