PDA

View Full Version : Aansluiten rack



mkootstra
4 november 2011, 22:06
Na mijn studie wil ik weer wat actiever gaan spelen en heb weer een JMP-1 gekocht na jaren met een GP100 gespeeld te hebben. Ik kon bij de JMP-1 ook voor een leuk bedrag een G-major aanschaffen en dat heb ik dus maar gedaan.

Ondanks het feit dat de G-major super geluid heeft mist het wel wat. oa wah en footvolumecontrol via midi. Dit wil ik in eerste instantie nog gebruiken van de GP-100 (later misschien wel meer want zoals ik het nu aangesloten heb kan ik alles gebruiken)

Omdat hier mensen zijn die veel meer verstand van dit soort zaken hebben wil ik het toch even voorleggen of ik geen fout maak in het aansluiten die ik later weer met veel inspanning moet herstellen.

Apparaten die ik gebruik: Nady RW-1, Roland GP-100, Marshall 9100, Boss Metal Zone MT-II, Marshall JMP-1, LC electronics G-major, Roland FC-200, Boss EV-5, en 2x Marshall 1936.

Geluid:
Gitaar --> Nady-RW-1 --> JMP-1, de JMP-1 zit in de eerst loop van de GP-100 --> G-major --> 9100 --> 2x 1936... In de tweede loop van de GP-100 zit de MT-2 (maar doet niet echt ter zake, is meer als effect bedoeld)

Midi control:
FC-200 OUT --> G-Major IN; G-Major OUT --> JMP-1 IN; JMP-1 OUT --> GP-100 IN. (met als bedoeling om met de G-Major de presets te regelen)

Is deze aansluiting mogelijk om het maximale uit de apparaten te halen?

Gr. Mark

mkootstra
22 november 2011, 13:23
Het is inmiddels gelukt.... De GP-100 regelt alles, de JMP-1 zit in de GP-100 loop. Het geluid gaat vanaf de GP-100 via de G-Major naar de 9100....

Geluid is perfect voor mij...

hole
22 november 2011, 13:32
ik geloof er niks van...



(m.a.w.: FOTOS!!!!!!!!! :D)

mkootstra
22 november 2011, 13:50
ik geloof er niks van...



(m.a.w.: FOTOS!!!!!!!!! :D)

Tja.... Waar geloof je niets van? En waar wil je een foto van zien...

Kan nu nog want ik ben de 2 cases aan het dichtbouwen... Ik heb een hekel aan losse snoeren (sowieso aan kabels :P)

hole
22 november 2011, 14:01
foto's van de voorkant, achterkant, onderkant, bovenkant,

http://forum.limburgracingteam.nl/public/style_emoticons/default/this_thread_is_worthless_without_pics.gif

Erik70
22 november 2011, 19:22
Volgens mij moet het met de Gmajor wel mogelijk zijn de volume te bedienen.
De JMP in de loop van de GP100... denk dat dit de toon van de JMP toch niet ten goede komt.
Ik zie dat je nu de gitaarsignaal (via de nady, maar dat is bijzaak..) in de JMP steekt en de JMP staat vervolgens in een loop?? Volgens mij kan dat niet ... Dan zou dus zowel je nady als de send van de GP100 naar de input van de JMP gaan.. hoe dan??

Ik zou, denk ik, de Gmajor in de loop van de JMP en de out van de JMP naar de 9100.
Ik zou niet de out van de JMP geheel door de Gmajor doen en dan pas naar de 9100, omdat ik veel hoor/lees dat de Gmajor nogal tonesuckers zijn. Paralel in de loop van de JMP lijkt me dan beter.

een nadeel van de Gmajor in de loop(parallel), .. volume regelen zal dan minder goed werken daar je alleen het effecsignaal dan regelt.

mkootstra
22 november 2011, 20:49
Daar moet ik dan nog even mee bezig... In de beschrijving van de G-major staat dat de toon niet veranderd... (maarja, dat zegt iedereen over z'n eigen producht)

Ik ben nu eerst de achterplaten aan het solderen... De effecten zitten in een case dus kan ik hier nog voldoende mee expirimenteren...