PDA

View Full Version : Snaar intoneren lukt niet



davidof
6 november 2011, 01:13
Beste

Bij mijn 'Epiphone Prophecy SG EX' lukt het maar niet om de G snaar goed te intoneren. De G op mijn 12de fret klinkt hoger dan een losse 'G'. Dan moet de snaar toch langer gemaakt worden, het probleem is dat de stelschroef al op zijn uiterste zit dus verder schroeven is geen optie.

Iemand een oplossing?
Bedankt!

dodeboboeror
6 november 2011, 01:26
Heb je al geprobeerd het zadeltje om te draaien? Dat scheelt toch weer een paar milimeter

Kritz
6 november 2011, 01:27
Beste

Bij mijn 'Epiphone Prophecy SG EX' lukt het maar niet om de G snaar goed te intoneren. De G op mijn 12de fret klinkt hoger dan een losse 'G'. Dan moet de snaar toch langer gemaakt worden, het probleem is dat de stelschroef al op zijn uiterste zit dus verder schroeven is geen optie.

Iemand een oplossing?
Bedankt!

Ik ken de gitaar niet.Wat voor een brug zit daar op.

davidof
6 november 2011, 02:04
Heb je al geprobeerd het zadeltje om te draaien? Dat scheelt toch weer een paar milimeter

Komen daar geen problemen van? Als de dikke snaren ineens in het zadel van de dunnere snaren komen te liggen en omgekeerd?



Ik ken de gitaar niet.Wat voor een brug zit daar op.
zo'n standaard tune-o-matic brug van epiphone

Kritz
6 november 2011, 02:13
Komen daar geen problemen van? Als de dikke snaren ineens in het zadel van de dunnere snaren komen te liggen en omgekeerd?



zo'n standaard tune-o-matic brug van epiphone


Ik veronderstel dat je het verkeerd heb begrepen,je moet de zadels niet onderling wisselen, maar gewoon het betreffende zadeltje omdraaien.
Gewoon het stelschroefje eruit draaien,zadeltje omdraaien en schroefje er terug in.

Fiendish
6 november 2011, 08:31
Inderdaad, ff het zadeltje (dus niet de hele brug!) omdraaien.
EN, ook wel belangrijk : niet gaan intoneren met snaren die al maanden op je gitaar zitten, ff vervangen als je snaren al wat ouder zijn.
Dat kan ook een hoop verschil opleveren.

davidof
6 november 2011, 12:07
Oké, heb gelijk alle snaren vervangen en het blijkt te werken ;) was wel wat prutswerk om dat schroefje eruit te krijgen maar toch gelukt. Bedankt!

Kritz
6 november 2011, 12:44
Oké, heb gelijk alle snaren vervangen en het blijkt te werken ;) was wel wat prutswerk om dat schroefje eruit te krijgen maar toch gelukt. Bedankt!


Hoera! En nu maar lekker tekeer gaan. ;):)