PDA

View Full Version : Zo'n string of the stars...is het wat?



shredneck
5 november 2011, 20:16
Zit dat nog een beetje? Zo'n Curt Mangan String of the Stars?



:-)

haha.

Maar serieus. Ik zie die banner bovenaan de pagina en ik ken heel dat merk niet. Iemand die snaren al geprobeerd?

Mitch
5 november 2011, 21:07
Da's ook de bedoeling van een banner op een goed bezocht forum: naamsbekendheid kweken ;) Ik heb er geen ervaring mee, maar da's ook domweg omdat ik al jaren aan de Addario's 010-052 zit en nog een redelijke voorraad heb, dus ik zal niet gauw iets anders kopen.
D'Addario, Ernie Ball, Elixir, Curt Mangan: de één pist erop, de ander loopt ermee weg. Ik heb van Mangan enthousiaste gebruikers gelezen en gasten die het niet bijzonder vonden. Zijn echt van die dingen die je zelf zal moeten uitproberen.

Plant
5 november 2011, 22:35
D'Addario, Ernie Ball, Elixir, Curt Mangan: de één pist erop, de ander loopt ermee weg. Ik heb van Mangan enthousiaste gebruikers gelezen en gasten die het niet bijzonder vonden. Zijn echt van die dingen die je zelf zal moeten uitproberen.

+1, maar zo is het eigenlijk met alles. Persoonlijk.
Ik koop de laatste tijd voor akoestische gitaar verschillende snaren, net wat in een aanbieding voorbij komt en daar zaten ook een paar setjes Curt Mangan tussen. Qua klank en levensduur vond ik ze best goed.

shredneck
5 november 2011, 23:41
Hmm, misschien maar eens eens bestellen. Ik gebruik ook d'Addario snaren zoals bijna elke gitarist hier denk ik, goede prijs/kwaliteitverhouding en een standaard geworden denk ik.

Vroeger gebruikte ik wel SIT snaren, ook goed, en Ernie ball was ok maarrrrr....ik was er wel snel doorheen. d'Addario gaat ook rap bij mij, maar goed, niet duur dus prima.
De beste snaren die ik probeerde waren Gibson pure nickel snaren, die gingen lang mee en bleven lang hetzelfde klinken.

Wel veeeel keus bij die Curt Mangan....pfff....daar kun je wel even voor gaan zitten....

*biertje erbij*

shredneck
5 november 2011, 23:47
oh ja, via van de Haar had ik een keer Snake Oil Strings. Van die boetieksnaren en vast razend duur met een wachtlijst omdat het engelenhaar op was of zo........maar ze waren wel erg goed.

rocker_71
6 november 2011, 11:31
Wel tof dat Timo ook bij de stars zit! :blast:

shredneck
6 november 2011, 23:44
Wel tof dat Timo ook bij de stars zit! :blast:

Opvallend dat geen 1 van die bekende nederlanders op de site van de fabrikant staat.

Mitch
7 november 2011, 09:26
Nee, wij vinden het wel leuk dat Timo erbij zit, de gemiddelde overzeese gitarist zal dat worst zijn. De banner is dan ook van de Nederlandse importeur. Dan is het ineens weer logisch dat de genoemde gitaristen daar afgebeeld staan.

Thiez
7 november 2011, 10:20
Ik ben sinds kort helemaal over op curt mangan. Voorheen altijd ernieball 0.10. Toen deze een keer uitverkocht was heb ik op aanraden van de verkoper curt mangan geprobeerd en ik ga niet meer terug naar ernieball.
De snaren zijn echt ontzettend stemvast. Opleggen en spelen, niet zoals bij ernieball, dunlop en dadario dat nog de nodige rek eruit moet werken.

Wil binnenkort eens een setje pure nikkel proberen van curt.

bass blom
7 november 2011, 10:47
je kunt je afvragen wie de snaren maakt.
is het niet net zo als vroeger met VHS tapes.. 100+ merken en er waren maar een handvol fabrieken die de tapes maakten.

