PDA

View Full Version : Vandaag twee Marshalls gekocht



Wouter J
5 november 2011, 00:53
Tja ontevredenheid met mijn oude versterker voor thuis (een oude Peavey Backstage, die kraakte en zoemde) bracht mij op het pad deze te vervangen door iets wat... nou ja, WERKTE.

http://profile.ultimate-guitar.com/profile_mojo_data/7/6/3/4/763406/pics/_c505729_image_0.jpg
De MG-15 is dan wel niet de meest krachtige versterker die Marshall in hun assortiment heeft maar voor thuis is hij goed genoeg en de ingebouwde effecten zijn leuk.

De tweede Marshall die vandaag mijn eigendom werd is echter een fatsoenlijke Marshall.
http://www.otonoco.com/assets/images/rental/category/gakki/marshall_jcm900.bmp
Deze vervangt mijn London City Bulldog na het bleek dat de Marshall JCM 900 top van de repetitie ruimte toch zoveel beter klonk. Deze jongen gaat veel actie zien want er staan veel optredens voor Slavantas in de planning.

macwilliams
5 november 2011, 01:06
Ik heb een mg15dfx en vind het een leuk dingetje om mee te spelen. Staat bij mn schoonouders zodat ik alleen een gitaar hoef mee te slepen.

De JCM900 heb ik ook gehad en vond het een goed ding en zeker icm met een greenback cabinet.
hoewel hij op de gt 75 cab ook goed klinkt.

Gefeliciteerd:ok:

Jasper.
5 november 2011, 10:11
Goede keuze! Ga je veel plezier van hebben denk ik. Maarja, ik ben dan ook een grote JCM900 fan :D

sideburns
5 november 2011, 14:10
Veel plezier met je nieuwe gear:ok:
Ik persoonlijk kan marshall ook erg waarderen,

Speul ze !

Thiez
5 november 2011, 14:39
JCM900 vind ik echt een onderschatte versterker. Ok, het is geen JCM800 maar dat is ook niet de bedoeling geweest van marshall. Laatst stond er hier bij lokale muziekzaak een JCM900 full stack, was gewoon even benieuwd en het was toch niet druk dus de verkoper stelde voor dat ding aan te slingeren en potje te knallen. Zo gezegd, zo gedaan en dat gaaf zeker geen verkeerde sound. Beetje uitkijken met de treble maar kan me voorstellen als je hier een goede speakerkast onder zet dat het echt wel een beest is.

Jasper.
5 november 2011, 14:42
Ok, het is geen JCM800

Nee, hij is zelfs beter :D


Nee, ieder zijn eigen, maar ik vind hem wel beter :)

Kritz
5 november 2011, 14:44
Bezit ook een JMC 900,maar dan een combo. Een beestig ding,maar!!!! mijn rug.

tommus42
5 november 2011, 19:53
......Nee, ieder zijn eigen, maar ik vind hem wel beter :)

Hoe doet een JCM900 eigenlijk de typische JCM800-crunch? Dat high-gain geloof ik wel:D, maar blijft het bij weinig gain een beetje overeind?

Jasper.
5 november 2011, 22:20
Hoe doet een JCM900 eigenlijk de typische JCM800-crunch? Dat high-gain geloof ik wel:D, maar blijft het bij weinig gain een beetje overeind?

Typisch JCM800 weet ik niet, maar ik hou de gain zowieso heel laag. En als ik dan wat meer gain nodig heb trap ik vaak een pedaaltje aan.
Als ik de gain laag heb krijg ik er een lekker hard rock geluidje uit ala Scorpion, UFO etc. En dat doet hij best overtuigend. En het is al helemaal een beest op hoog volume. Dan brult hij erg lekker.

tommus42
6 november 2011, 09:24
......Als ik de gain laag heb krijg ik er een lekker hard rock geluidje uit ala Scorpion, UFO etc. En dat doet hij best overtuigend......

Ah, okee, ze worden nogweldereens verguisd vanwege de solid-state componenten in de voorversterker. Je zou kunnen overwegen er het JCM800 kanaal in te laten bouwen, kan een mooie toevoeging zijn:ok:.

universe777
6 november 2011, 10:35
Het crunch kanaal A heeft voor zover ik weet geen solid state componenten. Alleen Channel B heeft dat.

