PDA

View Full Version : Fender Duo-Tone 50s of Musicman Luke BFR?



MaBeCo
5 november 2011, 15:58
Ben op zoek naar een nieuwe "high-end" elektrische gitaar, twijfel tussen een Fender stratocaster CS en een Musicman Luke BFR. Beide gitaren heb ik momenteel al in de standaard uitvoering in gebruik maar van beide dus niet de Custom Shop uitvoering, dus een gewone Fender stratocaster USA en een gewone Luke. heb wat geld gespaard dus wil eens een stapje hoger in het segment. De specs van de Fender Duo-Tone 50s geven mij een goed gevoel en de Luke dus in de BFR uitgave. Valt me op dat beide gitaren nou niet echt voorhanden zijn in NL om ze eens naast elkaar te testen, een winkel waar ze beide staan ligt in Erfurt Duitsland, zo'n 600 kilometer hier vandaan: http://www.musikland-online.de/onlineshop_182_E-Gitarre_97_E-Gitarren_387_Custom-Shop.html.
Heeft iemand van jullie ervaring met of de Fender of de Luke? De Fender staat in Duitsland voor circa 2700,- Euro en de Luke voor circa 3000,- Euro. Er is zelfs een waanzinnig mooie Luke BFR in Koa voor 4000,- Euro, maar zoveel heb ik nou ook weer niet gespaard. Martin

jze
6 november 2011, 09:41
Ik zou gaan voor de high end versie van de gitaar die jou het beste bevalt in de 'normale' uitvoering. Met Fender heb ik weinig ervaring. Music Man ken ik goed en wat betreft kwaliteit is het echt een topmerk. Ik zou ook eens in de VS kijken voor MM, daar is qua prijs nog wel een voordeel te behalen en komt die Koa Luke misschien wel binnen je bereik! Dat is naar mijn idee wel echt de topuitvoering en supermooi.

G.G.
6 november 2011, 10:01
je hebt het over wel twee heel erg verschillende gitaren. Voordat ik 1x zo'n bedrag zou kunnen uitgeven zou ik inderdaad ook eerst kijken welke van de twee ik het meest gebruik.

Waarom wil je trouwens "een stap omhoog"? Wat mankeert er aan die twee die je hebt?

arjanb01
6 november 2011, 10:26
Ik zou direct voor de MM BFR Luke gaan. Qua afwerking tig klasses beter dan die Fender. Ook qua sound vind ik hem gewoon mooier en veelzijdiger dan die Fender CS. Inderdaad zou ik ze via een webshop in Amerika halen. Die BFR staan voor rond de 2500 dollar te koop, omgerkeende ben je dan inclusief invoer en de hele mikmak +/- 2200-2500 euro kwijt. Voordeliger dan wanneer je hem hier besteld. De Koa versie is helemaal top, en die zou ik proberen uit Amerika te halen. Ik geloof dat de adviesprijs bij Voerman in Amersfoort rond de 5000 euro (!) ligt.

Succes !

hole
6 november 2011, 12:57
Luke!!

En ik zou niet eens voor een BFR gaan eerlijk gezegd. De ' normale' versie is al ge-wel-dig.

Beetje zoeken en voor net boven de 2000 heb je een nieuwe. Voor minder een 2de handse.

Ik heb zelf een Roasted Maple neck op mijn Luke, die je best een keer uit mag proberen mocht je dat willen. Beste gitaar die ik ooit in mijn handen heb gehad.

Terminus
6 november 2011, 13:15
Luke!!

En ik zou niet eens voor een BFR gaan eerlijk gezegd. De ' normale' versie is al ge-wel-dig.

Beetje zoeken en voor net boven de 2000 heb je een nieuwe. Voor minder een 2de handse.

Ik heb zelf een Roasted Maple neck op mijn Luke, die je best een keer uit mag proberen mocht je dat willen. Beste gitaar die ik ooit in mijn handen heb gehad.

Hij heeft er al één...

hole
6 november 2011, 13:19
Met roasted neck?

MaBeCo
6 november 2011, 22:38
Speel dus al lange tijd op Musicman gitaren ( de Luke en de Silhouette, die ik trouwens vandaag op marktplaats heb gezet ) en ben daar inderdaad erg tervreden over, maar ik weet eerlijk gezegd niet eens wat een roasted neck is...
Kan je me dit uitleggen? Kan me voorstellen dat jullie denken dat het een beetje een vreemde reactie is dat ik erg tevreden ben met de gitaren en toch wat anders wil maar ik blijf dus wel bij mijn 2 merken ( Fender en MM ) maar alleen van beide een tandje meer. Ben wat andere gitaren aan het verkopen om terug te gaan naar de basis: nog maar 2 werkpaarden, 1 hele goede MM en 1 hele goede Fender. Zat deze maand 25 jaar bij de zaak en heb wat geld gekregen dus wil ik gewoon wat gaafs van dit geld doen. Kan iemand me nog een zetje in de juiste richting geven hoe en waar ik de MM Luke BFR ( en missschien ook de Fedner Duo-Tone 50s ) in de States kan bestellen? Heel veel dank voor jullie reacties! Martin

hole
7 november 2011, 13:29
Bij een roasted neck heeft the hals een thermische behandeling ondergaan waardoor het vochtgehalte verlaagt wordt. Resultaat: lichtere (qua gewicht) donkere (qua kleur) hals en meer resonantie.

http://www.basscentral.com/pdimages/2010A/6-10-2010/Luke_Trem_Roasted.jpg

Hebben ze maar een maand gemaakt.