Thiez
7 november 2011, 10:56
Ik denk juist dat je jezelf dat niet af moet vragen. Stel ernieball en curt worden in dezelfde fabriek gemaakt en de curt mangan zijn beter, dan kunnen ze uit dezelfde fabriek komen maar als ze beter zijn blijven ze beter haha. Dus de fabriek heeft er dan ook niks mee te maken. Het is zoals mitch hierboven zei, gewoon uitproberen en wat jou het beste bevalt moet je spelen. Dat is met heel de muziek zo, van gitaren en versterkers tot snaren, kabels en plectrums.

peter_heijnen
7 november 2011, 11:35
Wil binnenkort eens een setje pure nikkel proberen van curt.
Pure nickel is echt goed, hier dan wel van john pearse. Wat mogen die pn-mangans kosten?

Thiez
7 november 2011, 12:31
Pure nickel is echt goed, hier dan wel van john pearse. Wat mogen die pn-mangans kosten?

9,25

ze zijn wel stukje lastiger te vinden dan de normale nickel wound.

http://www.americanguitarstore.com/product_info.php?manufacturers_id=219&products_id=1437&osCsid=6f919d4debdcf51a7e34376f19db0dd6

Hoe vergelijk jij pure nickel met nickel wound? Wat zijn de verschillen?

shredneck
7 november 2011, 12:48
Gaat het weer een beetje Mitch? Misschien eens een break van de pc nemen?


Thiez, bedankt voor je antwoord, ik ga ze eens proberen!

marc_o
7 november 2011, 12:50
Curt Mangan is 25 jaar lang de directeur geweest van Ernie Ball.
Ze worden ervaren als soepeler, sneller op stemming en ze gaan langer mee.

De meeste nieuwe gebruikers komen van kwaliteits-snaren af zoals Ernie Ball. Wanneer je er wat optredens mee hebt gedaan is er niet echt een weg terug.

De banner laat mensen zien uit Nederland en Belgie, mensen die aardig wat gewend zijn en weten wat er te koop is...dat zij juist overstappen naar curt mangan wil wat zeggen.

Op de officiele site van Curt staat natuurlijk niets over de endorsers in de Benelux....alsof iemand die kent in de States.

Wanneer Curt niet tevreden is over een lading grondstoffen, maakt ie ze niet, anders dan bij andere fabrikanten...het is volgens zijn standard, of het is tijdelijk niet verkrijgbaar, that's it.

Ze worden niet gemaakt bij een of andere grote fabriek die er de ene dag merk A en de andere dag Merk B uitpoept.

peter_heijnen
7 november 2011, 12:51
Hoe vergelijk jij pure nickel met nickel wound? Wat zijn de verschillen?
Geen idee. Ik heb de pure nickels meegenomen op advies van sacksioni in amsterdam. Hij vertelde erbij dat nickelwound in weze hetzelfde als staal is 'maar dan nickel wound'. Maw: marketing maar dan wel -naar ik aanneem- met bijbehorende meerprijs. Dus of je neemt staal of nickel, maar beter niet ertussenin volgens hem.

shredneck
7 november 2011, 13:25
Hey Marc.O, bedankt voor je uitleg. Ben erg benieuwd naar deze snaren. Prijs is ook wel te doen.

Mijn opmerking over de gitaristen die niet op de site van Mangan staan was geen aanval, dat dat even duidelijk is.
Ik kende dit merk simpelweg niet en nu weet ik er weer meer van, thanks guys.

marc_o
7 november 2011, 13:43
Geen dank en no offence hoor! ;)

Mitch
7 november 2011, 15:14
Nee, die offence neem ik wel over. Ik maak een redenering (die daarna bevestigd wordt), dus waar die lange tenen nou weer voor nodig zijn: geen idee. Desalniettemin: post vooral je bevindingen als je ze gebruikt hebt.

shredneck
7 november 2011, 15:30
Nee, wij vinden het wel leuk dat Timo erbij zit, de gemiddelde overzeese gitarist zal dat worst zijn. De banner is dan ook van de Nederlandse importeur. Dan is het ineens weer logisch dat de genoemde gitaristen daar afgebeeld staan.

