PDA

View Full Version : The Lo Lands | November Love



The Lo Lands
4 november 2011, 16:54
Afgelopen week heb ik een nieuw pedaal gekocht! Gisteravond en vanmiddag even een schets opgenomen waarbij op alle gitaarpartijen dit pedaal gebruikt is! Het is de Lovepedal Eternity Fuse welke naast de Voodoo Lab Sparkle Drive nu op mijn plank ligt. De Fuse is een zeer fraai overdrive/treble/boost pedaal welke naast melodie- of slag ook zeer lekker klinkt in combinatie met mijn Orange Rockerverb Drive als boost.

Vergelijk 'November Love' maar eens met mijn vorige nummer 'Hypnotic' waarbij de Sparkle Drive als soloboost gebruikt is. Beiden vind ik fraai, maar de Fuse prikt net iets beter en 'smoother' door de mix. Ik begin bijna als een verkoper te klinken, damn :seriousf:

http://www.thelolands.nl/music.html

Duhsjaak
5 november 2011, 08:31
Hi
Klinkt fraai vriend. 't Zou al helpen als je vertelde welke gitaar je erin hebt geprikt (en hoe je je begeleiding hebt gemaakt - da's nieuwsgierigheid van mij, heeft niks met je vraag te maken).

Of je als verkoper klinkt of niet, ik begrijp prima waarom je enthousiast bent.

Keep on keepin' on!!!
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
5 november 2011, 10:28
Hi
Klinkt fraai vriend. 't Zou al helpen als je vertelde welke gitaar je erin hebt geprikt (en hoe je je begeleiding hebt gemaakt - da's nieuwsgierigheid van mij, heeft niks met je vraag te maken).

Of je als verkoper klinkt of niet, ik begrijp prima waarom je enthousiast bent.

Keep on keepin' on!!!
Vriendelijke groet, Gus Dankjewel Gus!

Om het verhaal voor Gus wat completer te maken: De gitaar die ik gebruik is een Fender Stratocaster Vintage Hot Rod (USA) op de middle pickup met de volume iets teruggedraaid. Versterker Orange Rockerverb 50H via een Tube Amp Doctor loadbox met F.A.N.T.A. speakersim naar een ART Pro buizenvoorversterker welke als laatste door de Edirol (externe) geluidskaart de Mac ingaat voor opnemen in Logic Pro 8.

Begeleiding is gitaar op links en addlibs op rechts. Gitaar links; fuse-overdrive met Chorus en Reverb. Gitaar rechts; fuse-overdrive en Sparkle Drive en Delay en Reverb. Sologitaar heeft naast Orange Drive en Fuse boost nog Delay.

bass blom
5 november 2011, 10:30
ja die middenpup van zo'n gitaar klinkt heerlijk ranzig heb ik deze week ontdekt :D

The Lo Lands
5 november 2011, 10:56
ja die middenpup van zo'n gitaar klinkt heerlijk ranzig heb ik deze week ontdekt :D Yep :)

Hierbij een link, ik heb deze gitaar maar dan de zwarte versie.

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0100132809

The Lo Lands
5 november 2011, 12:46
ja die middenpup van zo'n gitaar klinkt heerlijk ranzig heb ik deze week ontdekt :D Grote boef, ik zie net dat je in je sig een zelfde model te koop hebt staan :seriousf: Voor potentiële kopers zou ik zeggen: DOEN! ;)

bass blom
5 november 2011, 12:56
Grote boef, ik zie net dat je in je sig een zelfde model te koop hebt staan :seriousf: Voor potentiële kopers zou ik zeggen: DOEN! ;)

:D ja ik ben de boefste.
nee het viel me op dat jij het over die gitaar had.
en dat ranzige geluid viel mij op.
dusdanig zelfs dat hij blijfkandidaat is :D

