PDA

View Full Version : Muse cover met mede gitaarnetter en anderen.



dj0knuf
6 november 2011, 10:46
Samen met "bibixMusic" hier op het forum heb ik een cover opgenomen van muse. Namelijk time is running out.
Hij is niet echt goed gemasterd, hier moet ik volgende keer echt beter op letten. Alleen heb ik geen goede speakers om op af te mixen. Verder ben ik er wel tevreden mee.

Graag feedback :)

http://www.youtube.com/watch?v=HbF6Ns6Gyd8

Rock on:cooler:

marter544
6 november 2011, 10:56
Tis niet mijn muziek maar het klinkt goed! Ik zou alleen de zang een stuk zachter zetten, of de drums en de gitaar een best stuk harder, en de bas ook een beetje harder. Of een combinatie van zoiets natuurlijk..

Duhsjaak
6 november 2011, 11:40
Hi
Als er geen tijd meer te verliezen is, is enige urgentie geboden. En dat enige urgentie is natuurlijk nog een beetje netjes uitgedrukt. In het beste geval breekt de pleuris uit.
Dat aspect heeft dit bijzonder sympatieke samenwerkingsproject een beetje uit het oog verloren.

De pluspunten van dit lied is dat Bibi die tijdsdruk heel goed weet te verklanken en daarmee weer een heel grote stap verder is gekomen in haar vertolkingen. Naar mijn mening (die van een fan, dus da's altijd een beetje uitkijken) haar beste/meest losse, ontspannen optreden tot nu. Meer adem omgezet in geluid dan ooit. Heel fijn. En ook steeds minder de immitatie van iets anders. Steeds meer eigen geluid. Genieten!!!

Helaas staan de bassist en de gitarist een beetje in zijn vrij (stationair draaiend) mee dreutelen. Helemaal niet fout, maar naar mijn smaak niet urgent genoeg voor dit lied. Te beschaafd.

Bij de drummer zie je bekkens waaien, dus hij slaat wel. En hij komt uit de V.S., dus je hoeft niet direct te verwachten dat ie verhaal komt halen als ie de mix hoort. Alhoewel hij daarvoor wel recht van spreken heeft.

Een deel van de spanning van het lied zit hem nou juist in het gegeven dat drums en bas snoeihard in de mix staan. En al het andere loeit daar sirenegewijs overheen. Het kan heel anders, dat snap ik, maar daarvoor is de cover niet poppy genoeg. Te laat een keus gemaakt/helemaal niet een keus gemaakt?

Misschien is er met een meer dynamische mix meer van te maken. Daarnaar zou mijn aandacht meer uitgaan dan naar de vraag of ik mijn speakers goed compenseer.

Loop eens naar de gang en luister dan eens naar wat je van je mix vindt, of zet het eens op een glimmertje en luister in een auto hoe je mix daar uit de verf komt.

Experimenteer eens met systemen waarmee je grote bestanden naar elkaar overseint, zodat de laatste alle bijdragen in goede kwaliteit ointvangt en er nog wat te mixen valt. WeTransfer is zo'n systeem. 2Gb in één keer From me to you.

Sympatiek geluid. Met nog wat werk aan de winkel.
En je volgende post ga ik weer met plezier voor aanschuiven.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
6 november 2011, 12:33
Het is oh zo makkelijk om kritieken te geven als we deze cover versie naast het orgineel leggen. Ik ben het wel eens met de opmerkingen van beiden heren maar aangezien we het hier hebben over Muse wat toch echt niet de minste muzikanten zijn is mij nog nooit een cover ten gehoren gekomen die deze band overtrof. Persoonlijk maakt mij dat ook niet uit! Ik vind dit een leuk iniatief en als dit jullie eerste nummer samen is, chapó en ga zo door. Ik heb in het verleden ook wat samenwerkings nummers gemaakt met muzikanten over de wereld wat op zichzelf al hardstikke tof is.

Kijk eens uit naar goede monitoren (tweedehands) en je zult merken dat je gaandeweg veel beter en nauwkeuriger kan afmixen en masteren. Ben benieuwd naar jullie volgende nummer. Succes!

Pepe
6 november 2011, 12:46
Wat men al zegt, jammer van de Karaoke mix. Als je de galm van de zang hoort dan is dat meestal al een teken aan de wand.