Lange tenen, mwa. Ik dacht dat je sarcastisch was. Dat het een banner van de importeur betreft had ik wel door.
Niet sarcastisch? Heb ik niks gezegd, excuse moi.


Vanavond eens een paar setjes bestellen.

shredneck
7 november 2011, 15:33
Geen dank en no offence hoor! ;)

Marc.O, ik speel poprock met een les paul, veel clean en veel low gain, welke snaren raadt je me aan van Curt Mangan? Ik neem ff aan dat jij van de/de importeur bent?

marc_o
7 november 2011, 15:45
Marc.O, ik speel poprock met een les paul, veel clean en veel low gain, welke snaren raadt je me aan van Curt Mangan? Ik neem ff aan dat jij van de/de importeur bent?

Ik heb geen idee waar je normaal op speelt, maar om te beginnen zou ik voor dezelfde soort gaan van het merk waar je nu op speelt om zo beter een vergelijk te kunnen maken, anders wordt het appels met peren vergelijken.
Ik ben inderdaad van de importeur, dus zal het hier bij houden voordat de SPAM- en Ban-Politie om de hoek komt kijken :-)

Thiez
7 november 2011, 16:23
Gewoon dezelfde dikte pakken als je normaal hebt en dan die blauwe setjes. De standaard nickel wound. Die zijn overal gewoon te krijgen.
Stainless steel heb ik welleens gehad van ernieball en die klinken wat brighter. Iets minder warmte en wat meer bite.
Nickel schijnt het tegenovergestelde te doen en schijnt nog net iets warmer te klinken dan nickelwound. Dus ben benieuwd wat dat wordt. Alleen lastig om die setjes te vinden, binnenkort eens vragen bij muziekzaak of ze ze kunnen bestellen.

Nielsje
7 november 2011, 16:46
Ik ben inderdaad van de importeur...

Vroeger waren mensen gewoon nog van de melkboer, of hun vader..

vinni
7 november 2011, 21:54
Ik speelde op Snake Oil Brand snaren.
Haalde ze zelf uit de US of A.
Echt heel goeie snaren.....en goedkoper dan de rest omdat ze
veel langer mee gaan. ;)

Maar....
De levering werd wat problematisch....
Curt Mangan had ik al eens gezien bij BO-EL.
Die had ze al voordat ze een beetje bekend waren.
Toen bleek dat veel SOB-gebruikers overstapte heb ik
ook de CM's geprobeerd. Zonder meer een heel goede snaar.
Anders dan de SOB maar zeker zo goed.
Verschil is gevoelsmatig.

Speel momenteel alleen nog met CM's.

Koop ze bij www.gitaarsnaren.com

Groet,
Vinni

marc_o
8 november 2011, 08:38
Bo-El was de vorige importeur, wij zijn de nieuwe.

apekop
8 november 2011, 12:36
De banner laat mensen zien uit Nederland en Belgie, mensen die aardig wat gewend zijn en weten wat er te koop is...dat zij juist overstappen naar curt mangan wil wat zeggen.


Het feit die mensen op die snaren spelen zegt niet altijd iets over kwaliteit van de snaren, maar het heeft er vaak gewoonweg mee te maken dat iemand een endorsement krijgt van die snaren. Zonder endorsement zouden ze misschien niet eens overstappen.

