PDA

View Full Version : Heb het weer gedaan...



bluegate
4 november 2011, 19:38
Vandaag weer een Eventide opgepikt (4e... :dontgeti: )
Een DSP4000, blijft onwijs mooi spul en klinkt ook na ruim 12 jaar nog fantastisch.

Nou Vsig weer werkend krijgen en ik kan weer naar hartelust programmeren.

:seriousf:

Henri H
4 november 2011, 22:07
Trek je er ook zulke rare gezichten bij?


http://www.youtube.com/watch?v=kvx5JuTjOo0

:D

bluegate
4 november 2011, 22:32
Bijna... :seriousf:

Heb zojuist een aantal uren gespeeld en je merkt gewoon een verschil in dynamiek, deze blijft beter behouden.
Nou gebruikte ik een Line6 M9 in de loop, dus verbetering is dan vrij makkelijk.

Moet nou nog zien om Vsig weer werkend te krijgen zodat ik zelf weer kan programmeren.
En hopelijk mijn oude Vsig bestanden weer opduiken.

bluegate
4 januari 2012, 18:20
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik hoop vanavond een Eventide Orville te kunnen scoren.

Dat zou dan Eventide No5 worden :crazyhappy:

De Orville komt uit 1998/1999 en bevat 8x zoveel rekenkracht als de DSP4000 die ik nu heb.
Ik zou eventueel de Orville naar Eventide kunnen sturen voor een upgrade naar de H8000, dat is alleen bij dit model mogelijk.
De H8000 is het vlaggeschip van Eventide met een nieuwprijs van ong. 5000 Euro.

Dus ik ben reuze benieuwd of alles lukt vanavond. :seriousf:

hole
4 januari 2012, 21:03
Trek je er ook zulke rare gezichten bij?


http://www.youtube.com/watch?v=kvx5JuTjOo0

:D

Jeetje , wat kan die meneer veel nootjes per minuut spelen zeg. tjonge jonge...... jammer van het K geluid. En volgens mij is het ook niet gansch in de juiste toonsoort. Ach, noem het Jazz, dan mag dat ;)

@Bluegate: ik ken eventide spul niet, maar weet dat het top of de line is. Vind het altijd leuk om te zien als iemand zo enthousiast kan worden van spullen...Dus ik hoop van harte dat je slaagt vanavond!

morris
4 januari 2012, 21:21
Je hebt op dit moment 4 eventides?? Of gehad en weer verkocht?
Van alle eventides die ik heb gehad vond ik de H3000se en de dsx nog altijd de mooiste voor gitaar en simpel studiowerk. De micropitch heb ik nog nooit beter gehoord dan in deze serie.

peter_heijnen
5 januari 2012, 10:02
Dus ik ben reuze benieuwd of alles lukt vanavond. :seriousf:
En?????? :)

bluegate
5 januari 2012, 14:47
YES... Er staat nu een Orville thuis en ik zit op mijn werk... :(
Er zit zo te zien zelfs het 160 sec. looperboard in.
Komt van eerste eigenaar die naar zijn zeggen bijna 21.000 gulden heeft betaald toen.
Unit komt uit 2000.

Display was niet helemaal in orde (donker aan 1 kant) maar een System Clear heeft dat opgelost.

Hopelijk kan ik vanavond lekker knoeien. :seriousf:

peter_heijnen
5 januari 2012, 17:39
21.000.... wow!

bluegate
5 januari 2012, 18:45
Net update gedaan naar laatste firmware versie.
http://www.bluegate.nl/Werkmap/foto-3.JPG

bluegate
5 januari 2012, 21:41
Je hebt op dit moment 4 eventides?? Of gehad en weer verkocht?
Van alle eventides die ik heb gehad vond ik de H3000se en de dsx nog altijd de mooiste voor gitaar en simpel studiowerk. De micropitch heb ik nog nooit beter gehoord dan in deze serie.

Nee, op dit moment twee. De DSP4000 en de Orville.
Anderen heb ik gehad en weer verkocht.

De H3000 serie is idd een geval apart, lijkt wel of die converters iets magisch toevoegen.
De Orville zou met de H8000 de beste converters hebben.

