PDA

View Full Version : Someday - Learning To Love (Rockacademie)



wood
5 november 2011, 11:11
Hey,

Dit is de clip van mijn band Someday

http://www.youtube.com/watch?v=zpOpGDpOUoU

Ik ben zelf afgestudeerd aan de Rockacademie. Veel mensen denken dat de opleiding gericht is op rockmuziek maar het is meer gericht op popmuziek. Ze staan wel open voor andere stijlen en stimuleren ook dat je je eigen act ontwikkelt, maar pop is wel het hoofd ding.

bass blom
5 november 2011, 11:15
ja, pop, mooi glad :D

Luke-wannabe
5 november 2011, 12:40
Kicke! Welk jaar ben je afgestudeerd? Ik zit nu in semester 3 :)
Goed liedje hoor! Heel mooi!

wood
5 november 2011, 15:22
Thanks, ik ben in 2008 afgestudeerd, was donderdag nog op de Rockacademie, is echt een toffe school waar je veel kan leren als je wilt.

gr. Woodrow

beruk
5 november 2011, 19:52
ja, pop, mooi glad :D
+11 Leuk zomer liedje.


Prettig meisje ook.

supernerd
6 november 2011, 17:20
Zeker leuk meisje en jullie spelen 11 nov met Krystl in t Paard van Troje, toch?

Tristan
6 november 2011, 22:35
Wat een saaie bagger zeg, er zit werkelijk niets origineels in.

showband
6 november 2011, 22:56
keurig couplet, refrein brugje

keurig opgenomen

keurig gespeeld

netjes engels

keurig binnen de 3,5 minuten

Keurige zwart wit foto van ernstig langs de camera kijkende open shirtjongmensen.

Je hebt goed opgelet op school

en nu de vraag waarom moeten mensen jouw muziek kopen en niet die van een andere groepje open shirtjongmensen die een niet te lang liedje uitbrengen met een keurig couplet, refrein brugje. keurig opgenomen. keurig gespeeld. netjes engels?

Dat is een beetje de essentie van wat er aan schort.
er is niets op af te dingen. Maar tegelijk is er niets aanleiding om het aan je vrienden te laten horen.

wood
7 november 2011, 14:23
Zeker leuk meisje en jullie spelen 11 nov met Krystl in t Paard van Troje, toch?

Ja dat klopt, dan doen we haar voorprogramma.

Verder iedereen bedankt voor zijn mening. Waarom iemand het zou kopen? Omdat ze het leuk vinden klinken en dat moet iedereen voor zich zelf bepalen. Het liedje klinkt simpel maar onderschat de akkoorden niet, zijn geen standaard voicings. Ook de kunst van het weg laten, voor ik op de Rockademie zat speelde ik Steve Vai en Dream Theater (hield ook al van pop), dat lijkt moeilijk maar mooie akkoorden spelen en alles goed time is soms moeilijk bij rustigere liedje dan bij dat soort muziek.

Voor twijfel check deze filmpje waar ik improviseer (doe dus eigenlijk maar wat)
http://www.youtube.com/user/woodywoody987#p/u/3/s-cg_iilxr0

http://www.youtube.com/user/woodywoody987#p/u/103/J0FjrNPLsEE

showband
7 november 2011, 16:13
Verder iedereen bedankt voor zijn mening. Waarom iemand het zou kopen? Omdat ze het leuk vinden klinken en dat moet iedereen voor zich zelf bepalen.

om erop door te gaan. En dat heeft niet specifiek met jullie band te maken. Maar met heel veel popliedjes.

Je bent op een prima punt. Je kan opnames maken die verzorgd zijn, en aan alle technische eisen voldoen. Er is iets om “leuk te vinden” en dat is niet vals of uit de maat, het heeft een kop en een staart. De band begint en eindigt tegelijkertijd enzo. Dat is een prima vertrekpunt om muziek te gaan maken.

Schrijf nu eens een liedje over iets ergs of iets fijns wat je dit jaar is overkomen. En speel het in voor je vrienden die het met je hebben meegemaakt. Echt met die reden. Opschrijven wat je meemaakte om het aan je familie te laten horen als uitleg. DAT is nu heel belangrijk in je ontwikkeling als muzikant.

“iets leuk vinden klinken” is ok als je een CD bij optredens wil verkopen. Als de prijs goed is dan is het leuk na een fijne avond uit. Maar voor een “echte” release is het niet genoeg. De mensen hebben 24 uur sky opstaan en vinden dat ook leuk klinken. Waar hebben ze dan jouw plaat voor nodig? Jouw plaat moeten ze zo bijzonder vinden (goed, mooi, intens whatever) dat ze hem willen hebben. Geld uitgeven. Keiharde euro's.

Om een stap verder te komen moet je uit het centrum van alle onbekende bands die “leuk klinken” stappen.
Arrangementen, aanpak, teksten, passie, grote gebaar, bekende Nederlanders het maakt niet uit.

Waarom staan er zoveel shitbands in de belangstelling? Omdat iedereen een andere definitie van shitband heeft. Als jij 95% van je publiek gillend de zaal uit laat rennen? Dan hou je nog steeds 5% over die nog nooit van zijn leven zoiets heeft meegemaakt als jouw band. Die 5% bij 20 optredens maken dat je een jaar later 100% van je kaartjes verkoopt aan fans die je werkelijk hebt geraakt!. Aan je hebt weten te binden. Voor een volle zaal staan is leuk. En als iedereen rustig zit te luisteren, keuvelen, sms-en biertje bestellen. Dan heb je prima tevreden klanten die “iets leuk vinden klinken”. Maar ze gaan niet jouw plaat kopen. Ze gaan niet voor jou speciaal naar een volgend concert, Ze gaan niet hun vrienden over je band vertellen. Of je naam onthouden.

Robbie Williams heeft het van Gary Barlow gewonnen. Waarom? Gary schreef zijn eigen songs, zingt zuiver, produceert zelf, speelt instrumenten en kwam als frontman uit exact dezelfde band als Robbie. Die anderen laat schrijven, produceren, opnemen, inspelen. zijn grootste hit heeft gekopieerd van de tune van "are you being served"nota bene. (Eigenlijk is ie gewoon Guus Meeuwis uit engeland….) Wat is het verschil? Nou, je kan bijna iedere doorsnede luisteraar de soloplaten van Gary Barlow laten horen. En van iedereen krijg je te horen dat ze “gary leuk vinden klinken”. Maar het is Robbie die hun AANDACHT en INTERESSE weet te wekken.

Toe ik Robbie williams vlak nadat ie zijn soloplaat uit had als onbekende soloact op parkpop zag… toen dacht ik ook “ wat een over het paard getilde blaaskaak”, Maar ik kan me het concert nog wel herinneren en de hele rest van het festival niet meer…..