Han S
6 november 2011, 15:12
Tja, het is wat. Ik heb helemaal niks met Muse en dat komt voornamelijk door de zanger. Dus een cover kan alleen maar better zijn wat mij betreft want van die Matthew Bellamy sterft mijn overigens levenskrachtige zaad per direct en dat is met Bibi totaal de andere kant op.

Is het voor verbetering vatbaar? Jazeker, Bibi staat helemaal los van de muziek te zingen, het is of de band in de kamer er naast staat te blazen. Als je daar het nodige aan doet komt het helemaal goed.

Ernest01
6 november 2011, 16:10
Bibi staat helemaal los van de muziek te zingen, het is of de band in de kamer er naast staat te blazen.

Inderdaad wat mij ook 'stoort'.... jammer.
Het lijkt daardoor een rommeltje, hoewel iedereen in de maat speelt.
Gemaakt, alsof 'time running out' was.... ;)

Duhsjaak
8 november 2011, 17:54
Hi knuffie
Nou heb je een aantal aardig smoelende en klinkende verhalen hier op het forum gezet. En nou ga je mij proberen wij te maken dat je de slag er helemaal van bent verleerd?

En je had me nog behoorlijk bij de taas, want je had de nieuwe mix een beetje gesneaked via je oude linkje. Er zijn er voor minder met pek en veren de stad uit gedragen.

Als ik hier opschrijf hoe of ik vind dat Bibi's stem nu klinkt kijkt ze me nooit meer aan. Maar een tipje van de sluier ga ik toch maar oplichten. Iets van Mini Mouse in een heeeeeel enge kelder. En Mini dan op 9 volt, terwijl 6 de norm is.

Ik ga niet zeggen dat het beter moet, want ik ben niet zo belangrijk dat ik hier iets te moeten heb. Maar ik weet verdomd goed dat (je) het beter kan. Dus leg nou eens uit waarom dat dan niet gebeurt?!?!?!?

Of liever nog: Niks uitleggen. Gewoon zorgen dat het mooi klinkt. En ik weet zeker, dat je oren er niet alleen zijn om je zonnebril op te leggen. Mijn voorstel: Gebruik ze gewoon, die oren! Dan kijkt iedereen weer uit naar je volgende post. Want dat het een oer sympatiek idee is, dat staat 100% vast.

Vriendelijke (nog wel!) groet, Gus

Harald
8 november 2011, 18:58
het is of de band in de kamer er naast staat te blazen.

Als ik het goed begrijp staan er zelfs geen twee bandleden in dezelfde kamer :sssh:

Sorry, kon het niet laten :hide:

dj0knuf
8 november 2011, 19:25
Ik heb deze laten re-masteren door iemand. Zo klinkt hij nu: http://www.youtube.com/watch?v=l1NSU3dbeMo
-----
Zal dadelijk even tijd maken om op jullie uitgebreide feedback te reageren :)

BibixMusic
8 november 2011, 19:44
de geremasterde versie is ook niet goed..
daar is mijn stem erg hard, scherp en metaalachtig.
zie de mailtjes die ik je daarover heb gestuurd :)

proguitar89
8 november 2011, 19:46
klinkt niet zo slecht alles is goed te horen wow wat kan die meid zingen.

proguitar89
8 november 2011, 19:49
de geremasterde versie is ook niet goed..
daar is mijn stem erg hard, scherp en metaalachtig.
zie de mailtjes die ik je daarover heb gestuurd :)

heb jij bij de geremasterde versie ook op nieuw gezongen of hebben ze de eerdere opname gebruikt?

BibixMusic
9 november 2011, 08:45
@proguitar: nee hoor, alles is maar een keer ingezongen!

Ik heb dj0knuf gevraagd mij de losse tracks te sturen zodat mijn broer het geheel opnieuw kan mixen en mijn stem weer normaal kan laten klinken.
Ben teleurgesteld dat hij dit niet wil.
Ik schaam me gewoon dat iets van mij openbaar op youtube staat waar mijn stem schel en robotachtig klinkt..

pasqual
9 november 2011, 09:54
Het klinkt alsof je in het toilet staat ( of zit ) te zingen. Ik denk ook niet dat je stem hier voor geschikt is. Ik vind het in ieder geval niet goed matchen. Eigenlijk vind ik alleen de drums en bas overtuigen. De gitaar klinkt soms aarzelend.

HaroldA
9 november 2011, 10:01
Ik denk ook niet dat je stem hier voor geschikt is.