Trouwens wat heeft dit topic met effecten te maken?

marc_o
8 november 2011, 16:51
Zolang jij niet weet wat een endorsement inhoudt, zou ik daar maar niet zo'n sterke mening over hebben. Je denkt wellicht dat ze een vrachtwagen vol snaren krijgen?

tillens
8 november 2011, 23:45
Ik toch zeker wel?

apekop
9 november 2011, 00:05
Zolang jij niet weet wat een endorsement inhoudt, zou ik daar maar niet zo'n sterke mening over hebben. Je denkt wellicht dat ze een vrachtwagen vol snaren krijgen?

waarom zou ik niet weten wat een endorsment inhoudt? en waarom mag ik geen mening hebben?
niet te snel op je tenen getrapt zijn

marc_o
9 november 2011, 11:35
waarom zou ik niet weten wat een endorsment inhoudt? en waarom mag ik geen mening hebben?
niet te snel op je tenen getrapt zijn

Oh, maar ik ben zeker niet op mijn tenen getrapt hoor, maar feitelijk hoor ik hier ook niet inhoudelijk te reageren, want het is niet de bedoeling te spammen. Alhoewel, wij verkopen niet aan particulieren, alleen aan winkels.
De muzikanten die de snaren gebruiken zijn er gewoon erg tevreden over, en ervaren het als beter dan ze voorheen op hun gitaren gebruikten. Zelf ben ik er ook 1 van.

Uiteraard mag je een mening hebben, sterker nog, het zou vreemd zijn wanneer je geen mening had :-)

Eygen
9 november 2011, 11:53
Wat fijn dat je dan ook even uitlegt wat er wél wordt bedoeld met een endorsement :dontgeti:
(En dus wat er mis is aan wat Apekop zegt)

Thiez
9 november 2011, 12:09
Als ik me niet vergis is een endorsement dat jij wat spullen van hun krijgt en in ruil daarvoor maak jij reclame voor hun merk.

Chroxy
9 november 2011, 12:32
Een endorsement betekent niet automatisch dat je iets krijgt.. in de meeste gevallen (de Wyldes/Slashes/etc buitengesloten), krijg je een percentage korting, afhankelijk je eigen (bands) status.

In ruil hiervoor mag je naam en/of foto/muziek door het bedrijf/dealer/importeur worden gebruikt om reclame mee te maken: zie banner hierboven..

lijkt me vanzelfsprekend dat een (NL'se) artiest wel achter het endorsement staat; het kost hem immers nog steeds geld en waarom zou je je naam willen verbinden aan een product waar je zelf niet achterstaat/niets mee doet.. Wederom sluit ik de grootheden hier weer buiten, want voor een 'naam' Wahpedaal is de win-win voor het bedrijf groter dan de artiest en zal de artiest zeker een flinke zak geld meekrijgen..

marc_o
9 november 2011, 12:48
Zonder het verder uit te willen leggen omdat het tussen de gebruiker en het bedrijf is, zit Croxy ongeveer in de goede hoek.
Verder is het niet zo belangrijk wat het inhoudt, het topic gaat immers over de snaren en of het wat is.
Of het wat is, moet men zelf bepalen, ik vind ze erg goed.

shredneck
9 november 2011, 19:29
...moet ze nog steeds bestellen....ga ik zeker doen na het lezen van Vinni's comment. Die SOB snaren waren erg goed!

Tankman
9 november 2011, 19:56
Wat ik me dan afvraag is:

Zijn er samples te krijgen van de snaren? Van Dunlop kreeg ik die namelijk wel om op zowel 6 als 7 string te testen of ik het wat vind.

En wat ik me ook afvraag is:

Waarom staat een hele discussie over snaren in het effectpedalen forum?

Thiez
10 november 2011, 01:00
waarschijnlijk vatte de topic starter het onder randapparatuur?

LordRiffenstein
10 november 2011, 09:57
Ik gebruik ondertussen ook al bijna een jaar de Curt Mangan snaren en wel de coated versie. Snaren zijn bij mij verschrikkelijk snel "dood", het ene merk al sneller dan het andere dus ik gebruikte Pyramids omdat die 1)redelijk lang goed bleven en 2)goedkoop zijn. Heb alle merken coated getest en vond er niks aan, Nanoweb van Elixir was nog ok. De Curt Mangan coated strings vind ik SUPER en ik wil niets anders meer. Ik heb ook de gewone Pure Nickels getest en die vind ik ook te gek klinken.

apekop
10 november 2011, 10:22
Een endorsement betekent niet automatisch dat je iets krijgt.. in de meeste gevallen (de Wyldes/Slashes/etc buitengesloten), krijg je een percentage korting, afhankelijk je eigen (bands) status.