The Lo Lands
5 november 2011, 13:04
:D ja ik ben de boefste.
nee het viel me op dat jij het over die gitaar had.
en dat ranzige geluid viel mij op.
dusdanig zelfs dat hij blijfkandidaat is :D Ik heb die gitaar ook al weer wat jaren en is toch wel de fijnste Strat die ik heb gehad. He, dat rijmt :)

bass blom
5 november 2011, 13:08
Ik heb die gitaar ook al weer wat jaren en is toch wel de fijnste Strat die ik heb gehad. He, dat rijmt :)

heeft die van jou ook zo bizar veel sustain? dat was het eerste wat me opviel.
en die dimarzio is ook heel erg lekker :p

The Lo Lands
5 november 2011, 13:27
heeft die van jou ook zo bizar veel sustain? dat was het eerste wat me opviel.
en die dimarzio is ook heel erg lekker :p Je voelt de body resoneren bij elke noot of slag die je maakt. Het is geen hele felle gitaar mbt pickup output, maar de dimarzio is inderdaad heerlijk voor leads en heavy riffs. De andere pickups klinken zoeter met genoeg sustain. Gewoon een hele fijne gitaar, ik kan niet anders zeggen.

piker
6 november 2011, 13:55
Zalige muziek!
Echt om bij weg te dromen!

The Lo Lands
7 november 2011, 11:16
Dankjewel Piker voor het luisteren! Ik ben wel een dromer ja, als het op muziek aankomt ;)

Duhsjaak
7 november 2011, 16:46
Hi
Dank voor de toelichting! Dat verklaart een hoop.

Legend has it, dat Buddy Holly altijd op zijn middelste element speelde. Alleen al om die reden heeft deze manier van spelen mijn sympatie. Maar het muziekje klinkt heerlijk.

Keep on keepin' on!!!
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
9 november 2011, 16:27
Hi
Dank voor de toelichting! Dat verklaart een hoop.

Legend has it, dat Buddy Holly altijd op zijn middelste element speelde. Alleen al om die reden heeft deze manier van spelen mijn sympatie. Maar het muziekje klinkt heerlijk.

Keep on keepin' on!!!
Vriendelijke groet, GusGraag gedaan :) Midden- en hals element zijn mijn favorieten vanwege het subtiele en warme karakter. Voor strakke riffs en over the top solo's schakel ik graag over naar de dimarzio rail brugelement.

Kleine update mbt dit testmuziekje: wegens succes verlengt ;) en daarnaast het middengedeelte (gitaarsolo) aangepast!

Duhsjaak
10 november 2011, 03:26
Hi
Het is maar de vraag of een ideale wereld bestaat. Maar in een ideale wereld bestaat er een mooie match tussen gitaar en gitarist.

Die lijkt hier te zijn ontstaan.

Want (ik bedoel dat niet zo lullig als het misschien klinkt) gitaren zijn net ambtenaren. Uit zichzelf doen ze niet zo veel.

You get the picture.

Ik weet niet meer 1, 2, 3, wat de verandering is, maar het klinkt fijn/apart.
Ik vind het een succes.

Vrioendelijke groet, Gus

The Lo Lands
10 november 2011, 10:16
http://www.youtube.com/watch?v=NYhf9iMZxR8

Mijn eerste YouTube upload met het nummer 'November Love' :) Beelden van vakantie Amerika vorig jaar september. Mooi land waar ik graag nog een keer naar terug wil! Volgende 'clip' maar eens actiebeelden van mijzelf ;)

Stratman70
11 november 2011, 13:35
Ik vind je sound op Hypnotic eigenlijk beter dan bij November love.
Lekker gitaarspel trouwens, maar ook daarbij gaat de voorkeur naar Hypnotic.

Al met al gave nummers hoor! Ik zou de mix van November Love ietsje veranderen: drums ietsje zachter, evenals de sologitaar.
maar ik hou zelf best wel van gitaren diep in de mix.

Keep up ze good wurk!