Een fatsoenlijke mix doet wonderen. Mastering is nog helemaal niet aan de orde als de verhoudingen niet eens goed staan.

@dj0knuf: fatsoenlijk (laten) mixen of van het Internet afhalen. Nu is het geluidsvervuiling. :stop:

guhlenn
9 november 2011, 10:06
Ik word er ook niet blij van. En idd. Die reverb zegt genoeg. MAar eh, het tempo is ook wat aan de lage kant IMHO, of er is een reden voor al die legendes over coke gebruik in de studio. Tip: kan je coke niet betalen, neem dan koffie, de poor man's coke.

Riky
9 november 2011, 11:00
Vind het een beste bak herrie met name door de mix, de reverb en het niet goed masteren. Twijfel ook een beetje aan de strakheid van het bas en gitaar spel, maar dat is in deze vorm niet goed te beoordelen.
Zang klinkt inderdaad robot achtig, hoewel je wel hoort dat je goed zingt Bibi.

Duidelijk iemand aan de knoppen lopen draaien die geen idee heeft wat hij nou precies doet.

HaroldA
9 november 2011, 11:03
Duidelijk iemand aan de knoppen lopen draaien die geen idee heeft wat hij nou precies doet.

Understatement.

Han S
9 november 2011, 11:28
Iedereen doet zijn best neem ik aan en om het nou zo af te branden gaat wat mij betreft te ver. Als je hier lang mee bezig bent en veel ervaring hebt opgedaan weet je waar de knelpunten zitten.

Ik begrijp uit de reactie van Bibi dat men niet bereid is om de broer van mevrouw een poging te laten ondernemen tot een beter resultaat en dat vind ik oprecht jammer. Punt één is het geen eigen nummer en punt twee gaat het primair om de zang, al is het geheel ook niet onbelangrijk.

Op zich is er weinig mis met de opnamen, het is de mix waar de problemen in zitten en een onderdeel daarvan is de klank van de stem. Die reverb klinkt als mij opslagkeldertje van drie bij drie meter dus die moet je helemaal vergeten.

Wat je moet doen is een wat grotere room en dan zodanig toevoegen dat je het alleen hoort als hij wordt uitgezet, hij moet als galm niet eens opvallen maar alleen wat ruimte toevoegen. En mevrouw kan veel mooier klinken, ook met een gewone dynamische microfoon.

Ik vind het echt zonde dat er niet meer wordt uitgehaald want het zit er zeer zeker wel in. En ik wil die crashbekkens ook graag horen, niet hard, maar wel hoorbaar.

Duhsjaak
9 november 2011, 11:58
Hi
@Han S
Zie ik het nou verkeerd of zit het probleem ver vóór de mix.

Als ik hoor hoe werkelijk alle doortekening/nuance en dynamiek ontbreekt (inderdaad de drums ook - zo plat als wat) vraag je je af of het probleem niet moet worden gezocht in onoordeelkundig comprimeren en weer uitpakken voor de rondzending.

Neem daarbij een galm die alle subtiliteit voorbij gaat en dan krijg je dit soort resultaat.

Zijn de oorspronkelijke partijen er nog vóór compressie? Dan is er nog hoop. In het andere geval: Opgeven en hoop houden voor een volgende oefening.

Ik heb in het algemeen een bloedhekel aan iets telkens opnieuw doen (genoeg strafwerk gehad misschien???) maar in dit geval is het doel dat de middelen heiligt.

Hoe dan ook, antwoorden die alleen Knuffie kan geven.

Vriendelijke groet, Gus

Han S
9 november 2011, 12:11
Ik neem aan dat niet alles met compressie is opgenomen omdat ik in de eerste mix meer compressie hoorde dan na de mastering. En met een goede mix valt er nog veel te behalen, ook als er met compressie is opgenomen.

JimiDylan
9 november 2011, 12:29
Even puur een reactie op het werk van Bibi, over de rest is al genoeg gepraat hier. Inderdaad wederom een prima prestatie, maar ook dat is al duidelijk gemaakt, ik wil zelf graag een kleine tip geven. Let een beetje op je articulatie/uitspraak, soms komen er (onbedoeld volgens mij) wat andere woorden uit. Zo hoorde ik bijvoorbeeld meerdere malen 'Our town is running out'. Soms komen worden dus enigszins vervormd over. Trapped (@ 1:30) is bijvoorbeeld niet heel duidelijk, en zo zijn er nog wat voorbeeldjes. Dit zal wellicht ook te maken hebben met de snelheid/lompheid van het nummer, ik vermoed dat je bij een ballad er geen problemen mee hebt.

