PDA

View Full Version : 9 Minutes to Snooze-Rocket Baby (live from the rehearsal room)



B~Rock
4 november 2011, 11:22
We hebben met onze band (9 Minutes to Snooze) recentelijk wat opnames gemaakt in de oefenruimte.

De setting was volkomen live: iedereen in dezelfde ruimte, zanger is gewoon te horen via zijn monitor (dus behoorlijk wat overspraak) 4 mics (type intensief gebruikte SM58) op de drums (onder de snare, kick en 2 OH), zang (ook een SM58) afgetapt uit de mixer van de ruimte, bas via DI uit de versterker en de gitaar via een E906 voor de gitaarversterker. Zoals gezegd alles gewoon live ingespeeld afgezien van wat gitaar overdubs die ik via Guitar Rig heb toegevoegd.

Ik moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben over wat je in deze omstandigheden kan berereiken,zeker de huidige mix nog duidelijk voor verbetering vatbaar is...

Afin, hierbij een trackje:


http://soundcloud.com/brock-1/rocket-baby-v2-master-1-mp3


Gr,

Jesse

Dribbel_
4 november 2011, 13:03
Ik vind het lekker klinken :chicken:

Enige wat het gelijk al een stuk beter zou maken als de bassist iets soepeler gaat worden met z'n loopjes, er zit een lekker drive in die baslijn maar het hapert vaak waardoor dat er gelijk uit gaat en dat is net wat jammer.

The Lo Lands
4 november 2011, 17:23
Voor een oefenruimteopname helemaal goed! Lekker ook als de gitaarsolo erin komt! Ben benieuwd hoe dit nummer gaat klinken als je meer aandacht aan de mix gaat besteden. Denk wel dat je voor een live opname moet blijven gaan, dus niet alles apart van elkaar inspelen zeg maar :) Tof!

Duhsjaak
5 november 2011, 09:54
Hi
Heel fijn dat de meeste reacties zo positief zijn. En voor het totale geluid is dat, denk ik, ook terecht.

Het is niet voor het eerst dat mijn mening afwijkt van de mainstream en dat is ook hier het geval.

Opname technisch schieten jullie een behoorlijk eind de goede kant op. Mijn suggestie: Bas ietsje terug en drums ietsje op en je bent al een heel eind. Muzikaal is dat naar mijn smaak nog niet zover. Voor zover ik dat kan beoordelen.

Het is live met wat gitaar overdubs. En als je dan niet erbij vermeld wat de bezetting is van de band, heb ik werkelijk geen idee meer waar ik naar zit te luisteren. Waarom zijn jullie zo bang voor het naakte geluid? Je ziet een reactie van Dribbel. Kijk eens wat echt live in de oefenruimte oplevert daar (bij Dribbel) en stel jezelf dan de vraag waarom je overdubs zou willen hebben. Waar ben je bang voor? Stilte is ook muziek.

Stuur Basvarken en Han S eens een PM'etje dan krijg je openhartige reacties over bas/baspartij en opname techniek waarmee je in een keer een jaar vooruit kunt. Naar mijn smaak is de definitie van de drums een beetje zoek, maar dat kan komen doordat hij tamelijk zacht in de mix is gezet.

Meer dan de weinig soepele manier van spelen van de bassist vind ik persoonlijk het gegeven dat hij het hele nummer door hetzelfde loopje speelt minder plezierig. Of neemt hij een loopje met mij?

De naam van de band vind ik puur goud. EN ik zou graag iets meer lef horen bij de zangert. Lef is moor, zeggen de Engelsen. Nu lijkt hij zich te verontschuldigen voor de ruimte die hij in het geluidsbeeld inneemt. Het hoeft niet zo te zijn dat het testosteron zijn oren uitloopt (ben niet voor niks een beetje gek op shoegaze), maar nu loopt hij een beetje uit de pas met de ronkende gitaren.

Een hoop gelul. Dat komt omdat het niet top is. Er is nog een hoop te ontwikkelen, maar ik denk dat het ook te ontwikkelen IS.

Als ik naar buiten kijk is het triest klotenweer. Je kan je in de armen van een lekkere warme dame storten, aan de dope gaan of aan de slag met je band. Tsja, ik weet het. Keuzes, keuzes, keuzes......
Je bent slim genoeg om daar wel uit te komen.

Ik kijk uit naar de volgende post.
Vriendleijke groet, Gus

B~Rock
7 november 2011, 11:09
dank voor de reacties, hier kan ik wat mee!

Wat die dubs betreft: voor mij is slechts 1 gitaar (hierbij neteen het antwoord op de bezettingsvraag) persoonlijk wat te weinig voor een lekker rockgeluid in dit nummer, vandaar dat wat heb toegevoegd (in principe alleen de rechterpartij die ik heb gedubbeld tijdens de solo). Stilte is absoluut ook muziek maar dit nr. mag wel een beetje blazen wat mij betreft.

M.b.t. de "lage regionen"...I couldn't agree with you more. Aangezien ik de bassist al weet ik hoeveel jaren ken weet ik in alle eerlijkheid ook dat het nooit echt beter zal worden (en dat weet 'ie zelf denk ik ook wel)...duidelijk tijd voor een stukje openhartigheid.

M.b.t. de mix: ik ben (nog) behoorlijk unskilled in dit opzicht, dus alleen al vanuit het oogpunt van "training" ben ik van plan om binnen afzienbare tijd met de ontvangen kritieken de track nog eens helemaal overnieuw te doen ('tis voor mij momenteel vooral meters maken). Ik zal tzt eens het reulstaat posten.

Groeten,

Jesse