PDA

View Full Version : Rare buzz klassieke gitaar brug



Eygen
4 november 2011, 17:25
De laatste paar dagen heeft een rare buzz zich ontwikkeld op mijn klassieke gitaar en het lijkt uit de buurt van de brug te komen.

Het is een Esteve 16R01 (foto van het net (http://i156.photobucket.com/albums/t26/eygen/Untitled-9.jpg)), uitstekende gitaar en tot nu toe zonder problemen.

De buzz kreeg ik in het begin alleen met een C noot. Dus niet alleen de B snaar 1ste fret indrukken, maar ook 5de van de G snaar en alle andere C noten. Het kan dus geen fret buzz zijn.

Iemand een idee, of oplossing?

Plant
4 november 2011, 18:49
Mogelijk een losgeraakt zangbalkje onder het bovenblad van de gitaar. In de klankkast dus. Misschien kun je het om een hoekje door het klankgat zien m.b.v. een tandarts-spiegeltje. Heeft de gitaar een ingebouwd element? Een kabeltje dat tegen het bovenblad trilt op bepaalde tonen?

Eygen
4 november 2011, 19:45
Nee, niet voor zover ik kan zien met een spiegel.
Ik kan gemakkelijk met m'n hand door het klankgat als ik twee snaren los doe, en kan ook niets voelen.
Er zit geen element in.

aaronstonebeat
4 november 2011, 21:47
Is het niet een uiteinde van een snaar dat vanaf de brug tegen het bovenblad ligt?

vederlicht
4 november 2011, 22:43
Er trilt geen snaaruiteinde bij de brug tegen de kast...?
Vederlicht♫

Rizz
4 november 2011, 23:07
Is het niet een uiteinde van een snaar dat vanaf de brug tegen het bovenblad ligt?


Er trilt geen snaaruiteinde bij de brug tegen de kast...?
Vederlicht♫

:D bier? ofzo? leesbril nodig? :seriousf:

vederlicht
5 november 2011, 22:50
:D bier? ofzo? leesbril nodig? :seriousf:

Eh....tja.....bier, chips, 3D-bril, lijntje, vrouwtje, slaap, stress, dyslexie...eh...
waar ging het ook alweer over......?:???:
Vederlicht♫