Verder een excellente prestatie hoor! Maar ik zou hier de volgende keer op letten, maakt het nog net ff wat beter! ;-) Keep rockin'! :punk:

BibixMusic
9 november 2011, 12:53
Even puur een reactie op het werk van Bibi, over de rest is al genoeg gepraat hier. Inderdaad wederom een prima prestatie, maar ook dat is al duidelijk gemaakt, ik wil zelf graag een kleine tip geven. Let een beetje op je articulatie/uitspraak, soms komen er (onbedoeld volgens mij) wat andere woorden uit. Zo hoorde ik bijvoorbeeld meerdere malen 'Our town is running out'. Soms komen worden dus enigszins vervormd over. Trapped (@ 1:30) is bijvoorbeeld niet heel duidelijk, en zo zijn er nog wat voorbeeldjes. Dit zal wellicht ook te maken hebben met de snelheid/lompheid van het nummer, ik vermoed dat je bij een ballad er geen problemen mee hebt.

Verder een excellente prestatie hoor! Maar ik zou hier de volgende keer op letten, maakt het nog net ff wat beter! ;-) Keep rockin'! :punk:

Thanks!
Ik vervorm inderdaad vrij snel van woorden.. zal ik volgende keer meer op letten :)

Vanmiddag post ik hier een eigen nummer, ben wel benieuwd wat je daar van vindt dan! :D

N.D.
9 november 2011, 13:29
Ik neem aan dat niet alles met compressie is opgenomen omdat ik in de eerste mix meer compressie hoorde dan na de mastering. En met een goede mix valt er nog veel te behalen, ook als er met compressie is opgenomen.

Die "mastering" hoef je ook niet echt serieus te nemen in dit geval denk ik.
De mix klopte in het begin al helemaal niet. Bovendien zitten er qua timing ook een hoop dingen in die net lekker gaan en voor de de zang geldt dat ook vind ik.

Maargoed, allemaal dingen die verbeterd kunnen worden.

smullie
9 november 2011, 14:23
Ik ken er niets van, maar ik hoor prima, dus ik heb een mening.

Ik vind het best wel een heel verdienstelijke poging... Er kan aan verbeterd worden, dat hoor ik wel. WAT juist , daarvoor zal je een van de anderen moeten raadplegen, maar als ik het goed begrepen heb is het in 1 keer opgenomen (per instrument dan he) en blijkbaar ook op verschillende locaties. De mix en mastering zal wss, zoals de kenners hier aangeven, niet helemaal goed gedaan zijn, maar ik neem ook aan dat die persoon dit niet professioneel doet. Hij zal er in elk geval de nodige tijd in gestopt hebben en alleen daarvoor neem ik mijn hoed af.

Ik zal het misschien anders zeggen: ik zou heel trots zijn als ik hieraan meegewerkt had. :hippie:

Bekijk het allemaal als opbouwende kritiek en doe zo verder! Ik ben benieuwd naar meer.

PS: laat de zangeres haar broer toch ook eens een poging ondernemen om het beter te krijgen... Beter nog, probeer af te spreken om dat eens samen te doen en leer ervan!:hippie:

proguitar89
27 november 2011, 15:36
sorry dat ik het vraag maar met welk video editor kan je die filmpjes zo neer zetten dus net zoals in het filmpje.

Outrage
27 november 2011, 16:11
Als dit niet professioneel is opgenomen is, en zeker als jullie nooit samen gerepeteerd hebben, is dit gewoon goed. Er zijn zat jonge bandjes die nog niet eens aan zo'n nummer kunnen beginnen. Ik denk dat het grootste probleem ligt aan de kwaliteit van de opname apparatuur en dies meer. Ik vind ook de sound van de bas en de gitaar niet bijzonder goed. Maar ik ben echt wel overtuigd van deze cover! En wat jouw uitspraak betreft, destijds bestormde Krezip de hitlijsten met een tenenkrullend uitgesproken "If I could, I would stay." Hoe kon het ook anders, het waren "Ollanders". En het is niet dat Belgen het beter doen, Tom Barman zijn Engels is niet om naar huis te schrijven.