In ruil hiervoor mag je naam en/of foto/muziek door het bedrijf/dealer/importeur worden gebruikt om reclame mee te maken: zie banner hierboven..

lijkt me vanzelfsprekend dat een (NL'se) artiest wel achter het endorsement staat; het kost hem immers nog steeds geld en waarom zou je je naam willen verbinden aan een product waar je zelf niet achterstaat/niets mee doet.. Wederom sluit ik de grootheden hier weer buiten, want voor een 'naam' Wahpedaal is de win-win voor het bedrijf groter dan de artiest en zal de artiest zeker een flinke zak geld meekrijgen..

dat wist ik dus wel! :)

wireman
10 november 2011, 10:27
Ik denk dat ik ook maar eens een setje ga proberen.. Als ze zo in opspraak zijn wil ik ook wel een keer lekker op wat pikken trappen...

u hoort van ons....

Mitch
10 november 2011, 21:22
Wat ik me dan afvraag is:

Zijn er samples te krijgen van de snaren? Van Dunlop kreeg ik die namelijk wel om op zowel 6 als 7 string te testen of ik het wat vind.

En wat ik me ook afvraag is:

Waarom staat een hele discussie over snaren in het effectpedalen forum?
Net als topics over kabels zijn topics over snaren in diverse subforums te vinden. Elektrische Gitaren, Gitaren Diversen, Effecten/randapparatuur.
Als het op principiële bezwaren stuit wil ik het best naar Diversen verplaatsen hoor.

shredneck
10 november 2011, 23:50
Net als topics over kabels zijn topics over snaren in diverse subforums te vinden. Elektrische Gitaren, Gitaren Diversen, Effecten/randapparatuur.
Als het op principiële bezwaren stuit wil ik het best naar Diversen verplaatsen hoor.


Hey hi ho.

Mja, ik dacht eerlijk gezegd dat dit inderdaad viel onder accesoires enz....

shredneck
10 november 2011, 23:52
.... wil ik ook wel een keer lekker op wat pikken trappen...

u hoort van ons....


eeeeeuuuwwwwwww!!!!

Tankman
10 november 2011, 23:55
Net als topics over kabels zijn topics over snaren in diverse subforums te vinden. Elektrische Gitaren, Gitaren Diversen, Effecten/randapparatuur.
Als het op principiële bezwaren stuit wil ik het best naar Diversen verplaatsen hoor.

Ik heb niet een bezwaar ertegen hoor. Ik vroeg me gewoon af waarom het hier stond aangezien het niks met effecten te maken heeft. Voor het algemene overzicht is het wel logisch dat hij in Diversen ofzo geplaatst wordt, maar dat is mijn mening. Het maakt verder ook niet uit eigenlijk.

shredneck
11 november 2011, 00:08
Ik heb niet een bezwaar ertegen hoor. Ik vroeg me gewoon af waarom het hier stond aangezien het niks met effecten te maken heeft. Voor het algemene overzicht is het wel logisch dat hij in Diversen ofzo geplaatst wordt, maar dat is mijn mening. Het maakt verder ook niet uit eigenlijk.

Diversen, DAT had ik moeten doen. Suf van me.

Je hebt gelijk Tankman.

jaywalker
11 november 2011, 17:34
Net als topics over kabels zijn topics over snaren in diverse subforums te vinden. Elektrische Gitaren, Gitaren Diversen, Effecten/randapparatuur.
Als het op principiële bezwaren stuit wil ik het best naar Diversen verplaatsen hoor.

Van mij hoeft het niet hoor. Lees ik voor de verandering ook eens een topic die niet uit versterkers en randapparatuur of offtopic komt :)

schizo910
17 november 2011, 00:44
In welke winkels hebben ze deze snaren?