Dribbel_
15 november 2011, 12:22
Nou ik heb geluisterd hoor ;)

En ik moet toegeven dat het lekker weg luistert. Ondanks dat ik eigenlijk helemaal niks heb met instrumentale nummers zijn deze nog goed te pruimen.

De combinatie van het relaxe sfeertje en de niet té lange composities hebben me zelf door laten klikken naar meerdere nummers :sssh:

The Lo Lands
15 november 2011, 14:22
Nou ik heb geluisterd hoor ;)

En ik moet toegeven dat het lekker weg luistert. Ondanks dat ik eigenlijk helemaal niks heb met instrumentale nummers zijn deze nog goed te pruimen.

De combinatie van het relaxe sfeertje en de niet té lange composities hebben me zelf door laten klikken naar meerdere nummers :sssh:Dat vind ik lief, dankjewel :seriousf:

Even een klein stukje voorgeschiedenis. Persoonlijk zou ik niet direct de keuze gemaakt hebben om volledig instrumentale nummers te maken. Maar door het niet kunnen vinden van gelijkgestemde muzikanten en mijn enorme drive tot het maken van eigen muziek is dit voor nu het meest voor de hand liggend.

Groot nadeel IMO van het maken van instrumentale (gitaar)muziek is dat de doelgroep medemuzikanten zijn die altijd kritisch zijn, hier val ik zelf ook onder uiteraard. Ik probeer de lat dus ook niet te hoog leggen en wil meer nadruk op sfeer dan alleen op techniek en virtuositeit leggen. Als ik dit laatste ga nastreven vrees ik dat ik gefrustreerd ga raken. Commerciël heb ik met deze muziek geen ambities maar ik hoop wel binnen mijn mogelijkheden als (solo)gitarist te kunnen groeien. Heel veel gitaar geörienteerde instrumentale muziek doet mij tegenwoordig ook weinig, vooral de grote ego's en notenpoepers vind ik eigelijk inspiratieloos. Op dit moment luister ik veel naar Michael Landau waarbij ik de combinatie van sfeer en een organisch geluid zeer inspirerend vind. Muziekmaken is een passie en de vorm waarin is dan bijzaak ;)

ps. Stratman70 ook nog bedankt!!

Dribbel_
15 november 2011, 14:42
Ja muzikanten vinden waarmee je compleet op dezelfde lijn zit is een pain in the ass. Maar je pogingen om die sfeer vast te leggen vind ik zeker goed gelukt. En dat over die notenpoeperij is ook precies waar ik meestal bang voor ben bij instrumentale muziek. Ik hou van melodieen en beukende riffs en heb echt een hekel aan geshred en loos gepingen.

Dit is bijvoorbeeld een instrumenteel nummer wat me van begin tot eind blijft boeien terwijl er technisch gezien niet vele inzit.

http://www.youtube.com/watch?v=2rytuy2zQfY

Ik zou zeggen gewoon doorgaan waar je mee bezig bent want dat doe je goed

The Lo Lands
15 november 2011, 14:50
Ja muzikanten vinden waarmee je compleet op dezelfde lijn zit is een pain in the ass. Maar je pogingen om die sfeer vast te leggen vind ik zeker goed gelukt. En dat over die notenpoeperij is ook precies waar ik meestal bang voor ben bij instrumentale muziek. Ik hou van melodieen en beukende riffs en heb echt een hekel aan geshred en loos gepingen.

Dit is bijvoorbeeld een instrumenteel nummer wat me van begin tot eind blijft boeien terwijl er technisch gezien niet vele inzit.

http://www.youtube.com/watch?v=2rytuy2zQfY

Ik zou zeggen gewoon doorgaan waar je mee bezig bent want dat doe je goedAhh, deze band twee jaar terug nog op Lowlands gezien. Tof nummer!

Qua idee over instrumentale nummers zitten we wel op één lijn denk ik. Ik ga zeker door met eigen nummers maken en misschien dat ik mij spoedig weer omring met medemuzikanten voor een leuke band. Time will tell. En nogmaals dank voor het luisteren en je input!