Rinze
6 november 2011, 11:56
Ah, okee, ze worden nogweldereens verguisd vanwege de solid-state componenten in de voorversterker. Je zou kunnen overwegen er het JCM800 kanaal in te laten bouwen, kan een mooie toevoeging zijn:ok:.

En dan zet bijna iedereen weer een tubescreamer voor die 800. Heb ik nooit begrepen, dat gezeur over ss componenten van de puristen die er vervolgens geen been in zien om een hele zooi effecten in hun signaalketen te hangen waar toch echt geen buis in te bekennen valt ;) en dat dan ook nog voor die cruciale eerste buis.

20 - 25 Jaar terug was de 800 serie helemaal niet populair, werd net zo verguisd als de 900's nu. Kan best zijn dat 900's sommige dingen minder doen, heb er persoonlijk slechts een paar keer over gespeeld met wisselende resultaten. Maar ik hou het toch meer op een hype, men is het er op internet erg over eens en dat is al verdacht. Heb trouwens ook zat 800's meegemaakt die ik niet best vond klinken..

Jasper.
6 november 2011, 12:03
En dan zet bijna iedereen weer een tubescreamer voor die 800. Heb ik nooit begrepen, dat gezeur over ss componenten van de puristen die er vervolgens geen been in zien om een hele zooi effecten in hun signaalketen te hangen waar toch echt geen buis in te bekennen valt ;) en dat dan ook nog voor die cruciale eerste buis.

20 - 25 Jaar terug was de 800 serie helemaal niet populair, werd net zo verguisd als de 900's nu. Kan best zijn dat 900's sommige dingen minder doen, heb er persoonlijk slechts een paar keer over gespeeld met wisselende resultaten. Maar ik hou het toch meer op een hype, men is het er op internet erg over eens en dat is al verdacht. Heb trouwens ook zat 800's meegemaakt die ik niet best vond klinken..

Dat solid-state gezeik snap ik ook niet helemaal. Idd, iedereen zet nog een SS pedaaltje voor zijn 800.

Ik moet wel toegeven, het is wel hoorbaar op lagere volumes dat het wat solid-state is. (betekent natuurlijk niet dat het slecht is) Op hogere volumes lijkt het of het ss gedeelte eruit word gedraaid en de eindbuizen hun werk gaan doen. Dan gaat hij pas echt lekker brullen.
Op lagere volumes lijkt er ook meer gain in te zitten in vergelijking met hogere volume en dezelfde gainstand.

tommus42
6 november 2011, 12:12
......Op hogere volumes lijkt het of het ss gedeelte eruit word gedraaid en de eindbuizen hun werk gaan doen. Dan gaat hij pas echt lekker brullen......

Dan krijgt ie meer headroom waardoor het lijkt alsof ie meer ademt, ofzo.
Ik maak me niet druk om wat er precies aan componenten in zit, het klinkt goed of minder. Maar ik denk dat het eerste kanaal essentieel anders in mekaar steekt dan de 2203.

Thiez
6 november 2011, 13:25
De JCM900 SL-X heeft nog een extra preamp buis. Dit schijnt ook gelijk wel de beste serie te zijn van de JCM900's. Ik heb alleen de dual reverb uitgeprobeerd dus kan er verder niet over oordelen.
Mij interesseert het niet wat er in zit, als hij maar klinkt. Er zijn heel veel mensen die te veel focussen op specs en te weinig focussen op hun eigen oren. Als voor mij een 15watt squier transistor versterkertje goed zou klinken zou ik daar op spelen, dan kan het mij aan me reet roesten dat iedereen het afzeikt. Zo ook dat eindeloze gezeik over 'Engl is voor metal'. Ik speel er nu 2 jaar hardrock op en krijg regelmatig complimenten over mijn geluid en versterker.

Jasper.
6 november 2011, 13:54
Nog beter dan de SL-X *schijnt* de MKIII Dual Master Volume te zijn. Die zie je nog minder maar dat schijnt echt wat een JCM800 on steroids te zijn.