PDA

View Full Version : GFS Overwound.... of toch beter een Fender set.



groovieguitarguus
5 november 2011, 16:25
Ik zit eraan te denken om deze set aan te schaffen...
Qua strat sound hou ik van John Mayer, Clean de oude Mark Knopfler sound, maar moet ook lekker scheuren zoals b.v. Leendert Haaksma... Vette 'Neck' sound...

http://www.guitarfetish.com/1963-Strat-Overwound-Wound-Professional-Pickup-Set-_p_2095.html

Of is een Fender 57/62 set een betere keuze....

guitarkid
7 november 2011, 19:58
Ik zit eraan te denken om deze set aan te schaffen...
Qua strat sound hou ik van John Mayer, Clean de oude Mark Knopfler sound, maar moet ook lekker scheuren zoals b.v. Leendert Haaksma... Vette 'Neck' sound...

http://www.guitarfetish.com/1963-Strat-Overwound-Wound-Professional-Pickup-Set-_p_2095.html

Of is een Fender 57/62 set een betere keuze....

Ik zou zeker de 4Seasons gabriel 2 Overwound set overwegen! Gemaakt door de in Nederland (Limburg) woonachtige Bob Gabriel. Echt erg fijn klinkende pu's met een hoog SVR-gehalte (bijv. Tin Pan Alley/Little wing etc!!) Mooie balans, strak en glashelder. Ook een hele lekkere Knopfler! Ik heb ze al een tijdje in mijn 70's Strat en dat bevalt zeer goed, zeker naast mijn '89 AVRI '62 Strat. In de komende Musicmaker een review over deze pu's! Niet echt goedkoop, maar wel retegoed! Vooral de tussenstandjes!!

Duhsjaak
8 november 2011, 15:51
Hi
Het hangt in belangrijke mate af van de vraag in welke/wat voor een gitaar je dat gaat zetten. En wat je budget is. Voor de duidelijkheid: Mijn budget is blutget.

Ik heb onder gehuil van enige mede forummers een paar GFS pups in een budget Washburn gezet. De gitaar was mechanisch prima en is door de ingreep enorm opgeknapt. Bovendien ben ik niet zo blij met humbuckers. Eigenlijk was dat de aanleiding. Het verschil is dat die gitaar altijd in de hoek stond of spilt coil werd gespeeld en nu vaak heerlijke P90 geluiden ten beste staat te geven. Kosten inclusief verzending ongeveer € 65,00

Datzelfde lot staat een budget Iba ook te wachten. Er zijn twee Brighton Rock vintage (niet reversed wound) en één Surf DeArmond achtig modelletje onderweg. Ik ben daarnaar erg benieuwd. Kosten inclusief verzending € 90,00 ongeveer.

Wil je ze in iets behoorlijks zetten dan is vermoedelijk Fender een goede keus, maar voor de mindere goden: Ik ben erg blij met mijn GFS'jes.

Succes. Vriendelijke groet, Gus

BobvanKempen
8 november 2011, 16:06
Ik heb een setje Seymour Duncan Antiquity's in mijn Strat zitten en daarmee kan ik eigen alle sounds die ik wil eruit halen .... Super setje dus.

wireman
8 november 2011, 18:26
Binnenkort gaan er bij mij CHUBTONE '69 pickups in.. Dit is van Michael Gray, een gozer die in het verleden thuis zelf pickups heeft gewonden.. Werkt nu voor een grotere fabrikant (welke weet ik niet, mogelijk Suhr) Ze zijn niet meer te koop en schijnen erg goed te zijn.. Ze liggen nog klaar bij Pepe, en ik hoop snel kennis te maken met deze strat upgrade.. Ben HEEEEEL erg benieuwd.. Dit hoort eigenlijk in het grote Pickup topic thuis, maar toch... Ik heb er nu 57/62's in zitten.. Hier haal ik mooie tone uit, echter niet helemaal wat ik wil.. Ik wilt het allemaal wat vetter en heb hetzelfde probleem gehad.. er is namelijk best veel te koop.. En best lastig met een Maple neck en Ash body.

Ik heb laatst ook een filmpje van Kloppmann pickups gehoord.. Vreselijk goed, maar vreselijk duur.. (reken 400 euro voor een setje)

groovieguitarguus
9 november 2011, 09:29
Jullie maken we wel erg benieuwd naar de Pick ups van genoemde merken...

Ook Leosound staat nog op mijn 'mogelijke' lijstje...

Wat ik wel lastig vind... aan de ene kans de wens voor een lekkere Knopfler sound en basic 3 single-coils - anderzijds weer graag een vette humbucker in brugpositie...

jules
9 november 2011, 10:08
maar die mark knopfler sound krijg je ook heel goed met de stand in de neckpositie, beetje midboosten met een eq tje beetje compressor er op. en spelen maar met die vingetjes

bass blom
9 november 2011, 10:21
en spelen maar met die vingetjes

precies, vingers. dat maakt nogal een verschil!

jules
9 november 2011, 10:29
yep. Het geluid staat bij mij als ik sultans of swin speel, een beetje doff bijna veel mid zeg maar, niet te veel treble.
Ik gebruik er mijn boost comp op mijn m13 voor. Als ik sommig noten feller wil laten spelen, pop ik de snaar een beetje tussen duim en wijsvinger, wil ik nog iets feller gebruik ik mijn duim met een klein beetje nagel, wil ik het felste bij voorbeeld, na de zin: the timebell rings of, he knows al the chords, dan gebruik ik de achterkant van mijn wijsvingernagel als plectrum zeg maar. Ehhh wazig verhaal hierboven maar hoop dat het over komt. :)

groovieguitarguus
10 november 2011, 15:38
precies, vingers. dat maakt nogal een verschil!

Tja... een bekende kreet... echter heb ik wel voor ogen wat ik wil.
Ik heb een strat met Bill-Lawrence Pick-ups... iets van L150 (mini humbuckers)... maar ook een circa '87 standard strat.
De Bill lawrence hebben te weinig 'twang' en de '87 strat klinkt veel te dun...

Met strats vind ik het echt zoeken... terwijl ik aan al mijn 'humbucker' gitaren niets wil veranderen...