PDA

View Full Version : Xotic Stereo X-blender



vinni
4 november 2011, 22:39
Iemand die zoiets gebruikt?

Ervaringen?

Hoe is de buffer?

Groet,
Vinni

Mitch
4 november 2011, 23:15
Nee, da's voor watjes. Als ik een effect gebruik dan wil ik ook dat effect, niet halfzacht maken in een blender.... ik heb geen kunstgebit of zo?!

vinni
4 november 2011, 23:29
Mitch toch.....

Ik had uitgerekend van jou toch wel een serieuze reactie verwacht.

Vinni

Cageman
5 november 2011, 00:01
Ik heb net een poosje mijn blender volgens het ontwerp van Flo (forumlid) binnen en dat ding is echt fantastisch. Is ook net zoiets als dit xotic ding. (EDIT: dit draadje: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148799-Gitaareffecten-(overdrives)-blenden)

In de ene loop een schel klinkende metaldistortion zonder laag, en in de andere loop een electric wizard achtige swollen pickle fuzz. Dat mooi bij elkaar gemixed klinkt echt monsterlijk en absoluut niet als een kunstgebit!

Wel heeft op sommige settings de fuzz enigszins last van de buffers die erin (schijnen te) zitten, maar dit is voor mij te verwaarlozen.

Gebruik hem ook om bijvoorbeeld cleane delays te krijgen over een overdrive sound, of een clean funky phaser geluid met op de achtergrond een gruizige muur van fuzz. Ik ben echt helemaal in de gloria van dit ding in ieder geval :)

FruscianteFan
5 november 2011, 00:02
Lijkt me iets voor HaroldA, die een tijdje terug een topic opende over het mixen van clean en overdrive voor gitaren.

Mitch
5 november 2011, 09:08
Mitch toch.....

Ik had uitgerekend van jou toch wel een serieuze reactie verwacht.

Vinni

Het was vrijdagavond, het was sterker dan ik :makeup:

onrust nv
5 november 2011, 09:26
Zo kan je toch ook leuk 2 effecten blenden? Bv een flanger en een distortion+phaser, dan kan leuk experimenteren met geluid. Kijk om clean met effect te mengen lijkt me niet zo zinvol omdat er zat effecten zijn met een blend knop.

vinni
5 november 2011, 11:19
Wat ik zo fijn vind aan dit pedaal is dat je stereo FX kan mixen met het origineel dat niet door AD/DA troep gaat en als je het FX mute dat dan alleen de Send wordt gemute. M.a.w. je delay en reverb sterven mooi uit en wordt niet afgekapt zoals bij andere loopers.

Maar goed...
Er staan wat filmpjes op Youtube van Dave Wiener. Ik ben erg hoopvol maar ik hoop dat er hier mensen aan boord zijn die first hand ervaringen hebben met dit pedaal. Het is namelijk een nogal duur pedal. Staat te koop bij Thomann.

Vinni

vinni
5 november 2011, 11:21
Het was vrijdagavond, het was sterker dan ik :makeup:

Ach....dat overkomt de beste ;)

Ik vind dat je fantastisch werk als mod verricht. Laat ik dat even voorop stellen.

Groet,
Vinni