PDA

View Full Version : de Zoom G3



ACSlater
4 november 2011, 13:07
Gisteravond heb ik de Zoom G3 ontvangen. Wat een enorm leuk apparaat is dat zeg! Vrijwel alle effecten zitten er in en daarnaast ook een gedeelte amp-modeling. Voor de layout en bediening hebben ze goed naar de succesnummers van Line6 gekeken en ook daarom heb ik voor de G3 gekozen. Op mijn grote pedalboard heb ik de M13, waar ik erg over te spreken ben maar die in de Showmaster 48 kist nogal zwaar is en ruimte in neemt. De G3 heb ik voor thuis en kleine gigs/ oefenavonden gekocht.
Tot nu toe alleen even met een hoofdtelefoon gespeeld en het klinkt allemaal lekker. De bediening is eigenlijk net zo simpel als bij de M13. Je kunt drie effecten tegelijk gebruiken en daarvan maximaal 1 versterkermodel. Dit zal wel met de beperkte rekenkracht te maken hebben. De prijs is dan ook een stuk fijner dan directe concurrent M5 en M9. Het ding heeft mij €165,- gekost.

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/XL/120845/Zoom-G3.jpg

telecastermaster
5 november 2011, 15:03
Is die tape echo een beetje overtuigend? Vind ik altijd wel een kritische test voor een effect apparaat, gezien de complexe structuur van tape echo.
Maar ziet er leuk uit.

RobertoL
6 november 2011, 08:59
Ik heb geen ervaring met de G3, maar wel met de G2.1u van Zoom. Deze had ook een tape echo en ik was hier zeer tevreden mee. Hij was goed in te stellen en het klonk zeer goed.

Einzeln
6 november 2011, 11:03
Waar kun je die kopen voor die prijs?

marter544
6 november 2011, 11:08
Cool! Ik heb hier de G2, ik moet wel zeggen dat die enigszins heel erg bagger klinkt.. Is deze een beetje overtuigend kwa amp modelling?

ACSlater
6 november 2011, 16:57
Waar kun je die kopen voor die prijs?

Het was een dagaanbieding van Rockpalace maar ik heb bij Baxshop besteld en kreeg ook een korting.

ACSlater
6 november 2011, 17:00
Cool! Ik heb hier de G2, ik moet wel zeggen dat die enigszins heel erg bagger klinkt.. Is deze een beetje overtuigend kwa amp modelling?

Voor thuis wat pingelen is die goed genoeg. Het doet niet onder voor Pod farm van Line6. Ik heb de G3 eigenlijk alleen gekocht om de effecten dus ga er niet veel mee doen. Misschien nog eens wat proberen met de G3 ingeplugd in de return van mijn Marshall.

BeeJee
7 november 2011, 15:10
Hoe doen de effecten het t.o.v. de m13?

muziekschuur
7 november 2011, 22:52
Kunnen er expressie pedalen op aangesloten worden? En zoja hoeveel?

ACSlater
9 november 2011, 19:06
Hoe doen de effecten het t.o.v. de m13?

Ach het is allemaal net wat minder. Alle waar naar zijn geld zullen we maar zeggen. Er kan 1 expressiepedaal op aangesloten worden.

Henri H
7 januari 2012, 02:16
Ik had gehoopt/was ervan uit gegaan dat ze de G3 op voorraad hadden, maar heb gisteren even de presets van een G2.1 doorgenomen, en was blij verrast.
In het testhok bij Feedback A'doorn stond een Fender Blues deVille combo, en ik heb eerst ingeprikt zonder G3, om er zeker van te zijn dat de amp zo clean mogelijk stond ingesteld. Daarna toch een aantal zeer leuke presets tegengekomen.
Ik zit er zwaar over te denken om de G3 als backup aan te schaffen, maar wil hem toch wel eerst testen eigenlijk.
Het lijkt me een ideaal apparaatje om eenvoudig een paar goede sounds mee neer te zetten, vooral qua bediening, geen ingewikkelde menu's e.d.

arcane
7 januari 2012, 10:11
Ik heb sinds vorige week een g3. Thuis getest voor een Fame Tube 5 (Fender champion 600 cloon) en een Fender Super Champ XD. Dat klonk al erg fijn.
Morgen ga ik het ding proberen tijdens de bandrepetitie op mijn Hot Rod deluxe White Lightning. Dan heb ik ook de mogelijkheid het ding te proberen in de fx-loop.

Verleysen Ferdinand
8 januari 2012, 12:01
Ik ben van plan om me een Zoom G3 aan te schaffen.Ik ben iemand die enkel thuis speelt voor mijn plezier.Ik heb reeds een oude Digitech RP7 evenals een Flextone II.(met de P.O.D. techniek)Ik heb de indruk dat de Zoom een goed te bedienen toestel is, dit is niet het geval bij mijn Digitech. Spijtig genoeg heeft de G3 geen Nederlandstalige handleiding.
Vinden jullie dat dit een goede aanschaf zou zijn ?Prijzig is ie in ieder geval niet.( € 159,00 bij Amazon )
:B

ACSlater
14 januari 2012, 21:20
Ik ben van plan om me een Zoom G3 aan te schaffen.Ik ben iemand die enkel thuis speelt voor mijn plezier.Ik heb reeds een oude Digitech RP7 evenals een Flextone II.(met de P.O.D. techniek)Ik heb de indruk dat de Zoom een goed te bedienen toestel is, dit is niet het geval bij mijn Digitech. Spijtig genoeg heeft de G3 geen Nederlandstalige handleiding.
Vinden jullie dat dit een goede aanschaf zou zijn ?Prijzig is ie in ieder geval niet.( € 159,00 bij Amazon )
:B

Makkelijker dan de Zoom G3 is er denk ik niet. Ik heb hem voor erbij en speel niet met patches. Als ik een bepaald effect wil dan zoek ik die op en stel hem in. Zo kun je altijd drie effecten klaar hebben. Een handleiding heb je niet direct nodig vind ik. tenminste, ik heb die nog steeds niet ingezien.

ACSlater
27 juli 2012, 12:25
Voor de eigenaren van de Zoom G3: er is nu een firmware update uitgekomen, waarmee je zes effecten tegelijk kunt gebruiken. Dat is meer dan de Line6 M13 tegelijk kan doen :) Daarnaast zijn er nog een stuk of wat verbeteringen doorgevoerd en een aantal versterkermodellen toegevoegd.
De update is super simpel te doen en via de officiële site van Zoom http://www.zoom.co.jp te te verkrijgen.