Moet zeggen het klinkt erg goed, en ik kan nu veel meer in mijn patches stoppen want ik heb nu 8x zoveel rekenkracht als in de DSP4000 :crazyhappy:

bluegate
5 januari 2012, 21:59
Foto van kleine rackje en amp.

http://www.bluegate.nl/Werkmap/foto-4.JPG

El Bastardo
5 januari 2012, 22:49
Komt van eerste eigenaar die naar zijn zeggen bijna 21.000 gulden heeft betaald toen.
Unit komt uit 2000.


dan heeft hij er 10000 teveel voor betaald. Orville was destijds rond de 11000 gulden als ik het me goed herinner.

muziekschuur
5 januari 2012, 23:19
Er komt trouwens een nieuwe Eventide H3000 VST reverb uit. Als je die op een SM Pro V-machine draait dan zou je wel eens heel goedkoop een mooie Eventide geluid kunnen toevoegen aan je rack of stompboxendoos...

De V-machine is 200 euro... De VST zal denk ik tegen de 300 euro gaan kosten... (gokje mijnerzijds)

Deze text over de Eventide Native bundle;
In the first installment of a major initiative to bring its world class effects to the Native plug-in world, Eventide today announced the Reverb 2016 Stereo Room and Omnipressor plug-ins for AU, VST, and the new Pro Tools Native format, AAX. Eventide first native plug-ins will be available through Eventide software dealers, and on eventide.com beginning mid-December 2011 at a special introductory price of $149 and $99 respectively.

bluegate
6 januari 2012, 09:19
Ik denk ook dat het overdreven is, volgens Italo is dat 160-sec. Sampler board dat erin zit standaard bij de Orville.
Enige extra is een PCMCIA SRAM kaart die lastig te vinden zijn.

Heb 'm gelukkig ver onder de standaard E-bay prijzen kunnen kopen. :seriousf:

Nou nog iets verzinnen met delays van 82 seconden...


dan heeft hij er 10000 teveel voor betaald. Orville was destijds rond de 11000 gulden als ik het me goed herinner.

Liquid_Metal
6 januari 2012, 10:25
dan heeft hij er 10000 teveel voor betaald. Orville was destijds rond de 11000 gulden als ik het me goed herinner.

Dat lijkt meer op de prijzen van vandaag (5000 euro voor een H8000).

El Bastardo
6 januari 2012, 19:18
Ik denk ook dat het overdreven is, volgens Italo is dat 160-sec. Sampler board dat erin zit standaard bij de Orville.
Enige extra is een PCMCIA SRAM kaart die lastig te vinden zijn.

Heb 'm gelukkig ver onder de standaard E-bay prijzen kunnen kopen. :seriousf:

Nou nog iets verzinnen met delays van 82 seconden...

Zolang je onder de 2500 bent gebleven is de prijs denk ik wel oke. Het is zeker een leuk speleding!!

bluegate
6 januari 2012, 19:27
Zolang je onder de 2500 bent gebleven is de prijs denk ik wel oke. Het is zeker een leuk speleding!!

Ja, daar ben ik ruim onder gebleven :crazyhappy:

Speleding :seriousf: Ik zit me suf te studeren hoe deze weer geprogrammeerd moet worden. :rockon:
Er zit in de nieuwe update Tap-Tempo, nu moet ik kijken hoe ik dat kan aansturen en in patches verwerken.

Liquid_Metal
6 januari 2012, 20:52
Over een maandje wat clips? :P

bluegate
7 januari 2012, 11:16
Ik begin het al te leren. :)
Mijn eerder gemaakte patches werken nu op de Orville met de ingebouwde
TapTempo functie.

Dit is nog niet zo makkelijk, er zit heel wat achter zit om de verschillende
noot waarden te selecteren en over te zetten naar Delaytijd of LFO freq.

Daar is een util voor, die moet je invoegen en aansluiten in je patches.
Er is een bank aanwezig met allemaal utils voor programmeren.

De Orville bevat 2 DSP processoren die elk een eigen patch kunnen draaien.
Dit ga ik gebruiken om vrijwel nooit van preset te hoeven wisselen.
DSP A zal effecten doen als: Pitchshift, Tremolo, Phaser, Vibe, SpaceEcho RE201
DSP B zal effecten doen als: PCM-70 circular delay, detune, Reverb
Je kunt geluid routeren van DSP A naar DSP B (ook andersom en parallel)

Niet met alle modules mogelijk, maar misschien kan het draaien op 24bit/96kHz
Anders moet ik het bij 24bit/48kHz houden.

Kijken of ik van deze ook het limiet kan bereiken van de DSP's :seriousf: