PDA

View Full Version : brom in Martin DC16RE Aura



element
6 november 2011, 13:04
Ik heb zo`n 1,5 jaar een prachtige Martin DC16RE Aura in m`n bezit.

Meestal speel ik onversterkt maar ik wilde wat opnames maken op een boss - BR800 recorder.
Ik sluit de boel aan en zit met een lage bromtoon.
Natuurlijk heb ik als eerste batterij vervangen en toen dat geen verschil gaf heb ik m`n goedkopere
kabel vervangen door een Monster acoustic cable. ook een ander stopcontact, verder van de apparatuur
gaan staan, kabels verleggen enz enz. lost het probleem niet op. Ik heb wat aan de kabeltjes zitten rommelen maar dit geeft geen verbetering.

Als ik m`n in/output van de gitaar aanraak is het probleem volledig weg. Ook als ik de pre-amp bij
de batterijpool aanraak is het over. Kortom, iets met aarde.....

Het gekke is nu dat ik wat aan de snaren aan het prutsen was ineens de brom verdwenen was
waarna het zonder reden ineens weer terug was. Ik kan me niet voorstellen dat er iets los zit.

Ik baal er enorm van want over een paar weken heb ik een optreden en dan moet het probleem
verholpen zijn. Wel teleurstellend dat zo`n dure gitaar met een Fishman systeem toch problemen
geeft. Dit is al de tweede Martin gitaar met Fishman waar ik problemen mee heb.

Als het allemaal wel werkt heeft hij een waanzinnige sound maar ja..........

Wie kent het probleem en zijn er oplossingen voor (gevonden) ?

Alvast bedankt

M!ke

Harald
6 november 2011, 13:07
Had je de gitaar al eens eerder versterkt geprobeerd? Was het probleem er toen ook?

Misschien heb je hier iets aan

http://www.acousticguitarforum.com/forums/showthread.php?t=232363

Muzieknono
6 november 2011, 19:34
Geaard stopkontakt?
Mvgr. Dirk Jan :B

element
6 november 2011, 20:19
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb al een paar keer opgetreden met deze gitaar. Toen waren er volgens mij geen problemen.
De geluidsmannen heb ik iig niet horen klagen.

Het is een geaard stopcontact. Maar dat heeft toch verder geen effect op een apparaat met een
adapter zonder aarde? Oja, de stroom stinkt niet ;-)

Nu was ik vanmiddag bij 1 van de bandleden aan het oefenen en heb ook daar mijn gitaar getest.
Ook hij heeft een boss - BR800 en daar was geen probleem. Muisstil.

Ik tast nog in het duister..........

M!ke

Muzieknono
7 november 2011, 08:27
Logica dicteerd dat het dan wel eens aan je Boss zou kunnen liggen en niet aan je gitaar.
Mvgr. Dirk Jan :B

Harald
7 november 2011, 09:00
De Boss van je vriend eens thuis proberen?

element
9 november 2011, 11:04
Ik heb het een en ander getest en op dit moment lijkt het opgelost te zijn.

De Boss-BR800 is iig inorde want met andere gitaren was het probleem er niet. Dus toch een probleem
in de Fishman?

Na de snaren te hebben ontspannen en het brugzadel eruit te hebben gehaald verdween de brom.
Snaren er weer op en spelen maar. Plotseling was het weer terug.
Nogmaals de snaren los en het element wat "schoongemaakt". Het was natuurlijk niet echt vies maar er
zaten wat hout vezels op van het frezen van de brug denk ik. Terug de snaren opgespannen en het gebrom
was weer verdwenen. Ik heb zeker een uur zitten spelen en opnemen op de Boss en het is niet terug gekomen.

Ook een paar keer de kabels eruit en erin, de Boss aan en uit enz enz. Hopelijk blijft de brom weg en is het probleem opgelost. Als het probleem weer terugkomt zal ik het hier iig weer laten weten.

Bedankt voor het meedenken

M!ke