Ik heb 'm via het musicman forum, voor weinig. Was incl verzending, invoerrechten etc iets van € 1400 kwijt (of iets meer), en in absolute nieuwstaat (Ik had geluk, dat is echt een superdeal). Er staan daar ook regelmatig Luke BFR's te koop (voor iets meer).

Trouwens, is dit je Silo? (http://link.marktplaats.nl/500275769). Prachtig. Heb er zelf ook een (in True Gold). En je vraagt er te weinig voor als je het mij vraagt. ;)

Tip aan iedereen: Als je een ontzettende alles kunner wilt, dan zit je met een Silo gebeiteld!

Overigens snap ik je helemaal voor wat betreft je GAS voor nóg een Luke. De dag dat ik mijn eerste speelde (bedankt nog Morris!), wilde ik er meteen ook nog een..wat een gitaren!. Maar goed, dat vind ik van elke MM die ik heb....daarom maar voor diversiteit gekozen en een aantal verschillende aangeschaft in de loop van de jaren. De Silo en Luke vullen elkaar mooi aan, en kunnen elkaars taak zonder probleem overnemen.

jze
7 november 2011, 14:03
Kan iemand me nog een zetje in de juiste richting geven hoe en waar ik de MM Luke BFR ( en missschien ook de Fedner Duo-Tone 50s ) in de States kan bestellen? Heel veel dank voor jullie reacties! Martin

In de VS bestellen van nieuwe instrumenten is vaak lastig, van Music Man weet ik dat de US dealers niet buiten de VS mogen leveren (pas na een jaar of zoiets). Voor tweedehands instrumenten geldt die restrictie niet. Ik weet niet of het persé een nieuwe moet zijn? Voor tweedehands is Ebay en het Music Man forum een goede zoekplek.

UK is ook een optie, bijvoorbeeld bij deze winkel:
http://www.knightonmusiccentre.com/electric-guitars/musicman/musicman-luke-bfr-with-quilted-top/prod_594.html

Veel keuze in Lukes BFR, van gunstig geprijsd naar duur. Ze hebben een hele leuke voorraad. Komt dan alleen nog verzend en verzekerkosten bovenop.

MaBeCo
7 november 2011, 21:36
Ja, dat is inderdaad mijn Silo. Heb afgelopen een Gibson verkocht, nu dan staat de Silo te koop. Met wat spaargeld er bij kan ik voor mijn Luke BFR gaan, eerlijk gezegd steeds meer GAS voor de Koa uitvoering, wat ziet die er mooi uit. Er zijn 2 zaken die de Koa op voorraad hebben, inderdaad die ene uit Engeland en deze in Duitsland: http://www.musikland-online.de/home_Willkommen-bei-JM-Musikland.html. Ik ga morgen even bellen. Bedankt voor jullie adviezen, als ik wat in huis heb meld ik me weer. Martin

MaBeCo
8 november 2011, 20:21
Daar is die dan weer... zoals gezegd ga ik 4 gitaren verkopen ( Silo, Luke en Strat, de Gibson LP is afgelopen zaterdag opgehaald ) en ga ik voor dit geld een MM Luke BFR kopen en een Fender CS. En laat ik deze laatste nou net vanmiddag bij Rockpalace gekocht hebben..., het is de Fender stratocater Duo-Tone 50s Custom Shop geworden. Stond voor iets minder dan 2700 bij Rockpalace maar die hadden afgelopen zaterdag een heropenig van de zaak en gaven een flinke korting weg, heb die jongens vandaag even gebeld en gezegd dat ik pas gisteren de advertentie zag en of ik vandaag nog gebruik mog maken van de korting en dat mocht, geholpen door een zeer aardige verkoper die me alle tijd heeft gegeven om te kiezen ( met een bak koffie ) tussen de 50s en de 60s en het is dus de 50s geworden. Nu maar weer wachten tot er weer wat gekocht wordt zodat ik voor de MM Luke BFR kan. Heeft mijn vriendin ook de tijd om aan deze zoveelste move te wennen. Hole, zie dat jij ook met een Axe speelt, daar ben ik ook aan begonnen begin dit jaar, heb inmiddels de Axe II al 6 maanden in bestelling staan. Heb mij Ultra 2 maanden geleden verkocht omdat ik de II al had verwacht, zit nu dus ff zonder, mis dat ding iedere dag! Op naar de Luke BFR...

hole
9 november 2011, 09:27
Ja de Axe is geweldig heh!
Mijn Ultra voldoet prima, dus ik ga niet upgraden. misschien versie III :D

Ben benieuwd naar de nieuwe Luke, je moet zeker fotos posten als je hem hebt gekocht!

MaBeCo
10 november 2011, 22:20
Hole, ik heb je een PM gestuurd, Martin

hole
11 november 2011, 09:29
Gelezen en gereageerd.

Nu ga ik even bijkomen van al die MusicMan schoonheid!!

jze
11 november 2011, 09:39
Jongens, dit is flauw. Als er Music Mans te zien zijn dan graag even delen! ;)

hole
11 november 2011, 09:58
Ik wil wel....... maar ik laat het aan MaBeCo.

Ik zeg je wel: absoluut de mooiste MM van dit forum, en waarschijnlijk ook de mooiste gitaar van dit forum!

MaBeCo
11 november 2011, 11:06
JZE, ook voor jou een PM.

Goed weekend!