PDA

View Full Version : A minor matter (fingerstyle eigen werk)



Harald
5 november 2011, 13:27
In de serie studioopnames op de plank. Dit video noemen is wat overdreven ;)

A Minor Matter, de gitaar staat in een open D- stemming (DADFAD)


http://www.youtube.com/watch?v=9bwrrGhcC5s

enjoy!

bass blom
5 november 2011, 13:31
ja lekker hoor, weer.

P.S. ik stem voor zonder baard :D

Duhsjaak
5 november 2011, 13:58
Hi
Heb weer genoten!!! Zullen we hem DADF#AD stemmen? Tenzij je hem in 'the saddest keys of all' (D mineur - Spinal Tap) wilt zetten.

Is je hoog wat sprankelender dan anders/tot dusver? Het klinkt bijna Engels. Dit is toch hemels, dit geluid?

Nog even en je speelt al mijn helden in een keer van het laken. Prachtig.

En baard/geen baard? ZOalng ik je niet hoef te zoenen maakt het mij helemaal geen tering uit.

Vriendelijke groet, Gus

bass blom
5 november 2011, 14:00
:seriousf:

Harald
5 november 2011, 14:33
Zowel Gus als BasBlom hoeven zich geen zorgen te maken, ik houd het wel bij een hand of schouderklop :seriousf: Wacht trouwens maar... als het aan onze jongste ligt mag ik hem niet bijwerken. Als ik oud ben moet ik nl. een Sinterklaasbaard... kan ik gelijk bij mijn favoriete Bluesrock outfit padadat.dat.dat.dat.dat.pedapedapedadat.dat.dat.da t.dat.e.howhowhow! :cooler:

Thanks. Meer hoog? dit is als ik het me goed herinner de Alhambra (zie Flashes video), en niet de Maton. Volgens mij is die op Rostock Hotelzimmer Blues ook gebruikt. Afmixen is toch steeds gokken hoe ik het beste mijn speakers compenseer zodat het op verschillende plekken goed klinkt. Wat dat betreft hoor ik graag of het werkt of niet.

Dat deze anders klinkt komt ook door de stemming. En het is echt DADFAD (of als ik niet oppas FATDAD :chicken:) en niet open D. Misschien dat ik daarom een capo gebruik. Niet dat ik nu zoveel muzikale waarde hecht aan de interviews met Nigel Tuffnel. De entertainmentwaarde daarentegen :seriousf:

bass blom
5 november 2011, 14:39
klank heb ik nix op aan te merken, strak, mooi helder.

Ernest01
5 november 2011, 14:41
Kan deze man niet een tijdje op non-actief gezet worden hier ?
Ben na 32 jaar weer begonnen met spelen, maar - mijn god - als ik dit
weer hoor, dan kan ik beter stoppen.... :confused:

Waar haal je het vandaan Harald....
En dat met een half uurtje oefenen per dag zeker ?
(Zeg dat het niet zo is; maak mij niet nog jaloerser !)

Harald
5 november 2011, 15:21
Niet stoppen, juist doorgaan...

Half uur per dag, mocht ik willen op sommige dagen. Maar op andere dagen kan het ook aardig oplopen. Ik kan mezelf er behoorlijk in verliezen, als ik een gitaar vast heb. Tegenwoordig is het wel meer spelen dan oefenen eigenlijk. Als ik les geef ben ik meestal juist weer met basics bezig. Dat haal je dan gelijk zelf ook weer op. Best handig eigenlijk :) Vroegâh, toen ik net speelde, speelde ik trouwens wel echt veel. Ik had als eerste een nylonsnarige eiersnijder. Mijn vingertoppen sloegen gewoon groen uit, en de vellen hingen er meestal af. 4 uur op een dag was eerder regel dan uitzondering toen. Op een gegeven moment lukt dat nauwelijks nog eigenlijk.

Ernest01
5 november 2011, 15:54
Niet stoppen, juist doorgaan...

Voorlopig niet Harald, vind het weer veel te leuk om te spelen.
En met youtube en gitaar-tabs - tegenwoordig - kan ik mijn 'niveau' van
vroeger opwaarderen.
Ben in ieder geval blij dat ik een 'jeugdtrauma' - het niet weten hoe Blackbird gespeeld moet worden - heb overwonnen. Evenzo de intro van Hotel Cal.
Ach en zo gaat het langzamerhand beter en beter.

Jouw nummers zijn voor mij een inspiratie, dank ! :jam:

Harald
6 november 2011, 13:20
Dank je! Inspiratie, dat is de enige 'universal currency' die echt telt.